Recommended Posts

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ben ik weer..... Truffels lagen op de deurmat dus ikke blij. Wijntje genomen om een aanvalletje op te wekken (altijd succes) en wat gegeten (als clusterhead schijn je eerst te moeten eten) en daarna

Mijn clusterperiode duurt nu al drie maanden en ik word er zo langzamerhand echt wanhopig van. Iedere nacht aanvallen en ik zie er gewoon tegenop om te gaan slapen. Zoiets eist zijn tol, weinig slaap,

Mijn kat heeft opeens een paarse tong???

Interessant.. wist niet wat clusterhoofdpijn was:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Clusterhoofdpijn

'Verder zorgen lichte (niet of amper psychoactieve) doses van psychedelische tryptaminen zoals LSD en psilocybine (de actieve stof in paddo's) bij opvallend veel patiënten voor een duidelijke verlichting of zelfs voor lange tijd verdwijnen van de klachten.'

Ik heb deze aandoening niet, maar wel benieuwd naar de evt uitkomst van deze topic.. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor zover ik weet gebruiken in ieder geval een paar van onze klanten magic truffels om hun clusterhoofdpijn te onderdrukken, maar ik heb helaas nog geen feedback voorbij zien komen wat betreft het effect, dosering etc. Ik zal binnenkort eens een poging wagen deze mensen te benaderen voor wat uitgebreidere informatie.

Het blijkt inderdaad dat psilocybine (een van de actieve stoffen in paddo's en truffels) ervoor kan zorgen dat de clusterhoofdpijn verdwijnt, in een programma op Discovery Channel (of NGC) is er ook eens een man voorbij gekomen die paddenstoelen gebruikte om compleet van z'n hoofdpijn af te zijn.

Of er ooit een grootschalig onderzoek naar is gedaan weet ik niet, dus of de effecten voor iedereen hetzelfde zijn blijft enigszins koffiedik kijken. Maar aangezien truffels naar mijn idee een stuk minder heftig voor je lichaam zijn dan continue pijnstillers slikken lijkt me zeker iets om te overwegen, mocht je aan clusterhoofdpijn lijden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zie ook deze website: http://www.grenswetenschap.nl/permalink.asp?grens=4141

Volgens mij word op het moment best wat onderzoek gedaan!

Dat artikel klinkt inderdaad goed.. "Een onderzoek onder 48 clusterhoofdpijnlijders die paddo's gebruikten wees uit dat bij 25 proefpersonen een periode van aanvallen was voorkomen en bij 18 mensen een vermindering van aanvallen teweeg was gebracht.".. Dat zou betekenen dat ruim 95% van de "patiënten" er baat bij heeft..

De Discovery Channel/NGC-man gebruikte, als ik het me goed herinner, 1 keer Psilocybe cubensis(?) om voor een paar maanden van z'n hoofdpijn af te zijn. Bij de schrijver van dat artikel werkte het blijkbaar enkel voor de aanval die hij/zij op het moment had, dus het effect loopt inderdaad enigszins uiteen.

Psychedelica is denk ik te lang een ondergeschoven kindje geweest, heb verhalen gehoord over onderzoeken naar de medicinale werking van LSD die plotseling werden stilgezet, want "evil".. Gelukkig wordt de wereld stukje bij beetje weer wakker :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Door de geschiedenis heen zijn paddenstoelen naast recreatief gebruik ook ingezet als geneesmiddel. De zieke zou op spiritueel niveau inzicht verkrijgen over de eigen ziekte, om deze vervolgens te kunnen verwerken.

Misschien ontdekt jij wel de oorzaak van je clusterhoofdpijn! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmorgen ondervind ik nu aan den lijve of dit daadwerkelijk helpt tegen Clusterhoofdpijn...

Heb vanwege een CH-aanval om 9.45u ongeveer eenderde, zeg maar 5gr, van een portie Mexicana A.-truffels half ontdooid uit de vriezer opgevroten.

En ja, het werkt !!!!! (bij mij althans, hopelijk ook bij anderen)

De aanval zwakte vrij snel af, al na 15 minuten vernam ik een aangename verlichting van pijn, op een nuchtere maag welteverstaan, en na een half uurtje volledig pijnvrij !!!

Hoewel ik op dit moment toch tamelijk licht in mijn hoofd ben, ik prefereer de Magic Truffels boven Imigran-injecties/tabletten, ongeveer 10x liever !

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vanmorgen ondervind ik nu aan den lijve of dit daadwerkelijk helpt tegen Clusterhoofdpijn...

Heb vanwege een CH-aanval om 9.45u ongeveer eenderde, zeg maar 5gr, van een portie Mexicana A.-truffels half ontdooid uit de vriezer opgevroten.

En ja, het werkt !!!!! (bij mij althans, hopelijk ook bij anderen)

De aanval zwakte vrij snel af, al na 15 minuten vernam ik een aangename verlichting van pijn, op een nuchtere maag welteverstaan, en na een half uurtje volledig pijnvrij !!!

Hoewel ik op dit moment toch tamelijk licht in mijn hoofd ben, ik prefereer de Magic Truffels boven Imigran-injecties/tabletten, ongeveer 10x liever !

Nice! Goed om te horen dat truffels je op die manier kunnen helpen.. Gebruik je ze vaker, of was dit de eerste keer? En al enig idee of dit ook op een langere termijn werkt? (Ooit ergens gehoord dat 1x truffels ervoor zorgen dat de hoofdpijn voor een langere periode weg blijft)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het was inmiddels de tweede keer dat ik truffels gebruikte tegen CH, de eerste keer Hollandia had ik waarschijnlijk te weinig gehad (ca. 1,5gr. , ietwat bang voor de uitwerking). :shock:

Er is bij een CH-periode altijd een (vaak niet te herkennen) aanloopfase, een (heftige) piekfase en afbouwfase.

Nu zit ik alweer in de afbouwfase, desalniettemin heb ik wel het idee dat de afbouwfase sterk is ingekort door de truffels !

Het voelde alsof er een dikke deken over de pijn heengelegd werd, zeer aangenaam.

Ik heb deze bevinding ook doorgegeven aan mijn behandelend Neuroloog Dr. Van As.

Deze was hiermee goed verrast, in positieve zin; hij gaat nu andere CH-patiënten ook truffels adviseren ! :idea:

Een kwart van een portie van 15gr. Mexicana A.-truffels zou sowieso voldoende werkzaam zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Fijn om te lezen dat het echt werkt!

Hoe lang hebben de truffels een positieve werking? En heb je tijdens de trip last van je hoofdpijn, zoja, hoe beïnvloed dat jouw trip?

Hoelang de truffels effect houden durf ik niet te zeggen aangezien mijn clusterperiode al op z'n retour was, wat ik nu wel weet is dat de afbouwfase sterk verkort is t.o.v. voorgaande jaren: ongeveer twee weken korter waardoord ik aanstaande maandag gelukkig kan komen werken !

Aangezien ik slechts een kwart portie Mexicana nodig heb om een aanval te doen verdrijven ga ik niet bepaald trippen; ik merk enkel (ook het belangrijkst) dat de pijn volledig wegtrekt (zoals ook reeds in eerder bericht vermeld) + een verscherpte waarneming + klein beetje licht in 't hoofd.

Ik heb nu inmiddels in mijn vriezer 5 doseringen om aanvallen af te breken, een kweekset is onderweg waardoor ik een mooie voorraad kan aanleggen voor de volgende clusterperiode.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Hallo,

ik heb al ongeveer 6 jaar last van clusterhoofdpijn en allerlei medicijnen geprobeerd. Diverse tv programma's hebben mij nieuwsgierig gemaakt daar de werking van truffels als medicijn tegen deze vervelende aandoening.

Ik wil het graag proberen, maar ik slik bloeddruk-verlagers tegen de hoofdpijn.

Weet iemand of dit kwaad kan, in samenwerking met het eten van truffels?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo,

ik heb al ongeveer 6 jaar last van clusterhoofdpijn en allerlei medicijnen geprobeerd. Diverse tv programma's hebben mij nieuwsgierig gemaakt daar de werking van truffels als medicijn tegen deze vervelende aandoening.

Ik wil het graag proberen, maar ik slik bloeddruk-verlagers tegen de hoofdpijn.

Weet iemand of dit kwaad kan, in samenwerking met het eten van truffels?

Ik ken iemand die bètablokkers gebruikt, voor d'r hart, en die heeft daar gelukkig totaal geen last van wanneer ze truffels gebruikt. Maar dat kan natuurlijk bij ieder geval weer anders zijn, bloeddruk-verlagers verwijden voor zover ik weet je bloedvaten, en dat kan toch best invloed hebben op de effecten van truffels. En andersom, bij het gebruik van paddo's en truffels kan je bloeddruk tijdelijk iets verhogen.

Het beste wat je kunt doen is uiteraard bij je arts ten rade gaan, die kan dat voor jouw situatie hopelijk het beste inschatten.

Mocht je het ooit gaan doen kun je natuurlijk het beste beginnen met een erg lage dosering, sowieso heb je geen dikke trip nodig als je de truffels tegen clusterhoofdpijn gebruikt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de mexicana besteld en ga dinsdag eens proberen of het werkt tegen de clusterhoofdpijn. Momenteel zit ik midden in een clusterperiode en ik word er werkelijk gek van. Inmiddels veel opgezocht over eventuele middelen hiertegen en zo ben ik uiteindelijk hier terechtgekomen. Normaliter zou ik geen paddo's nemen omdat ik graag de controle over mezelf wil behouden en een trip maken zie ik dan ook niet zo zitten. Beetje angst voor het onbekende denk ik. Wel wat ervaring met drugs (xtc, coke) maar daarvan blijf je redelijk jezelf. Beginnen dus maar met een theetje van 5 gr en zien wat het doet. Het lijkt me in ieder geval minder schadelijk dan alle chemische troep slikken en uiteindelijk wellicht aan de prednison geraken. De bevindingen en resultaten zal ik hier vermelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Andere naam voor BOL-148 = 2-BROMO-LSD

Zijn reeds zeer goede resultaten mee geboekt m.b.t. clusterhoofdpijn, alleen heel moeilijk aan te komen...

Truffels werken vrij vlot op een aanval na mijn ervaring, slechts ietsjepietsje langzamer dan een sumatriptaninjectie maar zonder de nare bijwerking dat je je amper nog kunt inspannen whatsoever.

De beste beschrijving die ik eraan kan geven is dat er een helm met zachte voering over je hoofd(pijn) wordt gezet waarna de hoofdpijn simpelweg oplost.

But remember: slechts weinig truffels zijn voldoende om een zware aanval af te breken ! Neem je meer, dan zijn er op dit forum andere secties die de effecten goed beschrijven. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik mij afvraag is over de clusterperiode ook wordt afgebroken of dat er alleen sprake is van het afbreken van een aanval. Ik heb op diverse Amerikaanse fora gelezen dat door het gebruik van een kleine dosis de clusterperiode werd afgebroken en drie maanden wegbleef. Heb jij hier ook ervaring mee? Hoeveel gram nam jij en hoe nam je ze in? Ik zit zelf aan 5 gram te denken is dat genoeg? Overigens, nam jij de truffels zodra er een aanval kwam of nam je het preventief? Maakt me trouwens niet uit mochten er wat plezierige bijwerkingen optreden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij concentreert de clusterperiode zich vrijwel altijd op de donkere dagen des jaars, december, januari, februari.

Het zal nog moeten blijken of de periode tussen de clusters verlengd wordt, uit onderzoek zou dit inderdaad kunnen gebeuren.

Of het preventief innemen zin heeft, weet ik niet. Nog geen ervaring mee.

Ik nam 3 tot 4 gram op een aanval, gewoon goed lang kauwen (=vermalen tussen de kiezen en mengen met speekselenzymen voor snellere opname) en dan doorslikken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor je reply maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb meerdere aanvallen per nacht en om nou iedere 2 uur aan de truffels te gaan lijkt me geen goed plan. ;-) Je nam de truffels tijdens een aanval en dat hielp maar bleven volgende aanvallen dan ook uit of had je een paar uur later weer een nieuwe?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah, da's enigszins verhelderend.

Dus samenvattend: volgens de ervaring van deze beste man zouden wij als clusterhoofdpijnpatiënten de truffels eens in de zoveel tijd moeten nemen om aanvalsvrij te blijven, met een tripportie welteverstaan. :idea:

(gelukkig smaken truffels niet als paardepoep zoals hij vertelde) :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bedankt voor je reply maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Ik heb meerdere aanvallen per nacht en om nou iedere 2 uur aan de truffels te gaan lijkt me geen goed plan. ;-) Je nam de truffels tijdens een aanval en dat hielp maar bleven volgende aanvallen dan ook uit of had je een paar uur later weer een nieuwe?

Truffels werken ook frequentieverlagend, dus wanneer je bijvoorbeeld normaal gesproken om de paar uur een aanval zou krijgen, wordt bij gebruik van truffels de tussenpoos flink verlengd.

Zelf had ik pas 2 dagen later weer een aanvalletje, niet eens een heel heftige meer en daarna was ik uit de periode.

Nu is het gissen of dit door de truffels kwam of dat de periode toen al op zijn retour was, maar vergeleken met eerdere periodes kan ik wel stellen dat de periode aardig korter was.

Ook werd mijn neuroloog trouwens erg enthousiast van het goeie bericht omtrent truffels tegen clusterhoofdpijn.

Na het zien van het bovenstaande filmpje ben ik trouwens eigenlijk wel voornemens geworden de truffels preventief te nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn clusterperiode duurt nu al drie maanden en ik word er zo langzamerhand echt wanhopig van. Iedere nacht aanvallen en ik zie er gewoon tegenop om te gaan slapen. Zoiets eist zijn tol, weinig slaap, overdag kapot. Doe ik een middagdutje, is er na 10 min weer een aanval. Pure marteling, anders kan ik het niet noemen. Indien morgen de truffels worden bezorgd, ga ik ze direct proberen in de hoop dat idd de clusterperiode wordt afgebroken. Mocht dat zo zijn, dank ik God op mijn blote knieën en ga ik ze preventief gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden