Houdbaarheid


Recommended Posts

Hoi,

Mijn laatste bestelling is juist aangekomen (try-out mexicana + pajaritos) en ik zie dat de pajaritos niet (meer) vacuum zijn. Hoe lang blijven ze dan nog goed ? Ze hebben het weekend doorgebracht in het postkantoor, al dan niet vacuum.

De bedoeling was om morgen eerst de Mexicana te nemen, maar als de andere niet lang meer goedblijven is het misschien beter om dit te herzien ? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een niet-vacuüm zakje is inderdaad een teken dat de truffels langere tijd niet gekoeld zijn bewaard. Op zichzelf is wat lucht in het zakje niet erg, dat is door de truffels uitgestoten omdat ze weer actief werden door de warmere omstandigheden, maar het zal de houdbaarheid ongetwijfeld wel iets hebben verkort.

De houdbaarheidsdatum die we op het label vermelden (die er bij de Pajaritos en Mexicana's dan weer niet op zit :?, maar ze zijn van vorige week, dus dat zou normaal gesproken begin december zijn) is ruim genomen juist omdat de truffels wat kunnen lijden onder het verzenden. Aangezien het de afgelopen dagen (hier tenminste) niet echt warm is geweest denk ik dat de truffels het toch zeker nog wel 1,5 - 2 maanden uithouden, als je ze gekoeld bewaard.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden