Verzending naar Belgie


Recommended Posts

Daar zijn we gek genoeg net mee bezig, aangezien we steeds meer bestellingen uit België krijgen. Verzending naar België is uiteraard mogelijk (net als de rest van de wereld overigens), maar PostNL schijnt vaak moeite te hebben de pakketjes binnen een acceptabele tijd te bezorgen. Daarom is onlangs (vandaag) de verzendoptie "Per koerier" toegevoegd, waarmee bestellingen binnen 24 uur, ook in België, kunnen worden bezorgd.

De pagina http://www.magic-truffels.nl/bestellen-verzending wordt z.s.m. aangepast zodat hierop meer informatie m.b.t. het bestellen vanuit België te vinden is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Hey, dat vroeg ik mij eigenlijk ook af. Ik heb vrienden in griekenland maar ik dacht dat het voor hun niet mogelijk zou zijn om mee te doen aan de actie! De post doet er (voor een brief) meestal een week over. Pakjes weet ik niet meer. Maar is het dan erg als het iets langer duurt? En hoe zit dat met de controle dan? Kunnen honden het niet ruiken? Je heb in Griekenland nogal een propleem als je er mee gepakt wordt. En dan nog een laatste vraag: hoe zit het met de verzendkosten? Ik heb nog nooit wat bij jullie besteld dus dat weet ik nog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

We versturen helaas geen producten meer buiten Nederland en België. Voorheen deden we dat wel, maar door gedoe met verloren zendingen en de rompslomp met betalingen zijn we daarmee gestopt.

Uiteraard kun je zelf de truffels doorsturen naar je vrienden, maar houd wel rekening met de legaliteit van de producten in dat land. (Ik wil je niet aanzetten tot illegaal handelen ;))

Qua verzendkosten is het vrij simpel, die zijn er niet. Onze pakketjes passen door de brievenbus en zijn dus binnen Nederland en België erg goedkoop te verzenden. Omdat zendingen richting België er soms wat langer over doen (3-4 werkdagen) hebben we ook een optie tot het verzenden per koerier, zodat de truffels binnen 1 werkdag worden bezorgd. Op zich kunnen truffels best een weekje buiten de koeling, maar vooral bij grotere bestelling is het wenselijk dat de truffels zo vers mogelijk aankomen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, toevallig en goed dat jullie daar mee bezig waren.

Ook hebben jullie op dit forum ook een erg beperkt aanbod smileys, vergeleken met een ander forum waar ik regelmatig kom, maar daar liggen te prioriteiten niet lijkt me.

De lijst van smileys is inderdaad wat karig, hebben al een beetje gezocht naar wat interessantere exemplaren maar vaak passen ze niet echt of wordt het meteen een kermis, en dat is ook niet echt de bedoeling. Maar ik houd m'n ogen open ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha, toevallig en goed dat jullie daar mee bezig waren.

Ook hebben jullie op dit forum ook een erg beperkt aanbod smileys, vergeleken met een ander forum waar ik regelmatig kom, maar daar liggen te prioriteiten niet lijkt me.

De lijst van smileys is inderdaad wat karig, hebben al een beetje gezocht naar wat interessantere exemplaren maar vaak passen ze niet echt of wordt het meteen een kermis, en dat is ook niet echt de bedoeling. Maar ik houd m'n ogen open ;)

Ik ben juist blij dat er zo weinig smileys zijn. Anders wordt het inderdaad een gigantische kermis, en krijg je van dat overmatige smileygebruik, waardoor, naar mijn mening, de geloofwaardigheid van de post een beetje achteruit gaat. Nuja, niet zozeer de geloofwaardigheid, maar ik neem iemand minder serieus als ik een bericht krijg met 100.000 smileys erin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Als ze vacuum verpakt zijn, zoals jullie doen, kunnen honden het dan nog ruiken? Want dat is eigenlijk het enige probleem.

Voor zover ik weet zijn drugshonden niet getraind op het vinden van truffels/sclerotia, naar mijn weten kan dat ook bijna niet. Het is sowieso moeilijk vast te stellen of er psilocybine aanwezig is, natuurlijk door het op jezelf te testen, maar anders is volgens mij een lab nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

Is er hier nog een Belg aanwezig die al eens via magic-truffels besteld heeft? Zo ja, hoelang duurde het vooraleer de bestelling aankwam?

Vorige week donderdag werden mijn bestelde truffels verzonden van uit Nederland, maar nu 8 dagen later is m'n bestelling nog steeds niet aangekomen :? . En gezien de post hier tijdens het weekend niet werkt, zal ik pas ten vroegste mijn bestelling maandag krijgen (hopelijk!). Dat is dus tenminste 12 dagen (of te wel 8 werkdagen) voor een verzending! Dat vind ik wel heel lang :( . Bovendien vertrek ik dinsdag op reis, en had ik ze graag voor m'n vertrek in m'n brievenbus gekregen.

Op de duur begin ik me zelfs af te vragen of m'n pakje überhaupt aan zal komen :|

Ik heb de contactservice al gebruikt, maar deze wil ik ook niet overbelasten.

Ik vroeg het liever eens aan een Belg die al ervaring heeft :)

btw, het is een bestelling van 5 pakjes, misschien heeft dit ermee te maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

*Update (als het iemand iets kan schelen); 12 dagen later is mijn bestelling nog steeds niet aangekomen. Ik vind dit heel heel heel erg spijtig.

Ofwel is er iets fouts gebeurd tijdens het verzendingsproces, ofwel is de bestelling gewoon nooit verzonden geweest. (en ik hoop écht van harte dat het de eerste reden is...)

Een teleurstelling, zeker na de overwegend positieve feedback die ik hier op het forum heb kunnen lezen.

Gewoon zomaar eventjes 40 euro kwijtgespeeld...

Moesten de truffels dan toch nog aankomen in een van de volgende dagen, "vers" zullen allicht wel niet meer zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
*Update (als het iemand iets kan schelen); 12 dagen later is mijn bestelling nog steeds niet aangekomen. Ik vind dit heel heel heel erg spijtig.

Ofwel is er iets fouts gebeurd tijdens het verzendingsproces, ofwel is de bestelling gewoon nooit verzonden geweest. (en ik hoop écht van harte dat het de eerste reden is...)

Een teleurstelling, zeker na de overwegend positieve feedback die ik hier op het forum heb kunnen lezen.

Gewoon zomaar eventjes 40 euro kwijtgespeeld...

Moesten de truffels dan toch nog aankomen in een van de volgende dagen, "vers" zullen allicht wel niet meer zijn!

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kun je even een berichtje sturen via het contact formulier, met daarin je bestelnummer, dan kunnen we kijken wat er mis is gegaan.

Sowieso ga je je geld niet kwijt zijn, je bestelling zal opnieuw verzonden worden of we storten je het bestelbedrag terug. (Tenzij de oorzaak ligt bij een verkeerd opgegeven adres, maar daar ga ik even niet vanuit)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik slik mijn woorden terug in; vanmorgen, 15/01 zijn mijn 5 pakjes Atlantis aangekomen :) :) :)

Er zit echter al behoorlijk wat lucht in de luchtledige verpakking, en op sommige stukjes zie ik (heel) kleine groene plekjes. Is dit normaal? Ik vermoed dat de post het paket al die tijd (verzonden "03/01") niet bepaald koel bewaard heeft. Op het label staat echter dat ze geldig zijn tot 04/03.

Hebben ze wat aan hun kracht verloren? Of zijn de truffels nog altijd perfect eetbaar, en nog altijd even krachtig als 2 weken geleden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik slik mijn woorden terug in; vanmorgen, 15/01 zijn mijn 5 pakjes Atlantis aangekomen :) :) :)

Er zit echter al behoorlijk wat lucht in de luchtledige verpakking, en op sommige stukjes zie ik (heel) kleine groene plekjes. Is dit normaal? Ik vermoed dat de post het paket al die tijd (verzonden "03/01") niet bepaald koel bewaard heeft. Op het label staat echter dat ze geldig zijn tot 04/03.

Hebben ze wat aan hun kracht verloren? Of zijn de truffels nog altijd perfect eetbaar, en nog altijd even krachtig als 2 weken geleden?

Gelukkig :D Het blijft apart, de zending is wel heel erg lang onderweg geweest, maar het is iig niet in het niets verdwenen.

Lucht in de zakjes, zodat de truffels er dus los inzitten, komt vaker voor als de truffels langere tijd niet gekoeld zijn. Op zichzelf is dit geen probleem, maar het is wel een signaal dat de houdbaarheid is verkort.

Wat betreft de groene plekjes, is dit de kleur van de truffels zelf, of zie je ze er op zitten? Psilocybine verkleurd blauw als het in aanraking komt met zuurstof, bijvoorbeeld door een beschadiging/kneuzing van de truffel. Dat zien we hier ook vrij vaak, en is enkel een bevestiging van het feit dat de truffels "magisch" zijn.

Omdat truffels zelf vaak geel van kleur zijn kan de combinatie met blauw zorgen voor een groene tint, dus zolang de groene vlekjes niet op de truffels groeien, maar de truffels zelf zijn, is er niets aan de hand.

Het is de laatste tijd gelukkig vrij koud geweest, dus de truffels zullen het avontuur wel overleeft hebben, maar ik zou zeker niet te lang wachten om ze te gebruiken.

Wil je ze pas over een tijdje gebruiken, of blijkt dat ze toch geleden hebben onder de langere verzendtijd, dan krijg je uiteraard 5 nieuwe pakjes, en gaan we ons best doen om deze wel binnen een schappelijke tijd bij je in de brievenbus te krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Eindelijk antwoord, ik was op reis, en ik kon niet meteen antwoorden.

De dag nadat ik de truffels had ontvangen, heb ik 's avonds een pakje uitgetest. Daarmee heb ik een relatief goede ervaring gehad. Vorige week testte een vriend van mij een ander pakje uit, en ook hij had geen problemen. (de rest van de truffels heb ik al die tijd in de koelkast bewaard)

Nu vrijdag heb ik samen met een andere vriend een pakje gedeeld, en hebben we wat geblowd. We waren het er alletwee mee eens dat de effecten fantastisch sterk waren.

In principe heb ik dus tot nu toe een goede ervaring gehad. Naar mijn mening heeft de vertraging op de verzending dus geen erg grote impact gehad op de sterkte van de truffels :)

Wat ik wél nog wilde vragen; Het eerste pakje, de volledige 15 gram, testte ik alleen in m'n kamer uit. Ik vond de effecten niet geweldig sterk, en had ik het gevoel dat het vooral mentaal negatief op mij werkte. Alleen in m'n kamer voelde ik me nogal opgesloten, en ik heb géén lachbuien of wat dan ook gehad. Toen een vriend van mij hetzelfde deed op zijn kamer, ging hij volledig akkoord met m'n mening.

Toen ik echter een pakje deelde met een andere vriend (dus elk 7,5 gr), en daarna wat blowden, vonden we beide de effecten érg sterk, en hadden we beiden (bescheiden) lachbuien (de effecten waren zo sterk dat we op de duur niet duidelijk meer konden praten of lachen).

Nu vroeg ik mij af of de lachbuien afhangen van de weed, of eerder van het gezelschap van een vriend.

Ik weet alleszins dat, als ik alleen blow, nooit of heel zelden lachbuien heb. Als ik daarentegen met een paar vrienden rook, kan ik zonder reden dubbelklappen van het lachen. Is er een correlatie? Of is dit puur toeval?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden