Dosering magic truffels


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Begonnen met 7,5 Gram en nog steeds 7,5 Gram. Maar zal binnenkort ook gwoon 15 Gram innemen zodra ik denk dat ik wel harder mag Trippen :)
was je eerste keer 7,5? ik wil ook niet met teveel beginnen, ben meestal wat zenuachtig vooraf en kan lichtelijk in paniek raken daardoor (klinkt pussy haha) maar is 7,5 redelijk voor een beginner?
Link naar bericht
Deel via andere websites
Begonnen met 7,5 Gram en nog steeds 7,5 Gram. Maar zal binnenkort ook gwoon 15 Gram innemen zodra ik denk dat ik wel harder mag Trippen :)
was je eerste keer 7,5? ik wil ook niet met teveel beginnen, ben meestal wat zenuachtig vooraf en kan lichtelijk in paniek raken daardoor (klinkt pussy haha) maar is 7,5 redelijk voor een beginner?

Enigzins redelijk, maar misschien wil je wat lichter aan beginnen aangezien je een beginner bent (trouwens je bent geen pussy, je bent gewoon een verstandig mens). Gebruik de Paddo dosering calculator van shroomery.

Deze is redelijk nauwkeurig, en geeft d.m.v. berekeningen weer hoeveel je ongeveer moet innemen voor het soort trip dat je wilt meemaken. Stel het type paddestoel dat je van plan bent te consumeren op P. Mexicana (truffel) en materiaal soort op vers.

Aangezien je een beginner bent wil je natuurlijk niet dat je te vreemde dingen meemaakt (experimenteer hier later mee wanneer je ervaring opgedaan hebt), en het meer houden op leuke kleurtjes en een veranderde muziekwaarneming, dus Level 1. Succes!

Edit: Gebruik P. Mexicana i.p.v. P. Tampanensis

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eerste keer 7,5 Gram gedaan. Was een Goede Trip. Veel GroeneKleuren en was niet Bepaald een Prater op dat moment gewoon omdat ik zo lekker tripte. de keren daarna heb ik zelfde HoeveelHeden (teminste in de buurt ervan) gehad, maar was het effect veel Minder, Dus ik ga waarschijnlijk Volgende keer de 15 Gram doen, en er aardig wat Wiet bij roken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
Mijn eerste keer meteen 15gr gedaan, was iets te heftig voor mij maar uiteindelijk toch een zeer goede ervaring. Als je nog geen ervaring hebt best toch wat lager beginnen denk ik, max 2/3e.

ook 15 gr gedaan, had jaren geleden wel eens paddo's gedaan, ervaring was wel heftig, toch wel misselijk in het begin trip kende beetje ups and downs vooral eerst erg naar mn zin, later wat minder naar mn zin (naarmate de tijd vorderde, duurt ook best lang zo'n uur of 6) volgende dag enorme koppijn en erg verdwaasd maar dat trok wel redelijk snel weer weg in de loop van de dag.

Volgende keer toch maar eens 2/3 vd verpakking doen

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Gemiddelde" ervaring per dosis (ongeveer) in mezelf, verdeeld in drie want 8 of 10 gram maakt niet veel uit en ik weeg nooit iets af maar schat het op een X-te deel van een zakje. Elke trip is anders, ook al verschilt de dosis niet. Onderstaande afgekorte reports zijn dus een consensus tussen de trips.

(note achteraf: lang verhaal. kort samengevat: 8-15 gram gaat er nooit iets naar. ~25 gram kan ik mezelf niet garanderen dat het een prettige avond wordt)

< 8 gram: effecten slecht merkbaar

~ 8 gram

Vrolijkheid, licht dansende schaduwen, veel zin om naar van alles te staren. Geen trek in eten of drinken. Veel nadenken.

Het is prettig in gezelschap of buiten te zijn. Ik voel me verbonden met plaatsen, dingen, dieren en personen. Muziek klinkt anders dan anders, erg fijn, het wordt als het ware een soort andere taal. Gitaar of pianospelen is echt fantastisch en erbij zingen is prettig. Ik kan me nuchter voordoen.

~ 15 gram

Vrolijkheid, geen concentratie, closed eye visuals. Dingen spacen enigzins met ogen open, maar overduidelijke visuele effecten blijven uit. Neiging tot vormen van gedachteloops, maar ze zijn redelijk makkelijk te doorbreken. Gezelschap is niet altijd prettig, maar ik kan me nog steeds goed nuchter voordoen.

~ 25 gram

Alles spacet, huid stroomt op de handen, de verf op de muren beweegt, het plafond beweegt, takken bewegen in zandloperfiguren, waargenomen patroontjes worden op elk oppervlak geprojecteerd. De pleebril trilt ook in een zandloperfiguur rond de randen. Mijn spiegelbeeld verontrust me, gigantische pupillen en beangstigende vervormingen van het gezicht. Closed eye visuals worden overduidelijk en tegelijkertijd erg moeilijk te beschrijven. Buiten verdwaal ik, binnen is het benauwd. Liever geen mensen om me heen en geen muziek aan (alles klinkt ondefinieerbaar. dit is verontrustend). De TV is verschrikkelijk, ik snap er niks van en kan niet meer dan vier woorden achter elkaar tot verband brengen. Mensen zijn eng, ook als ze zich op een scherm bevinden. Een gitaar stemmen is een onmogelijke opgave. Een stemapparaat vinden, daar kan ik me echt niet voor motiveren. Absoluut geen trek in drinken of eten, ook niet de avond na de trip, hoogstens in bier.

Negatieve gedachten leiden tot gedachtenloops: de ene gedachte roept de andere op en dit gaat een tijdje zo door. Vervolgens vergeet ik waar ik aan aan het denken was. Daarna komt de eerste gedachte weer boven en ben ik totaal vergeten wat mijn conclusie zojuist was. Dezelfde gedachten als net dienen zich één voor één aan om uiteindelijk weer te vergeten wat de aanleiding tot denken was. Dit zijn vervelende, beangstigende episodes in een trip en nog steeds weet ik niet wat ik hiermee moet als het me verrast. Deze gedachten lijken door niks te zijn af te leiden en ze blijven bij mij doorgaan tot ik weer nuchter ben.

Verder heb ik bij hogere doses truffels gewoon een naar gevoel in m'n lichaam, en dat leidt dan weer tot vervelende gedachten (ik neem aan dat dit is wat jullie onder "bodyload" verstaan?). Maar als ik buiten blijf gaat een trip niet mis, het is gewoon machtig fijn en interessant om door mensenloze landschappen te zwerven als je op een hoge dosis uit je bol gaat. Of tenminste, ik ben op zo'n moment echt bang voor mensen die ik ken maar niet als vriend beschouw, en dit is volledig irrationeel.

En verder, iedereen zegt altijd dat een trip zes ofzo uur duurt.. maar na +3 uur ben ik toch echt weer helemaal normaal ongeacht de hoeveelheid, doe ik iets fout?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij mij duurde de trip op 15 gram truffels ook maar zo'n 4 tal uurtjes met nog wat weed & lachgas er bij ook.

Ook vond ik dit lang niet zo sterk om het zelf niet zwak te noemen, misschien komt het omdat ik redelijk wat ervaring met andere psychedelica heb (vooral LSD) of misschien ben ik ook gewoon minder gevoelig voor psilocybine. Wat wel gek is langs de andere kant dat ik op lage dosissen LSD (halve blotters vaak) wel vrij fel kan trippen. Nuja, nog te weinig ervaring met truffels/paddo's/ psilocybine om er echt een conclusie voor mij over te vormen.

Mijn volgende trip op truffels zal dus normaal gezien zeker een hogere dosis zijn.

Het feit dat zo'n truffeltrip een heel pak korter is dan een LSD trip vind ik wel leuk om me daar dan aan hogere dosissen / staten van de trip te wagen gezien mocht het me te intens worden dit maar voor een 'korte' periode zal zijn in vergelijking met de 8 tot 14 uur die ik ervaar op LSD.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bij mij duurde de trip op 15 gram truffels ook maar zo'n 4 tal uurtjes met nog wat weed & lachgas er bij ook.

Ook vond ik dit lang niet zo sterk om het zelf niet zwak te noemen, misschien komt het omdat ik redelijk wat ervaring met andere psychedelica heb (vooral LSD) of misschien ben ik ook gewoon minder gevoelig voor psilocybine. Wat wel gek is langs de andere kant dat ik op lage dosissen LSD (halve blotters vaak) wel vrij fel kan trippen. Nuja, nog te weinig ervaring met truffels/paddo's/ psilocybine om er echt een conclusie voor mij over te vormen.

Mijn volgende trip op truffels zal dus normaal gezien zeker een hogere dosis zijn.

Het feit dat zo'n truffeltrip een heel pak korter is dan een LSD trip vind ik wel leuk om me daar dan aan hogere dosissen / staten van de trip te wagen gezien mocht het me te intens worden dit maar voor een 'korte' periode zal zijn in vergelijking met de 8 tot 14 uur die ik ervaar op LSD.

Bedoel je met 4 tal uurtjes de tijd tot de meeste effecten weg zijn of of na de coming down en totdat je je weer redelijk normaal voelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een vriend en vriendin en ikzelf gaan binnenkort truffels proberen. Nu ben ik zo eigenwijs dat ik lekker een heel bakje wil gaan eten. Verstandig? Ben een zwaar persoon dus dacht dan heb ik ook meer nodig... :lol:

Had laatst een spacebrownie en daar voelde ik totáál niets van. Dus dit keer met de truffels wil ik het goed doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden