eerste stappen in de kosmos


Recommended Posts

Setting:

Bij mij thuis, in een kleine studio (20m2), opgeruimd en relaxte muziek aan via youtube op een groot tv-sherm. Zacht vloerkleed, groot zacht bed, 5 mensen in totaal, waarvan 3 voor de eerste keer gingen ‘trippen'.

Truffels:

Cosmic connectors 1/3de portie (5gram)

Inleiding:

Na het er lang er over gehad te hebben, besloten we van het weekend toch eens de sprong te wagen, niet het diepe in , maar juist richting het universum. Dus niet langer er omheen gedraaid en naar een smartshop gegaan. Daar aangekomen blijkt de keuze die wij hadden gemaakt (dolphins delight) er niet meer te zijn, sterker nog, hij had nog maar 2 andere soorten, de ene weet ik niet meer, maar degene waar wij voor gingen heette “cosmic connectorsâ€.

Omdat het heel wat anders was dan wat we in gedachten hadden, vroegen we hem om advies, maar dat hadden we beter niet kunnen doen, want hij was overduidelijk niet geïnteresseerd in ‘onwetende kosmonauten' en wou voornamelijk geld verdienen. Ondanks dat we aangaven dat we beginners waren en geen ervaring, gaf hij aan dat (ondanks dat ze erg sterk waren) gewoon 2 porties moesten kopen, want 15 gram was voor één persoon zei die. Laat ik het er maar op houden dat ik blij ben dat we zijn advies niet opgevolgd hebben.

Thuis aangekomen gingen we eerst het doosje en de inhoud flink bestuderen, waren ze wel goed? Er zat allemaal schimmel op en zag er niet bepaald lekker uit. Het bleek dat we de truffels hadden die erg sterk op het visuele vlak zaten en dat je hier mee ‘diep' ging bij jezelf. In eerste instantie hadden we afgesproken bij de dolphins delight, dat we ieder een halve portie zouden nemen, dat was volgens ons wel meer dan genoeg voor amateurs. Maar aangezien we nu sterkere hadden, besloten we om in plaats van de helft te doen, maar een 3de deel van een hele portie te nemen, angsthazen die we zijn.

We hadden voorgenomen om half 8 het goedje in te nemen, maar we aten later dan gepland, waardoor we ze dan bijna op volle maag zouden nemen en dat was juist af te raden , alle fora's te lezen op internet. Na een uur heen en weer te dribbelen tussen de keuken en de ‘woonkamer' en toch lichtelijk nerveus te zijn, kwam om 20:30 het moment dat we ze in zouden nemen.

Trip report:

Wat smerig!!

Bitter….zuur…zacht, bedorven walnoten, ik kan er geen omschrijving van geven, maar lekker was het alles behalve.

We hebben denk ik het goedje een tijdje goed gekauwd, waardoor het een papje in ons mond werd en slikte het toen door, precies zoals geschreven stond in alle informatie die we konden vinden. We waren in totaal met 5 personen, waarvan 3 gingen trippen voor de eerste keer. Na een uur begonnen we iets te voelen, tintelingen, vreemd gevoel in ons hoofd, maar tegelijkertijd zeiden we dat dat ook onze paranoia had kunnen zijn, aangezien we zo gespannen af zaten te wachten tot er wat ging gebeuren. Maar na dat uur, was het duidelijk: de reis was begonnen.

De gedachten begonnen onsamenhangend te worden, we begonnen te filosoferen en zenuwachtig te lachen en vroegen of dit het was. Tijdens de gehele trip, dachten we dit constant : “zou dit het zijn?'. Want naarmate de tijd verstreek, dwaalde onze concentratie en tijdsbesef ook af en begonnen we steeds meer in ons eigen wereldje te leven. Na ongeveer 2,5 uur was het op het hoogtepunt, wat overigens 3 uur aanhield. Daar zaten/lagen we dan, starend naar de tv, luisteren naar de muziek en afbeeldingen die voorbij kwamen, we omschreven hoe het eruit zag, maar je kon het alleen weten wanneer je het zelf beleefde, de stilstaande afbeeldingen op de tv leefde, ze ademende leven. Er was een afbeelding die verdeeld was in een lichte helft en een donkere helft, met een boom in het midden omringd door licht. Overal waar je je op concentreerde werd sterker en groter, keek je naar het licht, werd het licht intens en groter en groter, concentreerde je je op het donkere gedeelte, leek het donkere gedeelte de rest van de afbeelding op te slokken. Uiteindelijk kwam er een afbeelding voorbij van een wolk, maar niet zomaar een wolk, de wolk bewoog en veranderde van vorm, we zagen er van alles in, gezichten, dieren en dat allemaal onder genot van lekkere space-muziek.

Maar dat was nog maar het begin van de trip, want we hadden een droge mond en we wouden wat eten. Waarom was trouwens geheel onduidelijk, want honger hadden we niet. Met veel moeite besloot een keer iemand op te staan en chips en chocola te pakken en drinken. Wat een sensatie!

Het is bijna niet te omschrijven hoe het was om te eten….ik had het idee dat de trip toen op het hoogtepunt was, want alles was nieuw en interessant, ik was chips aan het eten, maar het voelde zo raar, daarbij kon ik niet begrijpen waarom ik eigenlijk eet, waarom eten we eigenlijk? Wat is dat voor iets raars, eten? Vervolgens roept mijn jongere broer: “moet je die chocola proeven!!â€. Ik bedenk me niet en stop de chocola in m'n mond, terwijl er nog chips in zit, maar wat een sensatie! Het was zo apart, zo intens, het was alsof je voor het eerst chocola proefde. Het vreemde was trouwens, dat ik 4 uur er over gedaan had om een zak chips leeg te eten. Ik was voor mijn gevoel non stop aan het eten, maar er kwam geen eind aan die zak chips. Het besef van tijd was weg, we zeiden meerdere keren tegen elkaar: “is het nog steeds 23:10?†Net was het ook al 23:10!. Alles leek in slow motion te gaan.

Aan filosoferen kwam ook geen eind. Of ik nou vooral in mezelf aan het filosoferen was of met de andere kosmonauten, maar ik lag op een gegeven moment op mijn vloerbedekking en was elke vezel intens aan het bestuderen…ik aaide het tapijt, want het voelde zo zacht aan. Alles was nieuw, elke indruk was een indruk die ik nog nooit eerder had gevoeld.

Het ging uiteindelijk zo diep met vragen als : “waarom zijn we eigenlijk hier, wat is de mensheid?â€

Het antwoord had ik ook: We zijn hier om te ervaren, niks meer, niks minder. Geniet er van zolang je kan, zonder oordeel.

Dit was mijn eerste keer en dan ook nog eens op één derde van een portie, ik zeg, volgende keer weer, maar dan een halve portie!

TIPS:

1. relaxte/rustige muziek is erg prettig, alles beïnvloedt je stemming erg sterk, zodra iets niet prettig is, is het ook direct HEEL ERG niet prettig, dus harde muziek met harde tonen er in vonden we geen van allen prettig.

2. Als je wat gaat eten, haal dan Fruit in huis, sappige fruit , perzik, aardbeien etc. Dit moet haast wel beter voelen/proeven dan chips en chocola ;)

Voor de rest: ENJOY THE RIDE!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker report om te lezen :) Ik vind de antwoorden die mensen op zulke vragen hebben zoals 'waarom leven wij' in een trip echt fascinerend :D En zo te lezen was het een mooie ervaring! Ik ben ook wel benieuwd naar jullie muziek keuze. Waar luisterden jullie naar?

En joerie

Je moet is voor de grap een citroen halen en daar aan zuigen

Je weet niet wat je overkomt..

leg uit :P Ben heel benieuwd xD Wat was jou ervaring met een citroen
Link naar bericht
Deel via andere websites
Report leest erg lekker weg. En dan al zo een trip op zo een klein een dosis. Volgende keer lekker een halve en genieten maar ;)

Je moet is voor de grap een citroen halen en daar aan zuigen :lol:

Je weet niet wat je overkomt..

Thanks man, best wel lastig om in woorden uit te drukken wat je voelt en ervaart, hopelijk was dit een report van velen die nog gaan komen, het beviel me onwijs.

Misschien dat ik al zo tripte omdat ik eigenlijk weinig gewend ben, rook niet, drink geen alcohol, ben best wel een amateur :)

En dat met die citroen wil ik best geloven, ga het dan ook zeker uitproberen. Het was al zo een vreemde sensatie om chocola en chips te eten, alsof je alles voelt, de structuur van het chocola, de intense cacao smaak.

Als ik het gedaan heb met die citroen, dan lees je het hier op het forum :)

Lekker report om te lezen :) Ik vind de antwoorden die mensen op zulke vragen hebben zoals 'waarom leven wij' in een trip echt fascinerend :D En zo te lezen was het een mooie ervaring! Ik ben ook wel benieuwd naar jullie muziek keuze. Waar luisterden jullie naar?

Nou, we luisterden vooral Dit soort muziek, ook met bijbehorende clip er bij die ik in mijn report omschrijf, hier een paar linkjes:

En deze was voornamelijk om de clip, de tonen waren wel 'irritant', dus draaide we andere muziek:

http://www.youtube.com/watch?v=Cvds3cmJ9hI

En deze was wel erg toepasselijk en we vonden die deun zo lekker en verslavend, volgens mij hebben we het nummer 5x geluisterd/bekeken:

Het zijn compleet verschillende clips en muziek, maar het was dan ook een avond waar niks hetzelfde was.

Tof eerste tripreport man! :) Vet dat je van zo'n lage dosis nog zo'n fijne trip hebt gehad. Soms verrast de dosis van paddo's/truffels nog wel eens. Pas had ik 15 gram tampanensis genomen en trippen ik harder dan dat ik ooit op 15 gram atlantis heb getript. :mrgreen:

Leuk en eng tegelijk om dat te lezen, want we waren dus al bang voor 5 gram, en we zeiden nog tegen elkaar: stel je voor dat we 15 gram hadden genomen! Volgens mij waren we helemaal knock out gegaan xD

Ik denk dat ik volgende keer 7,5 gram ga doen, langzaam opvoeren he ;)

Trouwens, ik hoorde dat je echt een keer in de zomer in de natuur moet trippen. Drinken er bij, fruit....en genieten maar! Schijnt hele bijzondere ervaring te zijn, dus het wachten is op de eerste zomerse dag :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Dat klonk erg gezellig, allemaal :D Fijn dat je eerste trip zo goed beviel!

Wel jammer van de smartshop, gelukkig zijn ze niet allemaal zo. Bij mijn eerste keer werd ik goed voorgelicht door de verkoopster, wat toch wel fijn is.

In de zomer de natuur in... dat is het beste. Wij deden het van de winter al, ook erg mooi, maar wel koud.

Veel plezier de volgende keer!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden