Eerste keer truffels - Het universum


Recommended Posts

Gisteren heb ik voor de eerste keer truffels geprobeerd. Dit is tevens mijn eerste ervaring met psychedelica. Ik heb me er goed in verdiept voordat ik de truffels ging uitproberen (erowid, encyclopedie van Rätsch en verschillende fora). Ook heb ik mijn verwachtingen zo laag mogelijk gehouden. Ik denk dat het beter was om de trip in te gaan zonder verwachtingen en het maar over mij heen te laten komen.

Setting:

Zolderkamer. Ingericht met allerlei sprituele objecten zoals boedhha's, afrikaanse maskers, wierrook en kaarsen. Op de achtergrond draaide Soma.FM – Black Rock.FM. Winamp visualizer was aan en stond te draaien op mijn Ambilight TV.

18:00

Ik ben begonnen met een halve dosis tampanensis (8gr.). Mijn idee was om eerst een klein beetje te proberen (halve portie) om mijn gevoeligheid te testen. Meer kan altijd, minder wordt moeilijker. Ik was de hele dag al nuchter wat zorgde dat ik 12 uur voor de trip mijn laatste maal had genomen. Wel heb ik in de middag, rond één uur, een glaasje drinkyoghurt genomen.

Ik had me er al op voorbereid dat de truffels niet zouden smaken. Dit viel erg mee en vond ze zelfs lekker. Ik had geen gevoel van misselijkheid.

18:45

Ik zat op de stoel en keek naar de muur. De muur begon subtiel te vervormen. Er kwam een bolling die zich langzaam naar buiten wou drukken. Ik zei dit tegen mijn maat die hier natuurlijk helemaal niks van snapte.

Toen begon het filosofisch aspect. Mijn maat had één truffel genomen om de smaak te proeven. Hij dacht ook dat de truffels niet te eten waren maar moest toegeven dat het nog best te doen was. Daarna had hij wat Haze in de vaporiser gedaan en zijn we gaan spelen met keukenpapier.

Ik probeerde het keukenpapier te scheuren maar kon dit niet over mijn hart krijgen. Ik had empathie voor het papiertje en had het gevoel dat als ik het papiertje zou scheuren ik het universum en mezelf door midden zou scheuren. Dit moest ik natuurlijk een half uur lang gaan uitleggen tegen mijn stonedde maat die gelijk een lachkick kreeg.

19.30

Het volgende uur bestond uit de link leggen tussen het keukenpapier en het universum. Overal waar wij keken zagen we voorwerpen die deel uitmaakte van het universum. Aloë Vera drank bleek een geweldig visueel spektakel te zijn. Vooral wanneer ik hem voor mijn ambilight tv hield. Je zag de kleine blaadjes zwemmen in de zee van drank. Net zoals planeten in het universum zwemmen. Toen vond ik het ook bizar dat de blaadjes niet naar beneden vielen maar bleven drijven op hun plek.

Het voelde niet goed om de Aloë Vera drank op te drinken. Waarom zou ik een universum zo mooi kapot willen maken? Het duurde ruim een kwartier voor ik de eerste slok durfde te nemen. En toen kwam de pizza...

20.30

Het eten van een pizza geeft duidelijk weer wat het verschil is tussen iemand aan de truffels en iemand aan de wiet. Ik kon niet stoppen met het bestuderen van een slice of pizza. Ik zag er een planeet in. Eentje die veel leek op Mars (Het was een pepperoni pizza). Mijn maat zat gewoon zoveel mogelijk pizza in zijn mond te douwen. De realisatie hiervan zorgde voor een lachkick die weer enkele minuten aanhield.

21:00

Gedurende deze ervaring heb ik een kladblok met uitspraken bijgehouden. Na de pizza zijn we ons hier erg op gaan richten en hebben we de laatste anderhalf uur filosofische gesprekken gehad. Over het bestaan van het leven, de link tussen vuur en jaren en dat truffels geen belasting is maar eerder een ontnuchtering. Ook kwamen we tot de conclusie dat de grote filosofen van vroeger gewoon pizza bakkers waren die de juiste keuze paddestoelen hebben gebruikt voor hun pizza. Om daarna de link te leggen dat om wereldvrede op te lossen we het buffet van de tweede kamer moeten vervangen door pizza's met paddestoelen. Het leek ons op dat moment de ultieme waarheid en een logische conclusie.

Hieruit is ook een soort van gedicht gekomen. Op dat moment was het één van de brilliantste stuk tekst die we ooit hebben gezien. Nu valt dat erg mee.

Het universum

Vuur is leven,

Hout is het menselijk leven.

Wat er komen gaat is al bepaald,

Allen niet hoe hard er geblazen wordt.

( We zaten te spelen met een Palo Santo houtje)

Vuur is net als menselijke jaren,

Het eet het hout weg.

Net zoals de jaren ons wegeten.

Dan reist de vraag;

Wat blijft er over?

22:30

De trip eindigde rond 22:30. Uiteindelijk heb ik niet de tweede portie genomen en ben ik gebleven bij de 8gr Tampanensis. Ik had er tijdens deze ervaring helemaal niet aan gedacht dat ik nog een portie kon nemen. De wereld en het universum waren zo mooi dat de gedachte om een hogere portie te nemen nooit naar boven is gekomen.

Al met al was het een geweldige eerste kennismaking met de truffels. Ik heb geen grote dosis genomen maar dat hoefde ook niet. Ik denk dat de truffel wel aangeeft als je een hogere dosis nodig hebt of niet. En in dit geval heb ik nergens de behoefte of de gedachte gehad om meer te nemen. Dat bewaar ik wel voor de volgende keer als ik mijn zakje met atlantis truffels uit de koelkast haal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi report man! Perfect dat je op 8 gram Tampanensis al een fijne trip had, dan heb je qua dosering nog genoeg ruimte over om verder te gaan (als je daar behoefte aan hebt, natuurlijk)

Aloë Vera drank is echt perfect in een trip, zou altijd tot de basisuitrusting moeten horen :D Ik kan het ook nooit aan om het "normaal" te drinken, het is in mijn hoofd drinken voor je mond, niet je buik.

Dit stukje uit het gedicht vind ik trouwens erg netjes;

Vuur is net als menselijke jaren,

Het eet het hout weg.

Dan reist de vraag;

Wat blijft er over?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden