Wat is jouw favoriete muziek om te luisteren tijdens je trip


Recommended Posts

Komende donderdag weer lekker trippen! Ditmaal met wat progressive rock en metal albums! ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken. Ik heb alvast een playlistje gemaakt bestaande uit de volgende albums:

The Ocean - Heliocentric

Haken - Visions

Pink Floyd - Dark Side of the Moon

Porcupine Tree - Deadwing

Opeth - Heritage

Opeth - Blackwater Park

Vorige keer dat ik dat soort muziek luisterde tijdens een trip was ik met een grote groep mensen en werd het niet echt gewaardeerd. Nu zijn we maar met z'n en hebben we een redelijk overeenkomende muziek smaak... ben benieuwd! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 97
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Tja mischien een beetje afgezaagd maar ik vond Jan Hammer- Crockett's Theme toch echt heel iets aparts met mij doen tijdens mijn eerste trip.

Mijn pa had ooit een cd met veel nummers van Jan Hammer, ik heb deze tot op heden nog niet kunnen vinden maar hier is in ieder geval een linkje hoewel ik denk dat die voor de meeste toch wel bekend is.

Have fun :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is inderdaad een heel tof themaatje, Nocturnalshroom!!! Toch maar 'ns downloaden :P

Ik heb tijdens mijn vorige trip veel geluisterd naar Tame Impala, een Australisch psychedelisch rock bandje. Het was echt geweldig, ik ging helemaal op in de muziek en veranderde in een hippie.

Dit nummer is een favoriet van mij persoonlijk. Geniale overgang bij 2:55. Het gedeelte dat daarna komt is zo euforisch, ik zweefde met de muziek mee naar hippie wonderland. Heerlijk.

Daarnaast is ook dit nummer erg tof. Evenals de stopmotion clip die erbij gemaakt is.

Hoop dat jullie het wat vinden! :D Happy trippin'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo er staan hier een paar prachtige nummers tussen !

De laatste tijd luister ik veel naar Fink ze maken mooie muziek , heel erg dromerig.

Heb nog niet de kans gehad om er tijdens het trippen naar te luisteren maar dat kom dit weekend wel goed !

Deze is ook prachtig

Zal nog laten weten of tijdens het tijdens het trippen ook fijn is om te horen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het valt mij op dat velen hier gaan voor hele relaxte, chille muziek. Ga ik ook zeker proberen, maar ben zelf toch wel een fan van lekkere, opzwepende, vrolijke drum 'n bass. Ik heb pas een trip gehad maar het werkte zo goed. Kan het iedereen aanraden eens te proberen.

De nummers die een grote indruk maakte op mij tijdens m'n trip waren onder andere:

http://www.youtube.com/watch?v=u6OgXqvyQB8

http://www.youtube.com/watch?v=Tsu0UrSEp8w
(Dit nummer deed mij nog net niet van m'n stoel vallen van 't lachen)






(Vanaf 2:15 - LEKKERRR, vanaf 2:37 - WHOOOAAA)

http://www.youtube.com/watch?v=9hHXJQvMa7Y
(Kan helaas niet hier bekeken worden, maar luister 'm. Hij is 't waard)



De Nummers (Genres) die klaar staan voor de volgende keer:

House: (wordt waarschijnlijk samen gevoegd met Drum 'n bass anders is 't te weinig.

(Een van de weinige house nummers die ik trek, Dit nummer is zelfs nuchter perfect :) En de clip is al een trip op zich :P )

Hele Chille Hiphop:


(Vanaf 0:45)



Reggae (Zowel upbeat als "downtempo")


(Downtempo)


(Upbeat)
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en of jullie binnen deze genres nog wat mooie tips voor mij hebben.
Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb zelf nog nooit truffels geprobeerd, dit weekend wordt de eerste keer. Maar ik ben zelf persoonlijke grote fan van Pink Floyd en Led Zeppelin en ook de Beatles. Dit lijkt me erg leuk om te beluisteren. Hieronder heb ik nog een lijstje met genre's die misschien wel leuk zijn om te beluisteren.

Synthpop/Dreampop

Pschycadelic Rock

Post-Rock

Lo-Fi

Jazz/Blues

Ook nog even 2 artiesten die ik wil noemen, waarvan ik denk dat ze geweldig zijn tijdens een trip. Deze ga ik aankomend weekend uiteraard zelf ook beluisteren.

Sigur Ros

Godspeed You Black Emperor

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
ik heb zelf nog nooit truffels geprobeerd, dit weekend wordt de eerste keer. Maar ik ben zelf persoonlijke grote fan van Pink Floyd en Led Zeppelin en ook de Beatles. Dit lijkt me erg leuk om te beluisteren. Hieronder heb ik nog een lijstje met genre's die misschien wel leuk zijn om te beluisteren.

Synthpop/Dreampop

Pschycadelic Rock

Post-Rock

Lo-Fi

Jazz/Blues

Ook nog even 2 artiesten die ik wil noemen, waarvan ik denk dat ze geweldig zijn tijdens een trip. Deze ga ik aankomend weekend uiteraard zelf ook beluisteren.

Sigur Ros

Godspeed You Black Emperor

Lo-Fi muziek is een beetje te chaotisch vind ik, nuchter wel heel chill. Denk aan wavves, no age etc.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden