Wat is jouw favoriete muziek om te luisteren tijdens je trip


Recommended Posts

Pink Floyd is inderdaad super.

Ik raad je aan om al trippend naar "Pink Floyd Live at Pompeii" te kijken

En Shpongle, het zijn voor mij tripgoden en voor nog zovelen andere ook :) Zware aanrader om hun albums te verkrijgen en beluisteren tijdens een trip. Kan je heerlijk diep laten gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Pink Floyd is inderdaad super.

Ik raad je aan om al trippend naar "Pink Floyd Live at Pompeii" te kijken

=) Dat is inderdaad een goeie, heb die film natuurlijk al een keer of twee drie gezien, en het is echt een hele mooie setlist in een prachtige omgeving, ga ik zeker eens "onderzoeken" =)

Het filmpje is trouwens afkomstig uit de Franse film "La Planete Sauvage" ook wel iets interessant om te bekijken, al trippend

Thanks, kga hem nu opzoeken. Wazige Franse films ftw =))

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het liefste en meestal wel dubstep op staan. Meestal is dit toch wel liquid of chilled dubstep op staan. De cd play the B side van moby doet het ook altijd goed. vooral porcelain is chill. verder luister ik ook veel van MT eden of shpongle. Ik mag natuurlijk adam in chains van billy idol (de lange versie) ook niet vergeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik houd zelf heel erg van post-rock en triphop. Zowel trippend als normaal. Aangezien je in die genres veel verschillende bands en artiesten heb, zet ik er hieronder een paar op een rij die zeer tripgeschikt zijn:

God is an Astronaut

Explosions in the Sky

Boards of Canada

Arms and Sleepers

Air

En Telefon Tel Aviv en Trentemoller zijn ook heel nice, alleen dat is meer de electro-kant op.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik heb de truffels nog niet geprobeerd maar gaat wel gebeuren binnenkort.

Wel ervaring met wat andere dingen. Eerst draaiden we altijd vette trance. Tegenwoordig lekker rustige chill muziek zoals Enigma. Daarvan begin je vanzelf al te zweven. Lijkt me heerlijk om zo rond te dobberen... :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Aphex Twin doet het altijd goed onder het trippen.

Voor de rest luister ik normaal veel electronische muziek. Een paar jaar geleden heb ik Ceephax Acid Crew live gezien onder een truffel trip op strp festival. Was ook een hele vette ervaring

dit is het optreden dat ik bezocht heb destijds onder de trip :

Thuis luister ik ook vaker dingen als 80's electro / acid / dub / minimal / techno / trojan records / Synthpop

eigenlijk te veel om op te noemen maar onder het trippen luister ik vaak weer heel andere dingen. Een paar nummers die me goed bevallen zijn onder het trippen :

Klangstabil : You May Start

Bronski Beat - Smalltown Boy

" rel="nofollow

Ik kwam onlangs ook op het vimeo kanaal van soulwax allerlei mixen tegen ongeveer 16 uur lang met visuals. Deze heb ik geript en op dvd gebrand om binnenkort eens op de truffels te doen vooral de Celestian Voyage mixen zijn erg vet en science fiction actig. En de Under the covers hebben erg leuke visuals :

Celestian Voyage

http://vimeo.com/26148735" rel="nofollow

Under The Covers 1

http://vimeo.com/25861552" rel="nofollow

En rechts staan de titels van de andere mixen

Vaak luister ik ook gewoo vinyls onder het trippen ook altijd leuk om een plaatje op te ztten onder een trip. Je zult je onder een trip ook echt verbazen tussen het geluid van digitaal en vinyl. Vinyl geeft echt een veel dieper en warmer geluid in zon trip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik het goed begrijp zijn er mensen die helemaal voor de muziek gaan tijdens het trippen en ook mensen die helemaal voor films gaan tijdens het trippen. Bovendien heeft (bijna) iedereen een voorkeur voor de natuur. Wat is er zo bijzonder aan de natuur tijdens een trip? Is dat alleen omdat er zoveel te zien/ervaren is in de natuur?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De natuur ingaan onder een trip is echt een avontuur als in een film. Het leukste is op een plek waar je de weg niet kent en kunt verdwalen. Heb ik al een paar keer meegemaakt en dat op de fiets. Leuke van natuur is dat ik er altijd helemaal rustig van word en problemen buiten de trip worden even vergeten en het lijkt of buiten de trip niks meer belangrijk is (voor de tijd dat de trip duurt)Ook wilde dieren zijn altijd leuk onlangs onder een trip een schotse hooglander en een adder tegen gekomen. . Wel erg vet om dat tijdens een trip tegen te komen.En visueel is het natuurlijk ook stukken mooier En dan de lachkicks maken de trip meestal echt super buiten dan. Die heb ik buiten meer dan dat ik binnenzit.Maar ook buiten trips zoek ik veel de natuur op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanx DV1984! En wat betreft verdwalen, daar hoef ik niet voor te trippen, dat gaat bij mij helemaal vanzelf..

Ben zelf hier op een halve straat van huis al een paar keer letterlijk (en figuurlijk) de weg kwijt geweest. Wel lachen trouwens! Gelukkig heb ik een partner die altijd weer de weg terugvind.. HOE DOET IE DAT TOCH???? :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ben je bekend met paddos / tuffels? Ligt denk ik ook aan de film Ik zal niet snel een film opzetten waarbij ik teveel moet denken als De Davinci code. Wel vind het het altijd leuk om maffe/trippy / drugs related films te kijken onder het trippen. Ik denk dat je niet met teveel dingen moet bezig zijn buiten de film. Meestal trip ik ook niet alleen onder het film kijken, kun je mekaar aanvullen als er iets niet te begrijpen is. Alleen trippen is ook anders met film kijken kon het vroeger ook nooit, nu intussen na aardig wat ervaring te hebben met paddos/ truffels lukt het me wel.

Zelf rook ik ook graag een jointje bij mijn trip (duurt de trip ook stukken langer) misschien dat dat de zin om films kijken ook wat versterkt en met een biertje (waarmee ik meestal 8 uur doe onder een trip) houd ook je eigen gedachtes wel een beetje onder controle. Zodra je gedachtes van de film even wegvlagen even snel een slokje nemen en je zit er weer helemaal in.

Maar zorg ook dat je neit teveel drinkt bij paddos / truffels (niet meer dan 2/3 biertjes ofzo) anders roept het vaak depressieve ideeen in je op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okay! Thanx again.. Ik heb nog geen ervaring met truffels/paddo's. Wel met x en wiet. Dit is echter een heel andere ervaring heb ik me laten vertellen. We gaan het meemaken binnenkort.. Ik ben zelf erg van de gekleurde en bewegende lichtjes, word ik altijd lekker zweverig van en er valt altijd wat te zien.. Enne de tuin is hier nogal groot dus dat is misschien ook een aardig begin als we toch gelijk de natuur in willen. 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden