Tips gevraagd na eerste keer


Recommended Posts

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum en gister heb ik voor het eerst truffels geprobeerd. De trip was niet helemaal wat we ervan verwacht hadden en ik ben benieuwd wat jullie ervan denken of tips hebben voor de volgende keer.

Wat basisinfo:

Ik en vriendje

7,5g atlantis per persoon, door de soep gedaan

Bij mij thuis

We hadden allebei al veel gelezen over de ervaringen van anderen, dus dachten dat de effecten niet als een complete verrassing zouden komen. Door die (veelal positieve) verhalen en onze eigen ervaringen met andere drugs (XTC, MDMA) gingen we er met bepaalde verwachtingen in.

Anyway, we hadden netjes vanaf half 3 niks meer gegeten en rond half 8 de truffelsoep gedronken. We bedachten dat we na het drinken alle spullen klaar konden leggen (eten, drinken, glowsticks, kussens, tekenpapier) zodat we niet stil hoefden te zitten terwijl we wachtten op de eerste effecten. Nou, daar waren we nog mee bezig toen het begon te werken na ong. 20 minuten.

Het begin vond ik heel leuk en bijzonder, ik moest de hele tijd lachen om de raarheid van de situatie en hoe gek sommige dingen eruit zagen. Kleuren waren heel mooi en natuurlijke dingen (bomen, wolken, licht) bewogen en maakte figuurtjes. Ik voelde me heel bijzonder en mooi en wijs. Ik weet niet precies hoe lang dat duurde, maar het leek vrij kort. Langzaam werden alle waarnemingen wat moeilijker te bevatten en snapte ik steeds minder van alles. Alles veranderde in abstracte begrippen (niet visueel maar in mn hoofd) en niks betekende nog iets of had een eigen plek. Mijn vriendje snapte er ook helemaal niks van, die zat meer in z'n eigen hoofd en zei bijna niks. We waren super besluiteloos en konden simpele taken moeilijk uitvoeren, bijvoorbeeld andere muziek opzetten. We zijn toen nog naar buiten gegaan om een sigaret te roken, en eenmaal binnen werden we langzaam rustiger en konden we meer genieten van de muziek en grapjes maken.

Wat ons het meest verraste was dat het helemaal niet heel relaxt was, en het was moeilijk om op één ding te richten en daarvan te genieten. We hebben bijvoorbeeld allebei in het begin nauwelijks wat meegekregen van de muziek die op stond. Niet bewust in elk geval. Wat kunnen we de volgende keer anders doen om de trip meer te kunnen sturen? Lagere dosis of zorgen dat de omgeving minder druk is? Ik woon op de 5e etage van een flat en er was zoveel te zien buiten en om ons heen ook. Ik heb niet bepaald een rustig interieur :P Ik had van veel mensen gelezen dat de eerste keer helemaal geweldig was. Niet dat het een vervelende ervaring was, gewoon niet helemaal wat ik verwacht had.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tijdens een truffeltrip is alles wat je meemaakt sterk gerelateerd aan hoe je je op dat moment voelt. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de muziek wat minder chill werd of dat je stemming een beetje veranderde. Het heeft in ieder geval niks te maken met de dosis, 7,5 gram Atlantis truffels zou genoeg moeten zijn voor een lichte tot normale trip.

Vaak werkt het veranderen van muziek, je concentratie verleggen naar andere objecten of naar een andere ruimte gaan erg goed om de trip enigszinds te sturen. Hoewel een truffeltrip minder te sturen is dan bijvoorbeeld een LSD trip is het nog steeds mogelijk om het in de goede richting te duwen. Dit heb jij bijvoorbeeld gedaan door naar buiten te gaan en even een sigaretje op te steken.

Verder is het begin van je trip precies hetzelfde als ik altijd meemaak. Je legt associaties die je normaal niet legt, kleuren worden feller en patronen beginnen te bewegen en te vervormen. Daarna is het gewoon een kwestie van "meeliften" op de trip en kijken waar het je brengt. Zonder verwachtingen en openminded.

Ik zou me er niet te druk over maken en gewoon rekening houden met de set en setting en waar je je het prettigst bij voelt. Vaak bepaald dat al de helft van je tripervaring ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ah ja dankje, het leek me al sterk dat het aan de dosis lag.

De volgende keer wil ik inderdaad meer meeliften en meer alles over me heen laten komen. Het lijkt me veel leuker worden op het moment dat je stopt met proberen alles op een rijtje te zetten en gewoon geniet van alle nieuwe gedachtes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik je verhaal zo lees, lijkt het haast alsof je het vooraf ging 'voorstellen' door mdma en xtc als vergelijkingsmateriaal te gebruiken.

*Ik probeerde me ook een voorstelling te doen, maar kon het niet en ging er met open mind in*

Misschien dat je verwachting de trip heel erg stuurde. Je verwachtte misschien teveel of iets heel anders, waardoor je tijdens de trip (onbewust) het gevoel creeerde dat het niet zo mooi/spectaculair was.

Wat ik merkte was dat alles versterkt werd, ongeacht wat je deed, als we iets niet leuk vonden, vonden we het heel erg niet leuk en als we lacherig gingen doen werd alles grappig, maar het ging ook de andere kant op, als je een ander een diepe levensvraag vroeg, gingen we opeens filosoferen.

Als je heel stil bleef en gewoon naar een afbeelding keek (wij keken het op groot tv scherm) ging je heel diep in op die afbeelding.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gewoon al je gevoelens, positief of negatief, worden tijdens een trip versterkt door de truffels. Aan de dosering ligt het niet, set en setting bepalen voor een groot gedeelte wat je beleeft in de trip. Zo merkte ik in mijn centerparcs trip dat je veel harder spaced wanneer je meer prikkels binnen krijgt. Een rustige omgeving is dus wel gewenst, zeker als je nog niet zo ervaren bent. Het moment dat je alles loslaat en meevaart op de trip is het meest vredige moment wat je mee kunt maken in je leven, heerlijk gevoel lekker rustig :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden