Hallo, Aeroplane


Recommended Posts

Alles vliegt vandaag. Kijk, hoog daarboven vliegt een 747, geheel geluidloos, zijn witte silhouet scherp afgetekend tegen een diepblauwe hemel. De lange witte streep erachter lost langzaam weer op. Iets dichter bij de horizon bewegen zich sierlijk twee zweefvliegtuigjes in trage cirkels op een onzichtbare thermiek. Daar tussendoor ronkt een propellervliegtuigje voorbij. Een duif vliegt langs. Dan een libelle. Een witte vlinder. Een gele vlinder. Een vlucht regenwulpen. Alles vliegt vandaag.

 

En Broeder Kraai, natuurlijk. Die is er altijd. In zijn diepglanzend zwarte verenkleed, eigenwijs heen en weer wippend over de vers aangebrachte kweek-heuvel-lijnen in de akker. Dan eens hierheen vliegend, dan weer dààr, en hij spreekt, zoals altijd, kràsse taal. Ik vermoed, terwijl ik hier wandel onder het eindeloze hemelzwerk, dat alle kraaien ter wereld eigenlijk gezamenlijk een hive-mind zijn, zoals de Borg, van Star Trek. Dus dat alle kraaien tezamen, waar ook ter wereld (en ze zijn echt òveral, tjek maar na) èèn groot Broeder Kraai-wezen zijn. Daarom zijn ze ook zo slim: zodra een vogel iets nieuws leert, weet meteen de hele wereldbevolking aan kraaien dat ook. Ik voorspel daarom dan ook, bij deze, dat Broeder Kraai binnen nu en afzienbare tijd de wereld zal overnemen en ons, mens-wezens, als zijn amusante huisdieren zal houden.

 

Terwijl ik hier wandel onder het eindeloze hemelzwerk landen er voortdurend van die kleine vliegjes op me. Ik ben de Heer der Vliegjes, zo denk ik, en ik glimlach.

 

De zon schijnt uitbundig. Hier en daar is een stapelwolk.

 

Alles vliegt, vandaag.

 

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden