Drugs Documentaires


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar goede drugsdocumentaires waarin mensen die drugs gebruiken gefilmd of geïnterviewd worden. Bijvoorbeeld filemon in spuiten en slikken (paddo avontuur).

Daarnaast ben ik ook opzoek naar de naam van een documentaire waarin een koppel christal meth gebruiken in een auto, vervolgens de auto uitgaan en allebei dood worden gevonden (door de strenge winter).

Alvast bedankt voor alle suggesties en antwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kijk ook graag naar dat soort docu's, maar die over meth en bv"black tar heroin"wordt ik altijd een beetje depri,je ziet die mensen gewoon langzaam(soms snel) weg kwijnen

Ik heb vorige week een docu over "krokodil"gezien, dat is die zelfgemaakte drug uit Rusland,wordt je niet echt blij van..

Link naar bericht
Deel via andere websites

NHC/ Discovery draaide laatst de documentaire "Inside LSD", hier op youtube te vinden, beetje uit sync. Gaat vooral over de medicinale werking van LSD, b.v. een man wiens cluster hoofdpijn kan worden verlicht door het gebruik. (Maar het niet doet omdat hij dat had beloofd aan z'n dochter, of zoiets)

De verhalen over krokodil zijn inderdaad bizar, enig idee hoe die docu heet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thnx! Dat is inderdaad niet echt een docu om blij van te worden. Vooral die 2 broers op het einde, vraag me af of dat traag praten alleen dat is, of dat ze echt "traag" in hun hoofd zijn geworden.

Laatst hoorde ik van iemand hier in NL die krokodil gebruikte, maar als ik zo hoor wat de ingrediënten zijn dan kan ik me niet voorstellen dat een normaal denkend mens zich ook maar in de buurt van zoiets zou wagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Haha ja maar dat is met alles. In zo'n docu over hoe Coke gemaakt wordt denk je eerst nog dat het allemaal wel meevalt want dan stampen ze alleen die bladeren enzo fijn, maar dan gooien ze er letterlijk vaten benzine en weet ik wat bij

Als je zo gaat denken kun je niets meer eten,drinken of roken,als je weet dat er fosforzuur in cola zit,google maar eens hoe ze de velletjes van mandarijntjes in blik halen(met zoutzuur en daarna naOh om het zooitje weer te neutraliseren)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

mijn collectie:

  • Advances in Understanding How Psychedelics Work in the Brain
    BBC.Horizon.2008.Is.Alcohol.Worse.than.Ecstasy
    BBC.Horizon.2009.2010.Do.I.Drink.Too.Much
    Curiosity Your Body on Drugs with Robin Williams
    Hofmanns.Potion.LSD.Documentary
    Last Hippie Standing [Goa documentary]
    LSD - The_Beyond_Within
    LSD.Problem.Child.And.Wonder.Drug
    Manifesting the Mind
    National.Geographic.Explorer.Inside.LSD
    Peter Jennings Reporting Ecstasy Rising
    Peyote to LSD - A Psychedelic Odyssey
    The.Spirit.Molecule

Link naar bericht
Deel via andere websites

o.a de door naturetwo genoemde docu's heb ik ook nog op mn nas :D

(behalve : BBC Horizon Is Alcohol Worse than Ecstasy

en BBC Horizon Do I Drink Too Much)

The beyond Within

de volledige collectie drugs inc is ook niet slecht

Peter Jennings - Ecstasy Rising Documentary vond ik ook wel goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In deze torrent staan erg veel en nuttige maar soms wat gedateerde docu's over:

cacti,

cannabis,

cocaine,

DMT,

Ibogaine,

LSD,

Paddos,

McKenna,

Opium,

Salvia,

XTC

TV docu's (oa die van discovery etc)

en nog wat random zooi.

Is op dit moment nog maar 1 seeder, maar als het echt nodig is kan ik de collectie er overnieuw opzetten.

http://thepiratebay.org/torrent/6249311/Drugs

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik vond zelf Louis Theroux: The City Addicted to Crystal Meth wel heel gek om te zien. crystal meth is sowieso wel een ver van m'n bed show maar die man die echt al jaren een 'normaal' leven leidt en zwaar verslaafd is, zó gek om te zien, hoe kan dat echt? maar ook heel tragische verhalen natuurlijk :(

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik weet niet of dit ook iets is wat je zoekt, maar hier in dit huis kijken we welleens een documentaire over mensen die drugs smokkelen, worden gepakt. Het word ook mooi verfilmd zegmaar. Het is best intressant, weet niet of het echt is wat je zoekt maar vind het zelf de moeite wel waard om te kijken.

Weet niet op welk net je het kijkt, zijn zenders waar ik normaal gesproken niet naar kijk, hahaha. Maar google eens: Locked up Abroad!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb het geloof ik ook wel eens eerder op de avond gekeken, maar ik weet niet zeker of dat altijd zo is of af toe zo is. Nu hebben wij ze allemaal al gezien, dus kijken het nu niet want dan kijken we steeds herhalingen, maar toen we het nog keken was het soms welleens rond 21.00 en nog een keer herhaling om 1 uur. Maar inderdaad heel gaaf :D .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Op National Geographic komt de serie drugs inc. Afgelopen week nog een man met clusterhoofdpijn die dit bestrijdde met zelfkweek paddo's. Lekker gedramatiseerd hoe hij zich moet afzonderen om zijn trip uit te zitten om daarna zonder hoofdpijnen te kunnen functioneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op National Geographic komt de serie drugs inc. Afgelopen week nog een man met clusterhoofdpijn die dit bestrijdde met zelfkweek paddo's. Lekker gedramatiseerd hoe hij zich moet afzonderen om zijn trip uit te zitten om daarna zonder hoofdpijnen te kunnen functioneren.

Dat vond ik ook apart ja, die man vond paddo's blijkbaar helemaal niets, en dat is meteen ook niet echt een goede vibe voor een soepele trip.

Weed Wars is trouwens ook echt leuk om te zien, daarin wordt "de grootste legale weedwinkel ter wereld" in Californië gevolgd. Erg frappant dat ze legaal bezig zijn maar toch aan alle kanten worden tegengewerkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Of het nou onder het motto van medicijngebruik of zoals in Nederland onder gedogen valt... als een overheid niet tot legaliseren overgaat is er toch geen controle op te krijgen. Nu kost het geld aan preventie, verslavingszorg en vervolging zonder dat er inkomsten tegenover staan. (Ik ben voor legaliseren maar vind dagelijks gebruik van welke drug dan ook sowieso onverstandig en tegennatuurlijk.)

Inzicht in de Nederlandse teelt: http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/d ... rwiet.html

Uit de categorie: http://www.hollanddoc.nl/kijk-luister/g ... aving.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Over krokodile heb ik onlangs ook een documentaire gezien Siberian Krokodile Tears geloof ik dat die heette.

Nog 2 heftige docus :

Swansae Love Story (Over heroine junkies in Wales )

Children Undergruond (Over kinderen in Roemenie die allemaal verslaafd zijn aan lijm snuiven)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden