Hunter S. Thompson


Recommended Posts

Geen idee hoeveel discussiewaarde dit topic heeft, maar hij verdient het gewoon. Schrijver van o.a. The Rum Diary (verfilming verschijnt binnenkort), Kingdom of Fear, Hell's Angels en Fear and Loathing in Las Vegas.

hunter-21.jpg

Naar mijn mening lezen z'n boeken lekker weg, hij heeft een bizar gevoel voor humor en een schrijfstijl waar maar weinig aan kunnen tippen. Zijn voorliefde voor drugs stak hij niet onder stoelen of banken en is een vaak terugkomend thema in zijn boeken.

Maar in 2005 had hij er genoeg van; op, klaar, wegwezen. Een paar dagen voor zijn dood schreef hij op een briefje:

No More Games. No More Bombs. No More Walking. No More Fun. No More Swimming. 67. That is 17 years past 50. 17 more than I needed or wanted. Boring. I am always bitchy. No Fun — for anybody. 67. You are getting Greedy. Act your old age. Relax — This won't hurt.

Hij is na zijn dood gecremeerd, waarna zijn as door middel van een kanon over zijn landgoed Owl Farm is gestrooid.

Zeker de moeite waard om te checken: Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thompson, talloze quotes (het internet staat er vol mee), en natuurlijk zijn boeken en verfilmingen daarvan.

Prachtig persoon, drugs connaisseur en een persoonlijke held :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Z'n boeken zijn zeker de moeite van het lezen waard (uiteraard wel de Engelse versie, vertaald kan het nooit zo leuk), en qua persoon (een doorgewinterde drugsgebruiker die ooit probeerde sheriff te worden van Aspen) is hij erg vermakelijk en soms zelfs leerzaam.

Check vooral z'n quotes, zoals;

Some may never live, but the crazy never die.
The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
America... just a nation of two hundred million used car salesmen with all the money we need to buy guns and no qualms about killing anybody else in the world who tries to make us uncomfortable.
Freedom is something that dies unless it's used.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, hij heeft zelfmoord gepleegd, blijkbaar omdat hij er klaar mee was.

Ik kan me er iets bij voorstellen, dat als je ouder wordt, je lichaam je in de steek begint te laten en je niet meer de dingen kunt doen die je graag wilt doen. Natuurlijk wel klote dat hij daarmee z'n vrouw en zoon in de steek liet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heet op een ander forum Dr.Gonzo en heb alles gelezen en gezien van Hunter S Thompson, ik heb voor 9 januari een afspraak bij de plaatselijke tattoo boer voor een "Too weird to live,Too rare to die"tattoo.

Die man is voor mij een God... :D

I concur :D Bij mij staat er een Gonzo-fist op de planning, of heel misschien alleen een Peyote button in m'n handpalm, maar ik weet niet of dat goed te tatoeëren is.

Benieuwd hoe je tatoeage wordt :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aaah, Hunter S. Thompson. Ik ben verknocht aan zijn boeken (hoewel ik tot mijn spijt alleen nog maar Fear and Loathing in Las Vegas heb gelezen). Ik heb de film F&L in LA al 100 keer gezien, en begin steeds meer inzicht te krijgen in wat voor persoon deze Hunter nu eigenlijk was. Vooral heel interessant dat hij zulke goede banden had met Johnny Depp. Depp vroeg zich heel erg af of Hunter niet boos op hem was voor de manier waarop hij Hunter neerzette in de verfilming van Fear and Loathing. Ik kijk ook heel erg uit naar The Rum Diaries (:

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de docu "Breakfast With Hunter S. Thompson" zit een scène waarin Hunter aan Depp vraagt of hij het erg vindt om nog even te moeten wachten voor de opnames van Fear & Loathing, Depp zegt dat het ok is, als Hunter z'n vogel kan leren praten :D

Weet niet hoe hecht hun band echt was, maar heb gehoord dat Depp het hele kanon gebeuren om Hunter z'n as af te laten schieten heeft betaald.

Link naar bericht
Deel via andere websites

True, het zou mooi zijn als het zo is, dat geeft dat Depp z'n optredens in de films wel wat extras.

Vraag me wel af hoe ver de echte Hunter afstond van z'n verhalen en hoe hij in de media naar voren kwam en werd gebracht. Dat hij een wild leven gehad geloof ik meteen, maar er zit ook een hoop fictie tussen, denk ik. "fiction is often the best fact."

Link naar bericht
Deel via andere websites
True, het zou mooi zijn als het zo is, dat geeft dat Depp z'n optredens in de films wel wat extras.

Vraag me wel af hoe ver de echte Hunter afstond van z'n verhalen en hoe hij in de media naar voren kwam en werd gebracht. Dat hij een wild leven gehad geloof ik meteen, maar er zit ook een hoop fictie tussen, denk ik. "fiction is often the best fact."

Yeah, dat klopt ook wel. In ieder geval is de Adrenachrome uit Fear and Loathing fictie (uiteraard, want deze drug bestaat ook niet). Fear and Loathing is voor de rest wel redelijk gebaseerd op een waar gebeurd verhaal, voor zover ik weet. Ik weet ook dat Depp extra aantekeningen heeft gehad van Thompson voor het maken van F&L.

Link naar bericht
Deel via andere websites

True, veel klopt gewoon. B.v. Dr. Gonzo uit Fear and Loathing heette in het echt Oscar Zeta Acosta, het was alleen geen dikke Samoaan maar een Mexicaan, maar wel weer advocaat.

Het loopt een beetje door elkaar, maar dat maakt z'n verhalen echt perfect. Iemand The Rum Diary trouwens al gezien?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden