Recommended Posts

Ik heb 2 weken geleden truffels aangeschaft (nog bij de concurrent, excuus.. vlak daarna kwam ik pas bij MagicTruffels terrecht ;)). Maar goed, mentaal is het er nog even niet van gekomen om de trip aan te gaan. Ze zijn nog houdbaar tot en met 14 februari. Kan ik die dingen ook invriezen? Of is dat een minder verstandig idee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha, het is je vergeven :D (Sowieso, toen je de truffels kocht waren ze nog maar 1 maand houdbaar? Dat is op zich al vrij weinig)

Op zich kun je truffels gewoon invriezen, al heb ik de laatste tijd een paar meldingen gehad van gebruikers die vertelde dat de truffels minder tot geen effect meer gaven. Dat kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn, of een verkeerde aanpak, maar is toch het vermelden waard. De keren dat ik het geprobeerd heb, dat was steeds maar 1-2 maanden in de diepvries, is het gewoon goed gegaan en kon ik geen verschil in effect merken.

Sowieso, als je nu toch niet de mogelijkheid hebt om ze te gebruiken is invriezen altijd een beter alternatief dan weggooien.

Je kunt truffels overigens ook drogen, daarover staat ergens anders op dit forum een mooie uitleg, ook een handige manier om truffels langer te bewaren. Nu ik er aan denk, in deze blog post wordt ook nog het e.e.a. uitgelegd over het langer bewaren van truffels.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sowieso, als je nu toch niet de mogelijkheid hebt om ze te gebruiken is invriezen altijd een beter alternatief dan weggooien.

Helemaal waar..! 8-) Bedankt voor alle info. Weet je, ik heb nog nooit getript op de truffel.. Wel een scala aan andere middelen.. van Salvia tot LSD tot Psilocybine. Ben er nog niet helemaal uit wat ik er van kan verwachten, vandaar dat het er 'mentaal' nog niet van is gekomen. Toen ik ze binnenkreeg waren ze inderdaad niet langer dan een maand houdbaar. Wel netjes ingesealed.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Invriezen lijkt me ook een prima idee, zelf ga ik liever voor drogen omdat ik nog bij mijn ouders woon die niet helemaal op een lijn liggen met mij en mijn fascinatie. gister 5 porties besteld, 1 gaat mee om op te eten dit weekend als ik naar een maat van me ga en de andere 4 heb ik te drogen gelegd op een roostertje op een dienblad van de burgerking onder mijn bed :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Invriezen lijkt me ook een prima idee, zelf ga ik liever voor drogen omdat ik nog bij mijn ouders woon die niet helemaal op een lijn liggen met mij en mijn fascinatie. gister 5 porties besteld, 1 gaat mee om op te eten dit weekend als ik naar een maat van me ga en de andere 4 heb ik te drogen gelegd op een roostertje op een dienblad van de burgerking onder mijn bed :mrgreen:

Is het effect vergelijkbare met de 'Psilo-paddo's?' Of heb je daar zelf geen ervaring mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sowieso, als je nu toch niet de mogelijkheid hebt om ze te gebruiken is invriezen altijd een beter alternatief dan weggooien.

Helemaal waar..! 8-) Bedankt voor alle info. Weet je, ik heb nog nooit getript op de truffel.. Wel een scala aan andere middelen.. van Salvia tot LSD tot Psilocybine. Ben er nog niet helemaal uit wat ik er van kan verwachten, vandaar dat het er 'mentaal' nog niet van is gekomen. Toen ik ze binnenkreeg waren ze inderdaad niet langer dan een maand houdbaar. Wel netjes ingesealed.

Als je al bekend bent met psilocybine dan moet het wel goed komen, dat is ook (een van de) werkzame stoffen in truffels (zoals Thijs al postte). Helemaal hetzelfde trucje als paddo's, maar een andere drager..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je al bekend bent met psilocybine dan moet het wel goed komen, dat is ook (een van de) werkzame stoffen in truffels (zoals Thijs al postte). Helemaal hetzelfde trucje als paddo's, maar een andere drager..

What the hell, misschien ga ik er vanavond voor... heel misschien :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik blijf toch echt meer bij het drogen , nu ligt er ook weer een mooi hoopje te drogen op een gaasje met een vochtvreter uit een schoenendoos eronder, het was in minder dan een week kurkdroog! :mrgreen:

Ik zou graag meer informatie willen over het drogen- de mogelijkheden, hoe precies etc. Can you help?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar natuurlijk. :D

Truffels/paddo's drogen is niets moeilijks aan eigenlijk, van paddos weet ik dat ze voor 90 % uit water bestaan.

als je ze voor een lange tijd wil bewaren is het belangrijk dat je dit vocht eruit haalt want anders kan de boel ( en gaat ook zeker weten ) rotten. truffels bestaan volgens mij uit 70% water , corrigeer me als dat fout is. Simpele actie is om dit vocht er zo snel mogelijk uit te halen. De laatste keer deed ik door de boel in iets kleinere stukjes te snijden als de truffels groot zijn. Dit om het oppervlak te vergroten zodat het sneller droogt. IK had het op een heel fijn mazig gaasje gelegd op een dienbladje van de burgerking. Een paar vochtvreters eronder gelegd zodat die nog wat vocht eruit trekken. na een weekje is het doorgaans van bijna al het vocht onttrokken. Berg ze dan op in een donker luchtdicht bakje met nog zon klein zakje vochtvreters er bij zodat die het laatste eruit kunnen halen.

Vochtvreters zijn die kleijne zakjes die in je schoenendoos zitten, met korreltjes erin voor je het niet wist ;)

Binnenkort wil ik een topic maken waarin ik stap bij stap mijn uitleg hoe ik een droogopstelling ga bouwen, maar als je nog wat wil weten vertel ik het graag. tot zover mijn info klopt natuurlijk :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Binnenkort wil ik een topic maken waarin ik stap bij stap mijn uitleg hoe ik een droogopstelling ga bouwen, maar als je nog wat wil weten vertel ik het graag. tot zover mijn info klopt natuurlijk :P

Ik moet eens goed gaan verzinnen waar ik wil beginnen. Want ik wil me nu eindelijk eens gaan verdiepen in het kweken van stoeltjes. Vervolgens alles weten over sporen, drogen etc. Hoelang kan je truffels bewaren als ze eenmaal gedroogd zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zon goed halfjaar zeggen mensen meestal, maar ik weet zeker dat je ze jaren kan bewaren totdat ze ècht afdoen van hun werking. Ik heb zelfs al een paar keer stoeltjes gekweekt, echt super tof en leuk werk. Je kan natuurlijk super veel info op fora vinden en gewoon op internet maar als je vragen hebt beantwoord ik die graag. Ik studeer biologie dus ik heb een mooie basis qua micro-organismen. is er niet prive chat ofzo ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

:P nee ik meen het , is dat jouw site en waarom ben je zo kneiter actief, ik geloof niet dat ik jou iets had hoeven uitleggen over truffeltjes dorgen :lol:

Dat is mijn site inderdaad. Door al het vergaren en vrijgeven van informatie ben ik nog niet altijd toe gekomen aan het daadwerkelijk verdiepen in een specifiek onderwerp. Maar dit gaat op korte termijn wel gebeuren :) Eerst nog een hele stapel links aan het portaal toevoegen, de 'Dropbox' afmaken en een nieuwe podcast uit de grond stampen :lol: En ohjha, tegen middernacht natuurlijk de andere helft van die truffels tot me nemen, om het 'Diepvries topic' helemaal 'overbodig' te maken.. Na dit alles mag je me heel erg veel gaan helpen met het kweken van etc. :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden