Recommended Posts

LSD kan natuurlijk niet ontbreken op een drugsforum.

Lysergic Acid Diethylamide, ookwel LSD of LSD-25, is een semisynthetic psychedelic drug uit de erglonine familie. LSD is 1 van de bekendste drugs, die vooral in de jaren '60 van de vorige eeuw zijn opbloei beleefde. LSD is bekend om zijn veranderde denkprocessen, open- en gesloten ogen visuals, en de veranderde tijds-perceptie.

LSD is voor het eerst ontdekt in 1938, door Albert Hofmann. Hij heeft er daarna niet erg veel meer mee gedaan, maar 5 jaar later kreeg hij per ongeluk wat LSD op zijn hand, waardoor hij begon te trippen. Dit is gekomen uit zijn notes:

... affected by a remarkable restlessness, combined with a slight dizziness. At home I lay down and sank into a not unpleasant intoxicated-like condition, characterized by an extremely stimulated imagination. In a dreamlike state, with eyes closed (I found the daylight to be unpleasantly glaring), I perceived an uninterrupted stream of fantastic pictures, extraordinary shapes with intense, kaleidoscopic play of colors. After some two hours this condition faded away.

Een paar dagen later besloot hij, dit keer intentioneel, 250 ug LSD te nemen, wat hij toen beschouwde als de threshold dose (later bleek dit te liggen op 20 ug). Het ging hem niet heel erg goed af, en hij fietste naar huis samen met een collega. Deze dag, 19 april, staat nog steeds bekend als ''bicylce day''.

LSD is omstreden in de psychiatrische wereld. Sommige psychiaters beschouwen het als iets wat hen kan helpen bij het oplossen van problemen van andere mensen, terwijl een ander deel het beschouwd als gevaarlijk. Op 6 oktober 1966 werd LSD verboden in Californië, en het duurde niet lang voordat de rest van de wereld volgde met de ban op LSD.

In Nederland staat LSD geclassificeerd als Harddrug, wat bezit, verspreiding en bereiding verboden maakt.

Meer informatie: http://en.wikipedia.org/wiki/Lysergic_acid_diethylamide

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 72
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

wat zouden jullie aanraden voor een beginner ?

een zegeltje rond de 100 mics zat ik zelf aan te denken.

Wat versta je onder beginner? Als je überhaupt nog nooit getript heb, zou ik een zegeltje van 50 ug doormidden doen, als je er al wat ervaring mee hebt, denk ik dat je de 100 ook wel aan kan.

Heb ervaring met 2c-b, truffels en paddo's dus geheel onervaren op het tripgebied niet.

Op lsd gebied ben ik overigens wel een leek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb ervaring met 2c-b, truffels en paddo's dus geheel onervaren op het tripgebied niet.

Op lsd gebied ben ik overigens wel een leek.

Tja, LSD is wel weer anders dan truffels en paddo's. Maar als jij truffels goed kan handelen, dan is LSD sowieso geen probleem, in ieder geval niet in die dosering. Als ik iets nieuws neem begin ik altijd met de halve dosering, gewoon om te kijken hoe het is. Je kan altijd nog bij doseren, natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb ervaring met 2c-b, truffels en paddo's dus geheel onervaren op het tripgebied niet.

Op lsd gebied ben ik overigens wel een leek.

Tja, LSD is wel weer anders dan truffels en paddo's. Maar als jij truffels goed kan handelen, dan is LSD sowieso geen probleem, in ieder geval niet in die dosering. Als ik iets nieuws neem begin ik altijd met de halve dosering, gewoon om te kijken hoe het is. Je kan altijd nog bij doseren, natuurlijk.

"When in doubt, double the dose" ~ Terrence McKenna

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb ervaring met 2c-b, truffels en paddo's dus geheel onervaren op het tripgebied niet.

Op lsd gebied ben ik overigens wel een leek.

Tja, LSD is wel weer anders dan truffels en paddo's. Maar als jij truffels goed kan handelen, dan is LSD sowieso geen probleem, in ieder geval niet in die dosering. Als ik iets nieuws neem begin ik altijd met de halve dosering, gewoon om te kijken hoe het is. Je kan altijd nog bij doseren, natuurlijk.

"When in doubt, double the dose" ~ Terrence McKenna

''They say like, you can't trip 2 days in a row with LSD? We found out that you can if you double the dose''- Lemmy (van Mötörhead)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze moeten LSD snel eens legaliseren, naast dat ik geen idee heb waar ik het op zou moeten duikelen vind ik het bij synthetische drugs ook niet echt een lekker gevoel iets te gebruiken waarvan ik niet weet waar het vandaan komt.

We hebben tegenwoordig een piratenpartij, partij voor de dieren etc. Waarom is er eigenlijk nog geen partij die wat beter opkomt voor de belangen van (recreatieve) drugsgebruikers?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alcohol en tabak zijn 100x schadelijker, maar dat vindt iedereen normaal. Tja.. zo zit de mensheid in elkaar. Kuddegedrag en dingen bepalen over zaken waar ze absoluut geen verstand van hebben.

De wereld streeft haar hoofddoelen voorbij. Wat is er belangrijker? Het klimaat of de jeugd die af en toe wat hallucineren op drugs vanuit de natuur? (paddo's), Iemand oppakken die kinderen verkracht of iemand die in een park een jointje rookt.

Geen bevoegdheden, snel geld ophalen en geen risico's nemen of moeilijke beslissingen nemen, dat is Nederland/Justitie/Overheid enz..

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

een aanrader om is te drinken tijdens trip is bonbon anglais! fantastisch gewoon. helemaal geen drug ofzo, het is een frisdrank die ze vooral in madagascar drinken. Het heeft een heel zoete snoeperige smaak. kan gewoon via internet besteld worden. moest je het doen, drink het niet voor de trip, dat maakt de verassing des te groter :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze moeten LSD snel eens legaliseren, naast dat ik geen idee heb waar ik het op zou moeten duikelen vind ik het bij synthetische drugs ook niet echt een lekker gevoel iets te gebruiken waarvan ik niet weet waar het vandaan komt.

We hebben tegenwoordig een piratenpartij, partij voor de dieren etc. Waarom is er eigenlijk nog geen partij die wat beter opkomt voor de belangen van (recreatieve) drugsgebruikers?

ik heb gelukkig iemand in mn telefoonboek, maar als je echt niemand vind en bereid bent om een premium prijs voor premium spul te betalen dan kun je altijd s1lk r0ad checken (sorry voor obfuscatie)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze moeten LSD snel eens legaliseren, naast dat ik geen idee heb waar ik het op zou moeten duikelen vind ik het bij synthetische drugs ook niet echt een lekker gevoel iets te gebruiken waarvan ik niet weet waar het vandaan komt.

We hebben tegenwoordig een piratenpartij, partij voor de dieren etc. Waarom is er eigenlijk nog geen partij die wat beter opkomt voor de belangen van (recreatieve) drugsgebruikers?

ik heb gelukkig iemand in mn telefoonboek, maar als je echt niemand vind en bereid bent om een premium prijs voor premium spul te betalen dan kun je altijd s1lk r0ad checken (sorry voor obfuscatie)

Ik vind dat de prijs daar wel exorbitant hoog ligt voor wat je krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ze moeten LSD snel eens legaliseren, naast dat ik geen idee heb waar ik het op zou moeten duikelen vind ik het bij synthetische drugs ook niet echt een lekker gevoel iets te gebruiken waarvan ik niet weet waar het vandaan komt.

We hebben tegenwoordig een piratenpartij, partij voor de dieren etc. Waarom is er eigenlijk nog geen partij die wat beter opkomt voor de belangen van (recreatieve) drugsgebruikers?

ik heb gelukkig iemand in mn telefoonboek, maar als je echt niemand vind en bereid bent om een premium prijs voor premium spul te betalen dan kun je altijd s1lk r0ad checken (sorry voor obfuscatie)

Ik vind dat de prijs daar wel exorbitant hoog ligt voor wat je krijgt.

mee eens, maarja het kost de verkopers ook wel een heel deel voor een verkopers positie (dit gebeurt per opbod) en hebben een reputatie hoog te houden om deze te behouden voeg daaraan het hele ebay achtige rating systeem en de dikwijls wereldwijde geobfusceerde anonieme verzending en het bied wel zn meerwaarde en verklaard gedeeltelijk de kost.

en dankzij het rating systeem weet je op voorhand of wat je koopt degelijk is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

die persoon in mn telefoonboek levert bij mijn weten enkel in limburg belgie,

dat tweede s1lk r0ad is een anonieme marktplaats op het tor netwerk waar je zowat iedere drug (en een deel andere dingen die eventueel niet zo kosher zijn) kunt kopen. meer info info erover vind je ook wel terug op wikipedia maar uit voorzorg zet ik geen rectstreekse links hier neer,

wel ff een refferer.to er tussen gegooid en afgekort met bit.ly : http://bit.ly/infos1lkr0ad

op de wiki vind je ook het tor adres.

Link naar bericht
Deel via andere websites
die persoon in mn telefoonboek levert bij mijn weten enkel in limburg belgie,

dat tweede s1lk r0ad is een anonieme marktplaats op het tor netwerk waar je zowat iedere drug (en een deel andere dingen die eventueel niet zo kosher zijn) kunt kopen. meer info info erover vind je ook wel terug op wikipedia maar uit voorzorg zet ik geen rectstreekse links hier neer,

wel ff een refferer.to er tussen gegooid en afgekort met bit.ly : http://bit.ly/infos1lkr0ad

op de wiki vind je ook het tor adres.

Aah, bedankt voor de tip, maar daar ga ik me niet mee inlaten (:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan het makkelijk krijgen... zal ik het doen?

Wat 't een beetje is, ik trip helemaal niet zo graag met een sitter en met truffels weet ik toch min of meer zeker dat ik op mezelf kan vertrouwen, ook trippend. Op een feestje voor het eerst LSD droppen lijkt me ook niet slimme keuze #1 (of denken mensen hier anders over?).. ik denk dat ik hier toch even mee wacht tot ik het idee hebt dat ik hier veilige experimenten mee kan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kan het makkelijk krijgen... zal ik het doen?

Wat 't een beetje is, ik trip helemaal niet zo graag met een sitter en met truffels weet ik toch min of meer zeker dat ik op mezelf kan vertrouwen, ook trippend. Op een feestje voor het eerst LSD droppen lijkt me ook niet slimme keuze #1 (of denken mensen hier anders over?).. ik denk dat ik hier toch even mee wacht tot ik het idee hebt dat ik hier veilige experimenten mee kan doen.

Allereerst; hoeveel microgram en hoeveel euro betaal je ervoor?

Op een feestje LSD droppen is zeer zeker geen goed idee. Zodra er alcohol in het spel is, moet je eigenlijk geen LSD nemen (zelf al helemaal niet, maar mensen om je heen met alcohol op is ook geen pretje kan ik je verzekeren). Mensen met alcohol op zijn vaak erg druk, en dat is wel het laatste waar je zin in hebt.

Ik zou gewoon wat Acid droppen met vrienden. Een sitter is niet per se nodig, zolang je niet teveel gevaarlijke dingen in de buurt hebt. Houd wel in gedachten dat LSD echt een ander stofje is dan Truffels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kan het makkelijk krijgen... zal ik het doen?

Wat 't een beetje is, ik trip helemaal niet zo graag met een sitter en met truffels weet ik toch min of meer zeker dat ik op mezelf kan vertrouwen, ook trippend. Op een feestje voor het eerst LSD droppen lijkt me ook niet slimme keuze #1 (of denken mensen hier anders over?).. ik denk dat ik hier toch even mee wacht tot ik het idee hebt dat ik hier veilige experimenten mee kan doen.

Allereerst; hoeveel microgram en hoeveel euro betaal je ervoor?

Op een feestje LSD droppen is zeer zeker geen goed idee. Zodra er alcohol in het spel is, moet je eigenlijk geen LSD nemen (zelf al helemaal niet, maar mensen om je heen met alcohol op is ook geen pretje kan ik je verzekeren). Mensen met alcohol op zijn vaak erg druk, en dat is wel het laatste waar je zin in hebt.

Ik zou gewoon wat Acid droppen met vrienden. Een sitter is niet per se nodig, zolang je niet teveel gevaarlijke dingen in de buurt hebt. Houd wel in gedachten dat LSD echt een ander stofje is dan Truffels.

Ik ga morgen eens vragen wat de prijzen zijn. Verder ben ik over LSD wel goed geïnformeerd hoor, heb goed in de gaten dat het hier om totaal verschillende verbindingen gaat (hoewel in beide de indoolring met ethyl-N staart wel aanwezig is... zou dit ook in LSD de plek zijn waar de stof door de receptor wordt gebonden ? )

Totaal losstaande van of het een goed of slecht idee is en meer om duidelijk te maken wat ik bedoelde, met "feest" bedoelde ik overigens geen zuipfeestjes ofzo: hier in de buurt zijn er regelmatig (vaak) feestjes op goatrance/verwante muziek waar men voornamelijk MDMA neemt maar waar ook vaak acid word verkocht (niet de bron waar ik het over heb.) en zo ik begreep ook genuttigd. Maar aangezien ik geen idee heb welke uitwerking het goed op mij heeft ga ik zoiets zeker niet als eerste experiment doen.

Ik ben ook heel erg benieuwd naar je ervaringen, en die van anderen, op LSD. Dus kom op met die verhalen :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden