Walnotenallergie


Recommended Posts

Dag beste mensen,

Ik wil binnenkort samen met een vriend een portie Atlantis nemen, maar bedacht mij ineens dat hij een walnotenallergie heeft. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, of weten wanneer er allergische reacties kunnen optreden?

Alvast van harte bedankt,

Justinox

Link naar bericht
Deel via andere websites

Magic truffels (of eigenlijk sclerotia) zijn een schimmel, en hebben niets met walnoten te maken. Het lijkt me dus heel erg sterk dat je vriend een allergische reactie krijgt van truffels. (tenzij hij natuurlijk ook allergisch is voor paddenstoelen/ schimmels ;))

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ha Gonzo,

Bedankt voor je reactie! Ik moest eraan denken omdat ik her en der recepten zag staan waarin walnoten vervangen werden door truffeltjes. En aangezien hij bij walnoten een anafylactische shock krijgt, wilde ik t risico niet lopen ;)

Dat wordt dan een leuk avondje morgen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...
De smaak van magic truffels wordt inderdaad soms vergeleken met die van walnoten, maar dat is dan ook de enige overeenkomst tussen de 2.

Grappig dat iedereen het heeft over een notensmaak, zelf vind ik het meer een bos-in-de-vroege-morgensmaak. Niemand die dat snapt helaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Grappig dat iedereen het heeft over een notensmaak, zelf vind ik het meer een bos-in-de-vroege-morgensmaak. Niemand die dat snapt helaas.

Zeker dat ik het daar met je mee eens kan zijn, zon muffe oude geur/smaak. Als ik het aan mensen beschrijf dan zeg ik meestal : Stel je zou naar het bos gaan, een hoopje bladeren met je voeten wegtrappen en de verrotte troep die je daar onder vindt smaakt naar truffels, de boel even verwarmen en zo smaakt truffelthee :twisted:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker dat ik het daar met je mee eens kan zijn, zon muffe oude geur/smaak. Als ik het aan mensen beschrijf dan zeg ik meestal : Stel je zou naar het bos gaan, een hoopje bladeren met je voeten wegtrappen en de verrotte troep die je daar onder vindt smaakt naar truffels, de boel even verwarmen en zo smaakt truffelthee :twisted:

Kijk dat is een beschrijving die ik voortaan ook kan gebruiken! Des al niet te min vind ik deze 'verrotte troep' ondertussen aardig lekker smaken :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker :o ? Ow man bij mij wordt het ook elke keer erger en erger. De vorige keer hadden we soep gemaakt en vervolgens met de zeef de stukjes eruit gehaald. Voor de lol nam ik na ongeveer een uurtje in de trip te zitten er een hap van (inmiddels wel weer warm omdat we nog een portie hadden gemaakt in de pan en daar de het residu van de vorige soep er weer bij hadden gedaan), zo van ''kijk mij eens dom en smerig doen''. Nou dat had ik geweten zodra ik die lepel in mijn mond stak kokhalzen echt net tegen het randje aan , en pijn dat het deed. Ja stom dacht ik meteen, denk nou een na.

Maar Rémy, hoevaak heb je het gedaan ongeveer ? Ik wou ook graag dat het ooit minder wordt, gelukkig heb ik nu wel het perfecte recept. Ik heb trouwens het idee dat het in de winter erger is!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een lekkere champignonsoep, met toegevoegde truffels, lijkt mij heerlijk!

Maar meedoen aan TopChef onder truffels gaat hem voor jou dus niet worden Nicadoz?

Ik zit nu tegen de 10de, 11de keer aan. Dat zal voor velen hier een lange tijd geleden zijn :mrgreen: Bij de 2de keer voelde het eten en trippen al heel vertrouwd en chill aan. Voor mij heeft smaak veel te maken met mindset. Een vieze smaak kan overwonnen, geaccepteerd of verandert worden, mits je een goede controle over het bewustzijn hebt. Op dezelfde manier ben ik sinds deze winter in staat kou als warmte te ervaren, simpelweg door een bepaalde gedachtegang aan te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja klopt, pijn is een emotie die je uit kunt schakelen, zo douch ik bijvoorbeeld altijd ijskoud omdat het gewoon heel gezond is ofzo, zo zou het met de smaak ook wel kunnen denk ik maar liever maak ik er toch een soepje van hoor, als het effe kan xD

Grappig dat je dat opmerkt! Sinds mijn overwinning op kou douche ik twee minuten warm, vervolgens twee minuten ijskoud. Door het shock effect sluiten je poriën en trekt de huid samen en vanbinnen gebeurd er ook een hoop; goed voor je spijsvertering bijvoorbeeld.

Welk soep recept gebruik je?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit doe ik ook precies hetzelfde, zo lang mogenlijk koud douchen na het warme ja! Ik pak net welke cup a soup ik op dat moment wil, rundvlees ofzo, je kunt zelf denk ik het beste bepalen wat je lekker vind en wat je het beste samen vindt gaan met de smaak (persoonlijk denk ik)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerst water in een pannetje laten koken, dan het gas terug draaien zodat het niet meer borrelt, dan de (zo fijn mogenlijk gesneden!) Truffels erin, twintig minuten zo op het vuur laten staan zodat het niet gaat koken, af en toe wat roeren en dan het soepje erbij en trippen maar! Volgens mij kun je, voordat je de soep toevoegt, de truffels er wel uitfilteren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja zoals urukhai het doet doe ik het ook vaak. het liefst de truffels nog met de blender doen ook en dan door een hele fijne zeef halen. en Dàn pas de soep erbij zodat men die crunchies uit de soep hebt en niet die uit de truffels :P ik heb het vaakst rundvlees gehad maar laatst dus champignons en dat was de perfecte smaak 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...
Ja klopt, pijn is een emotie die je uit kunt schakelen, zo douch ik bijvoorbeeld altijd ijskoud omdat het gewoon heel gezond is ofzo, zo zou het met de smaak ook wel kunnen denk ik maar liever maak ik er toch een soepje van hoor, als het effe kan xD

Pijn is een gevoel die je wel kan uitschakelen met de juiste training. :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden