Zelf muziek maken in een trip


Recommended Posts

Gegroet tripgenoten,

Ik was benieuwd of er hier toevallig ook mensen zijn die ervaringen kunnen delen over trippend muziek maken (eventueel met andere muzikanten). Ik ben zelf hobby gitarist/bassist/drummer. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd maar wil mij er tijdens mijn volgende truffeltrip misschien eens aan wagen. Ik verwacht echter dat het vooral tof klinkt op het moment dat je het maakt en dat als je het later terug luistert zo iets hebt van: "Wtf is this shit?!"

Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrienden van me hebben wel eens gejammed op truffels. Een van de beste jams ooit.

Zelf wel meerdere keren op LSA geprobeerd te jammen, maar ik kan vaak niet meer gitaar spelen als ik trip. De laatste keer is wel aardig lang geleden, dus misschien dat ik binnenkort weer eens wat ga proberen. Moet sowieso binnenkort weer eens LSD nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha sick ik heb nog nooit LSD gedaan. Maar het is natuurlijk wel waar dat veel legendarische muziek onder invloed van die drug is gemaakt. Ik hou het voorlopig toch nog maar bij truffeltjes. Misschien ga ik een keer wat opnemen met een simpel microfoontje als ik aan het trippen ben. Het resultaat komt dan uiteraard ook wel in deze thread terecht 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gitaarspelen op truffels is mooooeeeilijk man!

Toen ik het probeerde zaten er regenboogjes in mijn snaren, en na één noot raakte ik zo afgeleid dat ik niet

echt verder ging.. Een andere keer kreeg ik dat ding niet gestemd en wilde mn maat TV gaan kijken (is kut op

truffels, niet doen). In andere woorden: ik heb het eigenlijk nog niet zo goed geprobeerd.

Mijn gok is dat iets als LSD waar je niet zo lui van wordt (ik hoor dat het niet zo'n effect op je lichaam heeft en

een klein beetje als upper werkt) veel beter is om op te musiceren. Hoewel op wiet gitaar spelen één van de grootste

plezieren is die ik heb mogen ervaren, en daar wordt je nou ook niet bepaald actief van.

Ik ben benieuwd naar meer meningen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

LSD ga ik denk ik maar niet doen, ik houd het maar lekker bij natuurlijke middelen. Maarja zoals ik al zei, er is heel veel popgeschiedenis geschreven onder invloed van LSD. maar ik houd het lekker bij wiet en truffels haha.

Komend weekend ga ik weer eens lekker truffeltrippen. Maar we gaan het doen met een grote groep en ik ben bang dat mensen dan mijn gitaar verkrachten enzo. ik denk inderdaad dat het uberhaupt ook moeilijk is om muziek te maken in een trip omdat alles altijd zo MOEILIJK wordt hahaha. Ik bedoel, ik kan als ik flink van de kaart ben geeneens een '3' van een 'E' onderscheiden op m'n mobiel, laat staan een akkoord kunnen spelen :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gitaarspelen op truffels is mooooeeeilijk man!

Toen ik het probeerde zaten er regenboogjes in mijn snaren, en na één noot raakte ik zo afgeleid dat ik niet

echt verder ging.. Een andere keer kreeg ik dat ding niet gestemd en wilde mn maat TV gaan kijken (is kut op

truffels, niet doen). In andere woorden: ik heb het eigenlijk nog niet zo goed geprobeerd.

Mijn gok is dat iets als LSD waar je niet zo lui van wordt (ik hoor dat het niet zo'n effect op je lichaam heeft en

een klein beetje als upper werkt) veel beter is om op te musiceren. Hoewel op wiet gitaar spelen één van de grootste

plezieren is die ik heb mogen ervaren, en daar wordt je nou ook niet bepaald actief van.

Ik ben benieuwd naar meer meningen..

regenboogjes snaren, wauw, dat klinkt wel echt awesome, maar inderdaad vast wel moeilijk spelen dan x)

maar sowieso zijn dingen een beetje moeilijk met truffels op.. maar wel leuk

Link naar bericht
Deel via andere websites
en waarom is TV kijken op truffels kut? ik had er niet zo veel problemen mee

Waarom? Ik weet niet waarom.

Maar wat ik dan altijd heb is dat ik echt hélemaal geen reet snap van wat er op TV gebeurt,

plus dat de visuals die ik überhaupt al heb geprojecteerd worden op de TV..

Het resultaat is zeer beangstigend, althans voor mij, in een trip! :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • 1 month later...
Heb zelf een keer tijdens een trip piano gespeeld. :mrgreen:

Heerlijke ervaring! Al weet ik niet zeker of het voor buitenstaanders zo goed klonk, maar voor mijn gevoel was het alsof ik de soundtrack van m'n onderbewustzijn speelde, zo diep drongen de noten door. :shock:

haha dat klinkt in ieder geval geweldig.

Ik heb pas in de afterglow van m'n trip muziek gemaakt. Toen een vriend die meetripte m'n akoustische gitaar pakte en een geweldig rustig tokkeltje speelde was ik in een keer verliefd op de muziek. Ik bleef hem maar vragen hoe hij opeens zo goed kon spelen en wat het was wat hij speelde (hij had het zelf bedacht). Hij bracht dynamiek in zijn spel (langzaam van zacht naar harder en weer terug naar zacht). Ik zag vervolgens allerlei hele rustgevende zachte kleuren meevloeien op de muziek en de hele kamer leek mee te leven op de muziek. Wat een spirituele, bizarre, audio-visuele trip was dat zeg.

Binnekort schrijf ik een trip reportje over die bizarre dag. Beste trip voor mij tot nu toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

heb wel eens tijdens een LSD trip piano gespeeld. Ik had het gevoel de muziek zoveel beter te snappen, ik hoefde amper op de partituren te kijken, omdat ik al een soort van kon voorspellen wat er na ging komen, welk akkoord, welke noten, etc. Erg leuke ervaring, maar niet echt zelf iets geprobeerd te bedenken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Heeft hier iemand ooit meegemaakt dat ze tijdens het trippen de toonhoogte als kleur zagen, dus bijv de verschillende C's van hoog naar laag als verschillende tinten rood en zo ja heb je daar later nog voordeel van, dus dat het je als gave bijblijft.

Wat ik in een NLP boek over Mozart heb gelezen is dat hij dus een soort synesthesie had en dat hij zodoende hele composities in zijn hoofd componeerde voordat hij het op schrift stelde. Het geeft namelijk geheugensteun als je een toon niet alleen in je hoofd hoort maar bijv ook ziet en voelt hoe meer van die zgn representational systems je gebruikt hoe beter het in je geheugen verankerd wordt. Dat is bij mij dus het probleem, zang is het enige wat ik kan onthouden en dat durf ik niet meer ;(

En ik merk dat ik veel origineler ben met het bedenken van muziek als ik het in mijn hoofd doe dan als ik achter de piano plaats neem omdat de vertaling van gedachte naar instrument te traag gaat.

Met zo'n gave als klank kunnen zien zou je niet alleen een betere muzikale geheugen hebben maar ook de vertaalslag naar instrument of bladmuziek zonder fouten kunnen maken.

Ik las dat kinderen die op vroege leeftijd piano leren vaak 'perfect pitch' ontwikkelen omdat hun hersens dan ook elke taal heel snel eigen kunnen maken zoals manderijns dat ook met toonhoogte werkt. Na een bepaalde leeftijd verlies je die mogelijkheid(waarschijnlijk veel andere gaven ook)

Dit is een van de redenen dat ik psychedelica ook zo interessant vind omdat ze iets doen met de neuroplasticiteit van je hersens. Zoals ook in dat artikel staat over psilocybene dat het je opener maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Grote delen van mijn podcast maak ik onder invloed- al dan wel/niet trippende.. Daar ontstaat de basis, welke ik later verder uitwerk. Tijdens een trip kan je dermate verbonden zijn met klanken, dat het er ook haast magisch weer uitkomt. Dingen die ik maak onder invloed had ik nooit nuchter kunnen verzinnen :lol: Ergens ook wel weer jammer, ik bedoel... ik heb vaak geprobeerd om bij die creativiteit te komen wanneer ik 'mezelf' ben- maar het is en blijft lastig.

In het kader van een beetje humor... Zo klink ik als ik een podcast presenteer met wat stevige mdma achter de kiezen.. ooit eens voor de absolute lol gemaakt, ergens past het wel in dit topic:

http://www.mediafire.com/download.php?da2s65w4d7hgx9c

Maar om nog even wat dieper in te gaan op psychedelics en muziek.. klassieke muziek zelfs. Kennen jullie ''Berlioz's Takes a Trip?" Hier wordt haarfijn eventjes uitgelegd hoe muziek en een trip met elkaar verbonden kunnen zijn. Heb deze video ook vaak gesampled. Ga d'r maar even lekker voor zitten :D

"Conductor Leonard Bernstein explains the story behind Hector Berlioz's great symphony: Symphonie fantastique, and explains how to recognize the idée fixe."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ikzelf heb mijn laatste trip geprobeerd om in Fl studio wat te maken dit was enorm leuk alleen lukte het niet zo goed om aan knopjes te draaien.

Het is wel heel betoverend om de muziek te horen veranderen door wat je zelf doet.

Een vriend van me raade me aan om simpelere programma's een keer te proberen zoals incredibox.com dat is gewoon op internet heel makkelijk geen idee hoe het zal zijn met truffels op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden