Wel of geen zang?


najra

Recommended Posts

Het hangt een beetje van de muziek en de zanger af denk ik. Als je Dream Theater pakt (En de daarbij ''horende'' band Liquid Tension Experiment), dan heb 'k liever geen zang. Maar wanneer ik naar Tool of A Perfect Circle luister, heb ik liever wel de stem van Maynard James Keenan. Voor de mensen die de band Tool niet kennen, maar wel een beetje verstand van rock/metal hebben; ga het luisteren. Je zult niet teleurgesteld worden! Aan de andere kant heb ik dan weer liever geen gruntende stem als ik aan het trippen ben, maar wanneer ik gewoon rustig aan het spacen ben op wat wiet of hasj, dan maakt het me weer niet zoveel uit. Het hangt sowieso meer van de trip dan van het middel af, denk ik. Tijdens mijn LSD trip had ik juist weer helemaal geen zin in een zanger, en hebben we vooral instrumentale muziek geluisterd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over het algemeen zap ik nummers met zang meteen door tijdens een trip, kan me er helemaal dood aan irriteren. In "het dagelijkse leven" boeit zang me al niet zoveel, maar in een trip wil ik om de een of andere reden de zang blijven volgen, wat dan weer te veel afleid naar mijn mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Over het algemeen zap ik nummers met zang meteen door tijdens een trip, kan me er helemaal dood aan irriteren. In "het dagelijkse leven" boeit zang me al niet zoveel, maar in een trip wil ik om de een of andere reden de zang blijven volgen, wat dan weer te veel afleid naar mijn mening.

Zijn er geen zangers waar je wel van kan genieten? Ik vind bijvoorbeeld Maynard James Keenan (van Tool en A Perfect Circle, ik zag dat je into rock was, dus ik zou als ik jou was dit gaan bekijken) een heerlijke stem hebben (:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naja het suffe is dat ik zang in het geheel heel soms wel kan appreciëren, maar dan luister ik eigelijk nog maar half wat er echt gezongen wordt. Maar meestal vind ik de zang overbodig, als er al een verhaal verteld moet worden, dan moet de muziek het kunnen doen. Een enigszins mongoloïde benadering, maar wat mij betreft zijn zangers overrated.

Bij zwaardere metalen en rock is dat weer net een tikkeltje anders, dat luister ik de laatste tijd wat minder, maar net wat A Perfect Circle opge-youtubed, en daar klinkt de zang idd niet verkeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als zanger zijnde heb ik altijd graag muziek met zang erin, tijdens een trip kan zang me juist, helemaal gerust stellen of complete angst inboezemen. Heel verschillend allemaal, ligt eraan welke zanger, welk nummer, welk moment, intentie van het nummer.

Hoewel ik het er ernstig mee eens ben dat Maynard James Keenan immer een fijne stem is!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Stemmen zoals pink floyd en the doors wil ik nog toelaten in mijn trip, maar veel meer heb ik gewoon geen zin in. Gigantisch grappige, diepzinnige of draaierige samples in goa en psy natuurlijk hoe meer hoe beter. Ik heb liever abstracte muziek, die elke luisteraar dan kan ervaren en coderen op zijn manier. Zo kan je veel meer fysiek genot voelen dan met zang, die jou in een bepaalde richting en gesteldheid duwt. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het zeker belangrijk wat er wordt gezongen als ik trip, het moet wel betekenis hebben. Bij de beatles of pink floyd kan ik zeker en vast volledig in wegdromen. Voor de rest luister ik veelal vage electronische (goa, techtrance, psystep, experimental ambient) muziek waar wel eens een passende vocal inkomt, maar meer hoeft het toch niet te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik vind zang in muziek normaal heel chill om te horen. Tijdens het trippen wordt dit wel anders. Instrumentaal is meestal chiller dan zang, vooral als het om grunten en andere schreeuwachtige dingen gaat. Wanneer ik wel ontzettend van zang kan genieten is als we het hebben om The Velvet Underground, The Doors, Jefferson Airplane, etc. Deze zang helpt mij ontzettend in mijn trip. Probeer maar eens white rabbit van Jefforson Airplane of Roadhouse blues van The Doors.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Wat vinden jullie nou fijner als je tript?

Op de een of andere manier ben ik heel gevoelig voor stemmen, ook als ik op xtc trip ben ik heel kritisch over welke stemmen in fijn vind om naar te luisteren. Met truffels heb ik het liefst gewoon helemaal geen zang.

Bedoel je dan geen zang of helemaal geen stemmen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden