Eerste microdosis truffels Mexicana ervaring


Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en nieuw in de wereld van psychedelica.

Als eerste keer heb ik een microdosis van de Mexicana truffels genomen. Dit omdat ik nieuwsgierig wat ik ervan zou merken. Had geen verwachtingen, gezien het 1 gram was en een dosis voor een trip zo rond de 6 gram zou moeten zijn (gelezen).

Nu had ik met pen en papier bijgehouden hoe het voelde en of ik ook zowel lichamelijke als geestelijke effecten merkte.

Ik heb de microdosis in de woonkamer ingenomen. Dus de setting was een ontspannen setting. Ik vertel hier later meer over.

Ik heb de 1 gram dosis op 14:15 ingenomen, via thee. Daarbij ook de kleine stukjes truffel gewoon geconsumeerd. Vrijwel na 10-15 minuten kreeg ik een licht/draaierig gevoel in het hoofd. Ik vermoed misschien een beetje "spanning". Aangezien ik een vrij volle maag had en het nog opgenomen zou moeten worden via de maag.

Zo na een uurtje begon ik mentaal toch wel een en ander te merken. Ik ging met m'n koptelefoon op, naar mooie "euphoric hardstyle" luisteren. Wat ik vooral opmertke was dat ik meer gevoel leek te hebben voor de muziek/melodieën. Zo heb ik meestal wel dat ik een bepaald gevoel heb bij melodieën in hardstyle (mooi/geluk, maar ook verdrietig/verlies in bepaalde tunes). Nu voelde ik deze gevoelens alleen wat sterker.

Bij een van de nummers kreeg ik bijv. een soort euforisch maar ook een soort knuffelig gevoel. Alsof ik mijn vriendin, die in de woonkamer aan het werk was echt even wilde knuffelen.

Verder ben ik op YouTube bezig geweest met het kijken naar (wel ontspannende) game-videos. Videos van een city builder game, waarbij in dit geval mensen door hun gebouwde stad aan het reizen waren. Dit zijn veelal ontspannende videos met ontspannende muziek eronder, rijdend in een auto door de door hun gebouwde stad. Was benieuwd hoe dat zou voelen met de microdosis truffels.

Het bekijken van die videos gaf dan weer vooral een extra ontspannende gevoel. Alsof ik er helemaal in op ging. Meer in de wereld van de game werd ingetrokken. Puur gevoelsmatig dan. En kreeg er een beetje een loom gevoel bij, alsof ik zo mn ogen zou kunnen sluiten. Een soort lichte trance, gok ik.

Verder vielen mij hele lichte optische illusies op tijdens het bekijken van die videos. Zo kwam het voor dat degene over een stuk rechte weg reed, en als de auto stil stond zag je het als het ware nog bewegen. Alsof de weg zich aan het uitrekken was / het beeld zich een beetje uitrekte. Het zou kunnen dat dit zonder truffels ook gewoon was gebeurd, als gevolg van focussen op een bepaald punt dat beweegt en later stil staat.

Daarna ben ik verplaatst naar boven, gaan werken aan mijn YouTube kanaal en kijken of ik daar nog wat inspiratie voor kon ophalen. Moet zeggen dat concentratie en focus wel wat lastiger waren. Wellicht omdat ik me eerst ingesteld had op de ontspannende sfeer, en daarna iets actiefs (in m'n hoofd) wilde gaan doen.

Verder qua lichamelijke effecten heb ik alleen wat buikpijn gemerkt. En een dag na het gebruik heb ik nog steeds buikpijn. Ik denk dat dit dus niet door de truffels komt, maar omdat mijn ritme in het weekend vaak anders ligt (uitslapen, later eten - ander eten - andere tijdstippen naar WC).

Over het algemeen merkte ik met deze dosering dus vooral veranderingen in stemming, en niet in bewustzijn uiteraard. Kort gezegd gewoon een soort versterking van de gevoelens die je op dat moment voelt. 

Op een ander moment zou ik eens een een beetje meer willen doseren, maar niet per se een trip willen ervaren nog. Ik ben wat voorzichtig met hogere doseringen. Ik ben opzich namelijk een mentaal stabiel persoon, maar heb in het verleden wel een depressie/burn-out meegemaakt (ong. 7-8 jaar geleden) en heb een zeer lichte vorm van autisme.

Nu zijn die bovenstaande redenen niet perse de redenen om geen hogere dosering te pakken of een trip in te gaan. Er spelen namelijk ook wat privé dingen. Dingen waar ik me in het dagelijks leven weinig zorgen over maak, maar op bepaalde moment wel naar boven komen / ter sprake komen en het even kort "aanwakkert". Er zijn dus mogelijk dingen die bij mij in de sluimerstand staan, als het ware. Ik ga er niet te ver in detail op in, maar er zijn op sommige momenten wat onzekerheden over de toekomst. Ik zit in een soort fase waarin ik soms niet weet wat ik wil. Persoonlijk wil ik nog veel doelen bereiken bijv. zoals iets voor mezelf beginnen, groeien met mijn YouTube kanaal, maar kan/wil mijn baan ook niet opzeggen omdat ik er erg op mijn plek zit. Soms zou ik ook wel eens met mijn vriendin erop uit willen, weg van alles, naar het buitenland op reis met een camper/auto, alles achter je laten. 

Aan de andere kant denk ik echter, dat een (lichte) trip, mij misschien juist bepaalde dingen kan laten inzien waar ik mij "zorgen" over maak. Of dingen die verbeterd kunnen worden, of een andere kijk op bovenstaande zaken zou kunnen krijgen. Ik sta in iedergeval overal open voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Wat leuk om te lezen dat je zoveel voelt op zo'n lage dosis, verbaasd mij best wel. Ik heb alleen maar ervaring met hogere dosissen. Ben ooit wel van plan te microdoseren maar ik wil eerst nog even genieten van het trippen.

Je zegt dat je teijfelt om een hogere dosis te nemen omdat er op dit moment dingen in je leven spelen? Dit is een verstandige keus want voor een trip moet je je altijd goed voelen en je moet er klaar voor zijn. Maar aan de andere kant kan je met een trip wel antwoorden krijgen die je niet krijgt als je nuchter bent. En die antwoorden krijg je niet bij een lichte trip, tenminste ik niet. Maar je moet altijd doen waar je je goed bij voelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden