'Tampanensis' trip-report


Recommended Posts

Volledige trip-report met wat extra aandacht voor de opmaak is te vinden op:

http://n8wacht.com/2013/02/02/tampanensis-trip-report/

“Wat gebeurd er als we ooit de strijd te boven komen, en alle drugs uit mij zijn verdreven. Wie of wat blijft dan nog over van de prachtige dromer die nu in mij waakt en de wereld zo betoverend raakt..â€

In de psychische wereld worden steeds meer onderzoeken gedaan naar de effecten van psilocybine op de menselijke geest, met veel positieve resultaten. In het verleden heeft het mij ook geholpen om bepaalde patronen te doorbreken. Het gaat inmiddels weer flink bergafwaarts. Meerdere malen heb ik ‘een trip' weer overwogen, maar telkens niet aangedurfd. Emotioneel te veel negatieve impulsen, te veel angsten, spijt, verdriet. In de nacht naar donderdag op vrijdag was het dan toch zover. Ik heb de stap gezet, sprong in het diepe- en besloot zoveel mogelijk vast te leggen om de therapeutische kant zo goed mogelijk te benutten. Hier het resultaat van de ‘Psilocybe tampanensis.' Uiteindelijke dosering rond de 5-7 gram. Inmiddels is duidelijk dat ik wel degelijk stabieler ben ontwaakt… hierover later meer.

Aanvang 23.30. Op mystieke wijze- lijkt het alsof- zodra ik begin te kauwen de werkzame stof al kan proeven. De smaak is in essentie goed vergelijkbaar met de psilocybine varianten, zoals de ‘Cubensis-familie.' Het enige verschil zit in de bittere zurige nasmaak, die gedurende het kauwen steeds meer gaat overheersen. Ik heb weinig verlichting aan in de kamer. De televisie staat nu nog aan- ik acht de kans groot dat deze vrij snel als eerste op non-actief gesteld zal worden. Verder, heb ik een kleuren-LED verlichting met een eigen wil: met fade-effecten gaan kleuren langzaam in elkaar over. Op de achtergrond speelt hardtek (teknoradio.nl). Alle basisvoorzieningen liggen binnen handbereik.

23.45. Warme golven dwarrelen rond in m'n lijf en ook de hartslag versnelt af en toe al lichtjes, bij vlagen. We zijn pas een kwartiertje onderweg. Toch gaan ook de visuals al heel langzaam vervormen. Het lijkt alsof de radio voelt wat er in mij staat te gebeuren want de muziek past zich trippende wijs aan. Meteen al voelt het alsof ik onderhevig ben aan positieve karaktermoord: al het negatieve verdwijnt gestaag en ik zit helemaal in de muziek.

00.05. Spelenderwijs raak ik wat zoekende naar andere muzikale invloeden. Na kortstonowl 2dig dwalen kom ik terecht bij de donker getinte minimal techno. Dit is overigens wel kenmerkend. Ik zoek altijd wel een diep duister sfeertje op.. juist ook op momenten als deze. Vrijwel meteen worden de hallucinaties in de vorm van kleuren patronen sterker; de typische psychedelische kunstwerken- of fractals- tekenen zich af op de muren. De LED's aanschaffen is een bijzonder goed idee gebleken. Een waar schouwspel om naar te kijken. Het schrijven begint wel moeilijker te worden..

00.30. Met de grootste moeite (en dan doel ik op de smaak) alle overige truffels ook opgegeten. Tot aan m'n nek ondersteboven in wonderland, v3.0 2013- in HD kwaliteit. En dat voor minder dan 10 euro.

01.00. Mede door mijn muziek keuze vervlakt de euforische kant van de trip. Ook de visuals beginnen zich anders te gedragen, langzamer.. doffer, enigszins gedimd. We gaan dieper.. In plaats van alleen maar luisteren komt de onstuitbare disc-jockey in me naar boven. Vanaf nu ben ik de radio en streamen we live. Het uiteindelijke resultaat hiervan is tevens opgenomen en hier te downloaden: https://www.box.com/s/gagcopei8j5yttw5euj2

03.00. Al geruime tijd kabbelt de trip door op een diepzinnige roes. De golfbewegingen lijken soms even minder sterk- om vervolgens weer net zo hevig terug te keren. Dit verloop- ‘Hoofdstukken' zoals ik ze het liefste noem- gaat heerlijk soepel. Ik heb vroeger veel trips meegemaakt waar het contrast vaak juist heel groot was onder de verschillende fases. Onvoorspelbaar ook, en soms zwaar. Maar deze trip is duidelijk vriendelijk van karakter en redelijk beheersbaar. Vooral wat verder in trip vertoont het gevoel wat overeenkomsten met de zogenaamde gelukzalige pieken van MDMA. We zijn halverwege. Dit gaat minstens zo lang nog wel even door. Na dit punt heb ik niets meer opgeschreven. Althans.. niet in deze verslaggevende vorm. Wel heb ik uiteindelijk alles wat de laatste tijd speelt, mijn gevoelens- en gedachten- Een lang niet zo eenvoudig, emotioneel verhaal, tot op het bot weten te verwoorden. Daarom nu, dit uiterst persoonlijke inzicht..

“Ik heb een moeilijk leven. Zo vaak mentaal op reis geweest dat ik de realiteit niet meer begrijp. Ik ben aanwezig op deze wereld, en draai een rondje mee.. Niets meer, niets minder. Ik ben zo vaak psychotisch geweest dat ik er in ben gaan wonen. Mijn veilige haven is gelegen in een alternatieve realiteit. Lang geleden verloor ik mijn bewustzijn en identiteit. Naar verloop van tijd ontdekte ik dat ik online de vormen aan kon nemen die ik maar wou. Mijn emoties begonnen zich te vertalen in digitale kunst- en als n8wachT ging ik voortaan door het ‘leven.' Mijn eigen parallelle universum- omdat jou realiteit me angstig maakt. Jou belevingswijze is mijn bad trip.. Komt het ooit nog goed..? De truffels zorgen nu dat ik helder kan zijn- oprecht m'n hart wil luchten. De trip geeft voor even- heel even- een moment van zelfbewustzijn. Weg van de wereld waarin ik niet kan leven- wil leven.. Waar ik gehuld in mist terughoudend bivakkeer zodat niemand, zelfs niet van dichtbij, ook maar kan vermoeden wat ik voel. Niet alles is wat het lijkt wanneer men slechts een jongen ziet, egoïstisch en verslaafd. Ik hoop dat je dit ooit alles kan begrijpen. Het afgelopen half jaar moest ik wel accepteren dat niet alles in het leven altijd goed komt. Gun me soms de illusie, gun me even het op mijn manier ‘echt zijn.' In mijn universum, waar ik als nacht nog wat voor de wereld kan betekenen. Een bijdrage leven in digitale vorm, er zijn meer mensen in beide werelden die voelen wat ik bedoel.. Ik wil er graag voor die mensen zijn, zoals ik hoop er ooit voor jou te kunnen zijn.â€

“If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

zeker een mooi report, heb je ook het gevoel dat je er iets aan hebt gehad?

Ik heb gister nog getript en heb het idee dat mijn leven weer een stuk beter op orde staat (komt misschien ook omdat mijn school cijfers goed uitgevallen zijn xD) Maar het heeft therapeutisch zeker zijn waarden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja mooi rapportje, haha mijn cijfers zijn ook goed uitgevallen maar daar ben ik zowiezo blij mee natuurlijk. Over jouw ervaring natuurlijk, als je truffels bijneemt heb je dan wel het gevoel alsof dat nog helpt, ik had laatst een halve portie atlantis erbij gehad maar ik merkte niet veel verandering. Wel heb ik echt besloten dat als je lekker hard wil trippen men gewoon lachgas er bij moet doen want dan kom je er zo lekker in. Had je nou in totaal een hele portie gehad of die 5-7 gram ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

zeker een mooi report, heb je ook het gevoel dat je er iets aan hebt gehad?

Ik heb gister nog getript en heb het idee dat mijn leven weer een stuk beter op orde staat (komt misschien ook omdat mijn school cijfers goed uitgevallen zijn xD) Maar het heeft therapeutisch zeker zijn waarden

Klein stukje achtergrond informatie is dat ik vanaf mijn 14e al te maken heb met een amfetamine verslaving. Ik ben nu inmiddels 29, en het is echt niet altijd dagelijks gebruik. Maar de laatste tijd was dit weer erg prominent aanwezig. Zelfs zo dat ik meerdere malen in de beruchte amfetamine-psychose terecht leek te zijn gekomen. Deze trip was echt ook bedoeld om weer wat dichter bij mezelf te komen, en dat is zeer zeker gelukt. Ben alweer de hele week al op eigen krachten en zit psychisch ook een stuk beter in me vel.

Ja mooi rapportje, haha mijn cijfers zijn ook goed uitgevallen maar daar ben ik zowiezo blij mee natuurlijk. Over jouw ervaring natuurlijk, als je truffels bijneemt heb je dan wel het gevoel alsof dat nog helpt, ik had laatst een halve portie atlantis erbij gehad maar ik merkte niet veel verandering. Wel heb ik echt besloten dat als je lekker hard wil trippen men gewoon lachgas er bij moet doen want dan kom je er zo lekker in. Had je nou in totaal een hele portie gehad of die 5-7 gram ?

Ik heb uiteindelijk slechts 5 a 7 gram gegeten.. Ik denk dat het bijnemen van wat truffels de duur van de trip wel iets verlengt heeft.. maar dit blijft achteraf moeilijk met zekerheid te zeggen. Ik ga de volgende keren nog wat andere soorten proberen en uiteindelijk de dosis ook wat opvoeren. Ben bewust wat rustig aan begonnen omdat ik met de authentieke paddo's best wel heftige trips heb meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nog een grappige toevoeging. Toen ik in mijn huidige woning, ging wonen (ergens in de zomer afgelopen jaar). Toen waren de oude bewoners dol enthousiast als ik de hele boel over wilde nemen zoals het was. Ik vond dat allemaal prima, had weinig spaargeld en/of zin om de hele boel te veranderen. Dus.. het behang, lekker laten hangen. Dit behang is tijdens mijn trip, helemaal actueel geworden. Ik heb er nooit bij stil gestaan, maar mijn behang bevat al die tijd bepaalde psychedelische patronen. Vooral in combinatie met LED kleur patronen..Ik heb er een foto van gemaakt, oordeel zelf.. :roll:

728355453-362bd4f9e5b9a84ff85536f5bcc570

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hadden een stoel en kussens met precies zo'n zelfde patronen erop, moet zeker wel hard trippen ja :mrgreen:

Helaas hebben wij die stoel net een maandje de deur uit gedaan :roll:

Heel mijn huis is voorzien van dit behang. Zal ik kijken of ik er een stripje af kan stomen voor je? :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

oh nee hooor doe die moeite maar niet voor mij hoor, we hebben de kussens nog boven liggen dus die kan ik er altijd nog wel bij pakken als ik eraan denk xD toch bedankt :mrgreen:

Oeef ik was al haast ijverig aan het krabben.. ;) Op naar de volgende trip- ik denk dat ik er aankomend weekend weer aan ga geloven! Heb inmiddels nog een extra LED-beamer weten te bemachtigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik mn eigen hut zou hebben dan zou ik er zeker een bellenblaas en een rookmachine in zetten om te trippen, lijkt me zo fucking awesome :mrgreen: zouden ze ook die twee in combinatie hebben? dat je dan bellen met rook hebt, maar ook rook en bellen appart? dat zou pas gaaf zijn xD

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik mn eigen hut zou hebben dan zou ik er zeker een bellenblaas en een rookmachine in zetten om te trippen, lijkt me zo fucking awesome :mrgreen: zouden ze ook die twee in combinatie hebben? dat je dan bellen met rook hebt, maar ook rook en bellen appart? dat zou pas gaaf zijn xD

Ik kan me niet heugen dat je daar combi-machines voor heb. Wel kan je natuurlijk verschillende apparaten aansluiten op 1 bedieningspaneel. Het is jammer dat het allemaal wat prijzig is. Hoog boven aan mijn lijstje staan- naast de rook en bellenblaas machines- een degelijke Laser-projector. En ik wil al heel lang zo'n sterrenhemel :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wajow dat is wel echt gaaf man! denk ook wel wat prijzig, maar je spaced hem de pan uit als je die in je kamer hebt staan :mrgreen: Hij zou van mij iets rustiger mogen bewegen, maar dat ligt aan de instellingen natuurlijk, die beesten die rond lijken te zwemmen zijn echt awesome!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wajow dat is wel echt gaaf man! denk ook wel wat prijzig, maar je spaced hem de pan uit als je die in je kamer hebt staan :mrgreen: Hij zou van mij iets rustiger mogen bewegen, maar dat ligt aan de instellingen natuurlijk, die beesten die rond lijken te zwemmen zijn echt awesome!

Mja misschien moeten we ons daar eens collectief in gaan verdiepen. Het is LED- heel erg duur hoeven eigen creaties niet te zijn. Maar ik heb ZERO technische kennis. Enfin, nog eentje om het af te leren.. Een Laser-harp. Dat moet je ook eens meemaken op de trip lijkt me.. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou me gaaf lijken om met die 3D LED cube een arena vol te zetten en er dan pokemongevechten in houden, maar dan zou op den duur hollogrammen beter zijn denk ik, qua duidelijkheid enzo :P en dan natuurlijk alleen eerste series! :twisted:

hahaha xD maargoed zeker mooi spul, lijkt me toch wel duur hoor en ik heb zelf ook echt 0 technologische kennis xD

Link naar bericht
Deel via andere websites

wut die cube is echt facking vet, hier in de buurt kan je er een van iets van 25x25x25 halen maar die kost ook al honderd euro :cry:

100 Euro's? Oef... Ik heb overigens nog wel een tipje. Bij Blokker hebben ze een USB-Led color light. Nog het beste vergelijkbaar met de Philips Living Colors(van 70 euro). Alleen kost deze slechts 9,95!! Je laad het lampje op via USB, ongeveer een uurtje. En vervolgens heb je er minimaal 6 uur lang plezier van. In mijn volgende trip gaat deze zeker weer mee..! Waarschijnlijk morgenavond weer :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt me echt super gaaf! Creëert denk ik een geweldig ontspannen sfeer

Ik denk dat ik het binnenkort ga bestellen... Mocht het wat zijn dan lees je zeer waarschijnlijk een zeer enthousiaste topic elders op het forum! (over lampjes ofzo..)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden