15 gram Atlantis thuis in de avond


Recommended Posts

Hallo allemaal,

bij deze mijn tripverslagje.

Ik heb al een aantal keer shroomies gedaan en elke keer is weer vrij anders. Elke keer is erg bijzonder sowieso.

Dit keer had ik echter besloten om het alleen te doen en dit zorgde voor een hele andere trip dan wanneer ik het met vrienden deed.

De setting was s'avonds gewoon thuis op mijn kamer, hoewel ik ook 2 keer de tuin in ben gegaan. Ik heb iets van 16 uur gevast van te voren.

20:00 - Inname van ongeveer de helft van de truffels, gelijk naar buiten gegaan met een muziekje op. In de tuin een poosje zitten luisteren en wachten tot het in begon te werken. Dit ging behoorlijk snel, al na 20 minuten begon ik het te voelen, terwijl dit in het verleden toch zeker een halfuur duurde. (Ik was hier best tevreden mee want de laatste keer dat ik truffels at had ik ze waarschijnlijk wat te lang (bijna een week) buiten de koelkast laten liggen, en toen werkten ze niet meer.)

Vervolgens at ik de 2e helft op.

Ik vroeg me af in wat voor trip ik precies zin had, maar ik besefte al gauw dat ik dat toch niet kon beïnvloeden. Ik besloot terug te gaan naar mijn kamer om op bed te liggen met de muziek en door het raam te genieten van de nu snel ondergaande zon.

Ik ging niet bijzonder diep (had maar 15 gram op) maar ik werd vooral 'gewezen' op mijn relatie met mijn gezinsleden en hoe belangrijk ze voor mij zijn. Het was behoorlijk zwaar op bepaalde momenten hoewel het uiteindelijke gevoel toch 'goed' was. Dit was eigenlijk het grootste verschil met voorgaande trips, die een stuk gezelliger waren en ook een stuk spacender.

(maargoed, ik was nu ook in mijn eentje) Dit keer bleef ik ten alle tijden gewoon op aarde. Het viel me tijdens de trip wel op dat ik nauwelijks filosofisch werd over de aarde, het leven opzich e.d. terwijl ik hier de vorige keren juist het meeste mee bezig was. Geeft toch maar weer aan hoe verschillend die trips zijn, en dat de 1e keer echt totaaal kan verschillen van de andere.

Ik ben er wel van overtuigd dat je het soort trip krijgt dat je nodig hebt en het is sowieso altijd leerzaam. Ik geloof ook niet echt in bad trips (bij shrooms iig), je wordt dan geconfronteerd met jezelf en en dàt kan soms zwaar zijn.

(Voor mij zijn de trips tot nu toe echter altijd positief geweest.)

Rond een uur of 22:00 weer naar buiten gegaan en de sterren en de maan waren prachtig. Ik woon aan het water, en de combinatie van de hemel boven me en een groep zwemmende eenden op het water was erg mooi om te zien. Ik realiseerde me weer hoe mooi de natuur is (zoals elke trip, dat blijft gek genoeg terugkomen :lol: )

Ik denk dat ik rond een uur of 23:30 weer naar binnen ben gegaan en nog rustig wat op bed gelegen heb en een beetje geskyped met een maat die stage loopt in China. Daarna nam de trip zeer rustig en geleidelijk af. Ook dit was een behoorlijk verschil met de vorige keren, waar ik telkens met mn vrienden vrij abrupt tegelijk stopte.

Al met al was dit weer een bijzondere reis door het brein, hoewel het niet zo diep ging. Dit had misschien ook te maken met het feit dat mn gezinsleden ook gewoon thuis waren, ik dit voor de eerste keer alleen deed, en misschien omdat het s'avonds was en niet overdag in de felle zon.

Volgende keer in ieder geval weer met een groepje vrienden!

De muziek die ik onder andere op had staan was:

(Omnia: geweldige Nederlandse Pagan Folk band, check ze als je daar van houd! http://www.worldofomnia.com" rel="nofollow)

Rolling Stones, Infected Mushroom, Van Morrison, Moby, Steppenwolf, Led Zeppelin en Rodrigo y Gabriela om maar een paar te noemen.

Tot slot: 'vriendelijke' site, supersnelle bezorging en duidelijke informatie hier! Prima prijzen ook wat mij betreft, en heel leuk die acties/aanbiedingen. Ik ben er vrij zeker van dat ik hier nog vaker ga bestellen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is inderdaad heel apart hoe de set & setting een trip zo intens kan beïnvloeden. Ik denk dat, als je je trip laat gaan zonder dat je het probeert te sturen, het dicht in de buurt komt van wat je beleefd in dromen; Die zijn (voor mij althans) vaak te herleiden naar dingen waar ik me in het dagelijks leven mee bezig houd, zorgen over maak etc.

Dus als je het zo bekijkt kun je inderdaad de trip krijgen die je "nodig" hebt en krijg je door het andere perspectief een verhelderende kijk op dingen waar je mee zit.

Interessante mix van muziek trouwens :D Dat is bij mij vaak de "stemmingmaker", maar houd het meestal bij ambient/ goa/ psytrance.. Luister de laatste tijd, naar aanleiding van een ander topic hier, steeds meer naar Led Zeppelin, ben heel benieuwd hoe dat in m'n volgende trip gaat vallen..

Puik trip report!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het is inderdaad heel apart hoe de set & setting een trip zo intens kan beïnvloeden. Ik denk dat, als je je trip laat gaan zonder dat je het probeert te sturen, het dicht in de buurt komt van wat je beleefd in dromen; Die zijn (voor mij althans) vaak te herleiden naar dingen waar ik me in het dagelijks leven mee bezig houd, zorgen over maak etc.

Dus als je het zo bekijkt kun je inderdaad de trip krijgen die je "nodig" hebt en krijg je door het andere perspectief een verhelderende kijk op dingen waar je mee zit.

Interessante mix van muziek trouwens :D Dat is bij mij vaak de "stemmingmaker", maar houd het meestal bij ambient/ goa/ psytrance.. Luister de laatste tijd, naar aanleiding van een ander topic hier, steeds meer naar Led Zeppelin, ben heel benieuwd hoe dat in m'n volgende trip gaat vallen..

Puik trip report!

Bedankt! Ja, het blijven wonderlijke ervaringen. Jammer op zich dat er zoveel mensen zijn die het niet durven te proberen. Met Zep zit je wel goed trouwens, retestrakke band met een hoop positieve en diepe liedjes. Luister bijv. eens een live versie van 'No Quarter', de studio take (dus niet de album versie, hoewel die natuurlijk ook erg goed is) van Since I've Been Lovin' You en The Rain Song. En natuurlijk de rest. 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden