Hoe vind je een professionele tripsitter?


Recommended Posts

Ik wil beginnen met een milde truffel, maar ben erg bang voor een bad trip. Ben alleenstaand en weet zo ook geen tripsitter te vinden. Hoe vind je die? Woon zelf in Twente.

De reden dat ik wil trippen is dat ik erg vast in mezelf zit met een voortdurende controle. Hapto-therapeut merkt ook op dat ik een muur om me heen heb gebouwd en niet meer bij mijn gevoel kan komen. Met trippen hoop ik eigenlijk bepaalde drempels, blokkades te kunnen doorbreken en mezelf te hervinden. Ik ben die aut. controledwang zo enorm zat. Maar lees ook overal dat je goed in je vel moet zitten. Dat zit ik door allerlei gebeurtenissen al jaren niet meer. Lijd ook aan slapeloosheid en gebruik daarvoor wietolie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat het mij nou net het ultieme beroep lijken om tripsitter te zijn..

Echter zit je altijd met de vertrouwenskwestie: in hoeverre vertrouw jij iemand die je niet kent maar wel verstand heeft van trippen. En hoe weet ik dat het voor mij ook helemaal veilig is?

*Bij vrienden, op feestjes en partijen (met verschillende soorten verruimende middelen) ben ik altijd de tripsitter..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst; Magic truffels en andere psychedelica zijn wonderbaarlijke middelen waar veel mensen baat bij hebben, maar of ze ook bij jou de hulp kunnen geven die je nodig hebt is uiteraard moeilijk te zeggen.

Heb vaker discussies gehad over dit soort situaties, en het blijft, zoals Cherytha al schrijft, een beetje tricky. Aan de ene kant is "thuis" een van de meest relaxte plaatsen om trippen, omdat je daar compleet op je gemak kunt zijn. Maar zet je daar een wildvreemde tripsitter bij, dan zou dat op mij nogal ongemakkelijk overkomen.

Heb al vaker met het idee gespeeld om een soort trip-avonden te "organiseren"; Geen grote groepen, maar met een paar man in een goed ingerichte ruimte kunnen trippen zoals je wilt. Voordeel is dat je ook andere gebruikers treft waarmee je vooraf, tijdens en achteraf je gedachtes kunt delen, en dat er uiteraard ervaren trippers bij zijn om de boel in de gaten te houden..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had een soortgelijk probleem in het begin. Er wordt altijd bij vermeld dat een tripsitter aan te raden is. Maar toen ik me ging inbeelden hoe het zou zijn als zelfs een bekende aanwezig was tijdens het trippen, besefte ik dat ik me in me eentje toch het best op mijn gemak ben en zeker tijdens het trippen als emoties worden versterkt.

Maar er worden meer, althans voor mij, onbegrijpelijke dingen gezegd. Bijv: niet nemen bij depressie/psychose e.d.terwijl psychedelica juist een middel kunnen zijn die daarbij kunnen helpen omdat ze je een mogelijkheid tot zelfreflectie geven waardoor je met 'nieuwe ogen' naar jezelf en je leven kan kijken.

Waarschijnlijk is het wettelijk vastgelegd en willen verkopers zichzelf indekken voor het geval dat. M.i. zijn het dus de mensen die er het meest baat bij kunnen hebben die het wordt afgeraden.

En sowieso wat ik eerder geschreven heb over klaarkomen als de beste middel tegen badtrips nog steeds geldig is, psilocybene werkt dan juist versterkend, dus dan kom je nog harder klaar en kom je snel in ecstatische sferen. Als je aan het klaarkomen bent ben je van nature in de juiste toestand, je bent dan vrolijk EN je geest wordt verruimd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over trufflemagic.com kan ik je weinig vertellen, al zullen ze vast goede truffels verkopen. Maar ik zou uiteraard magic-truffels.nl adviseren, vooral omdat ik daar werk en weet dat het met de kwaliteit en service goed zit :)

(Dit forum is ook losjes gekoppeld aan magic-truffels.nl)

Maar toen ik me ging inbeelden hoe het zou zijn als zelfs een bekende aanwezig was tijdens het trippen, besefte ik dat ik me in me eentje toch het best op mijn gemak ben en zeker tijdens het trippen als emoties worden versterkt.

Een nuchtere tripsitter die je continue op je lip zit is inderdaad niet echt relaxed, maar dat hoeft ook niet. Een sitter kan net zo goed in een andere kamer gaan zitten o.i.d.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een sitter kan net zo goed in een andere kamer gaan zitten o.i.d.

En dan als het fout gaat de ambulance bellen? :)

Welke truffel adviseren jullie hier om mee te beginnen? Ook de mexicana? En dan ongeveer 7 gram?

De mexicana van hier ken ik niet, wel van Wap en daar was 15 gram makkelijk te doen, aangename truffel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En dan als het fout gaat de ambulance bellen? :)

Ehrm, nee? Op alleen truffels kun je echt niet zo fout gaan dat je een ambulance nodig hebt.

Met de Mexicana of Pajaritos kun je, zeker in een lage dosering, bijna niet fout gaan. Het zal echt geen heftige trip worden, maar dat is, als ik je verhaal goed begrijp, ook niet je bedoeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Trippen is een persoonlijke ervaring. Snap de toegevoegde waarde niet van een sitter. Vaak ook niet uit te leggen wat je meemaakt.(vraag me ook af of je omgekeerd een nuchter iemand op zo'n moment kan begrijpen) Belangrijkste is denk ik om te beseffen dat de trip tijdelijk is, dit op zich werkt al kalmerend

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat onzekerheid de grootste reden is waarom mensen, die psychisch in orde zijn, bad trips kunnen krijgen. Bij trippen, en drugsgebruik in het algemeen, komt er altijd een vorm van experimentatie (en dus een vorm van 'onzekerheid') bij te pas. Je weet niet wat je te wachten staat, dus voel je je niet op je gemak. Dit maakt je 'emotioneel onstabiel' => vatbaar(der) voor een bad trip.

Vooral bij psychedelia speelt dit volgens mij een belangrijke rol. De meeste drugs die psychedelisch werken hebben geen of weinig 'psychologische uppers'. Drugs die je zelfvertrouwen automatisch verhogen dankzij de aanwezige chemische stoffen (zoals cocaïne, amfetamines, alcohol...), of drugs die je zorgeloze kijk tegenover het leven geven (opiaten zoals heroïne) kunnen je heel moeilijk een bad trip geven, net omdat die factor onzekerheid bij deze wegvalt.

Een manier om die factor bij psychedelia te verhelpen, is een sitter. Deze persoon kan namelijk helpen om die onzekerheid weg te werken (In je achterhoofd hoor je "moest er iets fout lopen, er is altijd de sitter om op terug te vallen").

Een andere manier om wat meer zelfzeker te zijn, is informatie. Probeer zoveel mogelijk informatie op te zoeken over de drugs die je wilt proberen. Het internet kan hierbij een geweldige hulp zijn. Vooral trip reports, de ervaringen van andere mensen, kunnen je hierbij enorm helpen. Hoewel elke trip anders is, kunnen deze je een basisidee geven, zodat je min of meer weet wat je te wachten staat.

Van zodra je het punt heb bereikt dat je zelfzeker de trip tegemoet gaat, wordt de kans op een bad trip (erg) klein, vind ik. Ik denk dat dit een onderdeel is van het begrip 'go with the flow', of 'turn off your mind, relax and go downstream' (dank u Leary, Lennon). Jezelf 'geven' aan de drugs en je onzekerheden aan de kant zetten staat voor mij bijna gelijk met een garantie voor een 'happy trip'.

Daarbovenop denk ik dat deze denkwijze een beetje geldt voor alles in het leven, (en niet alleen tijdens het trippen). Mensen die erin slagen om de wereld te zien door een bril waarbij de glazen niet 'verduisterd' zijn door hun onzekerheden (= heldere kijk, 'open-minded') hebben doorgaans een 'happy trip' tijdens hun leven. Zelf ben ik niet zo godsdienstig aangelegd, maar ik denk dat dit een van de redenen is waarom spiritualiteit en religie zo populair is bij zoveel mensen. (denk maar aan de zekerheid die godsdiensten 'verschaffen' over wat er gebeurd na de dood. Een belangrijk aspect bij vele religies). Ik kan hier nog uren over schrijven, maar ik wil to the point blijven ;)

Dit is mijn (voorlopige) visie op drugs en bad trips, hopelijk is dit niet te abstract, en kan dit je helpen om een bad trip te vermijden! :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarbij moet ik ook zeggen dat een bekende omgeving ook belangrijk is. Je weet wat je moet verwachten, dit zorgt ervoor dat je je over de plaats waar je tript geen zorgen moet maken, en dus behoudt je je 'emotionele stabiliteit'. Het was niet echt de moeite om dit te zeggen, aangezien dit al zodanig veel vermeld is op de meeste tripsites/ fora, maar het past goed in in m'n kleine theorie :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een sitter lijkt me zo'n onzekerheidsfactor, nog eentje waar je dan rekening mee moet houden. Maar iedereen is anders. Het hangt ook van de sterkte van de trip af. Mexicana zou bijv gezellig kunnen zijn met iemand anders erbij. Maar bijv 2 zakken Atlantis met een sitter word ik van de gedachte alleen al paranoia. Echt trippen is heel erg persoonlijk, zoiets als masturberen, maar nog persoonlijker. Op zo'n moment heb ik echt geen behoefte aan andere mensen in de buurt

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een sitter lijkt me zo'n onzekerheidsfactor, nog eentje waar je dan rekening mee moet houden. Maar iedereen is anders. Het hangt ook van de sterkte van de trip af. Mexicana zou bijv gezellig kunnen zijn met iemand anders erbij. Maar bijv 2 zakken Atlantis met een sitter word ik van de gedachte alleen al paranoia. Echt trippen is heel erg persoonlijk, zoiets als masturberen, maar nog persoonlijker. Op zo'n moment heb ik echt geen behoefte aan andere mensen in de buurt

Ja ik ga volledig akkoord, trippen is voor iedereen anders, maar 'safety first' is misschien geen slechte zaak, just in case, vooral bij de eerste keer. Bij sommige Latijns-Amerikaanse stammen, waar hallucinogene paddenstoelen al duizenden jaren worden gebruikt, is alleen trippen zelfs verboden. Daar is de 'sitter' een sjamaan :) .

Persoonlijk vind ik een sitter absoluut geen must, maar als je voor de eerste keer tript, is misschien iemand die meetript geen slecht idee. Als je dan eenmaal gewend bent aan trippen, kan je de sitter of meetripper laten wegvallen, en 'persoonlijk trippen', zoals StonedMonkey zegt, als je dat leuker vindt.

En vooral veel info opzoeken :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij sommige Latijns-Amerikaanse stammen, waar hallucinogene paddenstoelen al duizenden jaren worden gebruikt, is alleen trippen zelfs verboden. Daar is de 'sitter' een sjamaan

Vergelijkbaar met het katholicisme waarbij je een vertegenwoordiger van God nodig hebt om contact met God te hebben.

Zoals ik het zie is geen van beide nodig, elk mens is uniek en net zoals dat niemand jou kan vertellen hoe je je leven moet leven zou ook niemand jou moet vertellen waar een trip om draait. Dan worden je eigen trips interpretaties van iemand anders ipv je eigen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is bij mij de onzekerheid over iets wat ik niet ken en niet weet wat te verwachten gecombineerd met toch wel de angst voor een bad trip. Normaal zou ik alleen ook het fijnst vinden denk ik. Maar in dit geval en zeker voor het eerst voor de zaekerheid wel iemand erbij. Je weet maar nooit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Ook ik zit met dit dilemma. In mijn omgeving is er echt niemand die zich bezig houdt met drugs (en ik ben zelf ook een newbie). Een tripsitter vinden is dus heel erg lastig. Daarbij lijkt het mij ook fijn om gewoon lekker in m'n eentje thuis te trippen. Voel mij toch een beetje bezwaard als ik iemand moet uitnodigen die urenlang op mij moet gaan zitten letten. Bovendien wil ik (naar aanleiding van wat ik hier aan mooie trips gelezen heb) eigenlijk gewoon meteen all the way gaan. Closed eye visuals en een echte out of this world trip (Level 4?). Moeilijk moeilijk moeilijk. Tripsitter of geen tripsitter...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij sommige Latijns-Amerikaanse stammen, waar hallucinogene paddenstoelen al duizenden jaren worden gebruikt, is alleen trippen zelfs verboden. Daar is de 'sitter' een sjamaan :) .

Vraag me af of dat voor de veiligheid is, of meer om de ceremonie, zoals StonedMonkey schreef.

Kan me voorstellen dat het soms moeilijk is om een sitter te vinden als niemand in je kennissenkring in hetzelfde "wereldje" zit (al is dat natuurlijk ook geen vereiste).

Bovendien wil ik (naar aanleiding van wat ik hier aan mooie trips gelezen heb) eigenlijk gewoon meteen all the way gaan. Closed eye visuals en een echte out of this world trip (Level 4?). Moeilijk moeilijk moeilijk. Tripsitter of geen tripsitter...

Ik snap je helemaal. Maar ik zou, mocht je geen tripsitter kunnen regelen, niet meteen al te ver gaan. Als je een paar keer wat rustiger/lichter hebt getript leer je wat er gebeurd en hoe je er mee om kunt gaan, en daar heb je zeker wat aan als je een dikkere trip wilt maken. Zo trip je ook relaxter en hoeft je niet in je achterhoofd te houden dat er iets mis zou kunnen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bovendien wil ik (naar aanleiding van wat ik hier aan mooie trips gelezen heb) eigenlijk gewoon meteen all the way gaan. Closed eye visuals en een echte out of this world trip (Level 4?). Moeilijk moeilijk moeilijk. Tripsitter of geen tripsitter...
Ik snap je helemaal. Maar ik zou, mocht je geen tripsitter kunnen regelen, niet meteen al te ver gaan. Als je een paar keer wat rustiger/lichter hebt getript leer je wat er gebeurd en hoe je er mee om kunt gaan, en daar heb je zeker wat aan als je een dikkere trip wilt maken. Zo trip je ook relaxter en hoeft je niet in je achterhoofd te houden dat er iets mis zou kunnen gaan.

Bovendien weet je niet hoe gevoelig je bent voor de truffels. Het kan zijn dat om het gewenste niveau te halen je meer/minder moet nemen dan dat je vooraf dacht. En het zou zonde zijn als je voor je eerste ervaring gelijk een te hoge dosis neemt zonder dat je de ervaring hebt om de trip in goede banen te geleiden.

Ik trip het liefst ook alleen en kan mijn truffeltrip redelijk sturen. In het begin had ik hier moeite mee omdat je nog niet goed weet wat de "regels" zijn van het trippen. Naarmate je meer ervaring krijgt zal het makkelijker worden om kleine dingen in je trip te sturen. En die ervaring kan van pas komen wanneer je merkt dat de trip je naar plekken stuurt waar je liever (nog) niet heen wilt.

Je zei zelf dat je redelijk nieuw bent in de wereld van psychedelica. Ik zou daarom eerst beginnen met een portie Tampanensis van 15 gram of Atlantis van 10-15 gram. Je krijgt dan mooie CEV's maar kan wel rustig wennen aan het trippen zelf zonder dat je ego gelijk oplost ;) En geloof mij, elke ervaring met truffels is er eentje die je nooit vergeet!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...

Hallo Allemaal, 

 

Wij van www.binnenwereld.info zijn zeer ervaren tripsitters en healers!

 

Voor ons is de juiste set en setting heel belangrijk, om optimale healing en transformatie, in iemands leven teweeg te kunnen brengen. We werken tijdens een ceremonie bewust met helende energie, om de deelnemers op fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel niveau te kunnen ondersteunen en te bereiken, zodat blokkades kunnen gaan stromen. De meeste deelnemers ervaren grote positieve veranderingen in hun leven na een Binnenwereld Ceremonie, die blijvend is. De veranderingen komen van binnenuit….. en dat zet nieuwe energie in beweging. Vooral mensen met een depressie en angsten hebben veel baat bij de ceremonies. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je geen antidepressiva slikt.

 

Bij de Binnenwereld Ceremonies, komen zeer ervaren en ook heel veel onervaren psychonauten (in de dop) samen, om gezamenlijk een innerlijke reis te maken. Wanneer mensen zeer ervaren zijn, krijgen ze bij ons de ruimte om meer te nemen, dan wanneer ze dit alleen zouden doen. Wij gebruiken het woord trippen niet, omdat trippen in onze beleving, een ervaring naar de buitenwereld toe is. Wij hebben een setting waarin wij mensen de weg naar binnen toe, leren te bewandelen. Heel leerzaam!

 

Alles draait om, Bewustwording, Healing en Transformatie in de entheogene Â®evolutie!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 5 months later...

Ik werk alweer aantal jaartjes mee aan TripSiT. Een online tripsitter... als het ware..

 

The TripSit IRC network is a positive community geared towards spreading factual information and helping people. The primary focus of this network is hosting TripSit, a harm-reduction drug community.

 

Misschien heeft iemand er iets aan ;)

http://www.tripsit.me/chat-overview

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden