LSD vs truffels: voor- en nadelen


Recommended Posts

Iedereen heeft het al eens gehad: een avondje trippen gepland maar nog niet weten waarop. Je hebt nog LSD liggen, maar ook truffels. Welke verkies jij op zo'n moment?

Misschien een kleine opsomming om het wat op gang te brengen:

Nadelen LSD:

- Duurt lang

- Moeilijk bij te doseren in intensiteit, eerder in lengte van de trip

- Op lagere dosis visueel veel minder sterk

Voordelen LSD:

- Wat minder verwarrend tov truffels (al is dat misschien persoonlijk)

- Geen bodyload of slechte smaak

Nadelen truffels

- Bodyload

- Slechte smaak

- Wat 'onvoorspelbaarder'

Voordelen truffels

- Ideale lengte van de trip

- Iets 'natuurlijk'

...

Vul aan, verbeter, bevestig...

Link naar bericht
Deel via andere websites

truffels:

voordelen

- vrij kort (ja ik zie het als een voordeel want op een gegeve moment begint me brein echt pulp te worden)

- behoorlijk intensief (het niet meer snappen)

nadelen:

- vieze smaak

- zware bodyload, ben altijd erg moe

- zware mindfucks en ben totaal useless

LSD:

Voordelen:

- bijzonder vrolijk! (dikke lachkicks, zelfs als het al ff is uitgewerkt. je bent al gauw 12 uur aan het lachen)

- makkelijk in te nemen (een zegel/mini pilletje)

- werkt beetje als een upper

- veel geleidelijker komt het op en gaat het weg

- word ook altijd wat meer spiritueel en heb het gevoel alsof ik zelfs iets leer

- erg goedkoop

nadelen:

- duurt lang (maar vind ik eigenlijk meer een voordeel alleen hierdoor is het lastiger plannen)

- niet legaal te bestellen

ja ik hou nogal van LSD..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Truffels:

Voordelen:

- Je komt in een hele mooie sprookjeswereld terecht.

- Heel erg kleurrijk

- De duur is niet heel erg lang, maar dit kan je zowel positief als negatief beschouwen

Nadelen:

- (Wanneer je het bij een smartshop koopt) Duur

- De smaak vond ik wel meevallen, maar je moet er zeker iets bij te drinken hebben

- Erg intensief. Ik was ongelooflijk moe na mijn truffeltrip.

LSD:

Voordelen:

- Erg goedkoop

- Je wereld wordt gigantisch bizar

- Mindtrip (dit miste ik bij de truffels)

Nadelen:

- Chemische smaak

- Ik kan nu nog steeds (2 maanden na dato) niet meer lang geconcentreerd naar iets staren voordat het weer begint met bewegen. Erg naar, hoewel niet erg storend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind dat dat ook een groot voordeel van LSD dat het zo lang werkt, is toch fijn? Je moet er zowiezo een 2 dagen vrij voor hebben dat weet je van te voren al.

Nadeel is dat het wel veel moeilijker te krijgen is..

Als je eenmaal bezig bent maakt de tijd meestal ook niet meer zoveel uit. Tijdsbesef is toch wel raar. Ik vind het wel naar dat, wanneer je het pas laat op de dag neemt (zeg rond een uur of 8 's avonds) je echt wel bezig bent tot de volgende dag 6 uur. Je bent ook niet echt in staat om te gaan slapen als je nog half op je piek zit. Truffels zijn na een uur of 6 echt wel aan het uitwerken, waardoor je wat sneller kan gaan slapen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Een van de grootste nadelen bij truffels vind ik persoonlijk de moeheid die erbij komt kijken. Het kost mij veel moeite om wakker te blijven en niet mijn trip te verpesten... Vaak heb ik dan de neiging om koffie te drinken, klopt het hierbij dat dit niet verstandig is samen met de werkzame stoffen van truffels?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb nog nooit LSD gehad en ben het ook zeker niet van plan! Ik vertouw dingen die mensen gemaakt hebben niet!!! Daarom vind ik wiet en 'champingons' zegmaar niet erg. Zolang het helemaal natuurlijk is, natuurlijk :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paddos/truffels:

-Chaotisch, moeilijk te sturen

-Legaal, dus goed aan te komen

-Natuurlijk

-Werkt korter

-Niet te pruimen

-Je wordt moe

-Makkelijk doseerbaar. Je werkt met grammen

-Absoluut geen party drug!!! Kans op para worden sterk aanwezig dan

-Erg beinvloedbaar van omgevingsfactoren. 10gram truffels werkt de ene keer anders dan de andere keer

-Zeer tolerantiegevoelig

LSD

-Goed stuurbaar

-Illegaal helaas, vrij moeilijk aan te komen

-Werkt lang

-Liquid is smaakloos. papertrips smaken beetje naar ijzer (haha vaag:P)

-Geeft je energie

Standaard moeilijk doseerbaar. Eenmaal getest bij centrum en met gezond verstand zeer goed doseerbaar. En je kunt er dan goed mee experimenteren

-Minder erge tolerantie

-Kan goed gebruikt worden op partys mits je niet para bent. Ik heb het ondervonden met twee vrienden op harmony of hardcore haha :)

Nu mijn mening:

Als ik met firsttimers wil trippen verkies ik truffels boven lsd. Het is toch vrij heftig (wat LSD totaal niet is bij lage doseringen) en geeft een goede weergave van "trippen".

Als ik met vrienden naar outer space wil dan verkiezen we LSD. Om een ervaring van rond de 300ug te evenaren met truffels moeten er toch snel 2 en half porties naar binnen gewerkt worden.. En dat is geen pretje met die bodyload.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vind truffels juist te kort duren! als het begint uit te werken ben ik altijd teleurgesteld dat het fijne gevoel over is.

over LSD kan ik jammer genoeg niet meepraten want dat heb ik nooit mogen ervaren :( (omdat ik het simpelweg niet aan kan komen)

mijn mening over truffels is dat het hartstikke mooi en overweldigend is maar wel in een paar uur gepropt..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hangt er vanaf wat voor medicatie. Icm met Ritalin zou ik niet doen, in ieder geval.

Je kan tripmiddelen best combineren met speed of ritalin hoor 8-)

Ik heb nog nooit LSD gehad en ben het ook zeker niet van plan! Ik vertouw dingen die mensen gemaakt hebben niet!!! Daarom vind ik wiet en 'champingons' zegmaar niet erg. Zolang het helemaal natuurlijk is, natuurlijk :P

Zonde, synthetische drugs zijn vaak juist de meest spectaculaire.

En denk maar niet dat je lsd zo 1 2 3 in je kelder kan maken. Daar is heel veel kennis en dure apparatuur voor nodig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb nog nooit LSD gehad en ben het ook zeker niet van plan! Ik vertouw dingen die mensen gemaakt hebben niet!!! Daarom vind ik wiet en 'champingons' zegmaar niet erg. Zolang het helemaal natuurlijk is, natuurlijk :P

Neem jij dan ook nooit medicijnen als je ziek bent? En er bestaan ook genoeg giftige/dodelijke natuurlijke planten dus op basis van wat ga jij er van uit dat iets natuurlijk sowieso 'beter' is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb nog nooit LSD gehad en ben het ook zeker niet van plan! Ik vertouw dingen die mensen gemaakt hebben niet!!! Daarom vind ik wiet en 'champingons' zeg maar niet erg. Zolang het helemaal natuurlijk is, natuurlijk :P

Neem jij dan ook nooit medicijnen als je ziek bent? En er bestaan ook genoeg giftige/dodelijke natuurlijke planten dus op basis van wat ga jij er van uit dat iets natuurlijk sowieso 'beter' is?

idd lsd is zowat 1 v de minst gevaarlijke drugs legaal of illegaal en brengt op zich minder gevaren met zich mee als een aspirientje (keep in mind dit gaat over lichamelijke reacties op de stof, in en trip kunnen natuurlijk nogal wat dingen misgaan.) en het gevaar van vervuiling is ook vrij klein omdat er zo'n kleine hoeveelheid v nodig is dat bijna geen andere stof werkzaam is, dus al zou je n blotter ratten vergif nemen dan nog zal dit geen of weinig effect op je hebben...
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
het werkt allebei op verschillende receptoren in het brein.

Neuh, niet echt hoor :)

Zowat alle drugs werken op onze serotonine en dopamine receptoren. En voor het overige is de werking van psylocibine en de werking van LSD wetenschappelijk gezien vrij gelijkend. Wat niet inhoudt dat het krak dezelfde ervaringen gaat geven en er louter een verschil is in tijd (hoewel sommigen dit zo wel ervaren, dus het kan voor sommigen zeker wel zo aanvoelen), maar ze zijn alvast zeer vergelijkbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry, dat had ik even anders moeten verwoorden; LSD werkt op meer Serotonine receptoren dan truffels. Truffels zijn tryptamines, en werken op de 5-HT-2a, 5-HT-2c en 5-HT-1a receptoren, terwijl LSD werkt op 5-HT-2a, 5-HT-2c, 5-HT-1a, 5HT-1b, 5-HT-1d, 5-HT-5a, 5-HT-6, 5-HT-7, D1, D2, D3, D4 en alpha-2 receptoren werkt.

Zie deze link voor meer informatie; http://vimeo.com/16782003

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden