dosering en lichaamsgewicht


Recommended Posts

Hoe zit het nu eigenlijk met de dosering, en je lichaamsgewicht?

De meeste dosis adviezen zijn gebaseerd op 80kg.

Maar wat als je nu 62 of 96 kg weegt zoals mijn vriendin en ikke...

Als we beidde 15 gram nemen, dan gaat zij retehard terwijl ik een milde trip heb. Of niet?

Mijn beredenatie:

11.6 gram voor haar is ongeveer hetzelfde als 18 gram voor mij, wat dan weer gelijk is aan 15 voor de gemiddelde persoon van 80 kg.

klopt dit?

Ik kom het zo weinig tegen, terwijl het me echt belangrijk lijkt!

Link naar bericht
Deel via andere websites

In hoeverre gewicht een rol speelt blijft enigszins trail & error, en aangezien de effecten ook nog eens per persoon kunnen verschillen is er geen eenduidig antwoord op te geven (denk dat dat ook de reden is waarom er weinig informatie over te vinden is).

Persoonlijk denk ik dat het gewicht bij jullie een niet absurd grote rol zal spelen, al is het, zeker als je beginnend bent, beter om met een paar gram minder te starten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanks Gonzo,

Rustig aan beginnen is altijd goed. Ben zelf geen beginner hoewel het wel alweer 7 jaar geleden is...

Vrijwel alles wat ik in de wetenschap kan vinden over drugs doseringen gaat in mg/kg lichaamsgewicht, dus ik denk dat het toch wel mee telt.

Maar inderdaad de dosis per truffel kan nogal verschillen...

Ik heb vandaag de truffels binnen. ziet er goed uit! :P

Ben ook nog ff het veld in gelopen, en daar ook nog eens 50+ kaalpopjes geplukt. genoeg voor 2 personen! over 3 weken naar de ardennen, dus dat wordt een mooie wandeling! Maar eerst dit weekend lekker thuis op de bank. truffels :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

http://healthland.time.com/2011/06/16/magic-mushrooms-can-improve-psychological-health-long-term/#ixzz1WVnZpsPR

Mooie tekst, citaat over dosering:

To zero in on the “sweet spot†of dosing, Griffiths started half the volunteers on a low dose and gradually increased their doses over time (with placebo sessions randomly interspersed); the other half started on a high dose and worked their way down.

Those who started on a low dose found that their experiences tended to get better as the dose increased, probably because they learned what to expect and how to handle it. But people who started with high doses were more likely to experience anxiety and fear (though these feeling didn't last long and sometimes resolved into euphoria or a sense of transcendence).

Dus een hoge dosis beter niet in een keer nemen, maar rustig opbouwen zodat je aan de effecten kan wennen.

Ga vanavond rustig beginnen... om de 45 min kijken of ik dieper wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
http://healthland.time.com/2011/06/16/magic-mushrooms-can-improve-psychological-health-long-term/#ixzz1WVnZpsPR

Mooie tekst, citaat over dosering:

To zero in on the “sweet spot†of dosing, Griffiths started half the volunteers on a low dose and gradually increased their doses over time (with placebo sessions randomly interspersed); the other half started on a high dose and worked their way down.

Those who started on a low dose found that their experiences tended to get better as the dose increased, probably because they learned what to expect and how to handle it. But people who started with high doses were more likely to experience anxiety and fear (though these feeling didn't last long and sometimes resolved into euphoria or a sense of transcendence).

Heb je dan niet meer truffels nodig dan alles in 1 keer pakken? Gezien tolerantie en verhalen over dat je trip alleen maar langer maakt als je bij pakt?

Dus een hoge dosis beter niet in een keer nemen, maar rustig opbouwen zodat je aan de effecten kan wennen.

Ga vanavond rustig beginnen... om de 45 min kijken of ik dieper wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb vrijdag heerlijk kaalkopjes gegeten.

Inderdaad je moet de dosis niet te mild opbouwen. Dan wordt het niet echt intenser maar langer.

Volgende keer neem ik binnen 45 m een dubbele dosis.

Nu heb ik eerst 10 en na een uur 8 en daarna na een uur en een kwartier de rest, 8 kleintjes geloof ik.

De trip is en bliift de eerste 2 uur intens. Dus na 45m als ik gewend ben aan de effecten, meteen 1 to 1.5 keer de dosis waarmee ik start...

Lichaams gewicht had ook effect. Mijn vriendin die dezelfde start dosis had (thee 10 kaalkopkes per persoon) ging harder dan mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden