Groepstrip (15 gr. Atlantis)


Recommended Posts

---

Goededag Psychonauten,

Bij deze begin ik mijn tweede trip report! Een tijdje terug heb ik kennis gemaakt met de Psilocybe Atlantis truffel. Dit was een geweldige ervaring en ik vind het leuk dit soort tripreports te schrijven dus ga ik proberen zoveel mogelijk van die bewuste zaterdagavond op te schrijven. Ditmaal heb ik met een grote groep getript en opnieuw zal ik fictieve namen gebruiken om de personen aan te duiden die er bij waren. Net als vorige keer deden Kelly en Elise mee. Daarnaast tripten nu ook Karin, Bart, Nina en Esma mee. Tenslotte waren er ook twee gasten bij die alleen maar bier op hadden, namelijk Ronald en Lars.

---

Setting:

Ditmaal zijn we gelukkig heel de tijd op dezelfde plaats gebleven tijdens de trip aangezien jezelf verplaatsen door het verkeer met truffels op niet geheel zonder risico is. We waren thuis bij Karin want die was alleen thuis. Ze had een chille sfeer gecreëerd door de matrassen naar beneden te halen en daar 1 gigantisch bed van te maken. 's Avonds gingen de lichten gedimd en gingen de glowsticks aan. Uiteraard was er ook muziek.

---

Trip Report:

We begonnen om 7 uur met het innemen van de truffels. Net als vorige keer hebben we de truffels door een chocoladetoetje heen gemixt om het beter eetbaar te maken. De meeste van ons waren erg nerveus. Het was de eerste keer truffels voor Esma, Karin en Bart. Helaas werden veel van ons erg misselijk van de truffeltjes. Het werd Karin allemaal te veel en een tijdje nadat ze het had gegeten kotste ze het weer uit en ging zelfs even een keer “outâ€. Het was even heel heftig allemaal en het zorgde voor wat onrust. Gelukkig was Ronald er, hij voelde zich als tripsitter verantwoordelijk en hielp Karin toen ze was flauwgevallen. Toen kwam ze spontaan tot de ontdekking dat ze begon te hallucineren terwijl ze liggend op de grond bijkwam.

Lacherig zei ze iets in de trant van “waaaauw dit is zo fucking vet ik zie het hele plafond bewegen en de lampjes komen op mij af!â€. Zelf was ik nog niet zo erg aan het trippen maar ik merkte wel al dat het langzaam begon in te werken, wanneer ik over de houten vloer liep leek deze onder mij in te deuken als een springkussen. Dat voelde heel grappig en daarom bleef ik even heen en weer lopen.

Even later toen het bij mij al licht begon in te werken ging rende opeens ook Bart naar de WC om over te geven. Waar ik bij Karin in de gaten had dat ze zich niet zo goed voelde kwam het van Bart voor mij als een totale verrassing. Hij zij wel vlak ervoor dat hij zich misselijk voelde en toen opeens, wham!, naar de WC en hij gooide alles eruit. Ik hoorde het vanuit de woonkamer en zij tegen de andere “Wat de fuck is dit, wij hebben allemaal nog nooit overgegeven van truffels.†Het viel mij op dat de twee die moesten overgeven het allebei voor de eerste keer deden. Ik denk persoonlijk dat ze heel erg nerveus zijn geworden tijdens het wachten, dat moment zorgt naar mijn idee altijd voor een hoop spanning. Aangezien er nog over was doseerde Bart er wat truffeltjes bij zodat hij ook iets dieper in de trip getrokken kon worden ook al had hij alles uitgekotst. Karin voelde hier niet de behoefte toe aangezien toch al als een malle begon te spacen.

Als laatste kwam Esma aan. Ik had haar nog nooit ontmoet en zij kende van het hele gezelschap eigenlijk alleen nog maar Kelly. Ik stelde me netjes voor en legde uit wat er zo onderhand allemaal al was gebeurd. Ik had moeite dit duidelijk uit te leggen omdat ik al langzaam in mijn trip werd gezogen (lichten werden al feller en het was moeilijker om te redeneren en normaal te praten). Esma had ook nog nooit eerder getript en schrok dus een beetje van de verhalen over de twee kotspartijen bij de andere twee beginnende psychonauten. Daarom nam ze een halve portie .

Na alle onrust begon de eerste fase van de trip, de beruchte lachkick. Hoewel Karin op een van de matrassen lag te spacen begonnen wij inmiddels al om van alles en nog wat te lachen. Nina had het gevoel dat haar neus heel de tijd een raar geluidje maakte en moest daar erg om lachen. Ronald begon ons te fucken met de vraag “wat is tijd?â€, wat diepe filosofische gedachten bij mij te weeg bracht. Het visuele aspect werd bij mij ook steeds beter zichtbaar. Perspectieven begonnen te vervormen waardoor het leek alsof vanaf de bank waarop ik zat sommige mensen HEEL ver weg waren terwijl ze eigenlijk heel dichtbij waren.

Bart had een blocknote meegenomen om tekeningen in te maken en gedachtes op te schrijven. Dat was een heel tof idee en hij heeft hier nog best wel veel gebruik van gemaakt tijdens zijn trip. Het hoogtepunt van de blocknote sessies was een portret dat hij van mij heeft geschetst terwijl ik het helemaal niet in de gaten had. Het is een heel bijzonder, spooky, abstracte schets geworden omdat hij tijdens het tekenen uiteraard telkens afgeleid raakte. Ik zou jullie graag het eindresultaat willen laten zien dus als hij het me laat inscannen zal ik het zeker in deze thread posten.

Ik had mijn laptop bij me en vanaf daar draaide muziek. Van tevoren had ik al aan Ronald gevraagd mij tijdens de trip naar de laptop te halen en dan vervolgens de “visualizer†aan te zetten van de muziek software WinAmp. Dat we een groot succes. Al die kleurtjes en bewegende spacende dingen waren echt super chill om naar te kijken. Ik zat daar heel erg flex in mijn stoel op te gaan in de beelden die meebewogen op de muziek. Even later toen ik weer op m'n bank was gaan zitten viel het mij op dat dat ik de patronen die ik op de visualizer had gezien ook door de kamer zag zweven. Dat was echt een bizarre ervaring aangezien gezichten van random mensen zich er ook in begonnen te mengen. Zo zag ik bijvoorbeeld het gezicht van mijn ex-vriendin langs vliegen in een kleurige psychedelische spiraal (waarmee ik op dat moment pas net uit elkaar was na een 3-jarige relatie). Het was alsof ze mij nog achterna zat in mijn trip. Ik ervaarde dat natuurlijk als iets vervelends en spookachtigs maar ik kon die gedachtes en haar gezicht gelukkig wel redelijk makkelijk van mij afzetten. Ik had er uiteindelijk dus niet zo veel last van.

Inmiddels kwamen we bij het toppunt van de trip aan. Het begon al te schemeren en dit zorgde voor erg toffe kleuren in het huis. Kelly probeerde als een slang tussen de treden van de wenteltrap door te glijden. Karin lag ondersteboven op de bank. Nina was buiten naar de bomen aan het kijken die volgens haar net op Ents leken (uit de 'Lord of the Rings reeks). Kortom, het was één grote chaos van trippers in en rondom het huis. Dat werd mij af en toe een beetje te druk. Op zulke momenten ging ik even naar de WC om een momentje voor mijzelf te nemen. Daar praatte ik dan een beetje in mijzelf of zelfs tegen de WC-rol of de muur, want ja, ik was ver heen. Die momentjes waren erg relaxed.

Elise was telkens buiten en dan weer binnen. Doordat ons besef van tijd weg was leek het telkens SUPER lang geleden dat we elkaar hadden gezien, en dan zei ze zoiets als "WAAAAAH I DIDN'T SEE YOU IN A LOOOONG TIME". Dit was erg hilarisch. Even later begon Ronald (inmiddels redelijk dronken) te dansen op een dubstep plaat die iemand had opgezet. Vanaf de matrassen keken we allemaal verwonderd toe hoe hij op een magische manier aan het dansen was. Hij leek wel een of andere sjamaan die een rituele dans aan het opvoeren was. Ik keek Esma telkens aan met een gezicht van "ik snap er geen hol meer van" waarna we dan meteen in de lach schoten. Vervolgens heb ik nog erg genoten van de closed eye visuals. Als ik eerst naar mijn mobiel display keek en dan mijn ogen dicht deed zag ik mijn mobiel nog even en die explodeerde dan in duizenden kleuren die een een spiraal ronddraaiden. Er was een plafond dat uit verschillende panelen bestond, als ik daar naar keek vanaf de matrassen leek het net zo'n old school dansvloer waarbij elk panel telkens in een andere kleur oplicht.

Vanwege alle visuele indrukken die er om mij heen waren heb ik vooral heel veel gehallucineerd tijdens deze trip. Er was minder sprake van hevige rare gedachtes zoals je wel vaker tijdens trips had. Wel was ik erg geobsedeerd met het concept 'tijd' door de filosofische vragen die Ronald op mij had losgelaten. Maar voor de rest heb ik met name veel gehallucineerd tijdens deze trip. Ik vond dat een erg toffe ervaring aangezien de diepe een rare gedachten soms mijn trip overheersen.

Om middernacht waren we inmiddels allemaal nuchter genoeg om Ronald te feliciteren met zijn verjaardag. Dat was erg leuk. Ik voelde een diepe emotionele band met hem op dat moment en met andere mensen die er bij waren. Hoewel het hevigste gedeelte was uitgewerkt ging op dat moment de tijd nog wel erg langzaam voor mijn gevoel. Een minuut leek soms wel een kwartier te duren. Ook hier kwam dus weer dat onvermijdelijke concept van tijd naar voren waar ik al de hele avond over had gefilosofeerd.

We waren zo onderhand bijna helemaal uitgespaced en Esma, Kelly en Nina gingen weer naar huis toe. Ik vertelde Esma dat ik nog nooit iemand op zo'n manier had ontmoet (wat niet helemaal waar was aangezien Elise en ik MDMA op hadden toen we elkaar voor het eerst ontmoetten). Ik voelde nog wat visuele effecten waardoor het leek alsof alles een stuk zachter en warmer was. Er hing een erg serene en rustige sfeer in het huis. Na alle drukte was er nu rust in het huis en dat deed me goed. Ik lag op een matras te chillen en genoot van het bijzondere gevoel dat over mij heen kwam door plotselinge rust en stilte. Dat was een erg mooi moment.

Vervolgens kwam Lars nog even een biertje drinken en even voor DJ ging spelen. Ik luisterde de muziek die hij opzette aandachtig. Het waren voornamelijk nummers die ik al heel lang luister maar nu veel en veel helderder klonken. Ik kon de verschillende lagen in de studio opnames zo ontiegelijk helder horen dat ik zodoende de muziek op een totaal nieuwe manier kon beleven. Dat was ook een erg vette ervaring om mee te maken. Ronald verliet vervolgens het huis om even met een vriend nog wat biertjes in de Irish Pub te drinken, ook al was hij inmiddels al stront lazarus. Daardoor was er nog maar weinig te beleven voor Lars en hij ging er samen met Bart ook maar vandoor.

Elise en ik bleven bij Karin thuis slapen om de enerverende avond relaxed af te sluiten. Het was een ervaring die ik nooit zal vergeten.

---

Nog wat vraagjes:

- Hebben jullie ervaring met mensen die hebben gekotst of zijn flauwgevallen door truffels?

- Hoe eten jullie je truffels? Denk je dat de combinatie met een chocoladetoetje voor deze kotspartijen gezorgd kan hebben? Of kwam het misschien doordat ze de eerste keer meteen al voor Atlantis gingen?

---

Conclusie:

Atlantis truffels waren absoluut een groot succes. De visuele effecten waren echt geweldig een het geeft je echt een heel bijzonder gevoel. Zoals Filemon ooit in het programma ´Spuiten en Slikken' over LSD zei: “het is een soort vakantie voor je hersenenâ€. Zo voelde het ook echt. Je bent totaal het besef van tijd kwijt en bepaalde gedachten kun je op een andere manier behandelen en verwerken. Echt heel erg tof. :o

Opnieuw een lang trip report! En ik had nog zó veel meer kunnen vertellen want er gebeurt gewoon té veel tijdens zo'n trip. Ik denk dat ik het gewoon fijn vind om dit soort dingen op deze manier voor mezelf te verwerken en op deze manier raak ik natuurlijk nooit meer deze herinneringen kwijt! Atlantis truffels zijn zeker weten voor herhaling vatbaar voor mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk verhaal weer!

Even een antwoord op je vraag: Ik heb afgelopen zaterdag ook moeten overgeven van Atlantis. Ik had in 2 keer mijn portie tot me genomen, de 1e keer als thee (niks aan de hand) en de 2e keer 'rauw' met hagelslag. Misschien dat de combi chocolade en truffels niet voor iedereen een fijne combi is?

Groetjes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi report zeg! Trippen met een grotere groep is altijd wel een andere ervaring.

Ik merkte de vorige keer dat als ik de truffels direct uit de koelkast nam en opat, ik veel meer last er van heb. Ik gok dat je maag het niet heel relaxed vindt om een koude truffel te verwerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Klein snijden en door de cup a soup gooien. Of als je niet van cup a soup houdt een gewoon unox soepje. Nog nooit misselijkheid of kotsen meegemaakt. En chocolade is ook wel een hele rare combinatie. Je neemt het toch ook niet met een zak drop of winegums. Vreemd om het met zoetigheid te nemen. Is eerlijk gezegd ook nog nooit in me opgekomen om het op die manier op te eten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Afgelopen maandag heb ik de Hollandia kleingesneden en met de Creme de la creme Cup a Soup gegeten en ik voelde me toch misselijk worden ondanks de truffel zelf op zo'n manier amper geproefd te hebben. Wel raar, bij 30 gram Atlantis had ik daar helemaal geen last van maar wel bij 7,5 gram Hollandia. De eerste fase van de trip was voornamelijk kots inhouden, ook 2 dagen hoofdpijn van deze 'koppijntruffel', veel drinken hielp ook niet echt

BTW: toffe naam Vloeibare Gedachtes, naast je zicht, gehoor e.d. zijn ook je gedachten niet immuun voor vervorming

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okay ik ben zelf nooit gaan kotsen van truffels gelukkig. Maar om te zeggen dat het eten ervan nou een fijne ervaring is, nou nee. Dus ik ga wel eens een truffel cup a soupje maken. Ben trouwens ook niet van plan verder te gaan dan de Atlantis, daar heb ik uitstekende ervaringen mee dus ik laat de Hollandia voor wat ie is..☺

Thanks! Ja tijdens mijn eerste trip was dat wat mij het meest verbaasde, de manier waarop alle denkpatronen verandert worden door psilocybine, erg merkwaardig. Vandaar dus VloeibareGedachtes :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf ook nog niet gaan kotsen met truffels, maar met een halve portie Hollandia had het weinig gescheeld, denk dat ik met een hele portie de hele boel had ondergekostst, op een lege maag met enkelt Cup a Soup had ik waarschijnlijk een bad trip gekregen.

Het komt een beetje Noobie over, maar voordat ik bij Magictruffles bestelde had ik altijd truffels waar ik maar een beetje van ging hallucineren, hierdoor vervormde mijn gedachten ook maar een beetje waardoor het meer leek op stoned zijn. Ik kreeg het daarom in mijn hoofd dat ik de trip kon sturen en mijn gedachten dus kon beheersen. Maar deze aanpak is dus volledig verkeerd bij de sterkere truffels. En als je er niet op voorbereid bent kun je van het effect echt schrikken. Besef nu dus dat je het best zoals Lennon zong in Tomorrow never knows(gebaseerd op de bewerking van het Tibetaanse Dodenboek door Timothy Leary):"Turn off your mind relax and float downstream"

Ondanks de overdosis van de vorige 30 gram Atlantis trip die niet vlekkeloos verliep maakte ik weer dezelfde fout door doelen te stellen en het richting proberen te geven ipv het passief als puur bewustzijn over me heen te laten komen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb nog nooit zó veel genomen. Afgelopen drie keer 15g atlantis genomen en dat vond ik wel best. Je moet het inderdaad maar over je heen laten komen en zien wat er gebeurd. Geen dingen bedenken die je perse wilt doen maar gewoon een goede setting regelen die je vervolgens als een soort sandbox voor je trip gebruikt.

Klinkt misschien waus maar zo denk ik er over haha. Hoe zou het zijn om 20g atlantis te nemen? Hoe sterk is het verschil? Ben namelijk wel benieuwd naar nét iets sterkers hoewel ik op de piek met 15g al behoorlijk hard trip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij 30 gram kwam ik iig in een andere dimensie terecht, ik weet niet hoeveel overkill was, aangezien ik daarvoor nog nooit eerder Atlantis bij Magictruffles heb besteld(wel bij een andere smartshop een portie waar ik helemaal niks van voelde)en Atlantis zeker de sterkste truffel was die ik destijds ooit had genomen. Hoe het ook zij, wat ik bij 30 gram meemaakte vond ik niet in de triplevels terug. Zoals je 15 gram omschrijft lijkt het level 3, 20 gram level 4?

Denk dat er misschien ook een verschil is wanneer je neemt; bijv op een warme zonnige zomerse dag vs een koude miezerige herfstdag(ook een soort set/setting) en of 's ochtends op een lege maag(lees 12 uur niet gegeten vs 's avonds 3 uur niet eten.

Het belangrijkste dat ik iig geleerd heb van die paniekerige tripmomenten is dat bewustzijn puur blijft in een wereld van illusies en hoe gek de wereld om je heen ook wordt het is belangrijk dat je daar houvast aan hebt; je ratio is nml ook helemaal vervormd.

Wellicht is een hoge dosis truffeltrip DE manier om bewust te worden van die pure vorm van bewustzijn.Het zou me niks als zoiets een lichamelijke dood zou overleven. Er bestaat op zo'n moment geen verleden of toekomst alleen het moment.

Tis wat mensen trainen met de zgn 'mindfulness', een meditatie techniek afgeleid uit het Buddhisme.( gunstig effect op telomeres die de veroudering van het lichaam regelen, dus het omgekeerde van stress )

Ik merk ook dat ik bij het nemen van truffels in de dagen/weken/maanden erna ook een tijdsvervorming optreedt. Ik merk dat 2012 echt heel langzaam is gegaan, veel langzamer dan voorgaande jaren, dat truffels dus ook iets met je tijdsbeleving doen waardoor je langer leeft. Doet me weer denken aan NLP Timedistortion Milton Erickson.

Het is heel verleidelijk om de trip te willen beheersen zeker in een andere dimensie, maar ik ben idd nog te onervaren om daar gelijk mee te beginnen, volgende trips maar over me heen laten komen en als het te heftig wordt iig geen badtrip krijgen maar weten dat ik in pure bewustzijn mijn toevlucht kan zoeken, verstand op nul.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

(Ik weet dat deze post oud is maar toch)

Mijn vriendin had ook overgegeven de eerste keer...

magic-truffels-trip-reports/mijn-vriendin-en-ik-1e-keer-t381.html

Maar toen vermalen in een koffiebonen vermaler, en in de cup a soup (champignon) gegooit na 5 minuuten afkoelen, en dat ging prima, proeft nagenoeg niets meer.

@vloeibaregedachtes

Heb je inmiddels wel eens 15 gram hollandia op, met een lege maag?

Heb het idee dat hollandia iets sterker is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een maat van me gaf ook over na 7.5 gram tampanensis (niet bepaald de heftigste truffel) in de cup-a-soup. Ik zou zeggen, hoe minder in je maag hoe kleiner de kans op kotsen, daarom lijkt het truffeltheeadvies zonder truffelblokjes me de meest kotsproof methode. Ik zou het zéker niet mengen met chocola, dat is uberhaupt al erg maagzuurstimulerend, net als koffie en vet voedsel.

Zelf eet ik ze altijd rauw op, nog nooit over mn nek gegaan, maar wel altijd een gek gevoel in de buik.

Een rondje door de buurt wandelen doet dan wonderen, goed op de ademhaling letten haalt je gedachten weg

van de misselijkheid, zodra de psychedelische effecten opkomen is het meestal gedaan met de misselijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
(Ik weet dat deze post oud is maar toch)

Mijn vriendin had ook overgegeven de eerste keer...

magic-truffels-trip-reports/mijn-vriendin-en-ik-1e-keer-t381.html" rel="nofollow" rel="nofollow

Maar toen vermalen in een koffiebonen vermaler, en in de cup a soup (champignon) gegooit na 5 minuuten afkoelen, en dat ging prima, proeft nagenoeg niets meer.

@vloeibaregedachtes

Heb je inmiddels wel eens 15 gram hollandia op, met een lege maag?

Heb het idee dat hollandia iets sterker is.

Dat klinkt interessant, in zo'n koffiebonen maler. Had je niet het idee dat er te veel truffel schaafsel overbleef in het apparaat? Aangezien truffels toch een vochtigere substantie zijn dan koffiebonen. ;)

Bij 30 gram kwam ik iig in een andere dimensie terecht, ik weet niet hoeveel overkill was, aangezien ik daarvoor nog nooit eerder Atlantis bij Magictruffles heb besteld(wel bij een andere smartshop een portie waar ik helemaal niks van voelde)en Atlantis zeker de sterkste truffel was die ik destijds ooit had genomen. Hoe het ook zij, wat ik bij 30 gram meemaakte vond ik niet in de triplevels terug. Zoals je 15 gram omschrijft lijkt het level 3, 20 gram level 4?

Hmmm okay. Ik ben van plan binnenkort de Hollandia een keer te gaan proberen inderdaad. Het is jammer dat hij zo duur is maar doordat ik het tripreport van de maand heb gewonnen met dit reportje en dus twee gratis zakjes kan bestellen, ga ik het zeker proberen! Ik ga waarschijnlijk wel beginnen met iets van 11,5g. Zou dat voldoende voor mij uithalen als ervaren Atlantis 15g consument?! :roll:

Ik merk ook dat ik bij het nemen van truffels in de dagen/weken/maanden erna ook een tijdsvervorming optreedt. Ik merk dat 2012 echt heel langzaam is gegaan, veel langzamer dan voorgaande jaren, dat truffels dus ook iets met je tijdsbeleving doen waardoor je langer leeft. Doet me weer denken aan NLP Timedistortion Milton Erickson.

En oh my lord; Ik heb werkelijk waar bij mijn laatste trip (tijdens de afterglow) als een malle tegen mijn tripgenoot uitgelegd hoe je van truffels een langer leven geniet. "Als we deze mindset langer vast kunnen houden dan leven we langer!", mijn maat reageerde daar op "maar dat kan niet, het komt door de psilocine".

Maar nu ik erover nadenk, het is een psychedelische drug, en het heeft dus invloed op je denkpatronen... maar ik heb het gevoel dat zo'n trip inderdaad langer bijblijft dan dat algemeen bekend is. Zo'n trip implanteerd een soort nieuwe basis waarvanuit je dingen beredeneert en bekijkt. Ik merk nu inmiddels dagelijks dat mijn perceptie van meerdere dingen is veranderd, dus waarom zou je perceptie van tijd niet veranderd kunnen zijn?

Toffe dingen om over na te denken! Thanks voor de reactie!!!

Een maat van me gaf ook over na 7.5 gram tampanensis (niet bepaald de heftigste truffel) in de cup-a-soup. Ik zou zeggen, hoe minder in je maag hoe kleiner de kans op kotsen, daarom lijkt het truffeltheeadvies zonder truffelblokjes me de meest kotsproof methode. Ik zou het zéker niet mengen met chocola, dat is uberhaupt al erg maagzuurstimulerend, net als koffie en vet voedsel.

Zelf eet ik ze altijd rauw op, nog nooit over mn nek gegaan, maar wel altijd een gek gevoel in de buik.

Een rondje door de buurt wandelen doet dan wonderen, goed op de ademhaling letten haalt je gedachten weg

van de misselijkheid, zodra de psychedelische effecten opkomen is het meestal gedaan met de misselijkheid.

Super tof advies! Ik ga hier bepaalde dingen zeker van opvolgen voor mijn volgende trip met vrienden. Zoals ik al eerder vertelde heb ik zelf geen last van overgeven, maar vrienden van mij wel. Ik hoop dat ik ze met dit soort tips kan helpen wanneer we weer eens gaan trippen!

---

Hartelijk dank voor alle reacties guys :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naar mijn ervaring wordt je met thee of soep veel minder misselijk, ik ken wel mensen die ze met chocola eten en dat gaat altijd wel goed. De misselijkheid is vooral door de smaak heb ik het idee, omdat die zo ontzettend ranzig is. Het lijkt me trouwens ook niet zo slim om ze met hagelslag te eten, een hele reep chocola vreet ik zo weg maar een handje hagelslag maakt me al misselijk (weet niet waarom, zal vast aan de hagelslag liggen :P).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ga waarschijnlijk wel beginnen met iets van 11,5g. Zou dat voldoende voor mij uithalen als ervaren Atlantis 15g consument?! :roll:

Ik weet het niet. Hollandia is een truffel van een hele andere orde, een veredelde truffel die niet in de natuur voorkomt. Na die angstige ervaring met 30 gram Atlantis dacht ik het safe te kunnen spelen met een halve portie Hollandia...niet dus...Na een half uur dacht ik al snel dat het weer de verkeerde kant op ging, dat ebde gelukkig snel weg maar met 7,5 gram toch een truffelkater van hier tot Tokio. De tweede keer nam ik wat jij gaat nemen maar wel in combinatie met hasj en Aneros/ksmo. Ik was helemaal de weg kwijt, mijn bewustzijn los van mijn lichaam, vastgemaakt aan allerlei voorwerpen maar door die orgastische mindset verliep het heel voorspoedig. Ik dronk er genoeg water bij en hield mijn ogen dicht en dat zorgde er waarschijnlijk voor dat ik er geen hoofdpijn van kreeg.

Het is merkwaardig dat psilocybene voor hetzelfde zorgt als wat de mindfulness beoefenaars nastreven. O.a. de zgn beginner's mindset. Met 'nieuwe' ogen naar de wereld kijken. Dat is m.i. de reden dat tijd heel langzaam gaat als je een kind bent, omdat alles nog nieuw is, daarna wordt alles steeds meer hetzelfde, ga je steeds meer op autopiloot en verandert de tijdsbeleving. Met psychedelica voel je soms wat dat betreft weer een kind en wordt het leven weer een hele nieuwe ervaring

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben het er helemaal mee eens dat de wereld zo vernieuwend en interessant wordt zoals je die als kind mee hebt gemaakt, dit draagt misschien wel bij aan het veranderde tijdsbesef ja, maar toch is het grotendeels te wijten aan de werking van de stof zelf, niet aan hoe interessant en nieuw alles is. Het is trouwens wel wetenschappelijk bewezen dat gedurende je ouder wordt je tijdsbesef verandert, als ik het me goed herinner gaat de tijd wanneer je rond de 70 bent 2,54 keer zo snel ofzo? keer op discovery gezien dacht ik :P

Zelf heb ik nog nooit gehoord van een truffelkater of er een ervaren, totdat ik op dit forum terecht kwam. Ik drink gedurende de trip meestal bijna niet, maar heb ook geen dorst (waarschijnlijk heb ik het druk genoeg met andere dingen hahaha :P). Last van een kater of hoofdpijn heb ik na het trippen echt nooit, maar door de uitdroging van het gewoonweg niet drinken kan dat inderdaad wel. Maar er is niet te spreken van barstende koppijn toch? of heb ik dat nou :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden