TripSIT - Psychonaut Community


Recommended Posts

Ik wil iets met jullie delen- geschreven op trip-report wijze.

Een week of twee geleden was het eindelijk zover.. Voor het eerst trippen op de truffels van 'Magic Truffles!' Het viel me meteen op dat de truffels er een stuk 'gezonder' uitzagen, voor zover je dat misschien kan zeggen.. Bij andere webshops ontving ik eerder, achteraf gezien, een wat meer verschrompelde verzameling kleine... dingetjes, iets.. Iets wat er blijkbaar dus ook heel energiek en fraai uit kan zien. Met liefde groot gebracht. Mijn complimenten.

Het tweede wat opviel, was de sterkte ;) Na ongeveer 20 minuten merkte ik aan de aanloop van de trip dat dit wel eens een niveau hoger zou kunnen gaan verlopen. Gelukkig heb ik voldoende ervaring en alles, want het werd inderdaad een stevige trip. Een heftigere trip dan ik me vooraf op had ingesteld. Truffels van concurrenten waren niet slecht hoor... maar voor deze ronde merkte ik echt wel kwaliteit verschil. Wederom complimenten. Ik heb de trip vrij goed kunnen doorstaan.. Alleen na- ik denk een uurtje of 3- had ik echt de behoefte om gewoon even met iemand te praten.. En juist op zo'n moment is er niemand van de vaste club online. Ik heb toen besloten om (half scheel kijkende) te gaan zoeken met ouderwetse vriend 'Google.' En op een gegeven moment kwam ik uit bij een wat klassiek ondergronds ogend 'IRC-netwerk.'

Enfin, daar zijn vervolgens hele interessante, mooie dingen gebeurd. Want ik ontdekte 'TripSIT' -een jonge community, nog volop in aanbouw- voor en door... de Psychonaut! TripSIT was ooit begonnen als een ontmoetingsplek voor mensen met passie/liefde/kennis en/óf ervaring qua drugs. Een plek waar je echt helemaal jezelf kan zijn en waar iedereen net zo vaag- leuk en bijzonder kletst over, bijvoorbeeld LSD- iets waar je niet altijd even gemakkelijk in de 'echte wereld' over kan praten. Althans, ik merk bij mezelf toch zeker wel een soort enorme muur tussen wat ik echt voel en beleef, en de werkelijkheid zoals gemiddelde mensen deze beleven (behalve dan als je in Noord-Korea woon :lol:). TripSIT. Je kan er vrienden maken en van alles uitwisselen, een beetje als facebook maar dan veel uitgebreider. En daarbij, is een rode draad, het IRC-netwerk waar altijd levendige gesprekken plaatsvinden, verdeeld onder wat chatrooms/kanalen als #drugs, #psychonaut en #tripsit. Ongetwijfeld zal niet iedereen bekend zijn met ''IRC" -mocht je meer info willen stuur dan gerust een PM. Of laat 'Google' je wegwijs maken. Deze chats zijn echt de moeite waard... ik heb diepgang gehad, onwaarschijnlijke humor en ga maar door. Op het kanaal #tripsit zijn altijd mensen aanwezig, als een soort 'babysitters' (zoals de naam al een beetje doet vermoeden). Alleen is de opzet daar het bieden van een luisterend oor voor mensen die in een badtrip zijn beland. Het is wonderlijk om te zien hoe soms wat digitale mentale support mensen kan opbeuren, en hoe je zo elkaar kan ondersteunen.

Maar dat is nog niet alles. TripSIT heeft ook een eigen radio, jawel. In de toekomst zal hier 24/7 worden uitgezonden.. Ook jij, kan jezelf aanmelden als DJ- en misschien heb je uiteindelijk dan je eigen show. Nu is het nog wat experimenteren, maar daarom niet minder leuk. Ik was natuurlijk dolenthousiast, omdat ik met 'n8wachT inzichT' een soort gelijk concept probeer op te zetten. Van het een is het ander gekomen, de n8wachT heeft spoedig zijn eigen show op TripSIT 8-)

Tijdens deze tripnacht ben ik onvoorstelbaar snel bevriend geraakt, met onder andere de oprichters van TripSIT. Deze gasten waren bezig met het verwezenlijken van visie's die ik zelf ook al jaren poog te verwezenlijken. Heb in Nederland wel een bescheiden trouwe aanhang opgebouwd, met mensen die soms graag naar me luisteren... Maar ik miste al die tijd de interactie. Maar weinig mensen bouwden daadwerkelijk mee aan waar ik nachten lang aan het sleutelen was. En nu werd ik ineens omringd met een hele gemeenschap van mensen die hetzelfde dachten. Diezelfde nacht, ben ik min of meer mede-operator geworden.. ;)

Mocht het je leuk lijken om ook deel uit te maken van deze community, meld je dan gerust aan! Enige kanttekening is misschien dat het volledig engelstalig is in opzet, maar voor de meeste zal dit vast geen probleem zijn. Wie weet help je binnenkort ook mee, of ben je die stille genieter die trouw alles meeleest en af en toe moet glimlachen. Alles mag, en alles kan..

http://nexus.tripsit.me/

http://tripsit.fm/

IRC Webchat

http://widget00.mibbit.com/?settings=aed7731a241ad1f2520c6a1a564c35ee&server=irc.snoonet.org&channel=%23drugnerds%2C%23drugscirclejerk%2C%23psychonaut%2C%23tripradio%2C%23tripsit%2C%23drugs

25201314718076543433115.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

He, heb ik de tijd om het te checken, is de radio stream offline :( Al kan ik me daar wel wat bij voorstellen als het een Amerikaanse club is.

Zo'n IRC kanaal is inderdaad heel koel, lekker laagdrempelig, handig als je trip ff niet lekker gaat of als je gewoon slap wilt ouwehoeren :D Ik ben niet zo'n chat-man, houd meer trage communicatie, maar ga toch ff een IRC client opzoeken om het gepeupel daar iig even te volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
He, heb ik de tijd om het te checken, is de radio stream offline :( Al kan ik me daar wel wat bij voorstellen als het een Amerikaanse club is.

Zo'n IRC kanaal is inderdaad heel koel, lekker laagdrempelig, handig als je trip ff niet lekker gaat of als je gewoon slap wilt ouwehoeren :D Ik ben niet zo'n chat-man, houd meer trage communicatie, maar ga toch ff een IRC client opzoeken om het gepeupel daar iig even te volgen.

TripSit.fm is nog volop in aanbouw en heeft 'sollicitaties' open staan voor wanna-be-dj's. Nu zijn nog niet alle uren gevuld.. Op zich is het tijdzone probleem niet echt een issue, de meeste lieden hebben niet bepaald een vaste structuur en/of dag-en-nachtritme. Niks voor jou om ook een paar uur te dj-en wekelijks? ;)

We hebben voor IRC een eigen portable-adapt van 'HexChat' -een gratis IRC-Client. Op de portable versie zijn bepaalde configuraties als het goed is al voor je opgezet en kan de chat pret meteen beginnen.

http://tripsit.me/wp-content/uploads/2013/02/HexChat.zip

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zag inderdaad daarstraks genoeg leven in de chat.. Dat is ook meteen het voordeel van zo'n Engelstalige community, je hebt een lekker grote doelgroep over de hele wereld. (Ik kreeg uiteraard meteen brain farts om zoiets in het Nederlands op te zetten, maar dan zit je waarschijnlijk met een vrij klein clubje actieve leden)

Hoe zit die radio stream in elkaar, is het gewoon een playlist of wordt er ook gepraat/discussieert? Ik krijg op het moment al m'n plannen al niet in een dag gepropt, en de aanwas van nieuwe muziek staat bij mij soms maanden stil, dus dat DJ-en is denk ik niets voor mij :lol:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zag inderdaad daarstraks genoeg leven in de chat.. Dat is ook meteen het voordeel van zo'n Engelstalige community, je hebt een lekker grote doelgroep over de hele wereld. (Ik kreeg uiteraard meteen brain farts om zoiets in het Nederlands op te zetten, maar dan zit je waarschijnlijk met een vrij klein clubje actieve leden)

Exact.. Hier is de groep die je zal bereiken veel en veel kleiner. Nu kan ik ook prima genieten van initiatieven op kleine schaal, maar dat heeft invloed op de interactie. En juist de interactie maakt het zo leuk. Ergens is dat wel jammer, maar anderzijds heeft het internationale karakter ook wel iets. Alleen met diepgaande filosofische gesprekken merk ik aan mezelf dat dan het communiceren in het Engels een stuk moeilijker loopt. Maar hoe vaker je iets doet, hoe beter het vanzelf gaat.

Hoe zit die radio stream in elkaar, is het gewoon een playlist of wordt er ook gepraat/discussieert? Ik krijg op het moment al m'en plannen al niet in een dag gepropt, en de aanwas van nieuwe muziek staat bij mij soms maanden stil, dus dat Dj-en is denk ik niets voor mij :lol:

Radiostream is nu nog van alles. Ik heb een show met praten voorbij horen komen met een wat loungy karakter. Zelf heb ik 2 weken terug ook een hele nacht uitgezonden en er zo nu en dan bij gepraat. Maar ik heb ook al een keer zonder spraak minimal techno aan elkaar zitten mixen live.. En op andere momenten, als het hier een maandagochtend is bijvoorbeeld, dan laat ik gewoon de autoplay liedjes draaien die ik ooit eens bestempeld heb tot favoriet. 'Trainwreck' doet dat ook vaak, gewoon relaxed plaatjes draaien voor zichzelf- en iedereen die maar mee wil luisteren. Allemaal heel experimenteel dus nog.

Maar het uiteindelijke doel is een volwaardige stream, met programma overzicht, liveshows en downloadbare podcasts van eerdere uitzendingen.

Op IRC is #tripradio speciaal ingericht voor alle vragen/opmerkingen rond tripsit.fm.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

The TripSIT Nexus - Psychonaut Community

[herziende post die op diverse fora zal verschijnen.]

Beste forumleden. Graag wil ik iets onder de aandacht brengen.. Het is geen spam, en ook zeker geen lokkertje naar de grote concurrent. Maar sinds enige tijd is een netwerk zich aan het ontwikkelen, een social media platform voor de psychonaut! Zie het als een combinatie van bloggen, kennis delen, chat (IRC) en nog veel meer, verpakt in een facebook-achtige setting. Het basis doel is het bieden van een online plek waar alle drugs-gerelateerde zaken kunnen worden besproken. Het is zeker geen PRO-drugs campagne, hoewel de meeste ook geen tegenstander zijn. Het bied ook een luisterend oor, heeft daar de naam TripSIT ook deels aan te danken. Ooit is het concept begonnen als simpele chatbox, waar je terrecht kon als je bijvoorbeeld te maken had met een badtrip. 24-uur per dag waren daar dan 'tripsitters' die je met een goed gesprek door een eventueel nare ervaring probeerde te helpen, zoals een babySIT. Met de tijd zijn er vele kanalen bijgekomen en kan je met al je drugs vragen, ervaringen of onzin verhalen terrecht bij mensen die denken zoals wij dat zelf ook vaak doen.

De website is sinds begin dit jaar in raptempo verder gaan ontwikkelen. Meeste members komen uit allerlei andere landen, van U.S.A. tot aan Tokyo. Maar je zult er ook een paar Nederlanders tegenkomen, waaronder ikzelf. De voertaal is, om het overzichtelijk te houden wel engels. Maar mocht je er niet uitkomen dan kan je altijd mij op de site vinden voor verdere tekst-uitleg.

ss20130325123151.png

Hier een selectie van de 'features,' om je alvast te laten wennen, in engelstalige kopie:

[*] Search: With this feature you can search through all posts, all topics, all bogs, documents, est where the permissions are set up for that file to be searched. The report is a detailed listing of the information that you are looking for.

[*] Profile: Where you can update information about yourself and keep track of your friends, blog posts, and other widgets that you chose.

The Wire: Like a twitter but for only members to see. Allows for you to post status updates of what you are doing currently and what ideas and thoughts you have on subjects that interest you.

[*] Blogs: Where you can write about yourself, your family, your friends, or any subjects that interest you.

[*] Discussion Groups: Join a group and discuss ideas and ask questions about that group. Set up events and create your own little micro community inside the Nexus.

Bookmarks: Add links that interest you or others that will be stored in our databases for all to use as resources.

[*] Files: Add pictures, documents, or practically any time of file that are useful for others.

[*] Questions & Answers: Ask questions or provide answers in this section of the Nexus on topics that concern members. Anyone can contribute to the never ending truths.

[*] Friends Chat: Much like Facebook friends chat, this chat you can talk with a number of friends any time they are online.

[*] All Chat: This chat is more of a quick discussion feed at the top of the site. Here you can create new chats with friends or topics and have people reply to those topics in a more chat like way.

Op dit moment zijn we tevens heel druk aan het werk met de download-sectie. Nu kan je er al van alles vinden, maar op korte termijn zal hier toegang worden gegeven voor een inmens grote bron van drugskennis – documentaires – ebooks – filosofie audioboeken etc. Toegang moet voor de veiligheid wel worden verdiend. Vrijwel alle handelingen die je op de site gaandeweg toe pas leveren je punten op. Die punten gaan uiteindelijk meer privileges vrijgeven. Als je psychonaut ben, of op welke wijze dan ook geinteresseerd in drugs? Zoek je tips? Een luisterend oor? Of gewoon mensen met dezelfde intresses als jij? Welkom! Wees niet bang, we behandelen iedereen gelijk, geen vraag is te dom of raar. Lijkt het je leuk om deel uit te gaan maken van 's werelds allereerste social network voor en door de psychonaut? Stuur me dan een PM voor een 'invitation.' Voeg eventueel in het kort je motivatie toe, optioneel- maar zeer gewaardeerd. Ik sluit af met wat links.. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Het heeft mij op meerdere wijze geraakt. ;-)

ss20130325123500.png

http://www.tripsit.me/ (more info)

http://nexus.tripsit.me/ (the network)

http://tripsit.fm/(tripSIT's radio.!)

http://wiki.tripsit.me/ (additional info)

http://www.twitter.com/teamtripsit

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden