Persoonlijkheids verandering


Recommended Posts

Mensen kunnen zichzelf normaal niet of nauwelijks bekritiseren. We zijn te druk om hierbij te kunnen en durven stilstaan, en mochten we toch iets opvallen dan wordt dat vaak afgedaan als de schuld van een ander. Het ego is dan te sterk aanwezig.

Vooral bij het gebruik van psilocine zie je juist dat mensen in hun hoofd tot rust komen en zichzelf onder de loop nemen. Ze komen problemen onder ogen en beseffen dat ze er zelf ook een rol in spelen.

Daarnaast is het ook natuurlijk heel leuk als recreatieve drug met vrienden :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is heel herkenbaar, haha :D Ik heb het vooral de eerste keer dat ik truffels gebruikte heel erg gehad.

Ik ben toen een tijd, voor die truffels, erg bezig met ja, zingeving eigenlijk. Ik vroeg me sterk af wat nou het nut allemaal was.

En toen tijdens die eerste trip realiseerde ik me dat gewoon niks nut had. En dat vond ik zo heerlijk. Gewoon gelukkig zijn en whatever voor de rest.

Ben toen twee weken lang compleet euforisch geweest over deze 'revelation'. Het kan zeker veranderen hoe je kijkt naar jezelf.

Was de raarste ervaring. Met latere trips jammer genoeg dit effect in mindere mate gehad.. :P

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
Ben erg benieuwd hoe jullie het hebben ervaren

en of het daadwerkelijk een verrandering teweeg

heeft gebracht.

Voor mij nog steeds na 3 maanden.

Bedoel je dat je de verandering nog steeds merkt na drie maanden? Wat is er verandert dan? Daar ben ik heel nieuwsgierig naar. Of bedoel je dat je na drie maanden nog steeds geen verandering merkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Ik heb van m'n laatste trip enorm veel geleerd over mezelf en ben een stuk losser en opener geworden. Hiernaast is tot me doorgedrongen hoeveel ik eigenlijk van m'n vriendin houd en dat ik haar niet kwijt wil. Hiernaast heeft het mij en m'n tripmaten dichter bij elkaar gebracht. Heel bijzondere ervaring!! Ik heb mezelf voorgenomen minder gierig te zijn, liever voor m'n vriendin te zijn en meer contact met m'n familie te hebben. Echter tof om even wakker geschud te worden en dingen van een andere kant te bekijken! :D

Voor m'n trip-report: magic-truffels-trip-reports/truffle-wake-up-call-t173.html :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

@statekk

Het valt me op dat er bij ongelukken met drugs in combinatie met alcohol, de drug altijd de schuld krijgt..

Dat heet volgens mij struisvogelpolitiek..

Of bepaalde bizarre combi's van drugs, ook nogal eens problematisch.

Als je je kop erbij houdt, is er niks mis met spychedelica dunkt me

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Daar irriteer ik me ook altijd mateloos aan, bij drugsmisbruik of gebruik i.s.m. alcohol etc. zijn drugs altijd de pineut, terwijl de eigenlijke oorzaak vrijwel altijd ligt bij de gebruiker. Dito met het gebruik van het woord "drugs" in de media, nooit wordt er bij vertelt welke drugs er in het spel waren, waardoor onwetende kijkers alles wat maar enigszins in die categorie valt als "evil" zien.

Sowieso klopt het woord drugs in het Nederlands voor geen meter. Ik vind dat je bij correct gebruik van psychedelica, wiet etc. beter kunt spreken van een medicijn, engere stoffen die ontwrichtend werken mogen van mij het stempel drugs houden :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een duidelijk tweedeling bij drugs is of een middel geestverruimend of geestvernauwend is. En natuurlijk of het wel of niet lichamelijk verslavend is. Voor het gemak wordt meestal maar even vergeten dat ook koffie, sigaretten en alcohol ook drugs zijn. En heel opvallend zijn de geestvernauwende drugs zoals de laatste drie genoemden wel toegestaan zijn en dat ze de staat ook nog eens veel geld opleveren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er wordt ook wel heel snel geroepen dat iets verslavend is. Natuurlijk staat dat voor een aantal drugs onomstotelijk vast en daar blijf ik dan ook ver van (incluis koffie en sigaretten) maar wat geestelijke verslaving betreft kan je overal verslaafd aan raken als je niet stevig genoeg in je schoenen staat, zelfs aan een boterham met hagelslag! :?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Dag lieve mensen,

ik wil jullie graag vertellen over mijn ervaring met truffels.

Ik geloof dat ik het een stuk of 5 x gedaan heb, waarvan 4 x een sterk merkbare trip.

De eerste keer was ik erg voorzichtig en nam ik de lichtste variant. Amper iets van

gemerkt, alleen dat ik me 'raar' voelde en een gek gevoel in mijn buik.

De tweede keer heb ik helemaal stuk gelegen van het lachen. Voordat de truffels begonnen

te werken kreeg ik weer een raar gevoel in mijn buikje :lol:

De derde keer heb ik sterke truffels genomen, maar erg weinig.

Het effect was voor mij dat alles een soort film leek waar ik naar keek.

De vierde keer heb ik ook stuk gelegen van de lol in een park. Het veranderde mijn perspectief

heel erg. Alsof één stap er tien waren. In die trip heb ik me gerealiseerd dat ik een dier ben :P

De vijfde en de laatste keer begon erg leuk, maar eindigde helaas heel onprettig. Het was

een trip die het leven zoals ik het kende nogal heeft veranderd op een vervelende manier.

Ik had de sterkste variant en ik geloof van 20 gr thee gezet. (In twee delen genomen)

Eerst de grootste lol met mijn vrienden. Alles wat ik zag deinde zachtjes op en neer, zoals

ik dat gewend was. Toen ik het idee had dat de trip begon te verzwakken wilde ik buiten

een joint gaan roken met mijn vriend. Daarbij hadden we diepe gesprekken over 'de wereld'.

Ik heb de wereld vanaf een beangstigend perspectief bekeken. Mijn vriend had het over

'naar adem happen'. Op dat moment kreeg ik een soort lucide droom. De aarde met haar

ozonlaag was een luchtbel en het heelal er omheen was de oceaan. De lucht in mijn bubbel was

op en het voelde letterlijk alsof ik geen lucht meer kreeg. Door me erop te focussen dat dit

niet echt gebeurde ging het gevoel weg en zat ik weer in mijn vriend zijn achtertuin.

Helaas ging ik daarna nog verder... Het was alsof ik de wereld vanuit de ruimte bekeek.

Ik besefte me hoe alleen en nietig (klein) wij eigenlijk zijn als mensjes op de aarde.

Dat wij eigenlijk een soort mierenhoop zijn vergeleken met alles wat er nog meer is.

Ik besefte me het feit dat niemand weet wat wij hier doen, waarom we hier zijn en dat alles

zoals het is allemaal anders had kunnen zijn. Dat alles relatief is zegmaar. Ik hoop dat jullie

mij nog kunnen volgen. Dat alles hier op aarde maar door ons is verzonnen en wanneer we

sterven is er misschien helemaal niks meer.

Na deze trip heb ik me altijd anders gevoeld. Een soort gevoel van; jongens, waar zijn we mee bezig?

Hebben jullie niet door hoe klein, dom en onbelangrijk we allemaal zijn? Aan dit soort gedachten heb

ik geen rem meer, die ik voorheen wel had, als ik bijvoorbeeld over de hemel, aliens of iets dacht.

Daardoor heb ik vreemde angstaanvallen over gehouden :( Dan voel ik me erg alleen, bang, klein en

begin ik onophoudelijk te rillen. Hiervoor ga ik praten met een soort therapeut, zodat ik kan leren

met deze beangstigende gevoelens om te gaan. Ook hoop ik door mijn ervaring te delen, dat het beter

met me gaat en ik me hier niet meer zo eenzaam bij voel. Zelfs af en toe wanneer ik een joint rook

word ik angstig, terwijl ik hier vroeger nooit last van heb gehad en ik blow al bijna 6 jaar.

Wees voorzichtig met truffels, neem nooit teveel, je kunt altijd nog bij nemen. Houd rekening met

je gevoel en ken jezelf voordat je eraan begint. Ik ben er achter gekomen dat ik te gevoelig ben

om zoveel te nemen. Helaas heb ik mijn nare ervaring al gehad... Ik denk niet dat ik het ooit nog eens neem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paddo's en truffels zijn hele mooie hulpmiddelen. Het geeft je de mogelijkheid je gevoelens, je gedachten en je ervaringen te ordenen. Dit kan je nieuwe inzichten geven over jezelf, anderen of een bepaald probleem waar je mee worstelt. Sommige mensen geeft het zelfs inzichten over het bestaan en het universum. Ik moet toegeven dat ik ook 1 van die mensen ben. Ik moet daar wel bij aangeven dat de middelen zelf deze informatie niet verschaffen. Doordat deze middelen je na/tijdens de trip helderder en creatiever maken kun je vergaarde informatie anders bekijken en/of ordenen. Waardoor je tot nieuwe inzichten kunt komen. Dit betekend niet dat je tot ultieme waarheden komt. Als je jaren later opnieuw tript kan de waarheid waar je destijds op uit kwam ineens heel anders zijn dan degene welke je nu hebt ontdekt. Je hebt immers nieuwe informatie vergaard. En de conclusies (waarheid) die je trekt zijn direct verbonden aan de informatie die je bezit.

Hou dat in je achterhoofd als je denkt dat je tot de ultieme waarheid bent gekomen tijdens of na je trip. Samengestelde waarheden zijn helaas ten alle tijden subjectief. Voordeel hiervan is dat je altijd een reden hebt om het nog een keer te doen. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden