Zwaardere muziek.


Recommended Posts

Zijn er hier ook fans van de wat zwaardere muziek? Uiteraard bedoel ik hier Metal mee, maar ik ben meer op zoek naar de mensen die naar de wat obscuurdere kant van metal luisteren a.k.a. Doom metal/Psychdelic Metal. Zelf ben ik een groot fan van Electric Wizard, High on Fire en Mastodon. Zijn er meer mensen die de 'normal-mainstream-shizzle' achter zich laten, en afdalen naar de kerkers van de muziek?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo iedereen! Wat leuk, een truffelforum. Aldus post #1.

Tja ik ben uberhaupt nogal into psychedelische rock, zowel de lichtere als de loodzware en komt uiteraard terug in de tripplaylists. Colour Haze is erg aan te raden, met gitaarpartijen van heel stil tot heel zwaar maar altijd met die fijne psychedelische "good vibe", en vergelijkbaar is Causa Sui, zeker de latere instrumentale sessies zijn erg psychedelisch en trip-versterkend. Wat doom betreft draai ik Sleep (ook met Matt Pike van High on Fire!!) en Om (drums + bassist, trage mantra-achtige ultrafuzzy basriffs met hele lange fijne teksten en van die metronomische drums. Gets you inside your head).

Needless to say: Kyuss.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Stoner metal, doom metal, stoner rock, psychedellic rock, allemaal geweldig. Grommende gitaartjes afgewisseld met dromerige melodieën, helemaal tof.

Als je eenmaal een beetje in de goede regionen van YouTube zit vindt je vanzelf hele toffe shit. Begin bijvoorbeeld bij het nummer dat ik hieronder heb gezet en klik gewoon random door tussen de gerelateerde videos. Ik heb op deze manier al echt vette tripmuziek gevonden. Het nummer hier onder is echt super flex om mee te trippen, niet te heavy dus er komt niet te veel op je af. Gewoon lekker meezweven.

http://www.youtube.com/watch?v=DRbyuqK181s

(Dit nummer is overigens met zijn 52 minuten een MONSTERLIJK goede track voor een trip)

Link naar bericht
Deel via andere websites

hahah heb "Trees, Grass and Stones" ff geluisterd en ja is absoluut ook nice. Gewoon lekkere fuzzy gitaren enzo, love it.

Maar ik hou ook wel van metal met wat meer melodie enzo... Opeth is ook rete spacend. :mrgreen:"Blackwater Park" behoort tot mijn favo albums aller tijden. De mood wisselingen zijn echt geniaal. Het wordt soms wel een beetje creepy door het grunten etc. maar als je niet al te ver heen bent moet dit wel te handelen zijn. "The Drapery Falls" is écht een aanrader. (Vooral ook leuk als je de 5.0 surround mix hebt zoals ik, muahahah gitaren vliegen letterlijk om je oren).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
...

(Dit nummer is overigens met zijn 52 minuten een MONSTERLIJK goede track voor een trip)

Electric Moon.

'

Ik mag jou.

Als je in dat straatje verkeert, vergeet niet alle LPs van Colour Haze, Causa Sui, Sleep, Om en dergelijke aan te schaffen samen met een fatsoenlijke platenspeler. Naar die hoezen kijken terwijl de muziek over je heen stroomt in prachtige analoge kwaliteit is echt een tijdverdrijf voor koningen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...
  • 4 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden