Recommended Posts

Enige tijd geleden heb ik voor het eerst kennis gemaakt met Magic Truffels.

Ik was met een paar vrienden in Groningen, zij hadden zelf gekweekte thuis, maar niet genoeg voor 4 personen, dus besloten wij om nog een bakje te halen in de smartshop. Hier kregen we een soort menu met verschillende soorten truffels. Omdat ik benieuwd was hoe het zou zijn als je visuele effecten zou krijgen besloot ik een bakje te nemen waar bij veel sterretjes stonden bij het visuele effect, deze had volgens mij de naam Dolphins Delight (is al aardige tijd geleden).

Het was een zeer aangename kennismaking met truffels, echter daarna nooit meer geprobeerd. Nu stuitte ik puur bij toeval op deze site en begon het toch weer te kriebelen. Ik las echter dat de soorten die hier staan vermeld eigenlijk de enige ´echte´ soorten zijn, en dat er in die smartshops gewoon zelf gekke namen op worden geplakt. Ik vroeg me af of iemand een idee heeft onder welke soort deze Dolphins Delights vallen?

Overigens denk ik dat ik nu de Atlantis wil gaan kopen.

Vr. Groet, een nieuweling hier!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat vraag ik me ook al een tijdje af. Heb ze persoonlijk nog nooit geprobeerd of in m'n handen gehad, maar Freshbox (de distributeur van o.a. Dolphins Delights en Cosmic connectors) vermeld dus geen echte soort op de verpakking?

Er is op het internet iig bizar weinig te vinden over de soorten die ze gebruiken, jammer genoeg :(

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is maar 1 actieve stof in een truffel en dat is psilocybine. Deze stof kan minder of meer aanwezig zijn in een truffel. Dat is ook grotendeels het onderscheidt tussen de verschillende truffels die je kan kopen (op vorm/kleur/smaak na). Een menukaart met sterretjes etc zegt niet zoveel. Je zal ook zien dat als je nog een keer Dolphin Delight neemt, je trip totaal anders kan zijn.

Waar de Dolphins Delights onder vallen, weet ik niet. Wel weet ik dat ze soms de "echte" naam in kleine letters op het bakje drukken. Je zou dus even terug kunnen gaan naar de smartshop om te kijken of je nog wat meer informatie van het bakje kan lezen.

Ikzelf zou die Dolphins Delights vergeten en lekker de Atlantis pakken. Succes verzekerd ;). Veel plezier!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Ik weet erg veel de verschillende soorten,ik verkoop al jaren deze producten.Dolphins Delight en atlantis komen van verschillende bedrijven .De Dolphins Delights zijn vele male sterker dan de atlantis.De latijnse naam(echte naam) is sclerotia en is het gedeelte van de paddo wat onder grond groeit.Je stemming waarin je je verkeerd op het moment dat je ze neemt is erg bepalend voor hoe je je gaat voelen op de trip,trip daarom altijd en alleen als je prettig in je vel zit en doe het het altijd in een vertrouwde omgeving.Veel plezier

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik weet erg veel de verschillende soorten,ik verkoop al jaren deze producten.Dolphins Delight en atlantis komen van verschillende bedrijven .De Dolphins Delights zijn vele male sterker dan de atlantis.De latijnse naam(echte naam) is sclerotia en is het gedeelte van de paddo wat onder grond groeit.Je stemming waarin je je verkeerd op het moment dat je ze neemt is erg bepalend voor hoe je je gaat voelen op de trip,trip daarom altijd en alleen als je prettig in je vel zit en doe het het altijd in een vertrouwde omgeving.Veel plezier

Zijn alle truffels niet gewoon sclerotia?...

Hoe kom je erbij dat de Dolphins Delights sterker zijn dan de Atlantis?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hi Thijs ,als je goed leest zeg ik inderdaad dat alle truffels sclerotia zijn.En om op je volgende vraag terug te komen,ik weet dit omdat ik ze beide al meerdere keren heb gegeten.Zelfs de Space shuttles die van het zelfde bedrijf komen als de dolphins en de zwaktste zijn daar ,zijn sterker dan de atlantis

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er is maar 1 actieve stof in een truffel en dat is psilocybine.

Grotendeels klopt je verhaal, maar er zijn wel meer actieve stoffen in paddo's/truffels, waardoor sommige soortjes heel subtiel verschillen volgensmij. Of dit was alleen zo bij paddo's, maar dacht dat het bij truffels ook zo werkte. Daarnaast zijn er in het begin sowieso 2 stoffen aanwezig, psilocine en psilocybine.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...
Zelfs de Space shuttles die van het zelfde bedrijf komen als de dolphins en de zwaktste zijn daar ,zijn sterker dan de atlantis

Het is misschien een beetje laat, maar ik had hier ook een discussie over zojuist. Ik weet niet of ik dat zo moet geloven, heb zelf meerdere malen space shuttle gebruikt en een keer atlantis. Ik merkte niet heel veel verschil tussen deze soorten, morgen staat er weer een tripje gepland dus dan pak ik wel een keer iets anders!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, oude discussies, die zijn het leukst :P Het blijft jammer dat Freshbox niet op hun doosjes vermeld welke soort truffels ze gebruiken, dus de sterkte van hun truffels blijft een aparte discussie omdat je alleen kunt vergelijken op persoonlijke ervaringen en die kunnen, ook binnen 1 soort, nogal eens verschillen.

Er zijn maar een beperkt aantal soorten sclerotia bekend, dus heel speciaal kunnen de dolphin's en spaceshuttles niet zijn. Met veredeling kun je de potentie nog een beetje rekken, maar ik betwijfel of hun truffels zo bijzonder zijn als mtoppy stelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden