In hoeverre verschilt salvia van truffels?


Recommended Posts

Ik heb maar een paar keer salvia gebruikt, dus ben zeker geen ervaren gebruiker, maar naar mijn idee is het verschil tussen truffels en salvia vrij groot. Sowieso uiteraard de duur, een salvia trip duurt maar 15-30 minuten (ongetwijfeld afhankelijk van hoeveel je gebruikt), het feit dat je het moet roken vond ik ook nogal matig, het smaakt naar mijn idee naar brandende autobanden.

Qua trip, ik vond hem minder "stuurbaar" dan bij b.v. paddo's of truffels, het was meer gaan en zien waar je uitkomt, al kan dat natuurlijk ook aan mijn onervarenheid liggen. Ik had geen visuele hallucinaties, wel het idee alsof m'n lichaam een rubiks kubus was, m'n benen zaten niet meer waar ze horen te zitten, alles draaide door en langs elkaar. Het voelde ook alsof m'n verleden en het nu samensmolten, vrienden en ervaringen van toen waren weer helemaal terug, vrij bizar gevoel.

Bij mij was het dus meer een hele maffe mindfuck, apart om mee te maken, maar, ook al heb ik nog salvia in huis, niet iets wat ik veel vaker zal gaan doen (misschien als ik ouder en wijzer ben ;))

Erowid heeft een Salvia Divinorum sectie, met ervaringen, hoe je het moet gebruiken, bad trips etc. Zeker de moeite waard om te lezen mocht je interesse hebben in salvia.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Zelf heb ik ook geen goede ervaringen met salvia, hier mijn verhaal...

een paar keer een redelijk kleine hoeveelheid gehad, toen voelde ik me ook door mekaar heen gegooid, een soort van elektrisch gevoel :roll:

De laatste keer heeft ervoor gezorgd heeft dat ik jarenlang niets meer met trippen te maken wilde hebben.

Dit was samen met mijn broer. Ik had al een stel biertjes op en rookte samen met hem een buisje sterk geconcentreerde salvia in een keer op.

Hij ging er wel goed op, had een lachKick, ik voelde me niet zo goed en ging op bed liggen.

Even later kwam mijn broer mij opzoeken, dacht dat ik sliep en wou me wakker schudden.

Op dat moment zat ik diep in een trip waarin ik dacht dat ik bovenop de wereld stond die in tweeën was gescheurd. Aan de overkant van de scheur was mijn familie die naar me riepen "kom hierheen"

Ik dacht dat ik doodging en was erg kwaad op mijn broer dat 'ie aan me had lopen schudden. (ook gelijk bijna nuchter)

Nog maanden erna ben ik 's nachts bang geweest op donkere weggetjes (vooral met de auto) omdat ik dacht dat die scheur er weer was. Raar maar waar!

Na die slechte trip (de enige die ik ooit heb gehad) heb ik zo'n zeven jaar geen psychedelica meer gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

In hoeverre salvia van truffels verschilt?

Ik kan eigenlijk geen overeenkomsten bedenken.

Salvia vind ik niet heel tof spul, je hebt geen idee wat

voor trip het deze keer weer oplevert, en de piek duurt

veels te kort om het tot een waardevolle ervaring te maken.

Het levert in de regel een mindfuck op die niks te maken heeft

met realiteit, als je daar van houdt, prima, doen die shit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thijs heeft hier denk ik wel gelijk, heb het nooit onder de tong gedaan,

is het een experimentje waard?

Experimenteren is altijd leuk ;). Ik heb het zelf alleen nog maar gerookt. De bladeren kan je kauwen, het extract moet je in je wang of onder je tong stoppen. Dit stond tenminste in de "bijsluiter". :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thijs heeft hier denk ik wel gelijk, heb het nooit onder de tong gedaan,

is het een experimentje waard?

Experimenteren is altijd leuk ;). Ik heb het zelf alleen nog maar gerookt. De bladeren kan je kauwen, het extract moet je in je wang of onder je tong stoppen. Dit stond tenminste in de "bijsluiter". :lol:

Heeft het dan ook een ander effect?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thijs heeft hier denk ik wel gelijk, heb het nooit onder de tong gedaan,

is het een experimentje waard?

Experimenteren is altijd leuk ;). Ik heb het zelf alleen nog maar gerookt. De bladeren kan je kauwen, het extract moet je in je wang of onder je tong stoppen. Dit stond tenminste in de "bijsluiter". :lol:

Heeft het dan ook een ander effect?

De piek zal veel rustiger opkomen. Heb er verder geen ervaring mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Thijs heeft hier denk ik wel gelijk, heb het nooit onder de tong gedaan,

is het een experimentje waard?

Experimenteren is altijd leuk ;). Ik heb het zelf alleen nog maar gerookt. De bladeren kan je kauwen, het extract moet je in je wang of onder je tong stoppen. Dit stond tenminste in de "bijsluiter". :lol:

Heeft het dan ook een ander effect?

In principe niet, de actieve stof is hetzelfde.

Alleen je krijgt hem veel geleidelijker binnen, en langzamer ook,

dus het totale effect zou rustiger opkomen, de piek zou ook langer duren

dan de gebruikelijke minuut ofzo (die overigens als uren kan worden ervaren).

Salvia roken heeft heel erg een verloop van (voor mij persoonlijk dan)

... bah roken vies, bah, er gebeurt niks

... ???????

.... speeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeess

... dafuq just happened?

Dus misschien dat kauwen deze chaotische trip waar je als psychedelic n00b maar weinig van kan leren

wat uit kan vlakken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De trip zou via de mond langer moeten duren en vriendelijker zijn, lijkt mij fijner en omdat ik niet wil roken dacht ik ook de salvia onder de tong te gebruiken. Maar tot nu toe heb ik daar nog geen enkel effect van gehad, verschillende extractsterktes en verschillende hoeveelheden. Alle tips toegepast (mond, tong, gehemelte en binnenkant wangen goed poetsen (ook fijn!) en spoelen met mondwater).

Benieuwd of er iemand op dit forum voorbij komt die wel oraal succes heeft gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Voor mij persoonlijk verschilt salvia alles met truffels.

Geen overeenkomsten.

Wat al eerder beschreven word als electrisch herken ik ook zeker.

Ook zag ik overal een soort electrische lijnen rechte lijnen en vierkanten, en voelde me ook heel eventjes als een bankstel waar ik op lag :mrgreen:

Maar al met al vind ik het geen leuk effect zoals truffels.

Truffels ervaar ik meer als een leuke grappige lieve en intilligente trip.

Letters dansen en vloeren smelten en je waant je in een nieuwe dementie.

Trouwens, ik had de salvia gerookt (bah-bah-bah-bah)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden