Met wat zou ik beginnen?


Recommended Posts

Ok, ik ben nieuw in het gebruiken van psilocybe.

De enige geestverruimende middelen die ik in men leven tot hier toe heb uit geprobeerd is XTC (4 achter elkaar geslikt, geen hol van gemerkt)

1 LSD kartonnetje, ook niets van gemerkt. 1 keer een bolletje speed (speed in rolvloeitje). Niets van gemerkt.

En natuurlijk, jointjes. Van wiet voel ik me meestal zo erg wazig. Ik ga dan meer tot besef komen als ik iets verkeerd doe.

Nu heb ik altijd eens graag paddos willen uit proberen. Een vriend van me , die kwam eens onder invloed naar me toe.

Ik was hier natuurlijk van op de hoogte. We besloten film te kijken. En op een bepaald moment zegt hij 'ligt het aan mij of komt het plafond nu naar beneden?' Ik beelde me zo in wat hij ervaarde. Het leek me wel vet om dit zelf eens te proberen.

Maar ik was toen amper 14 jaar. Ben er nu 20, dus de dingen die ik heb geprobeerd waren niet op die jonge leeftijd :P

Anyway, ik had totaal geen idee hoe ik in hemelsnaam aan die paddos moest geraken. Een aantal jaren geleden was ik bij een vriendin van een vriendin, en die deed haar ijskast open en ik zag in een glimp paddestoelen in een zakje liggen.

Ja ik wist natuurlijk dat het over paddos ging.. Ik dacht 'was dat mijn ijskast maar'. Tot de dag van gisteren, was ik op Partyflock de nieuwste feesten aan het checken. En opeens duikt er een banner van boven op. ZAMNESIA.

Ik zag staan smartshop, paddos. Dus ik gelijk op geklikt, en ja ik was meteen verkocht zodra ik zag wat je daar kon krijgen.

Meteen heel veel informatie opgezocht over welke soort wat voor effect geeft. Ik wou beginnen met het Mexicaanse kweeksetje omdat ik op verschillende forums gelezen had dat die goed voor beginners is. Maar jammer genoeg was die uitverkocht. Dan was er nog een andere die ook te doen is voor beginners, maar die was natuurlijk ook uitverkocht :(

Dan ging ik eens kijken wat die truffels waren. Ik had er ooit eens iets van gehoord van een vriend maar ik beelde me totaal iets anders in. Tot ik las dat dit zo goed als het zelfde effect zou geven dan paddos.

Na weer informatie opgezocht te hebben over wat welke soort doet, en hoe er mee om te gaan en dergelijke.

Uiteindelijk heb ik deze 3 doosjes besteld; Fantasia, Tampanensis en Pajoritos. + een weegschaaltje om de juiste dosis af te wegen. Nu is mijn vraag, met welk doosje begin ik best, en hoeveel gram? Ik wil niet meteen zwaar in de lucht geknald worden maar eerst rustig de effecten ontdekken. Zodat ik kan opbouwen naar een sterkere trip.

Ik wil natuurlijk ook niet zoiets hebben van 'is dit het nou?' dus ik wil wel IETS kunnen zien of ervaren. :P

Alvast bedankt over jullie mening/antwoord!

Owja, even ter informatie. Ben het nog vergeten melden. Vond dit ook wel belangrijk dat jullie dit weten.

Ik heb namelijk ADHD en graden 1 van het Asperger syndroom (Autisme). Je hebt er 3 graden in, de 3de graad is het ergst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De pajoritos is hiervan de lichtste, hiervan kun je wel 15 gram nemen. Als 15 gram je teveel lijkt kun je ook de helft (7,5 gram) nemen, daar merk je ook wel wat van. 15 gram lijkt me zelf het beste van de pajoritos voor een eerste keer. Eigenlijk is set en setting het belangrijkste in je voorbereiding, als je ergens ongestoord met een man of drie kunt trippen is dat altijd goed. Ik wens je veel plezier! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
De pajoritos is hiervan de lichtste, hiervan kun je wel 15 gram nemen. Als 15 gram je teveel lijkt kun je ook de helft (7,5 gram) nemen, daar merk je ook wel wat van. 15 gram lijkt me zelf het beste van de pajoritos voor een eerste keer. Eigenlijk is set en setting het belangrijkste in je voorbereiding, als je ergens ongestoord met een man of drie kunt trippen is dat altijd goed. Ik wens je veel plezier! :mrgreen:

Ik ga even wachten of er nog andere meningen binnen komen voor ik het volledige pakje gebruik.

15 gram voor de 1ste keer lijkt me precies toch wel veel voor de 1ste keer :D

Heb je trouwens enkele ideetjes om te doen zodra de trip op zen piek zit?

Ik ben van plan om het binnenshuis te doen met of zonder tuin.

Wat ik tot hiertoe in gedachte heb, is zo een simpel kartonne brilletje,

met 2 verschillende kleuren van glazen dat ik ooit eens heb gekregen bij het huren van een 3D film.

Lijkt me wel lekker spacen. Dus als je nog wat leuke simpele ideetjes hebt, laat maar komen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi!

Gezien de soorten die je besteld hebt zou ik beginnen met de Pajaritos, dat is de minst sterke soort uit je bestelling. Op zich zou de volle 15 gram een niet al te zware trip geven, maar als je rustiger wil starten kun je uiteraard met minder, b.v. 7 - 10 gram beginnen. Zo begint je trip wat rustiger, en kun je vertrouwd raken met het effect. Gaat alles goed, dan kun je altijd alsnog de resterende inhoud van het zakje nemen om de effecten wat te versterken.

Wat betreft de combi van een hallucinogeen met Asperger, daar kan ik helaas weinig zinnigs over zeggen. Een snelle zoektocht levert weinig zinvolle informatie op en ken persoonlijk niemand die dit heeft geprobeerd.

Het is sowieso belangrijk om goed in je vel te zitten, en ik zou, mocht je de truffels gaan proberen, zeker rustig beginnen, maar dat was je al van plan zo te lezen :) (En een tripsitter, iemand die bij je in de buurt blijft terwijl je tript, is natuurlijk ook een aanrader)

Hoor in ieder geval graag hoe het is gegaan, dat is ook weer info waar toekomstige gebruikers in dezelfde situatie zeker iets aan zullen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoi!

Gezien de soorten die je besteld hebt zou ik beginnen met de Pajaritos, dat is de minst sterke soort uit je bestelling. Op zich zou de volle 15 gram een niet al te zware trip geven, maar als je rustiger wil starten kun je uiteraard met minder, b.v. 7 - 10 gram beginnen. Zo begint je trip wat rustiger, en kun je vertrouwd raken met het effect. Gaat alles goed, dan kun je altijd alsnog de resterende inhoud van het zakje nemen om de effecten wat te versterken.

Wat betreft de combi van een hallucinogeen met Asperger, daar kan ik helaas weinig zinnigs over zeggen. Een snelle zoektocht levert weinig zinvolle informatie op en ken persoonlijk niemand die dit heeft geprobeerd.

Het is sowieso belangrijk om goed in je vel te zitten, en ik zou, mocht je de truffels gaan proberen, zeker rustig beginnen, maar dat was je al van plan zo te lezen :) (En een tripsitter, iemand die bij je in de buurt blijft terwijl je tript, is natuurlijk ook een aanrader)

Hoor in ieder geval graag hoe het is gegaan, dat is ook weer info waar toekomstige gebruikers in dezelfde situatie zeker iets aan zullen hebben.

Ja zo ga ik het doen. Beginnen met 7-10 gram, en eventueel de rest er bijnemen als het effect wat te licht is.

Nu over het Asperger, ik heb ergens wel gelezen dat iemand met Asperger truffels had genomen en er geen problemen mee had. Maarja, 2 of meer meningen is natuurlijk beter dan 1 ;) En mijn vriendin blijft nuchter bij me.

Ik heb hier een textje gemaakt over hoe zij best kan reageren op de trip.

Heb het zelf opgemaakt met alle informatie die ik tot hiertoe heb gevonden.

Dus geef even je mening en wees vrij om er eventueel nog iets aan toe te voegen of te verwijderen :)

Het is belangrijk dat je geen negatieve dinge zegt of boven haalt. Ik mag niet geremd zijn. Ik mag niet zoiets hebben van 'kzal mij maar inhoude me raar doen'. Muziek is belangrijk. Ook de soort. 
Dus niet klagen van 'zet die muziek af ofzoiets'. Gewoon niets negatiefs. Dus ook niet 'dat is toch geen muziek meer?' 

En je moet veel praten. Vragen stellen. Bijvoorbeeld  'welke kleur heeft dit voorwerp?' 
Die soort dingen. Of  'weet je nog toen?'. Leuke momenten samen, bovenhalen. 
Mij dingen laten doen zoals iets bepaald schrijven,iets bepaald tekenen (bv een boom me een zon enzo. simpele dingen), 
een smsje sturen, van zender veranderen of iets opnemen.. een spel late spele, een boterhammetje smeren,
mijn pyama aandoen... Dat zijn de hilarische momente 

Als ik zeg dat ik het kou heb, geef mij dan een deken. Als ik zeg dat k dorst heb, geef mij dan water of vruchtensap. Soms ben je niet meer in staat om simpele dingen zelf te doen.
Als je ziet dat k slecht aan het gaan ben, geef me dan druivensuiker of zorg dat k de negatieve gedachte waar ik op die moment aan denk laat verdwijnen door leuke gedachte aan te brengen. 

Als ik vraag om de tv even af te zetten, doe dat dan alsjeb. 
Er mag gewoon nix misgaan. Dat is belangrijk. 
Als ik door iets word gestoord, moet dit worden opgelost zodat ik terug tot rust kan komen. 

uuuuhm... 

Als je ziet dat het écht écht mis ga, maar écht mis gaat hé.. 
dat k bv neerval met of zonder schuim op men mond.
De kans dat zoiets gebeurt is 1 op 100.
Omdat k geen psychische aandoeningen heb of dergelijke. 
Maar, just in case, bel het anti-gif centrum. 
En zeg dat k Psilocybe in men lichaam heb. 

Maar wees niet bang. De reden dat k dit erbij zeg, is omdat ik graag op ALLES voorbereid wil zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Qua leuke dingen in je trip, glowsticks zijn ook echt een aanrader, ik behandel ze als goud tijdens m'n trips :P Als je ze zachtjes knakt en van heel dichtbij bekijkt gaat er een nieuwe wereld voor je open :D

Een briefje voor je sitter (of iig de hele handel even doornemen) is een goed idee, omdat je in een trip sneller verward kunt raken is het heel belangrijk om de vibe goed te houden en storende factoren te vermijden, dat kan je sitter mooi in de gaten houden en eventueel oplossen.

De kans dat je neervalt met schuim op je mond is trouwens niet eens klein, maar dat kan gewoon niet gebeuren. (Tenzij je teveel slagroom eet uiteraard)

Je moet letterlijk kilo's truffels naar binnenwerken voordat je lichaam in de problemen raakt. Wel kun je nadat je truffels hebt gegeten last krijgen van wat buikpijn, dat is vrij normaal en gaat over het algemeen weg zodra de trip echt begint. Als je er echt last van heb kun je iets lichts eten, zodat je maag wat tot rust komt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Qua leuke dingen in je trip, glowsticks zijn ook echt een aanrader, ik behandel ze als goud tijdens m'n trips :P Als je ze zachtjes knakt en van heel dichtbij bekijkt gaat er een nieuwe wereld voor je open :D

Een briefje voor je sitter (of iig de hele handel even doornemen) is een goed idee, omdat je in een trip sneller verward kunt raken is het heel belangrijk om de vibe goed te houden en storende factoren te vermijden, dat kan je sitter mooi in de gaten houden en eventueel oplossen.

De kans dat je neervalt met schuim op je mond is trouwens niet eens klein, maar dat kan gewoon niet gebeuren. (Tenzij je teveel slagroom eet uiteraard)

Je moet letterlijk kilo's truffels naar binnenwerken voordat je lichaam in de problemen raakt. Wel kun je nadat je truffels hebt gegeten last krijgen van wat buikpijn, dat is vrij normaal en gaat over het algemeen weg zodra de trip echt begint. Als je er echt last van heb kun je iets lichts eten, zodat je maag wat tot rust komt.

Glowsticks heb ik hier net al van onder het stof gehaald.

Heb ook zo van die zwavelstokjes voor nieuwjaar. Lijkt me ook wel vet.

Wat voor muziek raad jij aan? Ik had gedacht aan minimal techno, dark goa, en schranz.

Owja, ik ben van plan om de 1ste uren bij mijn vriendin door te brengen.

Daarna zou ik naar huis willen gaan om Avatar te kijken :D

Het vervoer middel is een scooter. Het lijkt me ook wel vet om mijn vriendin te laten rijden terwijl ik achterop alle voorbij razende bomen bekijk. Is dit wel veilig? Stel nu dat ik tijdens de rit plots een roze eekhoorn zie lopen dat ik van dichterbij wil bekijken en even vergeet dat ik op een rijdende scooter zit...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Glowsticks zijn zeker wel gaaf ja! Je zult jezelf echt niet vervelen, de kleinste dingen zijn al zo ontzettend interessant! Ik ben zelf ook begonnen met een halve bak, vond ik heel fijn en ontspannen. Qua muziek, gewoon muziek waar je van houdt. Je kunt met je muziek experimenteren, rustige muziek is altijd wel fijn! Aan je voorbereiding zal het niet liggen, je hebt het écht super voorbereid! Beter iets teveel in de voorbereiding, zeker de eerste keer, dan te weinig natuurlijk! ;)

Heel veel plezier!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tijdens het trippen lijkt me achter op een scooter niet echt verstandig :P Met de bus kan tijdens een trip nogal eng zijn omdat er mensen zijn die je aan zouden kunnen kijken, wat je ongemakkelijk laat voelen. Lopen is hier het beste, als het niet te ver is. Als het mooi weer is zou ik sowieso voor lopen gaan, om te genieten van de buitenwereld!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tijdens het trippen lijkt me achter op een scooter niet echt verstandig :P Met de bus kan tijdens een trip nogal eng zijn omdat er mensen zijn die je aan zouden kunnen kijken, wat je ongemakkelijk laat voelen. Lopen is hier het beste, als het niet te ver is. Als het mooi weer is zou ik sowieso voor lopen gaan, om te genieten van de buitenwereld!

Ok dan ga ik dus niet met de scooter :P

Nu had ik nog een vraagje. Ik heb ook verschillende dingen gelezen over persoonlijkheidsveranderingen..

Wat is hier waar van? Ik bedoel.. Is er een bepaalde manier voor?

Stel dat je een bepaalde slechte eigenschap hebt, je maakt elke keer dezelfde fouten.

Is er een manier om die eigenschap te doen verdwijnen of dergelijke?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet zo direct geloof ik, zelf heb ik daar nog niks van gemerkt. Wel merk ik dat ik na gebruik van truffels gelukkiger ben en beter in mijn vel zit (ik spreek hier over een periode nadat het is uitgewerkt). Het is alsof er een last van je schouders af is, de zorgen uit het verleden zijn zegmaar weg gespoeld, zeer fijn vindt ik dat :D

Maar een eigenschap direct verwijderen of veranderen in een trip lijkt me best moeilijk, misschien als je heel hard gaat maar ik heb nog niet in extreem hoge doseringen getript. Ik heb zelf een fobie voor honden, het zou echt fijn zijn als ik dat zomaar uit zou kunnen zetten bijvoorbeeld, al zie ik dat niet snel gebeuren :roll:

Bij de positieve na effecten merk ik ook dat de mentale druk van mijn fobie weg is en ik er beter mee om kan gaan. Bij mijn vriendin hebben ze een nogal licht ontvlambare hond, om elke dag daar binnen te zitten vergt op termijn wel wat, daarom is het lekker om even de druk van de ketel te laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Niet zo direct geloof ik, zelf heb ik daar nog niks van gemerkt. Wel merk ik dat ik na gebruik van truffels gelukkiger ben en beter in mijn vel zit (ik spreek hier over een periode nadat het is uitgewerkt). Het is alsof er een last van je schouders af is, de zorgen uit het verleden zijn zegmaar weg gespoeld, zeer fijn vindt ik dat :D

Maar een eigenschap direct verwijderen of veranderen in een trip lijkt me best moeilijk, misschien als je heel hard gaat maar ik heb nog niet in extreem hoge doseringen getript. Ik heb zelf een fobie voor honden, het zou echt fijn zijn als ik dat zomaar uit zou kunnen zetten bijvoorbeeld, al zie ik dat niet snel gebeuren :roll:

Bij de positieve na effecten merk ik ook dat de mentale druk van mijn fobie weg is en ik er beter mee om kan gaan. Bij mijn vriendin hebben ze een nogal licht ontvlambare hond, om elke dag daar binnen te zitten vergt op termijn wel wat, daarom is het lekker om even de druk van de ketel te laten.

Ik begrijp wat je bedoelt.

Die dingen las ik eerder.

Maar ik heb hier iets gevonden waar ik mij van afvraag of het zever is of niet.

http://mushplanet.nl/paddos-therapeutische-setting.html

Moest de trip bepaalde slechte gewoontes doen verdwijnen zou dit echt fantastisch zijn.

Ik ben in ieder geval razend nieuwschierig naar mijn 1ste trip!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja inderdaad :)

Nu had ik nog eens even een vraagje over men 1ste trip die ik zou willen starten met 5-7g Pajoritos.

Onlangs heb ik dit gelezen;

EFFECTEN VAN DE MAGISCHE TRUFFELS "PSILOCYBE PAJARITOS":

Vlieg kleine vogeltjes; Pajaritos is Spaans voor " kleine vogeltjes"... 5 Gram van deze "kleine vogeltjes" leert je niet hoe te vliegen, maar je zult zeker een verandering merken: een verandering in je inzicht en geest. Je voelt je ongelooflijk levendig en opgetogen, terwijl zachte rillingen van tijd tot tijd door je lichaam gaan. Creatief, buiten de gebaande paden denken en lachkicks zijn bijna niet te vermijden, vooral wanneer je tript met vrienden die je kent en 100% vertrouwt.

Nu die lachkicks lijken me enorm leuk, maar wil toch ook graag wat visueel spektakel zien.

Dus is Pajoritos dan wel een juiste keuze?

Ik zit nu meer te denken om met Tampanensis te starten.

De filosofische gedachte klinken ook erg hilarisch :mrgreen:

Liefst zou ik een leuke combinatie willen van lachkicks,filosofische gedachte & milde/medium maar toch aangename visuals zoals bewegende vloeren en verkleurende muren, patronen..

Een vriend van me die gaat mee de psychedelische wereld in.

Maar hij verwacht niets te zien of te voelen. Hij heeft dus ook geen ervaring met psilocybine.

Dus wat raden jullie dan voor hem aan zodat hij zeker en vast zijn woorden terug neemt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als je dan toch met twee man tript, zou ik een doosje tampanensis delen. Dan doe je er eem klein schepje bovenop maar hoef je niet bang te zijn dat het niet te handelen is, dan heb je alsnog een rustige trip die goed is voor een eerste keer. :D

En krijg je van tampanensis die leuke combinatie van lachkicks, filosofische gedachte en milde/medium visuals zoals bewegende vloeren en dergelijke? Want dat is de reden dat ik het wil ervaren :P

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ligt vooral aan de sterkte van de trip wat je krijgt. Pak je hele sterke dan heb je veel visuals en hele rare gedachte. pak je lichte dan heb je veel lachkicks en grappige gedachten, met wat minder visuals. De eerste keer is het sowieso niet aan te raden om hele sterke truffels te pakken, omdat het effect je nogal kan overvallen dan. Dus ik raad wel de tampanensis aan, omdat het niet de lichtste is maar toch ook weer niet heel sterk. En stel je hebt nu niet de visuals die je wilt, kun je er een andere keer altijd nog een schepje bovenop doen. :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
tot zaterdag kun je ze het beste in de ijskast bewaren ja :P Ik heb een keer een bakje 4 dagen in mijn schooltas bewaard en toen waren ze helemaal beschimmeld :cry:

Das natuurlijk iets dat je weet voor volgende keer :P

Heb de mijne meteen in de ijskast gelegt :)

Wachtend tot zaterdag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden