truffels zonder tripsitter


Recommended Posts

hoi,

De reden van deze thread is omdat ik ben van plan morgen truffels te eten, maar dan zonder tripsitter, en vervolgens deze thread updaten met tripreport.

Ik heb wel al ervaring met psylocibine maar het is al vele jaren geleden en men laatste trip was een bad trip (mijn eigen schuld).

Wel ik ga er wel voor zorgen dat ik de juiste settings heb, (goeie omgeving, in men slaapkamer met lichten gedempt en chillmuziek).

De reden eigenlijk dat ik terug ga trippen is omdat ik laatste tijd me wat verdiept heb in psychedelische "drugs" en video van Terrence Mckenna vind ik ook superinteressant. (deze heb ik gevonden via Joe rogan zen filmpjes over mushrooms).

Zoals ik al zei ik ben vele jaren geleden gestopt omwille van badtrip en eigenlijk is het zonde er mee te stoppen gewoon door deze bad trip die helemaal men eigen fout was.(te grote portie, slechte settings, te weinig wetend over mushrooms).

Anyway, wish me luck :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nice :D White rabbits, altijd +1

Naja, iedereen tript anders, dus weet niet of je wat aan m'n tip hebt, maar een relaxed muziekje op en lekker gaan liggen om je trip in te duiken doet het altijd goed bij mij..

Sowieso, dat je nog kunt lezen.. Dat is het eerste wat bij mij helemaal verkeerd gaat :P Hoeveel van wat heb je op?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik 15gr atlantis op en ga nu nog8gr bijnemen voor beter resultaat.

ben nu naar dreamtheater aant luistere en alles begint goed op gang te komen en ik vrees dat ik weldra ni veel updates meer kan geven omwille van het typen dat moeilijk gaat maar kzal proberen :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb die nacht uiteindelijk 2 x 15gr gegeten. Ik begon voor zover ik me herrinner net nadat ik die 8gr had bijgenomen al enorm veel visuals te krijgen maar had dan toch nog die andere 8gr er ook maar bijgenomen. ( die eerste 8gr bijgenomen was wss al teveel :P)

anyway achter de computer kon ik ni meer zitten en ben naar men slaapkamer gegaan. Ik weet nog dat ik wat met men gsm aan het spelen was en khad toen ook net een liedje opgezet "Octavarium" van dream theater. geweldig liedje om naar te luisteren als je aant trippen bent trouwens. Hier is video ervan:

http://www.youtube.com/watch?v=LH_9lJxeiXg

Ik voelde de truffels al redelijk goed werken en het was alsof ze opkwamen in dezelfde stijl als dat liedje. Na 30seconde begint het liedje zo beetje psychedelic te worde en ik begon me ook raarder en raarder te voelen. Ik sloot men ogen en had hele mooie CEV's die mee pulseerden met men hartritme en de muziek.

En toen nadat dat nummer dat ik beluisterde losbarste (ongeveer 03:50seconde in video) was het alsof ik opeens ook losbarste in een ruimte van allemaal licht en geometriche figuren die heel de tijd rondraaiden en op een gegeven moment wist ik nu ni echt of ik met men ogen open of toe zat en kon ook bijna ni meer spreken of lopen en moest gewoon gaan liggen.

Werd op de duur zo heftig dat ik in paniek raakte met bad trip als gevolg, ik snapte nergens niks meer van, dacht dat ik dood was omdat het leek dat ik in een oneindige spiraal zat, die nooit ni bleek te stoppen omda het lijkte dat de tijd stilstond.

Op die moment zelf kon ik mezelf ni overtuigen dat het gewoon een trip was dat ook weer over ging. Hier heb ik mezelf wel wat in onderschat aangezien ik geen tripsitter had genomen.

In ieder geval kheb er weer veel uit geleerd en al bij al viel de schade nogal mee :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste Dislexsic,

wellicht dat mijn onderstaande ervaring die tevens in een rationeel wetenschappelijke context is verwoordt enige houvast en relativering kan bieden tijden je nieuwe tripervaring voor het geval je wederom een aantal zaken ervaart die de trip kunnen of zullen bederven omdat deze zowel gevoelsmatig, danwel rationeel niet te plaatsen zijn waardoor de trip alszijnde "a bad trip"zal worden ervaren en dat wel voor de tweede maal. Ik vind het moedig dat je na een eerste, niet al te beste kennismaking met truffels of paddo's het middel toch nog een keer het voordell van de twijfel geeft. Ik hoop te zeerste voor je dat het deze maal een andere ervaring zal worden en je de vorige tripervaring doet relativeren en beseffen dat de setting destijds en de emotie waarmee je deze trip bent ingestapt, niet ideall te noemen waren voor een succesvolle ervaring met goede herinneringen.

Als één van de truffelkwekers in Nederland die momenteel de hele wereld voorziet van de in populariteit en bekendheid toenemende psychedelische truffel, ben ik tevens verantwoordelijk voor de kwaliteitscontrole van ons eindproduct voordat het bij ons het pand verlaat. Dit houd in dat ik van iedere batch die wij draaien (2 grote batches per maand) de kwaliteit van onze truffels, in alle 5 fasen persoonlijk test. Op deze wijze heb ik van mijn hobby, mijn werk kunnen maken;) Om een constante factor van kwaliteit te kunnen waarborgen maak ik vrijwel van iedere gezonde myceliumcultuur op één van de vele petrischalen die ik wekelijks inoculeer een zgn. back-up. Het schimmeltje verdwijnt dan in een gesloten buisje voor onbepaalde tijd in de koeling alwaar het 5 jaar op nieuwe inzet kan wachten alvorens te worden ververst. Mocht het zo uitkomen dat er een back-up moet worden ingezet om de kwaliteit van een batch te ondersteunen, dan zal ik wel een keuze moeten maken aan de hand van een toegekend waarde oordeel in de vorm van een cijfer. Dit cijfer geef ik naar aanleiding van mijn kwaliteitscontrole.

De verschillende levels zoals hierboven beschreven heb ik, met ondermeer hulp van enkele toegewijde medici, t.w een psychiater, een neuroloog en een huisarts, allen met "psychonautische" ambitie;s, als volgt medisch wetenschappelijk gedefinieerd.

Fase 1: sensorische deprivatie

Fase 2: hallucinatie type 1

Fase 3: synesthetische ervaring

Fase 4: hallucinatie type2

Fase 5: visionaire ervaring

Fase 1: als er sprake is van sensorische deprivatie zijn de filters tussen de zintuigen van de waarnemer en zijn of haar hersenstam alwaar de zintuigelijke prikkels een bepaalde hoeveelheid ruimte hebben om na filtering te kunnen worden gedecodeerd alvorens het brein te belasten, komen deze in geval van sensorische deprivatie ongefilterd via de hersenstam het brein binnen. Wanneer men normaliter bijvoorbeeld een duidelijke voorkeur heeft om de kleur rood als rood te ervaren en de kleur oranje als oranje, zal dit in geval van sensorische deprivatie niet meer van relevant belang zijn. Oranje is dan een soort rood alleen iets lichter van kleur en rood een soort oranje alleen iets donkerder van kleur. De filters die de secundaire kleuren van de primaire onderscheiden zijn in deze fase uitgeschakeld en worden niet meer aslzijnde een relavant onderscheid ervaren. Edoch worden zowel oranje als rood intenser ervaren dan normaal. Kleur is slechts één voorbeeld. Dit geld ook voor geur, geluid, smaak en tast. Een veelvoorkomende waarneming is dat zuiver wit in deze eerste fase niet meer als zuiver wit word ervaren maar als een lichte kleur waaruit een breed spectrum aan zoete pasteltinten in de vorm van ragfijne bewegende veelal geometrische patronen tevoorschijn komen. Aan deze kwaliteitskenmerken moet onze truffel voldoen per bepaalde gewichtseénheid. De onderlinge verhoudingen van de werkzame alkaloiden psilocine, psilocybine en (nor)baeocystine zijn genetisch bepaald (lit: J. Gartz/Guzman) tenzij genetisch gemodifiseerd d.m.v toevoeging L-Tryptofaan/melatonine aan de voedingbodem in-vitro.

. . . . . . . . . . . .

Fase 5: kan ik contrlefreaks en personen belast met een meer dan gemiddeld groot ego, alleen maar afraden. Dit is een fase waarin zowel de filtering van het nut van het onderscheiden van primaire waarnemingsprikkels zoals beschreven staat in fase 1, danwel de ritmiek waarmee de waargenomen perceptieparameters over en weer verschuiven van de ene naar de andere uiterste waarde. Vervolgens nemen de verschillende zintuigen de waarnemingen van elkaar over (synesthesie= geluiden zien, geuren voelen etc.) met als gevolg dat de normaliter alszijnde gescheiden ervaren verschillende zintuigen en dier waarnemingsbereiken traploos in elkaar overvloeien. De type 2 hallucinaties die hierbij optreden (visueel, associatief, auditief etc) alsmede verschijnselen zoals deja-vu''s die elkaar blijven opvolgen. Tot uiteindelijk het maximaal haalbare aan bewustzijnsverandering zal worden bereikt (visionaier piekervaring met gelijkenissen naar DMT echter met een veel langere aanlooptijd).

Alle filters zowel die tussen de zintuigen en de hersenstam, danwel de filters tussen de verschillende zintuigen onderling en de rilters die vanuit het onderbewustzijn via de hersenstam ons bewustzijn bereiken zijn allen tijdelijk buiten gebruik geraakt. Waar voorheen ieder afzonderlijk zintuig zijn eigen segment op de hersenstam heeft alwaar zowel de externe als de interne prikkels binnekomen om te worden gedecodeerd worden in dit geval alle prikkels, ongefilterd, at-random uitgesmeerd over de gehele hersenstam die vervolgens niet in staat is om al deze ongefilterde prikkels te decoderen om ze hierna door te kunne sturen naar het brein. Voor deze fase is enige mentale stabiliteit en ervaring met dit middel geen overbodige luxe.

Wat ik persoonlijk het mooist vind aan deze staat van veranderd bewustzijn is het doorzien van vele causale verbanden en het niet of nauwelijks nog begrijpen van begrippen als ruimte en tijd edoch indachtig dat ruimte en tijd, onlosmakelijk verbonden, belangrijke referenteikader zijn die, enerzijds; ons dagelijks leven structuur geven, maar het besef dat, anderzijds: deze in ons brein verankerde paradigma's een enorme beperking zijn voor onze vooruitgang te willen begrijpen wat onze functie en ons doel is in onze multi-dimensionale cosmos. Ik vooel mij persoonloijk iedere dag weer bevoorrecht hierin een pionier te mogen zijn.

Kai Schipper

biochemicus/mycoloog

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor die post!

Over DMT gesproken, is dit even veilig als truffels? En ook is het weggelegd voor mensen die controlefreaks zijn of mensen met een meer dan gemiddeld groot ego?

Ik zou van mezelf ni echt kunne zeggen dat ik een controlefreak ben op dat gebied, ik heb meerdere malen getript maar dit was op paddo's, maar ik denk dat er niet veel verschil is tussen paddo's en truffels.

In ieder geval heb ik nooit bad trip gehad wanneer ik normale dosis at.

Link naar bericht
Deel via andere websites

DMT is wel echt next level. Hallucinaties schijnen veel intenser te zijn en eigenlijk niet te vergelijken met truffels/paddo's. Je kan het beter vergelijken met salvia, geloof ik. Ik zou je dan ook aanraden om eerst wat andere hallucinerende middelen te gebruiken (peyote, salvia) voordat je naar DMT stapt.

@schipper: Hoeveel gram eet je (en welke truffel) om in fase 5 te belanden? En heeft set & setting niet meer invloed dan het aantal gram aan truffels wat je eet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

En na DMT de "final level " is toch echt wel een sterke trip op een stevige dosis Datura Stramonium. Ook hier geldt; de hallicunatie's zijn vele malen sterker en zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met DMT en/of aanverwanten, laat staan met truffels en/of paddo's. Echter hier geldt wel de regel; je moet ervan houden. Is dit niet het geval dan ga je een hele zware tihjd tegemoet die je kijk op alle zaken van het leven voorgoed zullen veranderen.Het is een onomkeerbaar proces. Alleen diegene die voor de volle 100% in het reine staan met hun emotie's en doorgaans eerlijke relatie's onderhouden met alle mensen die je in het leven ontmoet, zij in staat hun "demonen "drie dagen lang recht in de ogen te kijken en ze vervolgens te omhelzen en te bedekken met de mantel der liefde. Voor de geoefende psychonaut, de ultime stresstest!

@ThijsWTF, voor wat betreft het bereiken van de 5e fase als de ultime tripervaring met truffels als middel deze fase van " substantiele Satorie "te bereiken ben ik volledigheidshalve enige relevante zaken te vermelden m.b.t de hoeveelheid psilocybine en de eigenschappen van de truffels en de soort die hierbij is genoten. Aangezien ik over een zeer grote hoeveelheid beschik als kweker en verrijker van P. mex. A, P. Atlantis en de onlangs op de markt verschenen gemodificeerde en dmv additieve melatonine gemuteerde zgn. "nieuwe soort" t.w de Psilocybe Hollandia alsmede de door mij zelf ontwikkelde rassen Psilocybe Mex. Teutonica en de Psilocybe Tubantia (gemodificeerde mutant van P. mex. A.) Deze 3 ondersoorten/gemutileerde rassen scoren op alle "trip-parameters" de hoogst mogelijke ratio"s (op een schaal van 1 tot 5) fysieke high; 5, brain high; 5, opticals/visuals; 5, euphoria; 5, peak duration; 5, philosophical mode; 5. Voor het bereiken van een psychedelische piekervaring van de 5e categorie begin ik altijd met een afgemeten hoeveelheid van 35 a 40 gram vers uit de rijst geoogste truffels die ik verwerk in een rauwe salade die qua smaaki iets wegheeft van de welbekende, rijkelijk van verse walnoten voorziene "Waldorff-salade" (zomerkost). Tijdens de lange donkere en koude winterdagen doet een gebonden soepje met bospaddestoelen als basis met daarbij 35 -40 gram met de knoflookpers fijn geperste vers geoogste truffels de koude en korte dagen binnen 20 minuten na inname hiervan, snel vergeten.Voor de volledigheid: ik ben een echt zomermens:)

Kai Schipper

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor die post!

Over DMT gesproken, is dit even veilig als truffels? En ook is het weggelegd voor mensen die controlefreaks zijn of mensen met een meer dan gemiddeld groot ego?

Ik zou van mezelf ni echt kunne zeggen dat ik een controlefreak ben op dat gebied, ik heb meerdere malen getript maar dit was op paddo's, maar ik denk dat er niet veel verschil is tussen paddo's en truffels.

In ieder geval heb ik nooit bad trip gehad wanneer ik normale dosis at.

Even een laat advies.. laat die DMT linksliggen als je een controlefreak bent. Zelf ooit eens amautistisch met een zelfgemaakt pijpje proberen te roken. Ging niet zo goed waardoor ik niet alles binnenkreeg. Ik kwam in een fase waarbij ik hard aan het trippen was maar nog wel goed kon denken.. En ik werd daar best paniekerig van.

Het is ook anders trippen dan truffels etc.. je voelt je als een soort plasje met gel welke elke vorm kan aannemen en er zijn echt bijna geen aanknopingspunten meer aanwezig met de echte wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden