Designerdrugs aan banden


Recommended Posts

De Tweede Kamer gaat de productie van designerdrugs verder aan banden leggen. VVD, CDA en PVV vinden dat de wet momenteel onvoldoende slagvaardig is en noemen de huidige aanpak 'ouderwets'.

Initiatiefnemer is PVV-Kamerlid André Elissen. Hij is het zat dat de Opiumwet telkens gerepareerd moet worden als een nieuwe designerdrug wordt ontwikkeld. „Als een drug verboden wordt, maken criminelen iets dat erop lijkt maar niet op de lijst staat. Dan loop je als politie constant achter de feiten aan. Het is enorm frustrerend drugscriminelen in het vizier te hebben maar niets te kunnen doen.â€

Opiumwet

Momenteel kent de Opiumwet een lijst voor softdrugs en een lijst voor harddrugs. Nieuwe drugs staan niet op deze lijsten en zijn daarom niet verboden. Bij geneesmiddelen is dat anders geregeld. Elissen: „Als iemand een product op de markt brengt dat lijkt op een geneesmiddel en het ook zo verkoopt, dan valt het onder de geneesmiddelenwet. Zo moet het ook zijn met drugs.â€

Tevreden

De PVV'er – voor hij Kamerlid werd oprichter van het Europees Netwerk Drugsexpertise – is tevreden. „De strijd tegen drugs was een wapenwedloop die we per definitie verloren. Dankzij deze motie gaat de regering onderzoeken of nu alle drugs verboden kunnen worden, en niet alleen de drugs die op de huidige, achterhaalde lijsten staan. Als we mijn voorstel in de praktijk gaan brengen, lopen we internationaal gezien niet langer achter met de aanpak van drugscriminaliteit."

Ierland, Polen, Oostenrijk en Nieuw-Zeeland zijn voorbeelden van landen die al dergelijke wetgeving hebben of hier momenteel aan werken.

Bron: Spitsnieuws
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb weinig met research chemicals, het hele idee om met een substantie te gaan klooien om het legaal te maken klopt gewoon niet. Met een leuke wedloop is niks mis, maar door het hele hit&run idee, snel cashen en vooral niet teveel tijd verspillen met het onderzoeken van de stoffen kom je volgens mij nooit uit op een betrouwbare, veilige drug.

Een extragratis oplossing voor Den Haag: Legaliseer (relatief) veilige (smart)drugs, zodat de productie gecontroleerd kan plaatsvinden en mensen niet met de meest enge chemische middelen gaan experimenteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wat is de definitie van een research drug? Lijkt me nog steeds wel vrij makkelijk te omzeilen. Desnoods bestel je het via een ander land in de EU...

Bizar: ze hebben dit probleem zelf in de wereld geholpen en denken nog steeds dat verbieden de oplossing is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yeah, maar we hebben allang gezien dat overheden helemaal niets van drugs weten. Drugs zijn per definitie slecht, en daar moeten we onze burgers weg van houden, is de gedachtegang. Het feit dat ze er niet bij stilstaan dat je van drugs als LSD ongelooflijk veel kan leren is heel erg jammer voor ons als gebruiker...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Yeah, maar we hebben allang gezien dat overheden helemaal niets van drugs weten. Drugs zijn per definitie slecht, en daar moeten we onze burgers weg van houden, is de gedachtegang. Het feit dat ze er niet bij stilstaan dat je van drugs als LSD ongelooflijk veel kan leren is heel erg jammer voor ons als gebruiker...

Buiten dat je er veel van kan leren is het ook gewoon leuk om te doen. En daar is ook niks mis mee. We leven toch in een vrij land? Waarom mag ik dan niet over mijn eigen gemoedstoestand beslissen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De definitie is inderdaad ook nog een goeie. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze daar in Den Haag een slecht geïnformeerde beslissing maken en met een verbod ook onschuldige middelen het verdomhoekje in drukken.

Yeah, maar we hebben allang gezien dat overheden helemaal niets van drugs weten. Drugs zijn per definitie slecht, en daar moeten we onze burgers weg van houden, is de gedachtegang. Het feit dat ze er niet bij stilstaan dat je van drugs als LSD ongelooflijk veel kan leren is heel erg jammer voor ons als gebruiker...

De overheid zit niet te wachten op bewuste mensen, zodra je door hebt dat het leven meer is dan van 9 tot 5 werken en zoveel mogelijk consumeren ben je niet meer de cash-cow die je "hoort" te zijn.

En om Hunter er maar weer eens bij te halen:

Freedom is something that dies unless it's used
Link naar bericht
Deel via andere websites
De definitie is inderdaad ook nog een goeie. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze daar in Den Haag een slecht geïnformeerde beslissing maken en met een verbod ook onschuldige middelen het verdomhoekje in drukken.
Yeah, maar we hebben allang gezien dat overheden helemaal niets van drugs weten. Drugs zijn per definitie slecht, en daar moeten we onze burgers weg van houden, is de gedachtegang. Het feit dat ze er niet bij stilstaan dat je van drugs als LSD ongelooflijk veel kan leren is heel erg jammer voor ons als gebruiker...

De overheid zit niet te wachten op bewuste mensen, zodra je door hebt dat het leven meer is dan van 9 tot 5 werken en zoveel mogelijk consumeren ben je niet meer de cash-cow die je "hoort" te zijn.

En om Hunter er maar weer eens bij te halen:

Freedom is something that dies unless it's used

Bwah, het is vooral de 'schuld' van het huidige kabinet; er zijn genoeg initiatieven van de oppositie om coffeeshops te legaliseren (het is een begin).

Ik heb een lichtelijk andere visie daarop. Deze wereld waarin wij ons bevinden (het hele geld systeem, werken van 9 tot 5, auto's machine's, overeenkomsten, handel, enzovoorts) is min of meer ontstaan door eeuwen van 'verfijning'. Hoe goed jij het doet in deze wereld hangt af van in welke mate jij je aanpast aan dit systeem en je er de weg in weet te vinden. Veel mensen zitten 'vast' in dit systeem, en kijken niet verder dan dit systeem omdat zij dit zien als de realiteit, ergo die geaccepteerd hebben als hun realiteit.

Een van de redenen waarom ik op het moment niet werk, en vaak moeite heb met studeren, is omdat zowel studeren als werk een acceptatie van dit systeem vragen, terwijl ik dat niet op kan brengen. Dit is de laatste tijd wel minder aan het worden, en daar ben ik ook wel een beetje blij om. Het is erg vermoeiend om steeds maar weer tegen de boundaries van dit systeem aan te lopen, en constant bezig te zijn met kritiek te hebben op dit systeem.

Mijn punt: mensen in Den Haag zien niet verder dan dit hele systeem waarom de wereld is gaan draaien, waardoor ze inderdaad meer hebben aan mensen die dit systeem accepteren dan aan mensen die er vragen aan stellen. Ik denk dat ze niet eens zozeer kijken naar het 'slimmer worden van psychedelica' kijken, maar meer naar het 'potentieel gevaarlijk'e deel (bijvoorbeeld die toeriste die paddo's nam en verdronk). Verder vraag ik me af of ze in Den Haag zich ervan bewust zijn dat psilocybine en LSD in vele maten minder schadelijk zijn dan Alcohol en Tabak.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een lichtelijk andere visie daarop. Deze wereld waarin wij ons bevinden (het hele geld systeem, werken van 9 tot 5, auto's machine's, overeenkomsten, handel, enzovoorts) is min of meer ontstaan door eeuwen van 'verfijning'. Hoe goed jij het doet in deze wereld hangt af van in welke mate jij je aanpast aan dit systeem en je er de weg in weet te vinden. Veel mensen zitten 'vast' in dit systeem, en kijken niet verder dan dit systeem omdat zij dit zien als de realiteit, ergo die geaccepteerd hebben als hun realiteit.

Een van de redenen waarom ik op het moment niet werk, en vaak moeite heb met studeren, is omdat zowel studeren als werk een acceptatie van dit systeem vragen, terwijl ik dat niet op kan brengen. Dit is de laatste tijd wel minder aan het worden, en daar ben ik ook wel een beetje blij om. Het is erg vermoeiend om steeds maar weer tegen de boundaries van dit systeem aan te lopen, en constant bezig te zijn met kritiek te hebben op dit systeem.

Dit is heel herkenbaar voor mij. Ik kan er nu wat beter mee omgaan maar het is 1 van de redenen dat ik meerdere keren ben blijven zitten op school...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Yeah, ik denk dat het gewoon een periode is waar sommige mensen doorheen gaan. Misschien is het vast een voorproefje op ''is this all there is in life?'', maar dan realiseer je je dat je pas 18/20 bent, en dat de hele wereld nog voor je open ligt. Gewoon dingen gaan doen, dat is mijn tip.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Verder vraag ik me af of ze in Den Haag zich ervan bewust zijn dat psilocybine en LSD in vele maten minder schadelijk zijn dan Alcohol en Tabak.

Dat heeft Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) een tijd geleden al onderzocht, maar ik kan me niet herinneren dat daar veel ophef over is geweest.

onderzoek-rivm.jpg

Het tragische is dat alles op de wereld draait om geld. Geef me een stukje land, 2 kippen en een buurman met koeien en ik ben een blij man, maar dan krijg je op een gegeven moment toch bezoek van iemand die gaat zeuren over belastingen en wat nog meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hebben jullie er al aan gedacht dat met dit wetsvoorstel ook wel eens truffels aan banden kunnen worden gelegd.

Ze spreken namelijk niet over research chemicals maar over alle actieve stoffen die nog niet op de opiumwet staan of onder de geneesmiddelenwet vallen. :cry:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hebben jullie er al aan gedacht dat met dit wetsvoorstel ook wel eens truffels aan banden kunnen worden gelegd.

Ze spreken namelijk niet over research chemicals maar over alle actieve stoffen die nog niet op de opiumwet staan of onder de geneesmiddelenwet vallen. :cry:

Dat zou betekenen dat de hele smartshop verboden word?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hebben jullie er al aan gedacht dat met dit wetsvoorstel ook wel eens truffels aan banden kunnen worden gelegd.

Ze spreken namelijk niet over research chemicals maar over alle actieve stoffen die nog niet op de opiumwet staan of onder de geneesmiddelenwet vallen. :cry:

Jup, crossed my mind.. Maar ik geloof niet dat ze die wet zo ontzettend lomp gaan opzetten, al weet je het tegenwoordig nooit met die schandknapen in Den Haag.

Ik neem aan dat ze zich vooral op die chemische meuk gaan richten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

zelf nu kan je nog bijna alle soorten designer drugs kopen.

bij de ene site nog goedkoper per gram dan de andere en zelfs voor 1700 besteld de volgende dag in huis.

lijkt er op dat ze zich hier helemaal niet druk over maken, het is trouwens wel zo dat veel mensen zich er een paar keer aan wagen maar er toch geen fan van zijn. zelf heb ik echt tijden methoxetamine gebruikt en dat doet een mens echt geen goed kan ik je vertellen :?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden