Psychedelic art


Recommended Posts

Psychedelic art! Psychedelische kunstwerkjes die er in zowel gedrogeerde als nuchtere toestand prachtig uitzien. Post hier de meest toffe psychedelische schilderijen / tekeningen etc.

Het zou uiteraard al helemaal te gek zijn als jullie zelf gemaakte psychedelische kunst zouden posten! Ik ben erg benieuwd naar de artistieke vaardigheden van de gebruikers van dit forum!

Het viel mij op dat er hier nog geen thread is die aan psychedelische kunst is gewijd. Als ik een eerdere thread over het hoofd gezien heb, laat dat dan even weten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind persoonlijk dit schilderij echt geniaal. Heel mooi hoe bepaalde objecten in elkaar overgaan (morphen dus). Kijk bijvoorbeeld naar de vin van de vis links onderin het schilderij. Zijn vin wordt een pauwenveer en er komt opeens een voet onder vandaan. Dat soort verwarringen herken ik erg uit trips. Zo zag ik bijvoorbeeld op eens een hoofd in iemands tas.

Ook erg tof zijn de verschillende perspectieven die compleet door elkaar heen worden gebruikt en in elkaar overlopen. Kijk maar goed, je kijkt op een heel raar punt opeens vanuit de lucht naar een dorpje (links van donkere naakte vrouw).

Anunciation - Mati Klarwein

1303222328V02-Annunciation4.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik vind persoonlijk dit schilderij echt geniaal. Heel mooi hoe bepaalde objecten in elkaar overgaan (morphen dus). Kijk bijvoorbeeld naar de vin van de vis links onderin het schilderij. Zijn vin wordt een pauwenveer en er komt opeens een voet onder vandaan. Dat soort verwarringen herken ik erg uit trips. Zo zag ik bijvoorbeeld op eens een hoofd in iemands tas.

Ook erg tof zijn de verschillende perspectieven die compleet door elkaar heen worden gebruikt en in elkaar overlopen. Kijk maar goed, je kijkt op een heel raar punt opeens vanuit de lucht naar een dorpje (links van donkere naakte vrouw).

Anunciation - Mati Klarwein

[..]

Hah, die vrouw net na het midden had ik niet verwacht voordat ik het plaatje in z'n geheel zag :D Dat soort schilderijen, een beetje in de richting van Salvador Dali, zo surrealistisch dat je maar half weet waar je naar aan het kijken bent zijn briljant. Vraag me altijd af of dat soort mensen zoiets nuchter maken..

De ongekroonde koning van de Psychedelic art vind ik op het moment Alex Grey, daarvan zou ik heul graag een schilderij kamerbreed op m'n muur willen :D

Een van z'n bekendste schilderijen is volgens mij Oversoul;

VYozVQSl.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is inderdaad awesome zeg! :mrgreen: Maak jij zelf wel eens trip art? Zo ja, onder invloed / nuchter of beide?

Ik heb mij vanmiddag ook maar weer eens aan de penseel gewaagd. Sinds de middelbare school heb ik eigenlijk nooit meer een kwast aangeraakt dus wees niet te kritisch.

wioll4.jpg

Aanstaande vrijdag ga ik dit zeker ook nog bewonderen onder invloed van truffeltjes :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

De manier van plaatjes plaatsen was inderdaad gruwelijk ruk. Maar we hebben het ondertussen iets makkelijker gemaakt :D (check de blitse popup onder het knopje "Afbeelding")

Volgens mij is je kunstwerk perfect voor het oog onder invloed van truffels :P Is dat waterverf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmmm als ik nu op het knopje 'afbeelding' gebeurt er helemaal niks. :roll::?:

Dat is inderdaad waterverf! Super cheap voor een euro bij de Action te halen :P Heb het kunstwerkje op Goede Vrijdag nog eens goed in mij opgenomen en ontdekte er tientallen gezichten in... Nu zie ik die gezichtjes helaas niet meer xD

In het kader van het paasweekend bij deze nog even een psychedelisch paasei!

400_F_45750232_bgTPPFR2hkAJqNrvRLLgL9OV3zENwTtN.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hmmm als ik nu op het knopje 'afbeelding' gebeurt er helemaal niks. :roll::?:

Dat afbeelding knopje zou ondertussen gefixt moeten zijn?

Ik zelf ben een groot fan van Randal Robert

Ik ontdekte hem via dit schilderij: ..]

http://randalrobertsart.blogspot.nl/" rel="nofollow" rel="nofollow" rel="nofollow

Dat ziet er inderdaad ook behoorlijk prettig uit.. En posters van z'n doeken zijn niet eens zo duur :P

Koel ook dat ie gewoon blotter art in z'n shop heeft staan :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden