Hoe maak je magic truffel thee


Recommended Posts

Het grote voordeel van het drinken van magic truffel thee ten opzichte van het gewoon eten van de truffels is de smaak; Magic truffels hebben een vrij curieuze smaak, die niet door iedereen kan worden gewaardeerd. Door thee te trekken van de truffels wordt de smaak afgezwakt en begint je trip zonder truffel smaak in je mond.

 

  • Snijd de truffels in kleine stukjes, eventueel kun je ze pletten. Door de truffels zo klein mogelijk te maken worden de actieve stoffen beter en sneller in het water opgenomen.
  • Breng water aan de kook. De sterkte van de thee kun je variëren door meer of minder water te gebruiken.
  • Haal het water van het vuur. De actieve stoffen in truffels worden afgebroken door teveel warmte, het is dus belangrijk het water niet meer te koken nadat de truffels zijn toegevoegd.
  • Gooi de truffels bij het gekookte water en laat de thee 15-20 minuten trekken.
  • Zeef het water, of giet het voorzichtig af, zodat de overgebleven truffels niet in de uiteindelijke thee terecht komen.
  • Klaar is je thee! Eventueel kun je wat honing toevoegen om de smaak wat zoeter te maken.Tip: Wil je magic truffel thee langer bewaren? Je kunt de thee makkelijk invriezen en ontdooien wanneer je het wil gebruiken.

Bron: http://www.magic-truffels.nl/blog/hoe-m ... ffel-thee/

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Kan je ook misselijk worden van de thee? Ik heb namelijk een keer 2 porties truffels in een kwartier opgegeten en daarna moest ik alles uitkotsen, en heb 2 vrienden ook een keer misselijk zien worden van maar 1 portie. Komt dit door de truffels of door de actieve stoffen in de truffels

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kotsen heb ik ooit gehad op Hawaïaanse baby woodrose zaadjes, totaal niet relaxed, half trippend misselijk zijn. Beste is om toe te geven aan de neiging, alles eruit gooien zodat je daar iig vanaf bent.

De misselijkheid komt iig niet door de actieve stoffen, bij het maken van thee of het gebruik van truffels op een andere manier komt het niet of minder voor. Persoonlijk heb ik er niet zo'n last van en van andere gebruikers hoor ik vaak dat de misselijkheid wegzakt wanneer de trip opkomt.

Mocht je last hebben van misselijkheid die maar niet weg gaat, dan is het maken van thee een prima optie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind paddo´s zo smerig dat ik ze gewoon echt niet door mijn keel heen krijg zonder te kokhalzen. Maakt niet eens uit welke soort paddo´s.

Ik doe eigenlijk altijd de manier zoals Gonzo beschrijft omdat dit voor mij het beste werkt. Op deze manier heb ik na inname nog nooit overgegeven!

Wat wel Jammer is, is dat je er geen ommelet van kan maken:P Dat zou pas een uitkomst zijn ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik twijfel altijd over de effectiviteit van het thee zetten.. Ik ben of bang dat ik het verprutst waardoor het minder effectief is, of dat het sowieso een minder effect geeft.. Daarom eet ik ze gewoon op als een bikkel en probeer niet te kotsen :P

Als je de paddenstoelen niet in té grote stukken snijdt, zal het grootste deel van de werkzame stof opgenomen worden door het water. Mits je het natuurlijk lang genoeg laat trekken, net als met normale thee ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wij hebben de truffels er na het intrekken in de thee ook nog eens gekauwd en doorgeslikt. Is dit nog wel nodig of hebben ze geen effect meer als ik het thee zetten volgens goede wijze doe?

Er zal altijd nog wat psilocybine (het stofje in truffels en paddo's waarvan je gaat trippen) overblijven in de truffels, maar de hoeveelheid zal gering zijn en daarom raad ik persoonlijk aan de overgebleven truffels weg te gooien. Waarom truffelthee maken als je daarna van plan bent de uitgetrokken truffels alsnog op te eten? :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom een half liter water? Lijkt mij zo vies om zo'n hele maatkan naar binnen te moeten werken. Gewoon een theeglas gebruiken en de truffelthee laten afkoelen. Nu kan je de thee gelijk opdrinken in twee slokken en vervolgens de vieze smaak wegspoelen met een glas jus d'orange, fris of een ander drankje naar keuze.

P.S.: Mocht je van warme thee houden, kan je i.p.v. of i.c.m. een scheutje honing ook gewoon een rooibos zakje erin laten trekken, heerlijk! :mrgreen:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

altijd als ik drugs op een alternatieve manier wil innemen mislukt het (hasjmelk, spacecake) ik ben dus bang dat ik niet alle werkzame stoffen er uithaal of dat de stoffen verloren gaan door de warmte en dat ik dalijk met vieze thee zit te kijken die geen eens werkt

dus ik eet truffels gewoon

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik hoorde ook dat je er inderdaad thee van kan maken. Maar verminderd dit dan niet het effect? Daar ben ik zo bang voor, hoop op een goede trip namelijk, hahaha.

Het lijkt me wel veel lekkerder dan het eten zelf, maar goed het schijnt minder slecht te smaken dan de paddo's die ze toen nog verkochten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden