Muziek produceren


Recommended Posts

Valt natuurlijk ook onder de "doe het zelf" categorie. Wie maakt hier muziek?

Een keer in de zoveel tijd begint het bij mij te kriebelen, download ik Ableton Live of andere software, om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik er niets van bak :(

Erg frustrerend, maar daardoor wel extra respect voor artiesten die wel puike liedjes maken..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elektrische gitaar het liefst, en dan zo'n net-niet-helemaal gruizige blues sound en lekker blues/jazz spelen, ga je echt helemaal in weg. Ik heb altijd het gevoel dat mijn instrument vastgroeit aan mijn lichaam, als ik eenmaal in een flow zit kan ik er wel een uur in vastzitten. Natuurlijk heb ik dat normaal ook al, maar op truffels of veel wiet is blijven spelen echt onmogelijk te weerstaan! Ik heb nog nooit zodanig hard getript dat ik geen gitaar meer kon spelen (wel zohard dat ik bijvoorbeeld niet meer echt uit mijn woorden kwam), maar misschien brengt dat family pack psylocibe atlantis dat zojuist in mijn koelkast is geland daar volgende week eens verandering in :o

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier ook ervaring met muziek maken op de Mac? Ik krijg binnenkort weer een goeie Mac, een Air en wil graag een poging doen met wat simpele muziek te maken. Ik denk eerst met Garageband (al voelt dat heerlijk fout, zoals ik vroeger met Magix zat te prutsen) en later, als het me een beetje lukt verder uitbouwen naar 'grotere' doelen ;-).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben zelf bezig om een carriere op te bouwen in de muziek, dat gaat me tot nu toe best goed af. Ik heb een paar piano en gitaarleerlingen. Ik speel in een coverband en een band met eigen materiaal.

af en toe produceer ik zelf wat experimentele muziek, die tracks zijn te vinden op mijn soundcloud account. http://soundcloud.com/timodahler

ik vind het nog wel moeilijk om muziek te maken die echt goed geschikt is voor een trip, en die je ook echt mee kan nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ik heb zelf het programma Rebith rb 338 ontdekt (Roland Tb 303 kloon bij gebrek aan geld aan een echte), leuk programma om live acid mee te maken, heb er al aardig wat uren aabgezeten programma is gratis te downloaden op de site van rebirth nu, programma werd in de jaren 90 veel gebruikt en koste toen rond de f700 en voor de rest draai ik met vinyl.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden