Nizjni Tagil


Recommended Posts

Het is vier minuten over twee, 's nachts. Ik ben alleen. Buiten is het koud en donker, maar hier binnen niet. De verwarming staat vol open, ik ben warm aangekleed, mijn voeten begraven zich in warme sloffen die op hun beurt een zacht, dik tapijt beroeren. Ik drink nog een bier, rook nog een joint. Waarom ook niet? Ik hoef nergens meer naar toe. Ik ben thuis.

 

Daar een moment als dit bijna smeekt om melancholische gedachten gaat mijn herinnering braaf terug naar die ene avond in Nizjni Tagil, die magische stad in het midden van Rusland. Het was winter, en de wereld was diep bevroren. Zoals gebruikelijk in die tijd zwierf ik weer eens in mijn eentje door het oude centrum, ergens diep in de nacht, met al of niet allerlei chemische substanties voortjagend door mijn bloedstroom, dat doet er niet toe. Op dit uur van de nacht waren er geen andere mensen aanwezig, dus voor de komende uren was de lege stille stad helemaal voor mij alleen. Zalig.

 

Alzo ietwat wankelend voortstrompelend wandelde ik een hoek om en daar stond het: de gouden toegangspoort naar het brein van Cthulhu. Zonder ook maar een greintje twijfel liep ik naar binnen.

 

Mijn geest versmelt ogenblikkelijk. Er is een geluidloze flits, en dan: niets meer. Witte leegte. Oneindigheid. Ben ik dood?

 

Nee.

 

Nee.

 

Nee.

 

Stilte.

 

Er gebeurt iets. Iets gebeurt. Uit oneindige diepten komt iets met ongelooflijke snelheid en onmogelijk perspectief naar bùiten gezwierd, en het is

 

Leeg

 

Einde

 

Het is inmiddels bijna half drie. Ik open mijn ogen. Wauw, zo denk ik. Wat een trip. Ik ga enigszins moeizaam overeind zitten en werp een lodderige blik over mijn salontafel. Coke, speed, bier, wiet, LSD, DMT, doornappel, paddo's, truffels en ja, zelfs een snuifje nootmuskaat: het ligt er allemaal. Gelukkig, zo denk ik. Ik kan nog even vooruit.

 

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden