Wietpas graag uw mening!


Recommended Posts

Uiteraard oneens :) Drugstoeristen blijven toch wel komen, maar kopen ipv veilig in een coffeeshop hun wiet op straat. Resultaat is veel meer overlast voor de buurt en wiet wordt weer een stapje verder het criminele circuit in geduwd.

Een maximum aantal "leden" voor een shop is ook een nogal raar idee, snap niet wat dat met het beperken van het drugstoerisme te maken heeft, en met een beetje pech zitten ze met een hoop leden die weinig kopen waardoor ze als ze aan hun max zitten minder omzet kunnen draaien.

En nog erger is dat je, om lid te mogen worden, een uittreksel van de Gemeentelijke Basisadministratie moet laten zien. Ik dacht dat ze daar juist ID-kaarten en paspoorten voor hadden uitgevonden? Sowieso, een extra wietpas om te bewijzen dat je Nederlander bent, wie verzint het...

Link naar bericht
Deel via andere websites

mij als belg doet het alvast geen goed :(

en ik zie er ook echt het nut niet van in,

Ik rij nu toch al om de maand of 2 de grens over om m'n inkopen te doen,

en er zijn vreselijk veel mensen die de grens overgaan om iets goedkoper enkele sloffen sigaretten te gaan halen (over drug toerisme gesproken).

daar moet je toch ook geen pasje voor gaan aanvragen of tonen ?

neem daar ook nog n's bij dat mensen die 'n joint komen roken ok nog iets consumeren en van gebruik maken van de locale horeca, waarentegen dat de meeste mensen die 'n paar sloffen sigaretten komen kopen de auto daarna gewoon weer keren ...

hoedanook in alle bovengenoemde gevallen stimuleert het de nederlandse economie, en is dat niet iets dat men zou moeten willen en aanmoedigen in deze tijden ?

ps offtopic: kan iemand mij (buiten het kleine btw verschil) verklaren waarom belgische producten in nederland soms zoveel goedkoper zijn :s (bier, chocolade, etc)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me ook echt geen enkele reden bedenken waarom dat pasje er zou moeten komen. Dat drugstoeristen met vuilniszakken vol wiet naar huis vertrekken lijkt me inderdaad niet wenselijk, maar dat spul halen ze sowieso niet bij een coffeeshop dus daar helpt het niet tegen.

Het is hetzelfde als een bordje bij een Belgisch cafe met daarop "geen Nederlanders", omdat ze misschien wel eens dronken zouden kunnen gaan autorijden. Misschien is dat trouwens wel een goed idee voor juweliers, hoorde laatst dat die graag ongure types willen mijden, maar daardoor verweten werden te discrimineren. Dan zou zo'n pasje wel een goede oplossing zijn, maar daar hoor je ze niet over.

Waarom Belgische producten in Nederland goedkoper zijn zou ik niet weten, is me eigelijk nooit echt opgevallen. Heb een tijdje in Lommel gewoond, en vond het wel altijd verbazingwekkend dat het openbaar vervoer in België zo goedkoop was, geen idee of dat nog steeds is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
GonzoForPresident

Ik ben trouwens heel benieuwd hoeveel coffeeshops deze regel gaan naleven.

Op een gegeven moment zullen ze (helaas) wel moeten. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze de rechtszaken gaan winnen die ze nu willen aanspannen. Wellicht zal een GroenLinks kabinet de wietpas weer weghalen, dat zou wel chill zijn.

Tot die tijd maar een dealer vinden/zelf plantjes gaan verbouwen, ben ik bang...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zover zal het niet komen.

Gemeenten mogen namelijk zelf bepalen welke sancties ze aan overtredende coffeeshops opleggen.

Dat wil zeggen, gemeenten mogen er voor kiezen coffeeshops die het pasjessysteem links laten liggen

niet te straffen. Wanneer ook aan de lokale bestuurders helder wordt dat zo'n pasjessysteem meer kwaad

dan goed maakt zullen ze er voor kiezen coffeeshops zonder pasjes te gedogen.

Ik ben voorzichtig optimistisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag in de NRC next:

Mag ik uw drankpas zien, meneer?

Het is woensdagavond. Ik heb zin om naar de kroeg te gaan. Goedgemutst ga ik op pad. Wat schetst mijn verbazing, daar aangekomen, word ik bij de deur door een portier staande gehouden. „Mag ik uw drankpas zien, meneer?†vraagt hij.

Ik ben met stomheid geslagen. Wat krijgen we nou? „Ja ziet uâ€, vervolgt hij, „u bent verplicht een drankpas te tonen, die

aangeeft dat u bij deze besloten kroeg lid bent. U mag dan alleen in dit etablissement drie pilsjes drinken en niet meer.â€

„De overheid heeft dit besloten om de met alcohol gepaard gaande calamiteiten tegen te gaan, zoals daar zijn: agressie, een miljoen verslaafden, lichamelijke en geestelijke aftakeling, gezinsontwrichtende taferelen, comagezuip, plus zo'n tweeduizend doden per jaar. Alcohol totaal uitbannen is het uiteindelijke doel. Alcohol is namelijk de meest giftige

en dodelijke drug die we hebben.†Ik antwoord verbouwereerd: „Dan is hier dus duidelijk sprake van een dubbele moraal. Van cannabis genieten, driftig gestimuleerd door een alom aanwezige reclame, mag wél? Terwijl de mensen daar notabene vredelievend, vrolijk en vriendelijk van worden. Zij weten vaak beter te relativeren, hebben meer medeleven met mensen individueel of collectief. Ook verkrijgen zij bewust of onbewust, een beter inzicht in zichzelf, hun bestaan en de wereld waarin zij leven. Bovendien is een tevreden roker geen onruststoker en gaat er ook nog eens niemand dood door cannabisgebruik! En dat mag allemaal wel! Daar heb je geen pas voor nodig? Het is een schande! Wat een wereld.â€

DOEDE DE JONG

Biologisch wietkweker, Appelscha

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vandaag in de NRC next:

Mag ik uw drankpas zien, meneer?

Het is woensdagavond. Ik heb zin om naar de kroeg te gaan. Goedgemutst ga ik op pad. Wat schetst mijn verbazing, daar aangekomen, word ik bij de deur door een portier staande gehouden. „Mag ik uw drankpas zien, meneer?†vraagt hij.

Ik ben met stomheid geslagen. Wat krijgen we nou? „Ja ziet uâ€, vervolgt hij, „u bent verplicht een drankpas te tonen, die

aangeeft dat u bij deze besloten kroeg lid bent. U mag dan alleen in dit etablissement drie pilsjes drinken en niet meer.â€

„De overheid heeft dit besloten om de met alcohol gepaard gaande calamiteiten tegen te gaan, zoals daar zijn: agressie, een miljoen verslaafden, lichamelijke en geestelijke aftakeling, gezinsontwrichtende taferelen, comagezuip, plus zo'n tweeduizend doden per jaar. Alcohol totaal uitbannen is het uiteindelijke doel. Alcohol is namelijk de meest giftige

en dodelijke drug die we hebben.†Ik antwoord verbouwereerd: „Dan is hier dus duidelijk sprake van een dubbele moraal. Van cannabis genieten, driftig gestimuleerd door een alom aanwezige reclame, mag wél? Terwijl de mensen daar notabene vredelievend, vrolijk en vriendelijk van worden. Zij weten vaak beter te relativeren, hebben meer medeleven met mensen individueel of collectief. Ook verkrijgen zij bewust of onbewust, een beter inzicht in zichzelf, hun bestaan en de wereld waarin zij leven. Bovendien is een tevreden roker geen onruststoker en gaat er ook nog eens niemand dood door cannabisgebruik! En dat mag allemaal wel! Daar heb je geen pas voor nodig? Het is een schande! Wat een wereld.â€

DOEDE DE JONG

Biologisch wietkweker, Appelscha

Doede de Jong is een fucking baas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze zoude beter is een voorbeeld moete nemen aan Ron Paul en zijn idee over drugsbeleid.

http://www.youtube.com/watch?v=EupRuxwuMLE

Afgaande op het plaatje van de video dacht ik dat het een parodie was :D Ron Paul is inderdaad koning, prachtig om te zien dat hij zich zo wil inzetten voor echte vrijheid, en meteen treurig dat hij niet ver is gekomen.

Het is gewoon eng dat sommige mensen het blijkbaar gewoon niet willen snappen, zag gisteren die flapdrol van een Onno Hoes weer voorbij komen, die het allemaal wel goed vond gaan met de wietpas. Als straks de meeste van de shops in z'n gemeente zijn omgevallen door dit maffe beleid en er niets anders over blijft dan straathandel wil ik hem nog wel eens horen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe bedoel je niet ver gekomen?Ik dacht dat hij nog altijd in de verkiezingen zat en het ni zo slecht deed? En volgens de media is het hele internet gek van hem. :P

Zou cool zijn om hem zien te winnen maar ik vrees ervoor, heb al gezien op cnn clip dat ze hem gewoon regelrecht censureerden en de media geeft hem nauwelijks aandacht.

ps. dit is wel interessant: http://ronpaulcountry.com/content/internet-poll-twist" rel="nofollow"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je hebt gelijk, geen idee waar ik het vandaan heb dat hij niet ver is gekomen, de race is nog volop bezig. Ik speel de "te lang wakker" kaart, i.c.m. dat ik maar weinig van/over hem hoor de laatste tijd, al kan dat ook aan m'n desinteresse in de U.S. of A. liggen.

Winnen zal er denk ik jammer genoeg wel niet inzitten, maar hopelijk inspireert hij een toekomstige generatie politici.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden