15gram Hollandia (tweede keer truffels)


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nog nieuw in de wereld van truffels maar ik heb gister zon vette trip gehad dat ik hem meteen met andere truffelaars wil delen. Ik heb twee weken terug een keer mexicana truffels gebruikt en dat vond ik supervet maar ik wilde toch visueel iets meer gaan zien. Ik heb toen met twee vrienden besloten om meteen de sterkste te pakken (zover ik weet en heb geinformeerd bij de smarthshop is dat de hollandia).

Setting: Alleen thuis met twee vrienden, mijn huis is groot en hout en in de achtertuin twee grote vijvers en een klein bos.

Wie: Ik en twee vrienden, ik noem ze even T en N. (T deed het voor de eerste keer, met N heb ik mexicana gedaan)

Wanneer: 19:00 inname -> 24:00 uitgetript

Muziek: Een hele goede speakerset met het album ''Legend'' van bob marley

Smiddags zijn we naar de smartshop gegaan voor wat informatie en hebben we ietwat gelogen over onze ervaring zodat ze niet moeilijk doen over het meegeven van hollandia. De vorige keer wilden ze ons geen atlantis geven omdat het de eerste keer was.

We hebben toen vanaf 15:00 niks meer gegeten en zijn maar een beetje gaan wachten in de zon met een waterpijpje en veel flessen water. Toen het eenmaal 19:00 was hebben we de tafel gedekt en zijn we de truffels goed gaan kauwen. Opvallend was dat de truffels er anders uitzagen dan de mexicana. De hollandia waren namelijk schijfjes. De smaak vond ik meevallen maar ik voelde na een goede twintig minuten nog niks (bij mexicana voelde ik hem na vijf minuten al). Toen begon mijn lichaam van binnen langzaam warm te worden. Ik had toen 10 gram gegeten en 5 gram apart gelegd. Vijf minuten na de verwarming van mijn lichaam begon het te komen.

Ik ging allereerst lekker rondlopen, ik had het gevoel dat mijn benen voor mij uitliepen en ik geen gevoel in mijn armen had. Dit gevoel was een stuk heftiger dan bij de mexicana. Vervolgens ben ik lekker op de bank gaan liggen om naar het plafond te staren omdat ik nog van de vorige trip wist dat dit wel vet was. Vorige keer zag ik de planken van het plafond een beetje langs elkaar schuiven. Nu was dit veel en veeel heftiger. Alle planken werden mini en werden dan weer heel groot. De nerven in het hout golfden op en neer als een wilde zee en mijn trap werd een roltrap. De stenen van de bakstenen muur begonnen in rijen langs elkaar te schuiven en te dansen op de muziek. De visuals waren zo sterk dat ik het gevoel had dat het echt was. Ik besloot even afscheid te nemen van het plafond om de resterende truffels op te eten. Op het moment dat ik naar de gedekte tafel liep zag ik de vloer als een groot lichtgroen patroon mooi draaien op de stem van bob marley. Ik ben toen even naar de grond gaan kijken en zag het cement tussen de tegels als rivieren over de vloer stromen. Aangezien mijn handen geen gevoel meer hadden dat ze van mij waren ben ik naar ze gaan kijken en ze kwamen over als 10 grote enge monsters die me wilden oppakken. Zo heb ik minstens een halfuur op de grond gelegen.

T was naar de badkamer gegaan en had beleefd dat het buiten het raam een grote jungle was, N was ook erg hard aan het spacen op het plafond en de bakstenen muur. Het was nu ongeveer 20:00 en we besloten de rest van de truffels mee naar de jungle buiten te nemen om daar verder te spacen. De trip werd tijdens het eten heel even wat zwakker maar na tien minuten keek ik naar het gezicht van N en heb toen minstens 20 minuten een lachkick gehad omdat zijn gezicht heel breed en heel smal werd. Zijn gezicht leek gefotoshopt en daar heb ik zon ontzettende lachkick om gehad. Intussen was T richting de vijvers en het bos gelopen en had hij al zijn kleren uitgetrokken (lol :P). Toen alles netjes op was zijn ik en N ook naar de vijver gelopen. Het begon nu langzaam te schemeren en het was toch een beetje eng geworden. T. was naakt terug naar het huis gelopen en is daar gaan douchen omdat hij dat zo heerlijk vond (?). Ik en N zijn bij de vijver gaan zitten en hebben daar geprobeerd een shaggie te draaien, dit was een heel karwei en erg leuk om te doen. Toen het gelukt was gaf dit een gevoel van voldaanheid.

Toen kwamen er hele harde hallicunaties. Ik keek naar de vijver en plotseling was het water pikzwart en duister en het bos achter me leek het verboden woud van harry potter. Toen begon de vijver te bewegen alsof het een woeste zee was en lag er een grote laag alg op die hele felle groene en gele kleuren aannam. Overal aan de bomen hingen neon letters en takken verbogen tot woorden. Van die woorden heb ik weinig kunnen maken, een paar keer heb ik ''Espana'' en ''Barca'' kunnen zien staan. Dit komt denk ik omdat we net drie dagen terug zijn uit Lloret de Mar met deze jongens. Het was ineens allemaal heel negatief en eng en wilde graag terug naar het leuke vrolijke dansende huis. Het was inmiddels nog donkerder en we besloten terug te lopen naar het huis. Hoe dichterbij we kwamen hoe positiever mijn gedachtes weer werden.

Aangekomen bij het huis heb ik tegen N gezegd dat hij alvast naar binnen moest gaan omdat ik graag even alleen wilde trippen. Toen heb ik heerlijk lopen trippen buiten op een stoel puur door het kijken naar een plantenbak. De plantenbak blies zichzelf op en werd minstens drie keer zo groot dan in het echt. Dat was erg leuk om naar te kijken en heb er zelfs even om stukgelegen. Ik ben vervolgens naar binnen geweest omdat ik erg de drang had alles te beschrijven wat ik zag. Maar aangezien dat onmogelijk is omdat iedereen een andere trip beleefd ben ik weer naar buiten gegaan. Ik ben toen naar een ander deel van de tuin gelopen (een deel met veel gras en bloemen en bloemenperkjes). Daar aankomend zag ik overal op het gras heel fel lichtgevend groengelig mos liggen (beetje avatar achtig) en weer letters liggen. Deze stukjes mos heb ik opgepakt en zelfs in me handen gaven ze enorm veel licht. Ik ben vandaag nuchter naar die plek gelopen en erachter gekomen dat het hopjes verdord gras is. Ik liep even verder en keek door de heg als een spion naar de buren want daar stond een rode donkere tractor. Die tractor startte plotseling en ik schrok me kapot. De tractor vulde zich naar mijn ogen volledig met rook en de ruiten stonden bol van de rook. Het was zo apart want het leek zo echt. Toen ging er een silhouette in de tractor zitten en ging de met rook gevulde tractor op weg naar een weiland. Daarna ben ik teruggelopen naar het huis. Voor het huis ligt een parkeerplaats met grind. Dat grind was voor mij geen grind maar het waren allemaal hondenkoekjes.

Ik ben toen naar binnen gegaan, merkte dat het ineens begon uit te werken. Ik heb nog zeker tot 24:00 vormen in het plafond gezien maar om 00:30 was het bij iedereen uitgewerkt. We hebben toen alledrie lekker een biertje gepakt en nagepraat over deze geweldige trip. Wel vond ik hem super heftig vergeleken met mexicana en was ik bij het negatieve een beetje bang dat ik bad zou gaan. De intense vrolijkheid en liefde die ik had bij de mexicana zou ik graag terugzien in combinatie met de visuals van de hollandia. Welke truffel is hier perfect voor? Of moet ik dan naar paddos of LSD?

Ik ben overigens heel veel vergeten uit de trip maar dit zijn de dingen die mij nog goed bijstaan.

Bedankt voor het lezen en ben benieuwd naar jullie reacties! :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dikke kudo's, leuk report om te lezen..

Wat betreft de vrolijkheid/ liefde + visuals.. Dat ligt voor een groot deel aan de setting, met wie je tript en waar, je mindset en voor een gedeelte aan de dosering. Lagere doseringen zoals bij de Mexicana zorgen voor een stonerig gevoel, lachkicks etc. en minder visuele hallucinaties. Ik denk dat bij hogere doseringen, zoals b.v. de Hollandia, door de sterkere hallucinaties de andere effecten een beetje op de achtergrond kunnen worden gedrukt, maar als je er naar op zoek gaat kun op Hollandia's net zoveel liefde en vrolijkheid vinden als op andere truffels.

Het is dus niet zo dat verschillende soorten andere effecten hebben, anders dan door het gevolg van meer of minder aanwezige actieve stoffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden