• 0

"losse" vacuum verpakking van truffels


Gonzo

Vraag

Niet echt een vraag, maar meteen het antwoord :)

Het is alweer lente, en de temperatuur stijgt (gelukkig) weer tot een aangenaam niveau. Alleen maar lekker, maar voor magic truffels kan dit een aantal gevolgen hebben.

Onze magic truffels worden vers geoogst en daarna direct vacuüm verpakt om ervoor te zorgen dat ze in een perfecte conditie blijven totdat ze worden gebruikt. Een van de vereiste is daarbij dat de truffels koel moeten worden opgeslagen. Gebeurt dit niet, dan kan de truffel/ sclerotia weer beginnen met het proces waarvoor hij van nature is bedoeld; groeien en mycelium produceren.

Een van de gevolgen daarvan is het uitstoten van koolstofdioxide (zoals de mens) en, als de omgeving lang warm genoeg is, het produceren van mycelium, wat zich in beginsel uit in kleine witte vlekjes.

Omdat we de magic truffels helaas niet in een koelbox kunnen verzenden (behalve bij bulk bestellingen) kan het dus voorkomen dat, op erg warme dagen, de verpakking niet compleet vacuüm meer is wanneer je de truffels ontvangt. Met deze truffels is niets mis. Ze zijn nog steeds vers, aangezien dat de reden is voor het produceren van de koolstofdioxide.

Heb je vragen hierover, of heb je je truffels in een staat ontvangen waarbij je je twijfels hebt? Stel ze hieronder, of stuur een berichtje via ons contact formulier.

Link naar bericht
Deel via andere websites

5 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Jup, er veranderd verder helemaal niets, de houdbaarheid wordt niet korter (behalve in extremere gevallen, waarbij de truffels meerdere dagen niet gekoeld zijn bewaard), en ze kunnen gewoon worden ingevroren, gedroogd of wat dan ook.

Dat truffels los in de verpakking zitten kan trouwens ook voorkomen bij truffels die een langere periode in de koelkast zijn bewaard. Zegt verder niets over de kwaliteit, maar is meestal wel een teken dat de truffels wat ouder zijn.

Uiteraard gaan ze hier altijd vers en goed verpakt de deur uit, met uitzondering van aanbiedingen waarbij dit expliciet wordt vermeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Had 2 porties truffels gewonnen met tripreport, kreeg mooi vaccuum verpakte porties thuis, ik direct na ontvangst onder in de koelkast gelegd. Ik zou eigenlijk in de kerstvakantie trippen, maar helaas werd ik ziek , dus dacht ik stel het uit.

 

Nu kijk ik net in de koelkast om te kijken wat ook alweer de houdbaarheidsdatum was op de verpakking (27 februari 2014) En zie ik tot mijn teleurstelling dat beide verpakkingen niet meer vacuüm zijn en er vocht in te zien is :(

 

Ik kan echt op zijn vroegst pas begin februari trippen, maar denk dat ik de truffels weg ga gooien, want heb het idee dat ze niet zo in de koelkast kunnen blijven liggen tot de houdbaarheidsdatum die er op staat? :(

 

Erg zonde in ieder geval...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden