Hoe zit het met eten?


Recommended Posts

Persoonlijk heb ik tijdens de trip nooit trek gehad, integendeel zelfs. Maar als dat bij jou het geval is raad ik het af aangezien er een vrij grote kans in zit dat wat je eet een remmend effect kan hebben op de trip. Doe je het toch, vermijd dan zoveel mogelijk dingen met suiker en vitamince C. Dat zijn (zover ik weet) de sterkste remmers. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een lege maag zorgt ervoor dat de truffels snel door je lichaam worden opgenomen, heb je een vollere maag dan komt het effect langzamer op en heb je dus een lauwere trip. Zodra de trip goed en wel bezig is en je lichaam voldoende van de truffels heeft opgenomen kun je dus gerust wat eten. Ik zou het wel bij iets licht verteerbaars houden, ineens zwaar gaan tafelen kan verkeerd vallen op je lege maag.

Dat suikers je trip remmen is voor zover ik weet een mythe, ik eet tijdens een trip alleen maar zoetigheid en heb nog nooit iets gemerkt van een nadelig effect. (Al werkt het natuurlijk perfect als placebo bij iemand die fout aan het gaan is)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mmm ok.

Nu had ik ook ergens gelezen dat het belangrijk is om tijdens de trip je suikerspiegel op pijl te houden?

Door vruchtensap te drinken. Maar ik had ook ergens gelezen dat je niets mag eten met suiker of vitamine C.

Dus nu weet ik niet meer wat ik moet geloven en wat wel. Enige informatie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt in je trip gewoon eten wat je wil, lege maag is alleen bij/na het innemen van belang, suikers kunnen gewoon zonder problemen.

Je moet inderdaad wel zorgen dat je suikerspiegel op pijl blijft, anders zit je met een naar gevoel in je trip en dat is niet koel. Maar eten is ook weer geen verplichting, ik ben er meestal helemaal niet mee bezig en krijg pas als ik weer geland ben de munchies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je kunt in je trip gewoon eten wat je wil, lege maag is alleen bij/na het innemen van belang, suikers kunnen gewoon zonder problemen.

Je moet inderdaad wel zorgen dat je suikerspiegel op pijl blijft, anders zit je met een naar gevoel in je trip en dat is niet koel. Maar eten is ook weer geen verplichting, ik ben er meestal helemaal niet mee bezig en krijg pas als ik weer geland ben de munchies.

Dus voor de suikerspiegel op pijl te houden, wat drink ik dan best zonder de trip te verpesten?

Red Bull, vruchtensap of iets anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kan allemaal, al heb je weer kans dat je wat hyper wordt van de Red Bull (net als van Dextro enzo), gewoon wat snoep, cola of wat dan ook klaarleggen voor als je er zin in hebt.

Het is niet zo dat een trip wat aan je suikerspiegel veranderd, het zijn meer de gevolgen van een paar uur daarvoor niks eten. Als je normaal gesproken niet zo'n probleem hebt met langer niks eten, dan zal het in je trip ook wel soepel gaan zonder eten. (Maar het is wel handig om iig iets te hebben liggen, voor het geval dat)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Hee hallo,

Ikzelf heb eigenlijk nooit zin in hartig eten pizza , frikandellen enzovoort

Wel vind ik het heerlijk om te snoepen, tijdens mijn vorige trip had een vriend een zak met gummy beren hopsakee in de vriezer gegooid,.. halverwege de trip vonden de we ze terug waar we ze hadden gelaten. En wauw wat een sensatie ! echt een aanrader bevroren gummy beren :) Aardbeien yoghurt doet het ook erg goed.

groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fruit is ook een aanrader tijdens de trip. Bessen, bramen en aardbeien zijn mijn favorieten :D En, zoals Gonzo ook zei, eten is geen verplichting. En tijdens de trip zal je je waarschijnlijk niet echt met eten bezig houden. Daarom is fruit, en een beetje snoep e.d., ideaal om je suikerspiegel weer omhoog te brengen.

En in de winkel heb je een soort van drank dat Djoezzz heet. Lijkt op taxi, maar dan anders. Dat spul is ook echt geweldig als je aan het trippen bent en zorgt er ook voor dat je suikerspiegel weer omhoog komt ;)

Maar je hoeft niet bang te zijn dat eten je trip verpest. Ik neem vaak kleine porties truffels (10-15 gram tampanensis) en heb er altijd fruit en suiker bij. Heb nog nooit gemerkt dat mijn trip negatief beinvloed werd door de suiker :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden