Recommended Posts

Ok, ik ben weer wat wijzer geworden over de truffels.

Nu las ik hier niet zo lang geleden ergens dat truffels een schimmel zijn?

Volgens mijn moeder werd ooit vastgesteld dat ik allergisch aan schimmel blijk te zijn.

Maar er zijn natuurlijk verschillende soorten schimmels.

Ook is het zo, dat ik altijd al champignons heb gegeten en niets aan heb overgehouden.

Toch maak ik me nu wel weer wat zorgen.

Ik sta even met men rug tegen de muur nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jup, magic truffels, of sclerotia, zoals het eigelijk heet, is een verklontering van de zwamdraden van een paddestoel, en dus stiekem een schimmel, of in ieder geval een product daarvan.

Eet je b.v. ook geen champignons etc.? Weet je iets meer over je allergie, en gaat het echt om het eten van schimmels, er zijn namelijk ook mensen die schimmels niet goed trekken in hun luchtwegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jup, magic truffels, of sclerotia, zoals het eigelijk heet, is een verklontering van de zwamdraden van een paddestoel, en dus stiekem een schimmel, of in ieder geval een product daarvan.

Eet je b.v. ook geen champignons etc.? Weet je iets meer over je allergie, en gaat het echt om het eten van schimmels, er zijn namelijk ook mensen die schimmels niet goed trekken in hun luchtwegen.

Ja ik eet al heel me leven champignons.

En het enige dat ik weet is dat k er allergisch aan ben.

Maar ik ga morgen eens even bellen met men huisarts.

Die zal me wel meer informatie kunnen geven over men allergie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan zit het hopelijk wel goed, want champignons zijn ook een schimmel.. Maar inderdaad, ff bij de huisarts checken is geen slecht idee, better safe than sorry.. *fingers crossed*

Net gebeld met de dokter.

Hij raade me af om de truffels te eten. (zo reageren de meeste dokters natuurlijk)

Ook zij hij dat de schimmels waar ik aan allergisch ben, huidschimmels zouden zijn.

Ik heb vroeger 10 jaar lang tussen schimmelsporen geslapen

(ik en mijn moeder woonde in een heeeel slecht onderhouden gehuurde woonst).

Dingen zoals een waterkraan vlak naast een stopcontact waren daar aanwezig.

Dus ik denk niet dat ik me al teveel zorgen hoef te maken.

Ik ga het er gewoon op wagen. Risicos nemen kan leuk zijn :mrgreen:

Dat maakt de trip eens zo spannend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het lijkt mij erg sterk dat je allergisch ben voor truffels. Nog nooit iemand over gehoord.

Toch zou ik het zekere voor onzekere nemen en eerst een kleinere dosis nemen voor het geval dat.

Heb je na 1 a 2 uurtjes nog nergens last van zou ik lekkere de rest na binnen ploffen haha :D

Enjoy,

Joerie

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden