Rookie Psychonauten


Recommended Posts

Beste mensen, ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw in de wereld van Psilocybe.

Het plan is om met 4 andere vrienden het laatste weekend van April truffels te doen.

Wij zijn alle 5 nieuw in de wereld van Psilocybe en hebben nooit truffels geprobeerd. Wel hebben we allemaal meerdere keren xtc/mdma maar ook cocaine en wiet gebruikt. Mogelijk gaat een vriend sitten, maar dit is nog niet helemaal zeker.

Wij hebben speciaal voor dit weekend in april een vakantiehuisje geregeld in het bos. Je bent dan lekker weg van de buitenwereld en we kunnen eventueel het huisje uit en het bos in.

Nu is de eerste vraag welke truffels moeten we kiezen. Aan de ene kant zijn we beginners dus zou je misschien niet te heftig moeten beginnen. Aan de andere kant we willen allemaal erg graag een goeie sterke trip en we hebben hier dus speciaal een mooie plek/huisje voor geregeld en een weekend dat we allemaal vrij zijn. Mogelijk wordt dit ook de enige keer dat we truffels gaan doen (dit weet je natuurlijk nooit) dus je wilt het gelijk wel goed aanpakken.

Ik lees veel goede verhalen over de Atlantis, dit lijkt mij een goede optie. Eventueel kunnen we kiezen om niet direct met 15gr beginnen maar met 7,5/10gr. Wat raden jullie aan kwa truffels?

Daarnaast is het vakantiehuisje waar we heen gaan zo'n 100km van onze woonplaats, we moeten dus zorgen dat we alles meenemen en bij ons hebben. Ik ben van plan om me laptop en speakers mee te nemen voor audio en video materiaal, er is geen internet dus dit moet ik vooraf regelen. Wat raden jullie aan om mee te nemen wat leuk is tijdens de trip?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo!

Je hebt al een hele mooie locatie geregeld lees ik wel, dat is zeker zo mooi meegenomen! :mrgreen:

Ik zou er dan voor kiezen om 7,5 gram Atlantis te nemen. Dan een tot anderhalf uur wachten tot je op de piek zit en dan beslissen of je bij neemt of niet. Ik raad je aan om er soep van te maken, dan ligt het makkelijker op je maag en kun je makkelijker bijnemen (zelf heb ik daar de maag nooit voor, sowieso eet ik niet graag tijdens een trip). En zorg er natuurlijk voor dat je sowieso drie uur van tevoren niks eet!

Een sitter is niet echt nodig bij zo'n dosering, maar als je jezelf er veiliger bij voelt zou ik er toch een proberen te regelen.

Wat je mee kunt nemen zijn glowsticks, lachgas (zeker een aanrader! :mrgreen: ), eten voor tijdens/na de trip en misschien wat teken materiaal ofzo (zelf nog nooit getekend tijdens een trip btw). Meestal vermaak je jezelf prima met de dingen die aanwezig zijn, of met gewoon diep filosofisch praten en anders kun je altijd nog het bos in! :mrgreen:

Als je mooi weer mee zou kunnen nemen dan wordt het helemaal top, dat verzeker ik je! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sluit me helemaal aan bij Urukhai (behalve qua het lachgas, dat lijkt me eerder wat als je al vaker getript hebt), mooie locatie rustig in de natuur, hopelijk hebben we eind April ook wat lekkerder weer :)

Qua truffels zit je inderdaad meestal het beste bij de Atlantis, aangezien je daar door te doseren alle kanten mee op kan. Met 8-10 gram begint je trip niet te hard en kun je rustig wennen aan de effecten, gaat alles lekker dan kun je altijd nog bijnemen tot 15 gram.

Truffels smaken vrij "apart" en kunnen zwaar op je maag liggen waardoor je je enigszins misselijk kan gaan voelen, dat gevoel trekt meestal weg zodra een trip begint, maar dat kun je grotendeels voorkomen door, zoals Urukhai zegt, ze te verwerken in een soepje.

Muziek is vaak heel belangrijk voor de sfeer, dus zorg dat je genoeg liedjes bij hebt die zorgen voor een relaxte vibe. Glowsticks zijn idd altijd #winning en zijn perfect voor wat afleiding. En natuurlijk genoeg om te snaaien, omdat je voordat je begint een paar uur niets hebt gegeten kun je honger gaan krijgen, dus wat licht verteerbaar eten in de buurt is altijd handig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap het idee van gonzo dat lachgas beter niet meteen bij de eerste keer truffels gebruikt hoeft te worden, sowieso raad ik aan om (mits je lachgas wil gebruiken) je eerst nuchter een paar patronen doet, dan kun je wat wennen. Tijdens de eerste keer truffels kun je makkelijk wat lachgas doen hoor (het gaat wel harder dan nuchter, vandaar het advies om eerst nuchter te kijken wat je van lachgas vindt)

veel plezier man! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

We houden het de eerste keer wel enkel bij truffels ;)

Verder hoe moet ik de truffels bewaren, ik laat ze vooraf gewoon in de vacuumverpakking zitten maar moet ik ze dan nog in de koelkast of vriezer leggen. En zo ja hoelang mogen ze daar maximaal dan blijven liggen?

Ik wil ze eigenlijk alvast bestellen zo dat ik ze zeker weten heb. Of raden jullie aan om ze gewoon een paar dagen van te voren te bestellen. We vertrekken vrijdag de 26e.

Heeft er iemand nog een adresje (webwinkel) voor wat leuke spullen om mee te nemen? Glowsticks etc ik heb er zelf een paar gevonden maar die zijn erg duur.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben jaloers! Ik denk dat je echt de perfecte locatie hebt uitgekozen:)

Bij mijn laatste keer truffels ben ik naar de action gegaan en heb ik een aantal willekeurige dingen bij de speelgoedafdeling gekocht. Bellenblaas, kneedbaar materiaal, groen slijm en zo'n veer die van de trap af kan, dit was ook heel erg leuk!

Verder voegt muziek idd heel veel toe! Het is wellicht leuk om de verschillende kamers te voorzien van een andere sfeer door de muziek, verlichting en dergelijke. Ik ben altijd heel gevoelig voor sfeer en hierdoor lijken het waarschijnlijk hele andere werelden^^

Ikzelf had de eerste keer 2/3e portie mexicana en dit ging heel prima:) een sitter is was mij betreft optioneel, hij/zij moet alleen niet te veel aandacht opeisen, maar er voor jullie zijn. Hij/zij moet kunnen genieten van jullie trip en zich niet gaan vervelen want dat kan misschien vervelend zijn.

Eten is ook erg leuk! Echt een sensatie in je mond:) en je kan voor de zekerheid energie drank en dextro ofzo meenemen.. Maar dit zal vast niet nodig zijn!!

Veel plezier iig:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik heb inmiddels een aantal speeltjes gekocht bij http://www.gadgetwinkel.nlGeen idee of ik de link mag plaatsen anders moet iemand hem maar even weg halen. Is verder niet als reclame bedoelt, maar misschien wel handig voor andere mensen.

Daarnaast heb ik inmiddels een extra tv geregeld, een 42inch LCD want in het huisje staat enkel een oude Beeldbuis. Er zijn speakers geregeld en ik neem dus me laptop met al me muziek mee. Heb al een aantal films en video's gedownload die we daar eventueel kunnen kijken. Daarnaast gaat waarschijnlijk ook de xbox360 mee. Eventueel voor tijdens de truffels maar sowieso voor de dag ervoor en erna.

En het belangrijkste, de truffels zijn afgelopen weekend binnengekomen 8-) dus die liggen geduldig te wachten tot aankomende zaterdag. Hebben mensen nog tips waarmee je ze het beste kan eten, ben niet zo'n fan thee en soep. Dacht eraan om de truffels wat kleiner te snijden en door een bak yoghurt te gooien. Is dat een goed idee?

Mochten er mensen zijn met nog wat andere tips, en aanraders dan hoor ik het graag. Ik las van sommige mensen dat bloknoten en schrijfwaar leuk zijn zodat je tijdens het trippen lekker kan tekenen en beschrijven wat je ziet/voelt. Mogelijk ga ik dat ook nog even regelen dan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden