De eerste keer Magic Truffels (Pajaritos)


Recommended Posts

Woensdag 20 juni 2012

Na het een heel aantal keren te hebben moeten verschuiven vanwege het weer of werk, was het dan eindelijk toch zover! Magic Truffels in het stadspark! Omdat het voor mij de eerste keer trippen is (en voor Joke en Henry de eerste keer truffels) bestel ik via magic-truffels.nl de Psilocybe Pajaritos. Volgens de omschrijving is brengt deze truffel je in een ontspannen vrolijke trip, met milde hallucinaties en fascinerende closed-eyes visuals. Dat klinkt als een goede instapper! Vooraf heb ik me goed ingelezen in de do's en don't van het trippen en denk ik dat ik er helemaal klaar voor ben. Ook hebben we van te voren lekkere hapjes en drinken ingeslagen en goede muziek uitgezocht. Ook hebben we een oranje zonnebril mee genomen waar we misschien ook nog lol mee kunnen hebben.

Thuis verdeel ik de truffels over 3 porties van elk 12 gram waarna we klaar zijn om naar het park te fietsen. Om 10 uur hebben Joke en ik met Henry afgesproken in het stadspark. Als we elkaar daar ontmoeten gaan we opzoek naar een mooie plek. We fietsen een beetje rond in het park en vinden aan de rand van het grote veld een mooie plek tussen de gele bloemetjes en bomen. Het gras rondom is lekker hoog dus we liggen mooi beschut. We leggen een groot kleed neer en verspreiden her en der een aantal kussens. De lucht is heel mooi, delen blauw en allemaal uit elkaar waaiende wolken die een mooi patroon vormen. Fruit, chocolade en broodjes worden uitgestald waarna we eerst een beetje chillen en kletsen om in de stemming te komen. Ik merk dat ik het toch wel een beetje spannend vind maar aan de andere kant lijkt het me ook super tof.

Na een half uurtje besluiten we om de truffels te nemen. We nemen eerst de helft waarna we een tijdje wachten. Doordat we de truffels met hazelnoten chocolade eten merken we niks van de vervelende smaak of structuur. We wachten een klein uurtje (en merken geen negatieve effecten) en daarna nemen we de rest. Na een kwartier merk ik dat ik steeds scherper begin te zien. Het lijkt alsof ik de verschillende luchtlagen van elkaar kan onderscheiden. Ik zie op grote hoogte vliegjes vliegen en het lijkt alsof ik hun onderlinge afstand heel goed kan in schatten. Als ik naar de wolken kijk voelt het alsof ik de hoogte en dikte van iedere afzonderlijke wolk kan zien. Dit vind ik erg gaaf en ik blijf dan ook lange tijd naar de wolken kijken. Ik merk dat ik steeds meer dingen in de lucht ga zien. Het patroon in de wolken vormt over mijn gehele gezichtsveld allemaal prachtige tekens die langzaam op de maat van de muziek heen en weer bewegen. We praten een beetje over de dingen die we voelen en zien. Ik besluit rechtop te gaan zitten om naar de bomen rondom mij te kijken. Joke verbaast zich over een aantal in de verte voorbij lopende mensen. Op het moment dat ik naar de mensen kijk, veranderen de bomen achter hen in levende standbeelden die lijken te dansen op de wind. De beelden lijken op de beelden die op het Paaseiland staan. Wanneer ik me hierop wil focussen verdwijnen de beelden weer en zijn het weer gewoon bomen. Alles waar ik naar kijk lijkt te ademen en alle patronen bewegen. Doordat ik de oranje zonnebril op heb gezet lijkt de wereld nog aparter en kleurrijker dan normaal. De bril kleurt alles heel warm en ik vind het dan ook plezierig deze op te hebben. Ik ga op mijn rug liggen om weer naar de lucht te kijken. Na een tijdje sluit ik mijn ogen en ben ik verbaasd door de onbeschrijflijke schoonheid en details van de closed eye visuals die ik te zien krijg. Ik zie heel mooie bewegende patronen die opgebouwd zijn uit heel veel verschillende details. Ik merk dat ik de kleuren kan sturen door mijn hoofd een bepaalde richting op te bewegen. Als ik mijn ogen steviger dichtknijp veranderen de kleuren ook. Ik deel mijn ervaring hierover met Joke en Henry.

Ik voel dat ik dieper in de trip raak. Met mijn ogen dicht luister ik naar de muziek. De muziek lijkt mijn lichaam uit te rekken en te vervormen in een roterende beweging. Ik vertel dit aan Henry die dit erg grappig vind. Ik sluit mijn ogen weer en kom in een speeltuin, de omgeving van deze speeltuin is grijs maar de objecten hebben rood, blauw, groen en gele details. Dit vind ik erg mooi! Ik voel dat ik steeds langer wordt. Mijn benen liggen nog op het kleed maar mijn hoofd lijkt heel ergens anders te zijn. Ook hoor ik de muziek bijna niet maar. Helaas roept Joke mij en wordt ik ineens weer terug naar het kleed getrokken. Ik vraag wat er is en ze biedt me een broodje met zalm aan. Omdat ik het jammer vind dat ik uit deze mooie speeltuin te worden getrokken neem ik maar 1 hapje en ga ik weer op mijn rug liggen. Dit keer zie ik weer heel andere visuals en ook dit keer vind ik het weer heel erg mooi.

Even later ga ik weer rechtop zitten en eet ik de rest van het broodje op. Het is een broodje met roomkaas en zalm en smaakt erg lekker. Na het broodje besluit ik dat het tijd is voor een kleine wandeling. Ik loop naar het kunstwerk in het midden van het veld. Het lijkt een heel eind weg en ik merk dat mijn motoriek ietwat ongelukkig is. Lopen voelt wel heel cool en ik doe er een hele tijd over om bij het beeld te komen. Ik klim op een van de pilaren van het beeld en geniet van het uitzicht. Iedere keer als ik naar de bomen staar veranderen ze in beelden. Dit is heel erg mooi om te zien. Ondanks dat ik best hoog zit sluit ik weer mijn ogen. Ik heb het gevoel in een tunnel te worden gezogen, waarbij mijn lichaam wordt uitgesmeerd over het kunstwerk waarbij het voelt alsof ik besta uit energie. Ik besef me ineens dat wie ik ben en alles wat ik ben, heb meegemaakt en heb gedaan niet uitmaakt en dat je energie nooit zal ophouden met bestaan. Je lichaam kan dood gaan maar je energie blijft. Dit gevoel is zo overweldigend en vredig tegelijk! Wat ontzettend mooi. Ik ga weer rechtop zitten en kijk nog een beetje om me heen. Als ik omhoog kijk (met ogen dicht) dan zie ik frisse, lichte kleuren en kijk ik naar beneden dan zie ik donkere rode kleuren. Ik speel hier een tijdje mee en laat me verwonderen door de mooie kleuren die ik zie. Daarna laat ik me naar beneden glijden en loop ik langzaam weer terug naar ons kleed. Hier vertel ik Joke en Henry wat ik heb gezien. Ik ga weer op mijn rug liggen en kijk naar mijn armen, op een gegeven moment moet ik erg lachen omdat mijn armen niet van mij lijken te zijn. Met de oranje bril op zijn kleuren nog intenser. Af en toe moet ik erg lachen omdat Henry en Joke soms groen, blauw of paars zijn.

Na mijn eerste ervaring op het beeld hoop ik op nog meer dus loop ik weer terug naar het beeld. Op de een of andere manier voelt het beeld aan als een soort verbindingspunt met een andere dimensie. Ik beklim weer het beeld en lig hier heerlijk te genieten van de closed-eye visuals. Ineens wordt mijn rust verstoord door een vrolijk blaffend hondje. Het is een engelse stef die het allemaal heel interessant vind en heel graag bij mij wil komen. Door zijn brede kop lijkt het alsof hij constant aan het lachen is. Omdat hij als een dolle om het beeld heen rent besluit ik hem even wat aandacht te geven. Dit vindt het hondje erg leuk. Ook praat ik wat met zijn baasje waarbij ik erg mijn best moet doen om me te concentreren. Iedere keer als ik even moet nadenken dan trekken alle visuals weer de aandacht. Na het gesprek te hebben afgerond zie ik Joke en Henry mijn kant op komen. Ze vragen me wat die man vroeg en of het gesprek goed ging. Zelf vertellen ze mij over een tijdsbubbel en dat ze de tijd kunnen manipuleren. We lopen weer terug naar ons kleedje. Waarna we gezellig een beetje kletsen. We luisteren lekker naar de muziek en genieten van de ervaringen. Ik heb nog steeds erg mooie visuals, zowel met open als met gesloten ogen. Ik merk wel dat ze iets minder intens worden.

Vanuit het niets beginnen Henry en ik een kussen gevecht. De kussens zijn intens rood en geel, wat in deze groene omgeving erg vermakelijk lijkt. Joke doet ook mee en we hebben erg veel lol. Ik pak een van de fietsen en rij een rondje. Dit is best fijn en met een kussen op mijn hoofd rij ik nog een rondje. Vooral voor de mensen in het park moet dit er erg vermakelijk hebben uitgezien. Hierna gaan we chillen op de grond op de kussens. Het is heerlijk zonnig en lekker warm. De warmte voelt als een heerlijke deken. Joke merkt op dat vanuit de kant van de stad allemaal geluiden komen en het lijkt dat het daar oorlog is. Ook komt er voor haar gevoel daar kou vandaan en straalt de plek waar ons kleed ligt warmte uit. We gaan terug naar het kleed en genieten ook hier van het warme zonnetje. We willen wat fruit eten maar verbazen ons er over hoe vies het er uit ziet. Alles lijkt verdort en verschrompeld. Joke zegt dat het lijkt alsof we de vergankelijkheid van dingen ineens veel beter kunnen zien. Ondanks dat het er in ons ogen niet lekker uitziet, smaakt het nog steeds super goed! We genieten van de smaak en tekstuur van de tomaten en de heerlijk zoete aardbeien.

Vervolgens maken we weer een uitstapje, dit keer gaan we de andere kant op. De zon schijnt hier op een stukje groen waardoor er een tunnel ontstaat. Dit ziet er heel mooi uit. We lopen een beetje rond en kijken naar een paar mensen. Wanneer we weer weg willen lopen komt er ineens uit het niets een klein hondje om de hoek rennen om naar ons te blaffen. Wij schrikken alle 3. Vervolgens rent het hondje heel snel weg en moeten we alle 3 erg lachen.

We gaan weer terug naar het kleedje waar we nog een tijdje blijven hangen, bij mij zijn de visuals nu zo goed als verdwenen maar mijn lichaam voelt nog wel heel lekker. Joke loopt een beetje rond en opeens is ze verdwenen. Als we kijken waar ze is gebleven blijkt ze in het hoge gras te zijn gaan liggen. We volgen haar voorbeeld en gaan ook in het gras liggen. We maken er een spelletje van door af en toe het hoofd omhoog te steken. We hebben erg veel plezier en kruipen als een stel pas geboren leeuwtjes door het grasveld. Dit is erg grappig en we lachen ons dan ook kapot. Een voorbijganger kijkt eerst verbaasd naar ons verlaten kleed waarna hij nog verbaasder naar ons kijkt.

We besluiten onze spullen in te pakken en richting huis te gaan omdat Joke om 6 uur ergens moet zijn. Op de terug weg fietsen we nog langs de Aldi om even een biertje te halen. In de winkel verbazen we ons over hoe goed we de emotionele toestand van mensen kunnen zien en hoeveel mensen op dat gebied erg ongezond lijken. We drinken het biertje aan de kant van de sloot en daarna gaan we naar huis.

De avond hebben we gevuld met natuurfilms kijken onder het genot van verse pepermunt thee. Ook hebben we nog uitvoerig over onze ervaringen gesproken en gelukkig kwam Joke snel weer terug. Deze dag voelde als een vakantie en met een voldaan gevoel zijn Joke en ik gaan slapen.

Het was een fantastische ervaring, die absoluut niet angstig of eng was en zeker voor herhaling vatbaar is! Zo dachten wij er alle drie over.

Dit gaan we zeker snel weer doen (de nieuwe truffels liggen al in huis :D )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi verhaal! Alleen dat "broodje met roomkaas en zalm" klonk een beetje nasty, maar dat komt meer door mijn afwijkende smaak :D

En dat allemaal op de Pajaritos? Die staat in mijn hoofd in het "mild" hoekje, maar als ik je zo hoor over die visuele hallucinaties wordt het misschien tijd die mening te herzien :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie :-D

Het broodje met zalm was heel lekker hoor :-P maar eigenlijk waren de aardbeien en cherry tomaten enzo veel beter tijdens de trip. De broodjes waren meer om de lege maag een beetje te vullen na het nemen van de truffels.

Inderdaad op alle sites staan de pajaritos als mild omschreven, ik ben dus benieuwd wat voor effect sterkere truffels op mij hebben :-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor je reactie :-D

Het broodje met zalm was heel lekker hoor :-P maar eigenlijk waren de aardbeien en cherry tomaten enzo veel beter tijdens de trip. De broodjes waren meer om de lege maag een beetje te vullen na het nemen van de truffels.

Inderdaad op alle sites staan de pajaritos als mild omschreven, ik ben dus benieuwd wat voor effect sterkere truffels op mij hebben :-)

Zou goed kunnen dat je gevoelig bent voor de werkzame stof in de truffel. Lekkere spacen :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Heb net een Pajaritos trip achter de rug (eerste keer psychedelica) en ook mijn beleving was veel intenser dan wat beschreven stond op de meeste sites.

Op weg naar de piek was het wel even schrikken voor je eerste keer, echt een explosie aan CEV's, en toch al een redelijk ego & realiteitsverlies... Als ik het zou moeten staven volgens tripreports, dan leunde mijn ervaring toch tegen Atlantis aan !

Het mag dan ff schrikken zijn, het was toch een goddelijke ervaring ! Mijn trip report volgt nog ! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb net een Pajaritos trip achter de rug (eerste keer psychedelica) en ook mijn beleving was veel intenser dan wat beschreven stond op de meeste sites.

Op weg naar de piek was het wel even schrikken voor je eerste keer, echt een explosie aan CEV's, en toch al een redelijk ego & realiteitsverlies... Als ik het zou moeten staven volgens tripreports, dan leunde mijn ervaring toch tegen Atlantis aan !

Het mag dan ff schrikken zijn, het was toch een goddelijke ervaring ! Mijn trip report volgt nog ! :)

Oef dat klinkt goed! Kijk uit naar je report.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...
Heel mooi report, dit is namelijk het report dat mij een tijd geleden uiteindelijk heeft overgehaalt om magic-truffels te proberen ! Zo te lezen was het een hele leuke mooie en grappige trip. Dat van die paaseiland beelden in bomen herken ik trouwens wel :)

Wat leuk man!! Ik hoop dat je net zo'n leuke ervaring hebt gehad!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden