Eerste keer met een vriend


Recommended Posts

Beste mensen,

Ik wil graag voor de eerste keer truffels doen met een vriend. Wij hebben beide nog geen ervaring met drugs, alleen rook ik af en toe wel een jointje (hasj en wiet) en sinds gisteren ervaring met een bong. Ik wil graag vrij duidelijke hallucinaties, maar ook heel hard en filosofisch kunnen nadenken. Ik hou heel erg van nadenken en denk veel over het leven, en zou het graag naar een 'nieuw' level willen brengen. Ik hou ook van tekenen en schrijven, dus sterke visuals en hallucinaties voor inspiratie zou top zijn. Ik dacht zelf aan "Fruit of Utopia", die is volgens mij ook vrij sterk. Zou dat een goeie truffel voor ons zijn? (15gr en dan ieder de helft).

Groetjes,

Unscrewed

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daaraan wil ik toevoegen dat wij in een groot veld willen gaat trippen zodat we naar de wolken kunnen kijken enzo, gewoon met allemaal eten/drinken en papier om op te schrijven en muziek via mijn telefoon. Is dat een goeie set&setting?

Set & Setting is in principe prima. Echter omdat je geen ervaring hebt en je buiten gaat trippen in een relatief vreemde omgeving raad ik je niet aan om gelijk hard te trippen.

Ik wil graag vrij duidelijke hallucinaties, maar ook heel hard en filosofisch kunnen nadenken. Ik hou heel erg van nadenken en denk veel over het leven, en zou het graag naar een 'nieuw' level willen brengen. Ik hou ook van tekenen en schrijven, dus sterke visuals en hallucinaties voor inspiratie zou top zijn.

Verwacht bij 7,5 gram Atlantis truffels geen sterke open eyed visuals. Je kan misschien CEV's krijgen maar de portie is relatief laag voor wat jij op dat gebied wilt bereiken.

Desondanks raad ik wel aan om eerst met een kleine portie te beginnen. Je hebt nog niet echt ervaring met drugs of psychedelica. Wiet en hasj zijn bijna niet te vergelijken met een echte trip. Je kan prima uit de voeten met 7,5-10 gram Atlantis (of bijvoorbeeld 15 gram mexicana/10-15 gram Tampanensis) maar het zal wel een lichte tot normale trip zijn. Ik denk dat voor je eerste keer je beter rustig kennis kan maken met de truffels. Zelf heb ik op een portie van 10 gram Tampanensis een heerlijke filosofische trip gehad. Je hoeft dus niet gelijk grote porties te nemen om lekker filosofisch bezig te zijn. En bovendien, je kan altijd meer nemen ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo iDenna,

Heel erg bedankt voor reageren.

Ik heb enorm veel research gedaan over de pro's en con's van truffles en shrooms.

Ik heb ook veel over dosis gelezen voor beginners en 'advanced' users.

Ik ben tot de conclusie gekomen, dat als de set&setting goed zijn, en je lekker in je vel zit, dat 10gr Hollandia ook goed kan zijn.

Als ik later meer wil trippen, neem ik meer, maar ik denk niet dat ik daar aan ga denken tijdens de trip. ;)

Dit zal de enige kans zijn om te trippen, en ik ben wel wat gewend (wiet maakt me heel erg door de war snel, tijd bestaat niet, niks klopt, alles lijkt wel een neppe droom en denk soms dat als ik ergens ben, dat ik eigenlijk nog ergens anders ben maar ik het me inbeeld... ik denk dat mijn THC toleratie levels echt enorm laag zijn).

Dus 'headfucked' zoals ze het noemen, sorry voor mijn taal, heb ik wel eens meegemaakt met sommige soorten wiet.

Als ik gewoon rustig ben, van alles zeker ben, goeie vibes om me heen heb en een tripbuddy die ik heel erg vertrouw, kan ik moeilijk een badtrip krijgen, zelfs als een beginner met 10gr Hollandia, toch?

Groetjes,

Unscrewed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich is de locatie helemaal ok, en ik neem aan dat dat veld verder niet vol zit met andere mensen? Dat is vaak qua interactie enigszins "moeilijk" :P

Maar ik zou, zoals iDenna al zei, inderdaad eerder voor een iets lichtere soort dan de Hollandia gaan. Zelfs ervaren trippers hebben vaak meer dan genoeg aan wat de Atlantis in zich heeft, dus om je eerste duik in de psychedelische wereld meteen met Hollandia te beginnen is misschien iets teveel van het goede.

De mindfuck van wiet is echt bijna niet te vergelijken met die van truffels, wiet is vaak een downer, terwijl truffels alles versterken wat je voelt en denkt. Zeker de eerste keer kan een trip vrij overdonderend zijn, en als dat gevoel dan ook nog eens versterkt wordt heb je kans dat het de verkeerde kant op valt en je paniekerig wordt. Dat voorkom je door rustig te wennen op een lagere dosis of een minder potente soort, en natuurlijk door een tripsitter ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Gonzo,

Bedankt voor voor je reactie. Het is inderdaad een veld waar eigenlijk niemand komt. Ik weet alleen niet zeker of je zomaar ergens een tent mag neerzetten voor een paar uur, maarja. Dat zal wel goed komen.

Welke soort adviseer je dan? Ik wil best heftige visuals, ookal is het de eerste keer. Het zal namelijk ook waarschijnlijk de enige keer worden, tenzij het echt geweldig is. (Ik wil gewoon alles een keer geprobeerd hebben).

Ik ben inderdaad nu al wel een beetje zenuwachtig, maar meer de 'ik heb er echt zin in' zenuwen. Het probleem is, mensen zeggen dat je niet dingen moet verwachten, omdat het anders 'saaier' kan worden dan je in gedachte had, maar ik blijf voor me zien hoe ik denk dat het eruit gaan zien (veel morphed en veel visuals er doorheen en op de muren textures, etc). Hopelijk gaat dit het niet verpesten voor mij.

Een tripsitter is helaas geen optie. Heb alles en iedereen geprobeerd... (iedereen die OK is met drugs), maar niemand kan in de meivakantie, and dat is de enige keer dat ik kan (wat binnenkort is, dan). Ik en mijn tripbuddy zullen goed op elkaar letten, altijd bij elkaar blijven, van de openbare weg wegblijven en niet te ver lopen van de tent.

Ook wilde ik overal papier neerleggen met kalmerende teksten die me erop wijzen dat het maar tijdelijk is en komt door de drugs en dat alles vooraf is geplanned en goed komt, voor het geval ik bad ga. Ik las dat dat heel erg kon helpen als ik dat las tijdens een badtrip.

Groetjes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi.

Tentje neerzetten is echt geweldig, maar wel verboden.

Dan zou je een kampeer plek moeten hebben anders is het verboden. Onder invloed wil je niet de blauwe petten in je tentje ;)

Ik zou de atlantis aanraden, begin met een halve portie zodat je het altijd nog ken opschroeven.

Gr joerie

P.s zelfs tijdens het vissen is het sinds een aantal jaar verboden om te vissen met een *dichte* tent. Eventueel een vis paraplu met afneembare zijkanten is wel toegestaan. Maar of dat mag op het veld??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo Joerie,

We hebben de plannen iets gewijzigd.

We hebben een bos gevonden waar je een kampvuurtje kunt beginnen (stenen eromheen, etc).

Er komen nooit mensen en is denk ik echt perfect.

Ook hebben we een tripsitter gevonden, hij heeft al ervaring met tripsitten maar heeft zelf nooit getript.

We gaan inderdaad toch maar voor Atlantis, omdat die veel meer positieve reviews heeft dan Hollandia en volgens mij ook niet te heftig is. Allebei eerst 7.5gr, en dan inderdaad later er nog meer bij doen.

Ik vroeg me alleen af.. hoe groot is de kans dat je allergisch bent voor de paddenstoelen?

Zelf ben ik niet allergisch voor champignons, weet niet of dat ook maar iets ermee te maken heeft maar dacht ik zeg het even.

Kan een allergie fataal aflopen?

Verder wordt alles wel echt geweldig denk ik.

Nog maar 7 dagen en dan zal ik zeker een tripreport schrijven hier. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi.

Allergie hoef je niet bang voor te zijn, zelfs mensen die allergieën hebben voor walnoten etc kunnen gewoon truffels nemen. Uiteraard is walnoten en truffels net als appels met peren vergelijken. Vergeleek het met walnoten omdat veel mensen het er na vinden smaken. Maar de kans op een allergie is zo klein (als die er überhaupt is) dat het verwaarloosbaar is. Ik heb er nog nooit van gehoord en al helemaal geen fatale afloop door het eten van paddo's of truffels. of je moet over een grote eetlust beschikken dat je kilo's op ken eten :lol:

Tijdens een trip, een vuurtje is fantastisch, goed om te horen dat je een mooie plek heb weten te vinden. Laat ons zeker weten hoe het was.

Ik ga morgen lekker knallen op me hawaiaanse vriendjes.

Groeten joerie en veel plezier ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden