• 0

Mijn eerste keer truffels. Hoe en wat?


FLuffyTruffel

Vraag

Hallo mensen van het magictrufflesforum :)

Ik ben nieuw op dit forum en ben van plan voor het eerst truffels te kopen via magictruffles.

Ik heb een aantal (interesante) trip verslagen gelezen en had al een interesse in truffels en ben dan toch op het punt dat ik het dit weekend wil gaan proberen :D

Nou had ik echter wel een paar vragen aangezien dit mijn allereerste ervaring met truffels word.

Het is echter niet mijn eerste keer drugs, dus ik ben wel al wat bekend met sommige effecten.

de omgeving waar ik in ga trippen is mijn huis, ik trip echter wel in mijn eentje.

Maar goed ik zal to the point komen. Hier zijn mijn vragen ;)

1.Ik zoek een truffel die mij een goede ervaring geven. Zowel hallucinatie visuals, als de euforie en de state of mind. Welke raden jullie mij aan, en hoeveel gram?

2.Ik heb ook gelezen dat de smaak niet zo fijn is. Is het verstandig om er te van te maken, of het te eten terwijl je het weg drinkt. Of toch maar even op mijn tanden bijten en het gewoon opeten?

3.Ik heb veel gelezen over het vantevoren eten, maar de tijden verschillen toch elke keer weer. Hoe lang is het verstandig niks te eten voor gebruik?

Ik ben erg enthousiast en nieuwschierig en wacht jullie antwoord af.

Alvast bedankt :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

10 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0

Hallo en welkom!

leuk dat je het gaat proberen! :D

ik zou gewoon voor de tampanensis gaan, dit is een vrij lichte en hier kun je wel 15 gram van eten hoor.

De smaak is inderdaad nogal vies, je kunt er het beste soep van maken: Pannetje met water op het vuur, wachten tot het kookt en dan het gas terug draaien zodat het net niet kookt (heel belangrijk!). Je snijdt ze in kleine stukjes en doet ze in het pannetje, dan laat je ze in het warme water trekken voor ca. 20 minuten. Daarna doe je er een zakje cup-a-soup naar smaakt bij en kun je het opdrinken met gort en alles erbij, zo proef je er een stuk minder van (al komt het iets sneller op en zul je een klein beetje harder trippen, maar ook minder misselijkheid). Het mag absoluut niet koken, omdat dan de werkzame stoffen uit elkaar vallen!

Meestal zet ik de klok op 4 uur vantevoren niks eten, maar loopt dat altijd uit naar een uurtje langer. :P Het is vrij belangrijk dat je genoeg tijd neemt tussen je laatste maaltijd en je trip in, omdat je anders een minder effect hebt en misselijker kunt worden.

Ik weet zeker dat je een hele mooie trip zult beleven!

Veel plezier en groetjes! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie en het welkom urukhai! :D

Dan zal ik voor het weekend even 15 gram tampanensis gaan bestellen ;)

Ik zal je advies opgvolgen, en er soep van maken.

Is het dan ook belangrijk dat de tampanensis stukjes blijven, of moet ik het kapot maken/vermalen?

En nogmaals bedankt voor de snelle reactie, en ik zal zondag een mooi trip report achterlaten :mrgreen:

Groetjes :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Ik sluit me helemaal aan bij het advies van urukhai, de Tampanensis is een mooie truffel om mee te beginnen, niet al te zwaar zodat je je geen zorgen hoeft te maken over hele gekke dingen.

De slechte smaak is nogal persoonlijk, ik heb er zelf niet zo'n problemen mee, maar vindt je het niks, dan is een soepje maken een goed idee. Zolang je inderdaad maar zorgt dat je de truffels niet meekookt. Op zich is het zo klein mogelijk maken, snijden/ pletten/ vermalen, van de truffels het beste als je ze in de soep (of thee) gooit, dan worden de werkzame stoffen het best opgenomen.

Veel plezier, en ben benieuwd naar je report :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Ook welkom, leuk om een nieuw forumganger bij te hebben hier :)

Wat urukhai en Gonzo zeggen sluit ik me ook bij aan. Ik moet er nog bij zeggen dat je lekker in je vel moet zitten,

ga niet een trip in als je nog belangrijk huiswerk moet maken of mogelijk naar huis moet of wat voor verplichting dan ook.

Het kan wel eens zijn dat je door de truffels daar teveel aan gaat denken en zo niet optimaal kan genieten. ;)

Zelf droog ik ze en maak er capsules van maar hiervoor deed ik het zoals urukhai beschrijft. En dan met cup-a-soup champignon, proef je gegarandeerd geen truffeltje alleen maar champignonnen soep, moet je dat natuurlijk wel lekker vinden ;)

Als je het in je uppie doet moet je wel sterk in je schoenen staan vind ik, er is niemand die je gedachtes kan remmen of je kan zeggen dat wat je doet echt niet kan ofzo, een trip sitter of bij een lichte dosis gewoon iemand die mee tript. maar met tampenansis zal het meevallen omdat deze niet heel heftig is.

Ik hoop niet dat ik je bang hebt gemaakt maar voorzorg voor alles, zorg dat je lekker kan zitten ook, playlistje evt. maken en misschien een filmpje opzetten oid. Geniet er van en ik ben benieuwd wat je er van vindt. De eerste keer is super tof 8-)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Hallo Nicadoz en bedankt voor je welkom :)

Je hebt me niet bang gemaakt, maar wel nog wat extra info gegeven dus bij deze bedankt daarvoor :mrgreen:

Ik heb de eerste voorbereidingen al gemaakt. De cup-a-soup is al in huis. Ik heb verschillende playlists (Je weet nooit waar je zin in krijgt) En het enthousiasme is er ook.

Een sitter erbij is natuurlijk nooit een slecht idee. Helaas heb ik niemand kunnen vinden die dit wel wil zijn. Ik heb wel iemand die ik kan bellen voor als het mis gaat of bij een ander probleem dus dat zit goed ;)

De setting is voor mij bekend, vertrouwd en rustgevend. En ik zit heel goed in mijn vel dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken :)

Nu is het nog wachten op mijn geld, en dan bestel ik de truffels van de site :D

Ik weet nog niet of het vrijdag of zaterdag word, maar dat zal ik hier vantevoren neerzetten.

Ook ben ik van plan een mooi tripreport te schrijven die dit weekend online zal komen te staan.

Ik ben benieuwd hoe de eerste keer word, en ik hou iedereen op de hoogte :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Nou heb ik nog een vraag. Ik weet niet precies hoe en wat met de truffels in de cup-a-soup.

Wat ik heb uitgevogeld om zelf te doen is

1.Snij de truffels in zo klein mogelijke stukjes.

1.kook water laat het afkoelen en doe het in een beker (vul voor de helft)

2.Doe de cup-a-soup erbij in, en vervolgens de truffels en laat dit 20 minuten intrekken.

3.Kook in die tussentijd nog wat water, en voeg dit toe aan de inhoud van de beker.

4.Drink de soep op, en eet de kleine stukjes truffel erin ook op.

Is dit de juiste manier, of is het beter om het anders te doen.

Ik hoor het graag van jullie :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 0

Je zou het zo kunnen doen, zolang je ervoor zorgt dat je ook de stukjes truffels erbij opeet krijg je alle werkzame stof sowieso binnen. Zelf zou ik na het koken het gas terug draaien en het dan nog 20 minuten op het gas laten staan, , dan zover terug gedraaid dat het water wel warm blijft maar niet gaat koken. Af en toe roeren kan ook geen kwaad. Wat ook handig is is om de stukjes truffels meteen wat mee te eten bij de eerste slokken al, , ligt er zo'n drap onderin je beker xD

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden