Genozel


Recommended Posts

 

Gelijk een komkommer van gister kwamkwammer was, zo is het tegendeel van de onnozele nochtans het nozel zijn. En, zoals er ook gradaties waren in de mate en heftigheid van Diarheus Spuiteritus die u zomaar kunt oplopen bij het verkeerd verteren ener niet voldoende gaar gekookte en daarom te bacterierijke burger van ham, gelijk zò zijn er subtiele schakeringen waarneembaar tussen de niveaus van nozelheid die u, waarde lezer, zoal doorheen den dag wel ervaren placht.

 

Of u het mij derhalve toestaat ja danwel te nee zal me terdege worst wezen, zodat zonder dat ik mij aan die overbodige prietpraat hoef over te geven ik er daarentegen direct toe kan over gaan voor u enig verhelderend licht te werpen op deze doorgaans hoogst ondoorgrondelijke en uiterst complexe materie.

 

Kijk, het zit zo: het nozel wezen, dat is verdorie geen pretje. Je weet nu eenmaal altijd alles beter dan iedereen en ja, dat wordt je in deze ego-gerichte wereld nu eenmaal niet in dank afgenomen, zeker niet, uiteraard, door hen die, laten we dit voorzichtig formuleren... nozel-bepèrkt zijn. De, hoe zal ik dat zeggen, wat minder heldere lichten in de etalage. De, hoe fraseer ik dit nog netjes, wat minder scherpe stukken in de gereedschapskist. U begrijpt mij wellicht. Ja, u wel.

 

Edoch, en ten slotte: het nozel-zijn, zoals dat door sommigen onder ons gelukkig nog wel in zijn volle helderheid ervaren wordt, kan slechts bestaan, en dit is, uiteraard, de kern van geheel ons ervaringsgerichte wezen, bij de gratie van zijn tegendeel, zijn opponent, het yin, gelijk gij wilt, zijner yang.

 

Nozel: zen.

 

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden