Buitenaardse Paddenstoelen


Recommended Posts

Crop-Circle-Magic-Mushroom-Spores-Rough-Hill-nr-Winterbourne-Bassett-Wiltshire.-Reported-24th-June-2009.jpg

Op het moment lees ik het boek Lof der Onzin van Bruno Post. Voor een euro in de bied gekocht! Het gehele boek is gericht op de onzinnigheid in het leven, iets dat voor Bruno hoger staat aangeschreven dan waarheden waar we veel minder aan hebben.

Net las ik in dat boek een interessante passage over dikkopjes (magic mushrooms). Geheel speculatief, maar enorm boeiend en voor sommigen onder ons zelfs geloofwaardig. Daarom wil ik deze passage graag met jullie delen!

Drie soorten buitenaardsen

Er zijn twee, ja, drie mogelijkheden als het om buitenaards leven gaat. De eerste is dat het niet bestaat en de tweede dat het wel bestaat. Maar met deze uitspraken zijn de mogelijkheden nog niet uitgeput. Buitenaards leven is leven dat niet op de planeet aarde is ontstaan. Dit leven, in welke vorm ook, kan te vinden zijn op andere planeten en binnen of buiten ons zonne- en/of melkwegstelsel. Ufologen onderzoeken hoe deze levensvormen de aarde kunnen bereiken met hun vervoersmiddelen, zoals daar zijn: vliegende schotels, meteorieten, kosmische stof, zwarte materie, lichtstralen en wat dies meer zij. Een derde mogelijkheid evenwel is dat buitenaardse levensvormen de aarde reeds bereikt hebben en onder ons leven, zij het in een nog niet door ons herkende vorm of vermomming.

De kans dat buitenaards leven de gedaante zou aannemen van een mensachtig wezen is uiterst gering. Immers, gezien de variatie van levensvormen die er in de afgelopen 4,5 miljard jaar op aarde hebben bestaan, zal de vormenrijkdom van leven dat elders is ontstaan minstens even groot, doch totaal anders zijn dan bij ons op aarde. Het leven op aarde is aangepast aan de omstandigheden zoals die hier in de loop van miljarden jaren hebben geheerst en zijn veranderd - de kans dat de omstandigheden op andere planeten in het universum exact identiek zijn, en dat 4,5 miljard jaar lang, is verwaarloosbaar klein. Zo er elders leven is ontstaan dat intelligent genoeg is om het heelal te bereizen, heeft dat vrijwel zeker een vorm die ons onwennig zal voorkomen. Het is zelfs de vraag of wij het als intelligent leven zouden herkennen.

Dit inzicht geeft de vele gepubliceerde verslagen van de ontmoetingen met buitenaardse intelligenties iets meewarigs. In deze verslagen komen twee soorten aliens voor: de grijze, tweebenige wezens met armen tot de grond en grote, donkere, pupilloze ogen. Neuzen en oren worden niet altijd waargenomen (soms wel puntoren en kattenogen). Ze hebben zelden kleren aan, tenzij dat grijze uiterlijk van hun kledij is. De taal die ze voortbrengen heeft iets klikkends of klakkerigs. In de literatuur heten ze 'kleine grijzen' en ze zijn beroemd geworden doordat vijf van hen begin jaren vijftig gevonden zouden zijn in of nabij een neergestorte ufo in Roswell in Amerika. Er bestaat nog een tweede groep tweebenige buitenaardsen, die bekend staan als 'arische noorderlingen' (Aryan nordics): grote stoere mannen met blonde lokken - onaardse verschijningsvormen van het 'blonde beest' waarover de Duitse filosoof Nietzsche reeds repte. De leider van deze groep is Ashtar (of Astar) en ze worden vooral waargenomen door ufo-spotters van een rechtse politieke signatuur.

Het thema van de macht die van buitenaf binnenvalt in een gesloten wereld en deze volledig op z'n kop zet, is zo oud als de wereld. Dit zal het succes verklaren van de vele spannende en soms humoristische films en televisieseries over genoemde intelligente, tweebenige buitenaardsen die ons af en toe zouden bezoeken. Maar stel nu dat de buitenaardse levensvormen allang bij ons op aarde zijn, zonder dat wij het beseffen - al hebben velen er een vaag vermoeden van. De antropologen delen de volkeren op onze planeet op in fungifiele en fungifobe culturen. Fungifielen zijn dol op paddenstoelen, fungifoben voelen een diepe afkeer jegens deze vreemde verschijningen van het najaar. Ik onderschrijf de stelling van Terrence Mckenna dat, als er buitenaardse levensvormen bestaan die zich reeds op aarde hebben gevestigd, het paddenstoelen zijn en dan met name een daarvan: het dikkopje (Stropharia cubensis), ook bekend als 'magic muschroom'.

De sporen van deze paddenstoel zijn uiterst licht, klein en diep paars van kleur (de ideale kleur om ultraviolet strooilicht in het universum op te vangen). Het omhulsel ervan is keihard - harder dan metaal. Dit maakt de sporen geschikt om zich door het absolute vacuüm tussen de sterren te verplaatsen (aangedreven door licht van sterren en/of melkwegstelsels) zonder uit te drogen of te sterven. Als deze sporen na een reis van ettelijke lichtjaren aangekomen op een planeet waar een gunstig milieu aanwezig is, ontkiemen ze, en vanaf dan verspreidt de paddenstoel zich over alle beschikbare ecologische niches. Het dikkopje is overal op aarde te vinden, het is een van de weinige echt mondiale soorten. Bovendien is de paddenstoel wereldwijd bekend om zijn psychedelische, hallucinogene en religieuze werking. Deze 'hallucinaties' zijn te beschouwen als vorm van communicatie: het zijn boodschappen die de paddenstoel aan ons wil overdragen, in de vorm van beelden en noties die wij al in ons hoofd hebben zitten. Nu is de vraag: is het dikkopje zelf een intelligente levensvorm, of is het een technisch apparaat dat door intelligente levensvormen het heelal in is gestuurd om levensvormen op andere planeten tot ontwikkeling te brengen. Zoals een paddenstoel eens tegen McKenna zei: 'Ik heb het zenuwstelsel van een zoogdier nodig. Kan ik die van jou gebruiken?'. Op McKenna's vraag met wie hij van doen had, antwoordde de paddenstoel: 'Ik ben oud, vijftig keer zo oud als jullie soort meent dat we zijn, en ik ben afkomstig van de sterren.' McKenna: 'Hoe ben je hier terecht gekomen?' Paddenstoel: 'Ik ga jou mijn vliegende schotel niet laten zien. Als je er vijf minuten naar keek, zou je begrepen hebben hoe hij werkt.' 'Waarom ben je eigenlijk een paddenstoel?' 'Luister, als je een paddenstoel bent is het leven heel goedkoop. Bovendien was het hier prettig toeven voordat de apen op hol sloegen.' Die op hol geslagen apen zijn wij.

Bedenk dat de aanwezigheid op aarde van paddenstoelen die van buiten ons zonnestelsel komen, niet uitsluit dat er ook af en toe kleine grijzen en Arische noordelingen op visite komen. Maar bij de boodschappen van dat soort buitenaardsen krab je je toch wel even achter je oren. Het komt zelden verder dan: 'Ik ben Ashtar, groet mijn vrienden' Of: 'Tante Greetje is bij mij.' Waarom zouden bacteriën niet buitenaards zijn? De schrijver W. Burroughs stelde op grond van eigen ervaringen dat taal een virus is, afkomstig uit de ruimte. Ufo-spotters en -lokkers dienen altijd een open oog en oor te houden voor onvoorziene vormen van buitenaards leven. Dat het bestaat is wel zeker. Maar zie het maar eens te vinden.

Citaat

'De mens vermag nooit op gedachten te komen, vermag zich op geen enkele wijze begrippen te vormen, die niet op een of andere wijze in de kosmos aanwezig zijn als de waarheid! Dus bestaat er geen onzin? Op zichzelf en van kosmisch standpunt, niet!'

Ishtair (Jan Trip)

Grijzen / Greys

http://en.wikipedia.org/wiki/Grey_alien

(in het onderstaande boek Dreamcatcher zijn de Greys een schimmelsoort!)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dreamcatcher_%28boek%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Dreamcatcher_%28novel%29

alien.jpg

Arische Noorderlingen / Aryan Nordics

http://aliens.monstrous.com/nordics.htm

aliens-nordic.jpg

Psilocybine Paddenstoelen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Paddo

magicmushrooms.jpg

Terrence McKenna

http://nl.wikipedia.org/wiki/Terence_McKenna

mystery.png

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hah! Vooral dit stuk klinkt te koel;

is het dikkopje zelf een intelligente levensvorm, of is het een technisch apparaat dat door intelligente levensvormen het heelal in is gestuurd om levensvormen op andere planeten tot ontwikkeling te brengen

Daar ga ik in m'n volgende trip eens een hersenkronkel aan wagen.

Ongetwijfeld complete onzin, maar dat blijf je houden, de waarheid van de ene is de onzin van de ander.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat paddestoelen tegen mij gaan praten heb ik nog nooit meegemaakt. Wellicht heeft dit te maken met de dosis of dat TM een vrij sociaal persoon is die gewend is om met mensen te praten en daarom automatisch een persoon erbij verzint om hem gezelschap te houden als hij solitair aan het trippen is

Ach, je kunt het zo gek maken als je wil, ik heb muren gezien waar complete verhalen op stonden. Op paddo's (home-grown) heb ik wel eens gehad dat ze "langs" kwamen om me te bedanken voor de goede zorgen :D

Denk dat McKenna ook wel begrijpt dat het eigelijk onzin is, maar het is een mooie fantasie om je hoofd mee op hol te laten slaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laatst ben ik tot de conclusie gekomen dat een rijke fantasie van essentieel belang is om 'echte' vrijheid te kunnen ervaren.

Het stuk dat je citeerde Gonzo is zeker een hersenspinsel waard! Uit eerdere boeken waar de geschiedenis van hallucinogenen word onderzocht, kwam men tot de conclusie dat deze middelen ons symbolisch en creatief karakter hebben doen ontstaan. Het maken van bouwwerken, rechte, spiraalvormige, ronde en andere structuren, het inbeeldings- en fantasievermogen, religie en een idee van een leven na de dood, hoogstwaarschijnlijk allemaal te danken aan paddenstoelen en trancetoestanden (bij extreme honger of dorst), die qua stofjes en effecten niet veel van elkaar verschillen. En de moderne oertijdige mens was daar zeker niet de enige in, Neanderthalers kenden ook religieuze handelingen en kunstzinnige creatievelingen.

Onze structuren, zowel materieel als geestelijk, zoals we die gewend zijn, vinden hun oorsprong in het alternatieve bewustzijnstoestanden. Dat is in ieder geval de golf waar ik op mee dein :mrgreen:

Als ik de link leg tussen DNA, waarvan veel wetenschappers niet geloven dat het op aarde heeft kunnen ontstaan en neigen overtuigd te zijn van een Schepper, en paddenstoelen die vervolgens worden gestuurd om de 'levende' schepping van opvoeding te voorzien. Dan zie ik een mooi verhaal dat ik graag wil onderzoeken, al is het door enkel mijn eigen brein te onderzoeken :lol:

PS: Er zijn laatst beeldjes opgegraven van ongeveer dezelfde leeftijd als de Venusbeeldjes, honderden beeldjes in de vorm van mensachtige paddenstoelen.

De geschiedenis is fucking vaag!

62065301084814296_zHCzPQYs_b.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn zoektocht naar een mooi plaatje kwam ik deze website tegen. (Enigzins vreemde standpunten onder het kopje 'Government')

Voorproefje

Anatomically modern humans are believed to have emerged about 200 000 years ago[1], but our abstract and symbolic language might have emerged much later in the Upper Paleolithic Revolution about 50 000 years ago[2]. The onset of this abstract and symbolic language is furthermore believed to have started a trend of cultural evolution[3] by making our collective pool of knowledge increase from one generation to the next. Some of the first evidences of an abstract and symbolic language can be found in cave paintings[4]. Many archaeologists believe that shamans[5] were responsible for creating these cave paintings, and that these shamans were in some kind of hallucinogenic trance while they painted. These trances could very well have been induced by magic mushrooms, as many of the shamans of the indigenous peoples today use magic mushrooms in their rituals. Increased levels of lingual abstraction might have arisen from temporarily increased neural communication between distinct parts of the brain that normally don't talk to each other. While a permanent increase in such interregional brain communication probably disrupts the proper functioning of the brain, occasional increases might have introduced our language to new metaphors and analogies. These occasional increases in interregional brain communication might have come from consumption of magic mushrooms as individuals under the influence of magic mushrooms often report synesthetic experiences[6] which can be correlated with increased interregional communication between distinct parts of the brain[7]. Many people claim to see visions of highly abstract fractal-like patterns while under the influence of magic mushrooms[8], and often get a heightened interest in abstract art following their psychedelic experiences. Becoming increasingly interested in abstract art can be correlated with increasingly abstract visual processing in the brain.

http://www.archania.org/index.php?page=mushrooms_and_evolution

mushrooms_and_evolution.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel mensen willen geloven in buitenaards leven, voor mij is die vraag irrelevant zeker wat psilocybene betreft. Het grootste nut van dat stofje voor mij (naast 'beginners mind' na zo'n trip) is dat het iets aan je innerlijke beleving verandert. En aangezien het innerlijke in verband staat met het uiterlijke....het heelal bestaat grotendeels uit zwarte materie zoals we slechts een klein deel van ons hersens gebruiken...dus als we meer realiteit willen moeten we ons binnenwereld ontdekken en wellicht zal de realiteit van het heelal zich dan ook openbaren

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden