Eerste keer truffels


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb onlangs een pakje Pajaritos besteld en deze ga ik volgende week donderdag tot mezelf nemen. Als het op trips komt, ben ik een nieuweling... Vroeger eens een halve portie mexicaanse paddo's gegeten, maar de effecten waren zeer mild. Lichte golvingen, levenloze objecten die wel emoties kregen en 'lachten' naar me, maar veel meer zat er niet in.

Heb wel redelijk wat ervaring met MDMA, maar ik denk niet dat dit te vergelijken valt... al heb ik een toch een mooi volume WTF-momenten onder de gordel ! Dat tijdperk is trouwens verleden tijd... Ik wil nu enkel nog trippen en dit voor spirituele doeleinden.

Ik heb al immens veel 'research' gedaan over de effecten en voorbereidingen, maar nog niet echt een sluitend antwoord gevonden op volgende vragen:

Ik ben een eenzaat, ik hou van alleen zijn. Ik heb een vriendin en ik kom wel buiten, maar ik hou mijn sociale contacten op een laag pitje. Die-hard gamer zijn heeft hier ook een handje in ! ;)

Vraag: sitters worden altijd aangeraden. Ik wil geen sitter, het gedacht alleen al zal mijn trip gegarandeerd verstoren. Is dit echt zo noodzakelijk ? Op m'n bed liggen met een fijn muziekje terwijl ik in mezelf op reis ga, kan nooit gevaarlijk zijn, toch ?

Er woont een vriend in hetzelfde gebouw die ik ook ff inlicht, mijn gsm zal klaarstaan op zijn nummer zodat ik kan bellen indien nodig. Lijkt me voldoende ? Of toch niet ?

Dosis. Beginnende trippers worden een lagere dosis aangeraden. Ik kan me hier wel in vinden, maar ik zou het enorm balen vinden als de trip net niet op gang komt. Daarom dat ik ook heel bewust voor de Pajaritos gekozen heb (niet te licht, niet te sterk) en toch voor de 15gr wil gaan.

Is dit een probleem ? Starten met een lagere dosis kan een alternatief zijn, maar hoe is de uitwerking dan ? Een verlenging van het huidige effect, of een verdere klim naar een iets hoger plateau ?

Ik kijk niet uit naar m'n ziel die van m'n lijf losscheurt om m'n lichaam te zien verdwijnen in de katten hun maag, maar ik kijk ook niet uit naar een golfje in m'n gordijn en een kleurtje dat wat meer opvalt om me dan te ergeren dat ik geen 15gr genomen heb.

Alvast bedankt !

PS: ik zal proberen een trip report te schrijven, ben zowiezo van plan om wat notities te nemen tijdens de trip ! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey,

Ik kan me idd voorstellen dat je niet zit te wachten op een sitter die tegen je aan zit te gapen tijdens een trip en die je misschien zelfs kan afleiden etc. Toch is het handig om een hulplijn in de buurt te hebben, niet eens zozeer om letterlijk in te grijpen maar meer als een geruststelling.

Op de Pajaritos zul je niet meteen tegen het plafond aan knallen, maar tijdens het trippen wordt je gedachtengang wel verdraaid, mocht je daardoor in een verkeerde mindset komen dan is het erg handig als er iemand in de buurt is waarmee je dat kunt delen en die je kan afleiden zodat alles weer mooi rond wordt.

Een telefoon lijkt me dan een vrij grote drempel, sowieso kan ik persoonlijk in een trip m'n MP3 speler maar amper bedienen en ik denk dat je minder snel geneigd bent iemand te bellen dan dat je iemand b.v. uit een andere kamer even roept.

Maar aan de andere kant, ik hoor gelukkig weinig (naja, op de Pajaritos eigelijk geen) verhalen van mensen die echt de verkeerde kant op zijn gegaan en er zijn genoeg gebruikers die zonder sitter afkunnen. Zoiets kun je uiteraard alleen doen als je mindset helemaal ok is, zodat je je geen zorgen gaat maken in je trip etc.

Qua dosering, 15 gram Pajaritos zou gewoon moeten kunnen, ook als beginner. Het verspreid innemen heeft als voordeel dat je aan het gevoel van trippen kunt wennen, wat op zich een hele grote plus is. Nadeel is dat je daardoor hoogstwaarschijnlijk een iets minder hoge piek ervaart, omdat de effecten ook worden "uitgesmeerd" over de totale trip.

Ben sowieso erg benieuwd wat je er van vindt, en wat voor reis de Pajaritos je zullen geven :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk eigenlijk vooral dat de telefoon met de nummer klaar ook een soort placebo is, en niet dat ik hem effectief ga nodig hebben. De gedachte te kunnen laten rinkelen voor hulp lijkt me al een geruststelling op zich.

Aangezien je zegt dat de pajaritos geen supertrip zal leveren, denk ik dat ik het toch zonder ga proberen. Als GSM-verkoper lijkt het me sterk dat ik niet meer op het groene knopje zou kunnen duwen, of een sms klaarzetten zodat ik enkel maar op verzenden hoef te duwen. :)

Qua mindset zit het ook wel goed denk ik. De enige keren dat ik me zorgen gemaakt heb op (hard)drugs is dat m'n lichaam het zou begeven, en gezien de hoeveelheden was dit ook met reden.

Gelukkig is dit allemaal al lang verleden tijd en door m'n research weet ik dat dit bij truffels niet iets is waar ik me zorgen over moet maken en verwacht ook helemaal niet dat dit zal gebeuren.

Het gebruik van xtc of speed maakte me altijd nerveus over de kwaliteit, bijproducten, etc... zodat ik al half angstig was voor ik eraan begon. Nu heb ik een heel ander gevoel... veel spanning en nieuwsgierigheid op een positieve en luchtige manier. Het voelt helemaal goed, dit wil ik doen met volle overgave. Gewenning en fun in de eerste stapjes, spirituele ervaringen als ik kan wandelen. Na x jaren eindigen in Peru op een Ayahuasca workshop om m'n ziel voor eens en voor altijd te reinigen en te hernieuwen is mijn einddoel. Al verwacht ik daar wel een aantal demonen onder ogen te moeten komen... :)

Dit is geen ongeplande uitstap, dit is het begin van een lange en boeiende reis !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een kleine anekdote, waar ik niet trots op ben, maar die nuttig kan zijn naar de ervaringen van paddo's en in welke zin die al dan niet overeenkomen.

Tijdens zwaar speedgebruik ben ik meermaals op hallucinaties uitgekomen door hoge dosissen en slaapgebrek. Dingen zien bewegen die er niet zijn, pratende meubelen en psychoses om u tegen te zeggen. Raar maar waar: Ik vond dit het leuke aspect van zo ver te gaan, de andere realiteit sprak me erg aan, al maakte ik me wel zorgen om m'n gesloopte lichaam.

Een interne conversatie aangaan met zoveel realiteitsgehalte vond ik top. Er heeft zich ooit nog een quiz in m'n hoofd afgespeeld met honderden toeschouwers die fel applaudisseerden als ik goed antwoordde. Beetje banaal, maar de overtuiging van de echtheid was fenomenaal, ik kon dit ook helemaal niet controleren... ik moest me laten meesleuren. Denk aan de oma van requiem for a dream en dat was wat ik meemaakte !

Wil er wel aan toevoegen dat ik nuchter NOOIT psychoses heb gehad. Ik heb trouwens ook al meermaals gelezen dat psychoses door speedgebruik compleet normaal zijn en geen trigger zijn van bestaande aanleg voor psychoses, maar louter uitgelokt worden door de drug zelf.

Dit om de preek van truffels + psychoses = nono te vermijden... ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is helemaal waar, het is meer het idee en waarschijnlijk ga je het niet eens nodig hebben. En inderdaad, als je alleen maar op een knopje hoeft te drukken zal het, mocht het nodig zijn, wel goed komen.

Dat is het grote voordeel van truffels ja, geen maffe toevoegingen waar je last van kunt krijgen of die ongezond voor je zijn, en een overdosis of wat dan krijg je gewoon niet voor elkaar.

Kan me goed voorstellen dat je van de combi slaapgebrek en speed hallucinaties krijgt, een paar dagen niet of nauwelijks slapen alleen doet al vreemde dingen met me. Maar dat kan inderdaad nooit goed voor je zijn, dus als je voor de hallucinaties wil gaan dan zit je een heel stuk beter bij de magic truffels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is bijna zover ! De planning is wat opgeschoven en binnen een uurtje zullen ze al geconsumeerd worden... Eerst nog even wat opruimen en alles klaarzetten. Ben morgen en overmorgen ook thuis van het werk, dus het zal een hele chille avond worden.

Ben wel redelijk nerveus, niet zozeer om negatieve gedachten, maar veeleer om de stap in het onbekende te maken ! Ondanks zoveel gelezen te hebben over truffels tot DMT, besef ik nu wel dat het toch iets is waar je geen idee van kan hebben zolang je het niet ervaren hebt.

Voor m'n trip heb ik Fantasia gekocht, op zich al een meesterwerk van audio-visuele synergie. Truffels, een 50" plasma en een home cinema zullen dit alleen maar ten goede komen. :)

Daarnaast zie ik wel wat er komt... Mijn sleeve tattoo inspecteren is een must. Die wil ik helemaal tot leven zien komen !

Waarschijnlijk ook wat muziek klaarzetten om toch even de spirituele mood te vinden, al zullen hogere dosissen vereist zijn om dat te halen.

Dit blijft hier openstaan, en wie weet kan ik een update doen... In ieder geval ga ik proberen notities te maken en dan schrijf ik een trip report hier of op het forum waar al de rest staat.

edit: nog een klein vraagje: Is koffie ok tijdens je trip ? Een bakje koffie nuttigen zou ik ten zeerste op prijs stellen, maar als het tegenwerkt, dan toch maar niet !

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik drink van smorgens tot snachts koffie, dus zware effecten ervaar ik daar niet meer van. Heb vandaag wel speciaal maar 2 bakjes gedronken, vanmorgen en vanmiddag na het eten.

M'n (niet-getattoeerde) arm is momenteel gigantisch aan het vervellen van m'n reis... als ik erover wrijf, sneeuwt het. Straks nog eens doen, zal lachen worden. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beter teveel vragen dan te weinig ;)

Er zitten inderdaad meestal net iets meer truffels in de verpakking dan 15 gram, sowieso omdat ze niet op de gram nauwkeurig te wegen zijn en omdat ze soms enigszins indrogen waardoor ze minder gaan wegen (niet dat dat qua werking wat uitmaakt overigens).

Die paar gram zal niet zo heel veel verschil maken, aangezien het Pajaritos zijn zou ik ze gewoon meteen achterover werken :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Piek is over... moeilijk te beschrijven.... ik ben alles geworden. Denken, praten, allemaal onmogelijk, gewoon opgaan in het volledige. Enige connectie met mezelf was een spier bewegen of slikken, wat op zich een heel surreele ervaring was.

Ik kom er morgen wel op terug. :-P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Piek is over... moeilijk te beschrijven.... ik ben alles geworden. Denken, praten, allemaal onmogelijk, gewoon opgaan in het volledige. Enige connectie met mezelf was een spier bewegen of slikken, wat op zich een heel surreele ervaring was.

Ik kom er morgen wel op terug. :-P

Je was me net voor :P

Helemaal goed, horen het morgen wel.. Lekker je trip uitrijden, achter je computer zitten kan altijd nog :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat idd lekker... :-P

Jezelf overgeven aan alles is best wel overweldigend. Vooral je er bij moeten neerleggen dat denken echt niet meer gaat, alsof je gewoon niet meer bestaat, tja. :)

Closed-eye visuals zijn echt top, hemels, en zo warm... alles straalde warmte uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet dat Wikipedia niet altijd helemaal betrouwbaar is, maar daar kwam ik dit tegen;

Psilocybine wordt in het lichaam snel gedefosforyleerd tot psilocine, dat vervolgens reageert als een gedeeltelijke antagonist van de 5-HT2A serotonine-receptor in de hersenen, waar het de werking van serotonine (5-HT) nabootst.

Als ik dat zo lees zou ik zeggen dat het, omdat het serotonine nabootst, geen effect heeft op je "eigen" serotonine reserves.

Het zou kunnen dat je serotonine-receptoren even een dip hebben na een hogere belasting door de trip, maar dat is meer een theorie die ik net zelf heb bedacht dan dat er wetenschappelijke kennis achter zit :D

Heb je over de gehele dag dat je getript hebt wel voldoende gegeten? Het is beter voor de opname van de stoffen in de truffels om een paar uur voordat je gaat trippen niet (of iig niets zwaars) te eten, maar over de gehele dag moet je uiteraard wel genoeg binnen krijgen, anders kun je je daar ook vrij lam/leeg door voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden