Wat is jouw favoriete muziek om te luisteren tijdens je trip


Recommended Posts

  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik zie hier hele toffe muziek staan! Groot deel al op mijn playlist.

Zelf luister ik voornamelijk naar The Beatles (Magic Mystery Tour Abbey Road Sgt peppers lonely heart clubs band Yellow submarine) Pink Floyd (Dark Side of the moon The Wall Wish you were here) Veel van The Doors. Jimi Hendrix Cream en veel 60's en 70's stoner en psychedelic rock.

Wat ik ook wel luister is goede reggea. Is ook best wel relaxet :D

Voor de rest instrumentale progressive rock zoals goede japanse bands Mono en Euphoria (Zeker een aanrader om op te zoeken voor mensen die van hele mooie gitaarmelodieen houden) . Ook wel piano muziek.

70's hippie muziek is (natuurlijk) ook heel goed om te luisteren vind ik :)

sjaman muziek en muziek van "hogere sferen" vind ik ook heel mooi.

Ik luister zelf veel muziek en drum n bass lijkt me ook wel wat om eens te proberen :lol:

Ook Celtic muziek met van die fluiten en middeleeuwse muziek lijkt me heel mooi en rustgevend :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker diepe chillstep zoals singularity

http://www.youtube.com/watch?v=SXqZnGy1egw

Bij een track als deze voel ik me zwaar euforisch :lol:

Heavy dubstep doet 't 'm ook wel bij mij.

Voorbeeld:

Of

Verder luister ik van alles in me trip! Veelal Dnb, drumstep, moombahcore, neurofunk, hardstyle, hardcore, etc. maar dubstep blijft me favoriet. :D

Iedereen hier heeft een goede smaak! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Voor mij persoonlijk kan bepaalde muziek net iets te ''duister'' zijn waardoor het bepaalde gevoelens op kan roepen die ik tijdens een trip liever niet wil ervaren.

Door uitwisseling met mijn broer heb ik ontdekt dat de muziek voor vrouwen erg kan verschillen met die voor mannen.

Alsof mannen toch makkelijker kunnen luisteren naar de wat meer uptempo, duistere en ''vage'' muziek terwijl ik als vrouw graag chill, melancholisch en zachte muziek prefereer tijdens mijn trip.

Om hier balans in te vinden hebben mijn broer en ik bedacht om eigen gekozen nummers te mixen tot een ''trip-cd''.

Deze cd's hebben een thema en naam gekregen en zijn dan tijdens onze trip de rode draad!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Naar mijn mening kan bijna alle muziek goed zijn in een trip (zolang het niet extreem verschilt van waar je normaal van houd).
Wel heb ik vaak dat het een beetje op moet bouwen, ik kan niet vanaf klassiek (bv, concerning hobbits van lord of the rings) ineens naar hele harde techno.
Er moet altijd een beetje een overgang zijn of je moet er maar zin in hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Goa vind ik  maar niks, dat vind ik echt voor mensen die vol op de speed zitten ofzo. Gewoon de lekkere rustige trippy muziek, Shpongle, Pink Floyd, old school Reggae, oude (psychedelic) rock, deep house, ambient/psybient ( de rustige nummers) Ik moet wel zeggen ik heb nooit binnen getript maar altijd ergens in een natuurgebied en dan heb je gewoon een bepaalde playlist dus kun je niet naar veel verschillende dingen luisteren. Trippen zonder muziek als je buiten bent is ook prima

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
  • 5 months later...

Nujabes heeft ook geniale nummers, waaronder deze. Ook maakte hij heel relaxte rapmuziek.
Helaas is hij veel te vroeg in 2010 overleden.

Ook maakte hij de muziek voor een Anime-serie "Samurai Champloo".
Deze is na één seizoen stopgezet nadat hij is overleden. Deze kan ik ook ten zeerste aanraden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
Crowded House - Weather With You

Tijdens het nummer 'Weather with you' van Crowded House voelde ik dat de truffels hun werk echt goed begonnen te doen. Later in het nummer lag mijn focus op de geweldige achtergrondinstrumenten en nagalmen hiervan. Crowded House heeft echt een paar top nummers.

 

https://www.youtube.com/watch?v=0wat03h2ev0

 

Na de cd van Crowded House viel er een stilte. Deze werd al snel opgevuld door het geruis van de bomen en het tjilpen van de vogels. Mijn mede tripper ging in mijn kast op zoek naar een andere cd, (het duurde best even want hij werd steeds afgeleid door de pracht en praal van de cd hoesjes) hij pakte op goed geluk een CD genaamd 'Flamenco Nuevo'. Het eerste nummer bracht ons tot een onbeschrijfelijke lachbui, dit was wel het laatste wat we verwacht hadden. (kleihard uit je speakers laten knallen!)

 

 

De meeste nummers op de cd zijn online alleen onmogelijk te vinden. De link hieronder verwijst naar de website die de cd's verkoopt en van ieder liedje is een preview te beluisteren. Ik vond het een geweldige ervaring om op Flamenco muziek te trippen. Zelf was ik er nooit op gekomen maar nu vind ik het een enorme aanrader om eens te proberen. Natuurlijk is het wel prettig als het een beetje in je comfort zone valt. 

 

http://brisa.com/FLAMENCO_NUEVO/topic/Search_Results/shop_art_id/129/tpl/articledetail

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Ik luister héél vaak in het algemeen:

 

Ultimate spinach

John Frusciante

Iggy pop & the stooges

Jimi Hendrix

Kaleidoscope

Canned heat

Pink floyd

Gorillaz

The doors

The re-stoned

Led zeppelin

Strawberry alarm clock

 

Specifieke nummers die ik heel vaak luister tijdens een trip:

 

Mind flowers (Ultimate spinach)

Hang on to a dream (Gandalf)

On the road again (Canned heat)

Penetration (Iggy pop & the stooges)

Tomorrow comes today (Gorillaz)

The end (The doors)

Crystals (The re-stoned)

Baba O' riley (The doors)

Set the controls for the heart of the sun (Pink floyd)

The Narrow pt.1-3 (Pink floyd)

Lake of fire (Nirvana)

Dazed and confused (Led zeppelin)

Friend of the devil (The grateful dead)

Drugs (Rebel drones)

The will to death (John frusciante)

Black hole sun (Soundgarden)

Personal jesus (Depeche mode)

Who was in my room last night? (Butthole surfers)

Eight miles high (The byrds)

Sludge factory (Alice in chains)

Magoo (Country joe & the fish)

Wanna be your dog (Iggy pop & the stooges)

Voodoo (Godsmack)

Drain you (Nirvana)

Old monsters (Asterix)

Under the bridge (Red hot chili peppers)

Rearviewmirror (Pearl jam)

I'm the mountain (Stoned jesus)

Moons of neptune (The machine)

Break on trough (The doors)

Around the world in a tea daze (Shpongle)

 

Het nummer 'Mind flowers' van Ultimate spinach heeft mij echt al het verste ooit gebracht, zeker een aanrader!

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 years later...
  • 1 year later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden