Over Nacho, de beagle


Demion

Recommended Posts

Men ziet ze zo nu en dan nog wel eens in het straatbeeld verschijnen: die altijd wat triestige 'vermist'-posters, waarin de argeloze voorbijganger dringend wordt opgeroepen tijdens zijn dwalingen uit te kijken naar deze of gene kwijtgeraakte poedel of hamster. Hedenmiddag was het weer zover: mij werd met klem verzocht een zeker telefoonnummer te contacteren in het geval ik Nacho de beagle mocht spotten. 'Hem niet aanhalen', stond erbij, maar 'alleen in het oog houden.' Was Nacho dan gevaarlijk? zo vroeg ik mij af, en bekeek eens de foto, en mijn hart brak (doch slechts een beetje).

 

Arme Nacho, zo dacht ik. Wat zou er met 'm gebeurd zijn? Zich plotseling rot geschrokken van een knallende uitlaat, om dan als een laf haasje met de staart er van tussen te spurten, steeds dieper het bos in om dan prompt te verdwalen? Dat hij nu al dagen en nachten moederziel alleen door dat grote donkere woud zwalkte, jankend om z'n baasje maar nooit meer de weg naar huis vindend? Nee toch... Arme Nacho.

 

Of, zo dacht ik, misschien was hij wel ontvoerd door aliens! Dat er op ditzelfde moment ergens hoog boven mij een stel van die lelijke E.T.'s met aardappelhoofden en bolle ogen bezig waren met het aanbrengen van een dun laagje glijmiddel op een glanzende metalen sonde, zodat ze daarmee dadelijk eens lekker diep in die arme Nacho z'n oor konden gaan zitten porren! (Z'n òòr ja, stelletje viezeriken...) Om daarna, bij wederkomst op Aarde, in slechts een mummetje van tijd naadloos de transitie te maken van King's Pet Sematary naar The Thing van Carpenter. Gegil en gekrijs, bloedspetters overal, chaos alom. Maar hè, geen paniek, want daar komt in de verte al een SWAT-team aan gejakkerd, bestaande uit de leden van The Expendables, en zie, Dolph Lundgren blaast met een bazooka en een brede grijns dat hele fucked-up alien monster aan gort. Splat. Toffe jongens, die Romeinen.

 

Of, en bij deze mogelijkheid vulde mijn toch al gebroken hart zich ook nog eens met koude vrees, wat als hij niet ontvoerd was door zoiets exotisch als buitenaardse wezens, maar gewoon, door een schobbejak! Een wel zodanig laag-bij-de-gronds levend slijmerig stuk vreten dat wij hem slechts weten als... La Cucaracha! De kakkerlak. Want dàt ben je, als je het in je bolle hoofd haalt om zomaar op klaarlichte dag zo'n lief klein hondje te dog-nappen, in de nochtans ijdele hoop dat Papa Nacho wel eens even lekker in de slappe was zal zitten, en vast wel met een bom duiten over de brug zal komen! Om zomaar dat arme dier welhaast onder de trillende ogen van zijn tien jaar oude baasje weg te grissen, om zich dan snel en lafhartig in een rammelend wit-roestig busje uit de voeten te maken! Welk een dwaasheid allemaal... Maar hè, geen paniek, want daar komt in de verte al een SWAT-team aan gejakkerd, bestaande uit de leden van The Expendables 2, Dolph doet z'n ding, en zie, daar wordt heel dat busje en zijn chauffeur al aan gruzelementen geblazen, zonder daarbij, heel wonderbaarlijk, ook maar èèn enkel haartje op dat schattige koppie van die lieve Nacho te krenken! Splat, en toffe jongens.

 

Ha! Nee hoor. Helaas, pindakaas. Niks van dat alles. Noppes, nada, zilch.

 

Want ik heb Nacho. Ha! Dat had u niet zien aankomen, of wel? Ik ben het! Ik ben de schobbejak! Ik ben... La Cucaracha! Mwohhaha! (Dat was een evil lachje, voor zover u dat niet begrepen had.) Ik heb Nacho ontvoerd ja, en niet om zoiets banaals als losgeld, maar gewoon, omdat ik hem leuk vond en ik hem wilde hebben.

 

En nu is hij van mij. Voor altijd...

 

Of, om met de onsterfelijke woorden van die goeie ouwe Falco te besluiten:

 

'Jetzt hör' ich sie, sie kommen
Sie kommen dich zu holen
Sie werden dich nicht finden
Niemand wird dich finden, du bist bei mir!'

 

Mwohhaha...

 

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden